Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokoladekrem

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 18:41   #1
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Sjokoladekrem

Hei!

Jeg er på tredje dag med lavcarbo og har gått inn i skikkelig sukkerabstinenser med svimmelhet skjelving og fullstendig energitap, et tydelig bevis på min sukkeravhengighet, og jeg gleder meg til det går over!

I desperasjon smekket jeg sammen en liten oppskrift som først og fremst skulle hjelpe meg mentalt, men kan jeg spise dette ofte? Det er jo fryktelig mye kalorier i fløte, trenger jeg tenke på det i det hele tatt? Jeg spiser veldig variert ellers, og følger regelen "alt under 5 % karbo" og ikke halvfabrikata. Spiser mye kjøtt, bacon, egg, avocado, salat, dressinger, sauser, meierismør, fløte osv. Jeg tar og to brusetabletter med c-vitamin om morgenen + omega-3. Spiser til jeg er mett, og ikke så mye utover det. Høres ikke det greit ut? Er det noe annet jeg må tenke på?

Nå sklei jeg ut litt, her er hvertfall oppskriften på sjokoladekremen
1 dl kremfløte (piskes til krem)
1 ss søtning (jeg har natreen, men skal bytte til sukrose som jeg vet er bedre)
1 ss regia kakaopulver
1 ss tyrkisk yoghurt
tilpass blandingen med vann

nå, er dette noe jeg kan spise litt av, eller burde jeg være forsiktig?

Tusen takk for alle svar Ps, dette er kjempegodt, og kan bli godt med litt appelsinskall, kaffe eller vanilje og, litt som sjokolademousse!

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:01   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekrem

Kalorier skal du i utganspunktet ikke tenke så mye på.

Å spise dette, kan i værste fall fortsette å trigge søtbehovet ditt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:14   #3
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Sjokoladekrem

For noen kan kunstig søtning være en partystopper, men hos andre går det greit...Hva som gjelder for deg får du jo se...
Ellers er det ikke noe i den oppskriften som er helt fy, men jeg ville likevell ikke anbefalt deg å innta det særlig ofte.
sukkeravhengigheten går mye lettere over om du klarer deg over kneika. Søtstoffer opprettholder bare søthungeren

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:21   #4
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokoladekrem

ok, så jeg burde kunne spise dette UTEN søtningsstoffene sant?

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 20:24   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sjokoladekrem

Jeg spiste en del sånn i starten - for meg hjalp det meg å "overleve" abstinensene, men det tok ikke så lang tid før søtsuget egentlig ble borte. Jeg tenkte - gjør det du må for å ikke fråtse i feil mat - så "må du så må du".

Og ikke tenk kcalorier foreløpig - jeg levde slik du beskriver nå i 6 mnd og spiste MASSE deilig mat! Selv om JEG ikke gikk ned i vekt da - så mener jeg fremdeles at det å spise slik, uten å telle, spise masse deilig mat (kroppen min har vel aldri fått så mye næring før...) er den beste overgangen til lavkarbo. Generelt ble helsa mi utrolig mye bedre (jfr blodprøver tatt før og etter 3 mnd). Gjør det slik du gjør det nå fram til du har lest deg litt mer opp og er blitt komfortabel med kostholdet. Går du ned er det jo bare å fortsette slik - hvis ikke så kan du jo begynne å telle og veie litt så du har oversikt over hva du har i deg

Avslutningsvis - kos deg med maten - abstinensene går over når hjernen forstå at nå er det SLUTT med sukkeret!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:38   #6
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokoladekrem

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg spiste en del sånn i starten - for meg hjalp det meg å "overleve" abstinensene, men det tok ikke så lang tid før søtsuget egentlig ble borte. Jeg tenkte - gjør det du må for å ikke fråtse i feil mat - så "må du så må du".

Og ikke tenk kcalorier foreløpig - jeg levde slik du beskriver nå i 6 mnd og spiste MASSE deilig mat! Selv om JEG ikke gikk ned i vekt da - så mener jeg fremdeles at det å spise slik, uten å telle, spise masse deilig mat (kroppen min har vel aldri fått så mye næring før...) er den beste overgangen til lavkarbo. Generelt ble helsa mi utrolig mye bedre (jfr blodprøver tatt før og etter 3 mnd). Gjør det slik du gjør det nå fram til du har lest deg litt mer opp og er blitt komfortabel med kostholdet. Går du ned er det jo bare å fortsette slik - hvis ikke så kan du jo begynne å telle og veie litt så du har oversikt over hva du har i deg

Avslutningsvis - kos deg med maten - abstinensene går over når hjernen forstå at nå er det SLUTT med sukkeret!!

Dette er jeg helt enig i, og jeg spiste også slik, og bør vel nevne at vektnedgangen har gått SEINT, men for meg har det vært lettere å legge om kostholdet slik, for nå er det slik jeg kommer til å leve for alltid, og ikke bare en kur.

Men....skrev du feil eller? SUKROSE er rent sukker, så ikke bytt til det....Du mente kanskje sukrin? (Ikke bytt til fruktose heller, dette er også sukker)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:15   #7
|Ingrrid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg|Ingrrid har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokoladekrem

Jepp, jeg mente sukrin

|Ingrrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bløtkake med sjokoladekrem og jordbærsyltetøy Lisbeth Kake/dessert og snacks 0 23-09-10 21:58
Sjokoladekrem/fromasje Karbosara Kake/dessert og snacks 2 13-12-07 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no