Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer? (Går ikke ned i vekt)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-11, 00:19   #1
hest01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
hest01 er på en erverdig vei
Question

Hva skjer? (Går ikke ned i vekt)

Jeg begynte på Ketolysekuren den 31.1 11. Har siden da gått ned 3 kg tilsammen.Vekta svinger opp og ned på de samme kiloene nesten annenhver dag..Den går jo ikke mere ned!! Jeg tar alle vitaminene jeg skal og spiser 15 karber hver dag. Jeg går tur på ca 30-40 min hver dag også...Venter ikke mensen.. Leser om andre som har store vekttap i begynnelsen (hvor blir det av mitt??) Trenger å få tips til hva jeg eventuelt gjør feil? Har vært i ketose fra dag 1 av kuren.Da har resultatet vært fra mellom 10 og 50. Jeg drikker stort sett 3 liter vann i løpet av dagen. Kan jeg bare slappe av å la kroppen jobbe videre? For det er vel forbrenning så lenge jeg er i ketose eller?? Takker for alle svar

hest01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:27   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer??

Opprinnelig lagt inn av hest01, her.

Jeg begynte på Ketolysekuren den 31.1 11. Har siden da gått ned 3 kg tilsammen.Vekta svinger opp og ned på de samme kiloene nesten annenhver dag..Den går jo ikke mere ned!! Jeg tar alle vitaminene jeg skal og spiser 15 karber hver dag. Jeg går tur på ca 30-40 min hver dag også...Venter ikke mensen.. Leser om andre som har store vekttap i begynnelsen (hvor blir det av mitt??) Trenger å få tips til hva jeg eventuelt gjør feil? Har vært i ketose fra dag 1 av kuren.Da har resultatet vært fra mellom 10 og 50. Jeg drikker stort sett 3 liter vann i løpet av dagen. Kan jeg bare slappe av å la kroppen jobbe videre? For det er vel forbrenning så lenge jeg er i ketose eller?? Takker for alle svar

Ehm... du har holdt på i 12 dager og gått ned "bare" 3 kg? Forstår ikke helt hva problemet ditt er jeg - og det er ikke for å være slem. (Siden jeg har gått ned knappe 10 på 1.5 år... )

Samtidig som du leser om andre som har store vekttap i starten - bør du legge merke til alle de som IKKE har store vekttap, verken i starten eller underveis

Feks gikk jeg på lavkarbo i 6 mnd uten å gå ned et eneste gram... og jeg er ikke alene

Det tar 2-8 uker å få i gang fettforbrenning. I starten skjer det mye i kroppen din, la den nå få jobbe i fred. Følger du retningslinjene - er det bare å nyte maten og kose seg uten å sulte.

Les andre tråder som omhandler samme tema som ditt, se nederst på siden her eller søk opp "jeg går ikke ned i vekt", "hjelp, hva gjør jeg feil" og liknende. Masse tips er gitt fra før av - men jeg anbefaler i det store og det hele at du slapper litt av og lar kroppen din få den tiden den trenger

Desperasjon over at du ikke raser ned i vekt er ikke bra - tenk mer langsiktig kosthold, og ikke kortsiktig slankekur - det kan hjelpe på stresset.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:29   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer??

Er det mye du vil ned da?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:30   #4
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Hva skjer??

For det første må det sies at du har gått ned 3 kilo på cirka to uker, som vil si at du har et gjennomsnittlig vekttap på 1.5 kilo per uke!

En annen ting som er viktig å huske på er at det er helt normalt for vekta å variere fra dag til dag. Svingningene kommer av vann i kroppen, mengde mat i tarmen, syklus osv. Det er nettopp derfor det anbefales at man bare veier seg én gang i uken - noen veier seg bare én gang i måneden!

Jeg hadde definitivt slappet av, for kroppen holder fortsatt på å sette seg inn i dette, og omstillingen fra karboforbrenning til fettforbrenning kan ta opptil åtte uker før kroppen er i optimal fettforbrenningsmodus.

Kort sagt: ikke vei deg mer enn én gang i uken, fortsett å spise slik du gjør, drikk mye vann, og la kroppen få tid på seg! Det er først etter fire uker uten forandring på vekta at man skal begynne å se på kosten og eventuelle partystoppere.

Og forresten: velkommen til forumet!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:32   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer??

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Er det mye du vil ned da?

Godt spørsmål - det glemte jeg å spørre om!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:39   #6
hest01
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
hest01 er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer??

Jeg har 35 kg som jeg vil ha bort...Så derfor stresser jeg litt... Men jeg må nok bare slappe av å la kroppen gjøre jobben sin i sitt tempo!

hest01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 02:06   #7
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 43
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer??

3 kilo på 12 dager er jo vanvittig bra! Gratulerer!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 02:11   #8
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer??

9 måneder lavkarbo med vektoppgang som resultat her, før jeg fant rette greiene for min kropp!!Så slapp av, du gjør jo tydligvis ting helt rett, du har jo gått ned MYE på kort tid. Ellers har du fått mange gode råd over her, ta dem til deg og velkommen hit

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 09:10   #9
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer??

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

3 kilo på 12 dager er jo vanvittig bra! Gratulerer!

Signerer! Dette er jo et ufattelig bra vekttap! De fleste av oss ligger på 0,5 kilo i uka i gjennomsnitt. Og så går det i rykk og napp i perioder.

Det viktigste er å jobbe med holdninger til mat og matlaging, og øve deg på å finne nye måter å lage mat på. Dette er egentlig en livsstilsendring, for hvis du begynner å spise vanlig karbomat etterpå så legger du bare på deg igjen. Men ta det med ro, kos deg med maten og kjenn på alle de positive helseendringene i kroppen din. De aller fleste av oss har, i tillegg til vekttapet, spist oss friske fra en hel mengde sykdommer, smerter og ubehag på dette kostholdet. Bare DET er jo verdt det.

Dessuten: masse lykke til, og velkommen til forumet!

Beste hilsen fra Nic

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 09:40   #10
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hva skjer??

Startet selv på ketolysekuren 19.02. Har gått ned 4,5 kilo til nå, mest i begynnelsen - vann ?. Selv har jeg lett for å binde vann dersom jeg spiser salt mat (spekekjøtt o.l). I går kveld spiste jeg serranoskinke (bare litt) og våknet med trange fingerringer i dag tidlig. Så, kanskje det er en greie i dette med vekta. Det er jo ikke til å komme utenom at det blir mer baconspising, som inneholder salt. Er det noen som vet om man er mer ømfindtlig for salt når man er i ketose/spiser kun små mengder karbohydrater? Det vil jo i såfall slå ut på vekta om man spiser mye bacon.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 09:50   #11
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer??

Man binder nok lett vann hvis man spiser saltmat ja. Men det tror jeg gjelder uansett hvilket kosthold...?

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 09:58   #12
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hva skjer??

Rettelse: startet 19.01... Vi er jo ikke kommet til 19.02 ennå
Ja, salt binder vann, men jeg tror også at noen er mer ømfintlige enn andre. Sånne som meg. Skal være bevisst dette i dagen som kommer og redusere saltinntaket. Så får vi se om det gir utslag på onsdag som er veiedag.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:04   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer??

Skal gladelig innrømme at jeg også er skrekkelig glad i spekemat til frokost. Med eggerøre og rømme, og....mmmmm! Men litt for salt ja. Men jeg er jo også ferdigslanka heldigvis, og har spist meg frisk fra fibromyalgi og diverse "vondt'er" i kroppen på dette kostholdet, så det gjør ikke så mye lenger. Har gått ned 42 kilo på (nesten) 2,5 år, men har nå holdt meg til lavkarbo i fire år.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:07   #14
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hva skjer??

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Skal gladelig innrømme at jeg også er skrekkelig glad i spekemat til frokost. Med eggerøre og rømme, og....mmmmm! Men litt for salt ja. Men jeg er jo også ferdigslanka heldigvis, og har spist meg frisk fra fibromyalgi og diverse "vondt'er" i kroppen på dette kostholdet, så det gjør ikke så mye lenger. Har gått ned 42 kilo på (nesten) 2,5 år, men har nå holdt meg til lavkarbo i fire år.

Imponerende ! Merker selv endringer når det gjelder leddsmerter p bare vel 3 uker. Lover godt, dette

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:15   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer? (Går ikke ned i vekt)

Det er nok ganske individuelt hvor mye vann man binder av salt. Men karbohydrater derimot, binder fire gram vann pr gram. Noe å tenke på

Og til trådstarter: Gratulerer med pangstart! Håper du tar rådene til deg, for stress er faktisk en av de største partystopperne, det er en helt egen fysiologisk prosess, det!
Lykke til videre!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:18   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer? (Går ikke ned i vekt)

Hurra! Så bra at du allerede merker positiv effekt.

Sånne kroniske betennelsestilstander og vondt'er i kroppen er nok ofte hormonelt betinget, eller en ubalanse et sted i kroppen. Det verste store stygge-hormonet i så måte er insulin, som kroppen overproduserer i bøtter og spann når man spiser masse karbo. Med stabilt blodsukker og stabil insulinproduksjon forsvinner smertene, ihvertfall hos meg.

Hvis du søker her inne på positive helseeffekter ved lavkarbo vil du finne utallige innlegg fra folk som har blitt friske fra både det ene og det andre. Til og med barnløse som har vært oppgitt av alle leger, som nå har fått barn.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 10:21   #17
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer? (Går ikke ned i vekt)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og til trådstarter: Gratulerer med pangstart!
...stress er faktisk en av de største partystopperne, det er en helt egen fysiologisk prosess, det!

Jepp Kjempeviktig poeng. Stress gjør kroppen kranglete og sur, og da holder den på alt den kan. Den blånekter også å slippe på kiloene.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Hva skjer når man ikke får i seg nok fett? Superbolla Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 05-10-10 11:34
Hvorfor skjer det ikke noe??? juttis82 Spørsmål og svar 1 28-05-10 22:37
Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt! lissy86 Spørsmål og svar 14 17-08-09 14:10
Opp i vekt - hva skjer med meg? Tara H Ketolysekuren 13 01-11-06 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no