Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Søvn - hvor er du?!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-11, 02:09   #1
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Søvn - hvor er du?!

Begynte på South Beach i romjulen, men de siste par dagene har jeg hatt store vansker med å sovne. Det samme med min samboer! I går sovnet jeg kanskje i 6-tiden på morgenen, urolig søvn frem til 12-tiden. I kveld håpet jeg at jeg var utslitt nok (har gått tur hver dag), og jeg sovnet heldigvis i 22-tida. Når jeg våknet føltes det ut som at jeg hadde sovet i mange timer, så jeg sto opp. Da sier samboer til meg at klokka er bare 1 på natta Han har ikke sovnet enda, og nå sitter i i sofaen og er lys våkne... hehe


Søkte litt i forumet og fant ut av at det er flere her inne som har slitt med det samme i oppstarten av lavkarbo. Har det tatt lang tid før søvnen stabiliserte seg?

Jeg føler meg merkverdig opplagt, men savner å kunne sove skikkelig..

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 09:50   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Søvn - hvor er du?!

Jeg husker jeg surret litt med søvnen en drøy ukes tid.
Magnesium er søvndyssende og muskelavslappende. Jeg tar 600mg hver kveld og sover godt på det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 15:59   #3
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Søvn - hvor er du?!

Takk for tips Nå har jeg kjøpt magnesium, så får vi se i kveld hvordan det funker. Hvor mye bør man starte på i første omgang?

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 16:04   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Søvn - hvor er du?!

jeg tar to piller, dvs 400 mg om dagen.. funker fint for meg.. Er det som er anbefalt på pakken, 1-2 piller, så jeg tar ikke mer..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 16:21   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Søvn - hvor er du?!

tar også 600 mg - spesielt for å unngå beinkramper om natta... (hadde det PRE-lavkarbo også da)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 17:20   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Søvn - hvor er du?!

Jeg sover på 300mg, men vil jeg unngå legg/lår- kramper/uro, må jeg opp i 600mg!

Overdosering merker du på om du blir løs i magen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 17:24   #7
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Søvn - hvor er du?!

Tusen takk for svar. Jeg skal prøve meg på 300 mg i kveld, håper det har god effekt

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:29   #8
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Søvn - hvor er du?!

Nå har jeg prøvd magnesium i noen dager, men for min del har det ikke hatt særlig effekt.. Det hjelper derimot på uroligheter i kroppen

Må nok bare ta tiden til hjelp, kroppen jobber sikkert hardt om dagen!

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:16   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Søvn - hvor er du?!

Opprinnelig lagt inn av G I malin, her.

Nå har jeg prøvd magnesium i noen dager, men for min del har det ikke hatt særlig effekt.. Det hjelper derimot på uroligheter i kroppen

Må nok bare ta tiden til hjelp, kroppen jobber sikkert hardt om dagen!

Hvor mye har du tatt hver kveld? Du kan godt prøve 600 mg om du kun har prøvd 300 mg. Jeg bruker 600 mg og har fremdeles antydning til kramper - uten magnesium hadde jeg ikke klart å ligge stille pga låste muskler i beina... (våknet opp med det om natta i en periode).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:41   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Søvn - hvor er du?!

Jeg knasker magnesium så det suser etter, selv om det ble påvist for HØYE magnesiumverdier i blodet mitt. Jeg skal selv inn på søvnlaboratorie forhåpentligvis om ikke så lenge. Jeg lider av apne.. Det skjer uansett som jeg sover eller er våken, men det oppleves som værst mens jeg sover.. Da hopper jeg opp og ut av senga og hiver etter pusten. Jeg KJENNER jo at jeg ikke puster, men lungene VIL liksom ikke dra inn ny luft! Så jeg må konsentrere meg for å puste inn.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:56   #11
G I malin
Medlem
 
G I malin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 55
G I malin er på en erverdig vei

Sv: Søvn - hvor er du?!

Jeg ser her at det ikke er noe problem å ta 600 mg, så jeg kan prøve med det. http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/01/531224.html

Har tatt ca 3-400 mg, var litt usikker på hvor mye som var OK. Men da prøver jeg igjen, takk for tipset

__________________


G I malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvn smil! Ketolysekuren 9 26-01-09 18:11
Ketolyse og søvn. ebbeto Ketolysekuren 10 25-06-07 09:25
Er søvn viktig? guro Generell diskusjon 9 04-03-06 05:11
Søvn Summer Fysisk og mental helse 1 14-03-05 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no