Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Hjelp!! Lollypopbrødet

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-08, 11:22   #1
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Hjelp!! Lollypopbrødet

Er det noen som kan hjelpe meg litt med Lollypopbrødet. Har prøvd å lage det to ganger nå. Første gangen ble det helt klissete inni, og den siste varianten, som jeg puttet mer kruskakli i samt litt bakepulver for å prøve å få det litt mindre tungt og litt mindre vått/klissete. Det ble mye bedre, men er fremdeles rimelig fuktig og litt klissete. Har hatt de til "lufting" over hele natten under håndkle slik som anbefalt. Skal det være sånn, eller er det noe jeg gjør feil!!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 16:20   #2
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp!! Lollypopbrødet

Jeg har deigen i to vanlige brødformer og får to litt mindre brød. Bakepulveret gjør at de blir høye nok synes jeg. Synes konsistensen blir perfekt da Husker ikke hvor lenge de steker, men tipper ca en time pluss?

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:00   #3
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!! Lollypopbrødet

Legger du linfrøene i vann? Det var i hvert fall det som var dødaren for mitt brød nr 2. Det første knuste jeg frøene på (hadde ikke tid til å vente i timer på bløtlegginga...) men så ville jeg prøve den andre metoden også. Uten særlig hell. Brødet fikk rårand. Hjalp ikke hvor mye jeg stekte det. Måtte til slutt skjære det i skiver og steke hver skive for seg. Bortsett fra at alle skivene datt fra hverandre bare jeg så på brødet...så de skivene ble spist med gaffel Så nå gjør jeg som jeg gjorde først: knuser frøene til mel!

Ellers så kan du jo sjekke denne tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627
Mange som har lagt ut sine fiaskoer, suksesser og små endringer i oppskrifta!

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 18:31   #4
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp!! Lollypopbrødet

Legger heller ikke linfrøene i vann

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 15:34   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!! Lollypopbrødet

Her er min versjon av lollypopbrødet. Jeg har bakt det 3-4 ganger, og det har aldri blitt klissete eller steinhardt Jeg deler det opp i skiver og slenger porsjonsvis i frysen. Skivene blir veldig små.

8 middels store egg
1 beger cottage cheese
1/2 dl rapsolje
70 gr sesamfrø
50 gr solsikkekjerner
200 gr linfrø
100 gr kruskakli
0.5 ts salt
0.5 ts natron

- Visp 7 egg til eggedosiskonsistens
- Bland 1 egg og CC til klumpfri røre med stavmikser
- Mal opp linfrøene sammen med sesamfrø og solsikkekjerner
- Bland alt det tørre i en bolle
- Tilsett oljen, CC og eggedosisen i bollen med det tørre, og elt en liten stund i kjøkkenmaskin

Bruk 2 brødformer (enten silikon eller bakepapirkledd). Stek i 2 timer på 180 grader. Legges til avkjøling på rist i ovnen noen timer (evt natten dersom du baker på kvelden). Skjær opp i skiver og frys ned.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02
Jeg lurer på noe angående lollypopbrødet annabanana Ketolysekuren 4 15-05-08 18:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no