Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

LCHF for en normalvektig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-10, 20:40   #1
Lindlos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Molde, Norwy
Innlegg: 2
Lindlos er på en erverdig vei

LCHF for en normalvektig?

Jeg er i utgangspunktet ikke overvektig (BMI på 23), men spiser etter lavkarbo-dietten. For meg er dette mer en livvstil, enn en "slankekur" Kan jeg gjøre dette, uten å gå ned i vekt? Fordelene jeg merker med å spise mye fett og proteiner er renere hud, mer energi, jeg har mindre humørsvigninger og er en gladere person. Bør jeg eventuelt tilsette mer karbohydrater i kosten min for å ikke gå ned i vekt, eller vil ikke denne typen kosthold påvirke meg i form av vekttap? Har lest at man bør være en del kg i pluss for at man skal gå i "ketose"...? Jeg får i meg omtrent 10 karber om dagen per dags dato

Lindlos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 21:01   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av Lindlos, her.

Jeg er i utgangspunktet ikke overvektig (BMI på 23), men spiser etter lavkarbo-dietten. For meg er dette mer en livvstil, enn en "slankekur" Kan jeg gjøre dette, uten å gå ned i vekt? Fordelene jeg merker med å spise mye fett og proteiner er renere hud, mer energi, jeg har mindre humørsvigninger og er en gladere person. Bør jeg eventuelt tilsette mer karbohydrater i kosten min for å ikke gå ned i vekt, eller vil ikke denne typen kosthold påvirke meg i form av vekttap? Har lest at man bør være en del kg i pluss for at man skal gå i "ketose"...? Jeg får i meg omtrent 10 karber om dagen per dags dato

Samboer er normalvektig og spiser LCHF-kost, faktisk lever han ketogent det meste av tiden.
Når han startet med denne maten i fjor sommer hadde han en LITEN begynnende kul på magen, og 6 kilo forsvant ganske raskt, men etterpå har han ikke gått mere ned i vekt selv om han har spist på samme måte, og like mye mat.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 21:03   #3
Lindlos
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Molde, Norwy
Innlegg: 2
Lindlos er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Det hørtes betryggende ut. Har jo lest på forum at LCHF er vektregulerende, og jeg er litt småbekymret for å gå OPP i vekt av dette Det er overhode ikke ønskelig... Men kan jo legge til at jeg trener veldig mye..

Lindlos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 21:37   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: LCHF for en normalvektig?

Synes du bare skal prøve jeg :-)
Kan jo legge til at samboer også trener mye, løper flere ganger hver uke, og deltok i halvmaraton nå i helgen.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 20:26   #5
Heidi M
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 201
Heidi M er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Hei, da er vi flere med normal BMI som prøver. Jeg er heller ikke overvektig, men vil gjerne ta av ytterligere 6 kg for å nå min idealvekt (og trivselsvekt). Har med årene fått litt mer enn jeg liker rundt magen :-) Er 170 høy og veier nå 66 kg, og ønsker altså å komme meg ned på 60. Jeg er matvrak, og klarer ikke å forholde meg til slankekurer. Kanskje fordi jeg egentlig alltid har kunnet spise det jeg har lyst på uten å legge på meg. Men det var den gang.... Og på LCHF kan man jo spise seg mett uten å måle og veie!

Har lest mye om lavkarbo kosthold, og bestemte meg egentlig mer pga det helsemessige ved å endre kosthold enn å gå ned i vekt. Har venner som har gått på dette i et år nå, med veldig gode resultater. I tillegg til de gevinstene du nevner er det visstnok også mange som har blitt kvitt både hodepine, nakke- og skulderplager også, samt fått bedre nattesøvn. De sistnevnte sliter jeg mye med i perioder, særlig hodepine. Om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke men har i alle fall ikke hatt antydning etter at jeg begynte på LCHF 1. januar. Tro kan jo også flytte fjell, men jeg krysser i alle fall fingrene for et bedre liv på LCHF!

Ønsker også deg lykke til!

Heidi M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 00:47   #6
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: LCHF for en normalvektig?

Spennende å høre andres erfaringer rundt dette.

Jeg har tendens til å gå ned et par kilo hvis jeg er i ketose/spiser lavkarbo konsekvent. Så stopper det opp, og jeg går ikke ned mer. Jeg tar dette som et tegn på at det er min "naturlige vekt", og at det er riktig for kroppen min. Så holder meg som regel der jevnt over.

Jeg synes også det er interessant å høre om undervektiges erfaringer med ketose/lavkarbo.

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:04   #7
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: LCHF for en normalvektig?

Dette synes jeg var en fin tråd
Jeg er også normalvektig, og spiser LCHF fordi jeg trives med det, og startet ikke pga at jeg skulle ned i vekt. Har jo noen få "pyntekilo" som jeg ikke har noe imot å bli kvitt, men tenker at dette kan fikses ved trening hvis jeg ønsker det
Gikk allikevel ned ca 5 kg fra starten av september til jul, og har stabilisert meg litt der (veide meg ikke før jul, så kan godt hende disse kiloene forsvant tidligere og at jeg egentlig stabiliserte meg i oktober/november, men det er umulig å vite hehe)

Synes det hadde vært interessant å høre om flere normalvektige som spiser LCHF, og også som Sirius skriver, undervektiges erfaringer med dette kostholdet

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 11:14   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF for en normalvektig?

Egentlig kunne jeg spist lavkarbo for de tre første sure timene om morgenen. Jeg er vanligvis et morgenmonster...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:13   #9
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Jeg er vel også "normalvektig" Da jeg begynte 3.januar i år veide jeg 74,5 kg. Jeg er 1.73 høy. Begynte på lavkarbo først og fremst for å stabilisere blodsukkeret og selvfølgelig også for å gå ned et sted mellom 5-10 kg. Pr. dags dato veier jeg 69,5 kg så har altså gått ned 5 kg på litt over en måned Veldig fornøyd, men regner med det stopper snart da jeg tror kroppen når sin trivselsvekt snart

Jeg elsker mitt stabile blodsukker, spiser masse deilig mat, har fått bedret nattesøvnen betraktelig, er mindre stresset og har det mye bedre med meg selv LCHF er kommet for å bli hos meg

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 00:08   #10
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Hva tenker dere om trening + LCHF!? Har dere tro på at om dere virkelig vil stramme opp kroppen så kan LCHF kosthold i forbindelse med trening være tingen? Og hvordan spiser dere med tanke på prosentfordeling av k/p/f?

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 00:37   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Hva tenker dere om trening + LCHF!? Har dere tro på at om dere virkelig vil stramme opp kroppen så kan LCHF kosthold i forbindelse med trening være tingen? Og hvordan spiser dere med tanke på prosentfordeling av k/p/f?

Trening + LCHF= sant
Hvorfor i alle verden skulle det ikke være det?
Jeg spiser ketogent, men med 30-40 (+/-) gram karbo om dagen.
Har ikke noe problemer med trening.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 01:02   #12
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Ser du er ferdig på ketolyse. Betyr det at du er i mål med slankingen? Kan jeg spørre om hvor mye du har gått ned, og hvordan kroppen sa ifra når du var ferdig? Man hører jo så mye om at man trenger karbohydrater i forbindelse med restitusjon etter trening, og at man ikke kan "stramme opp" og bli tynn uten et kaloriunderskudd.. Er rett og slett litt redd for at kroppen min og jeg er MEGET uenige om hva som er idealvekten. Mens jeg mener jeg i allefall bør kunne veie 4-5 kilo mindre, virker det som at kroppen min jobber med å holde vekten jeg har nå.. Og da vil jeg jo faktisk aldri få det resultatet jeg ønsker med LCHF og trening. For mister jeg ikke mer fett vil heller ikke musklene jeg bygger komme til sin rett. .

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 01:11   #13
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: LCHF for en normalvektig?

Skal du gå ned i vekt, så må du gå i energi underskudd mtp at du er normalvektig, og du sannsynligvis ikke har komplikasjoner som andre litt mer overvektige.

Forskjellen på lavkarbo er at du brenner på fett hele tiden, når du er på trening (og utenfor trening også). Mens på høykarbo kosthold må du brenne opp karbolageret ditt, før du begynner å forbrenne fett, og når det skjer møter du "veggen" siden kroppen ikke er vant med å brenne fett på høy intensitet. (forutsatt du er nybegynner i lavkarbokostholdet).

Edit: Jo mer karbohydrater, jo mer vil kroppen utsette seg til å begynne å brenne på fett.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:03   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Ser du er ferdig på ketolyse. Betyr det at du er i mål med slankingen? Kan jeg spørre om hvor mye du har gått ned, og hvordan kroppen sa ifra når du var ferdig? Man hører jo så mye om at man trenger karbohydrater i forbindelse med restitusjon etter trening, og at man ikke kan "stramme opp" og bli tynn uten et kaloriunderskudd.. Er rett og slett litt redd for at kroppen min og jeg er MEGET uenige om hva som er idealvekten. Mens jeg mener jeg i allefall bør kunne veie 4-5 kilo mindre, virker det som at kroppen min jobber med å holde vekten jeg har nå.. Og da vil jeg jo faktisk aldri få det resultatet jeg ønsker med LCHF og trening. For mister jeg ikke mer fett vil heller ikke musklene jeg bygger komme til sin rett. .

Jeg gikk ned 12 -13 kilo og så gikk jeg opp to da jeg begynte å spise mer og der ligger jeg. Det er litt over to år siden jeg var ferdig.
Jeg syntes bare selv at jeg var ferdig og at jeg så "normal" ut. Jeg er såpass gammel at jeg ikke har noe ønske om å være tynn, det ser ikke bra ut. Å finne idelavekten sin er nok vanskelig, men jeg vil tro at kroppen din vet best. Tren styrke, spis lavkarbo og slapp av.
Er det forresten noe mer proff styrketrening du satser på??
http://www.stumptuous.com/ er et nettsted for styrketrening for kvinner, mange gode tips der!

Ang. treningen min, så har jeg lært i den siste tiden at det nytter ikke å fjase rundt med 5 kilos manualer (for meg!) og at jeg var veldig redd for å slite mens jeg trente. Å løfte en vekt skulle være lett, og jeg kunne ta 15 reps uten problemer. Selvfølgelig ble det ingen synlige resultater av det og nå prøver jeg å pushe meg skikkelig. Dessverre er uttrykket "no pain, no gain" temmelig beskrivende for styrketrening. Trøsten er jo at det går fort over og gir resultater
Etter trening skal man fylle på med proteiner for å gjenoppbygge musklene. Karbohydrater er for å fylle opp tomme glykogenlagre, noe du ikke trenger å tenke på når du er på fettforbrenning (LCHF).
Etter trening spiser jeg et egg med smør og/eller majones eller en liten boks makrell i tomat med majones.
Før trening kan det være at jeg spiser en halv avokado hvis jeg er sulten eller bare en toppet ts med cocosa hvis jeg ikke er sulten.

Ellers la jeg ut et bilde av meg etter at jeg hadde gått på Jillian Michaels 30 days shred her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25121&page=35 (innlegg 1022)
Som du ser, så får jeg nok ikke jobb som modell, men det gjelder å være fornøyd med seg selv og ha et realistisk selvbilde.
Og jeg veier mer på bilde nr to.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 08-02-11 kl 12:20.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 10:21   #15
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: LCHF for en normalvektig?

Så flott! trening gjør susen, men den er hard, er den ikke?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 16:14   #16
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av Heidi M, her.

Jeg er heller ikke overvektig, men vil gjerne ta av ytterligere 6 kg for å nå min idealvekt (og trivselsvekt). Har med årene fått litt mer enn jeg liker rundt magen :-) Er 170 høy og veier nå 66 kg, og ønsker altså å komme meg ned på 60.

Her har du meg også, bortsett fra at mine forfengelighetskilo sitter på hofter og lår.

Min erfaring med LCHF er at jeg verken går opp eller ned, og det fungerer utmerket som langsiktig kosthold. Men skal jeg ned i vekt, må jeg også ned i kcal, og altså redusere fettinntaket. Jeg har gått raskt ned i vekt med lavkarbo/lavfett før, men det er en innmari kjip diett, så nå forsøker jeg meg med lavkarbo/lavfett to dager i uka og "moderat lavkarbo" de andre dagene. Foreløpig ser det ut til at det fungerer bra, jeg går ned når jeg spiser lavkarbo/lavfett og stabiliserer når jeg spiser som vanlig.

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:48   #17
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Åj... Det var en interessant teori! Og det funker bra for deg? Da har vi litt samme utgangspunkt, da.. Men vet du hvordan du ligger ca kalorimessig på vanlig LFHC dager og på de dagene med mindre fett? Er du i ketose hele tiden, og hva er karbogrensen når du spiser mindre fett? Dette kunne kanskje vært noe for meg =) Venter spent på svar....

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 22:49   #18
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Åj... Det var en interessant teori! Og det funker bra for deg? Da har vi litt samme utgangspunkt, da.. Men vet du hvordan du ligger ca kalorimessig på vanlig LFHC dager og på de dagene med mindre fett? Er du i ketose hele tiden, og hva er karbogrensen når du spiser mindre fett? Dette kunne kanskje vært noe for meg =) Venter spent på svar....


Mente selvfølgelig LCHF.. haha...

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 09:45   #19
Mistral
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 190
Mistral er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Åj... Det var en interessant teori! Og det funker bra for deg? Da har vi litt samme utgangspunkt, da.. Men vet du hvordan du ligger ca kalorimessig på vanlig LFHC dager og på de dagene med mindre fett? Er du i ketose hele tiden, og hva er karbogrensen når du spiser mindre fett? Dette kunne kanskje vært noe for meg =) Venter spent på svar....

Er det meg du spør?

I så fall ligger jeg på ca 1200-1400 kcal de dagene jeg spiser lite fett. De andre dagene varierer det veldig, alt fra 2000 til 3500!

Jeg er ikke så opptatt av ketose, så jeg vet ikke om jeg er i ketose hele tiden (antakelig ikke). Jeg prøver å holde meg under 70 gram karbo på vanlige dager, og under 10 på "slankedagene".

__________________


Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:16   #20
Heidi M
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 201
Heidi M er på en erverdig vei

Sv: LCHF for en normalvektig?

Du kan lese om Cocosa her: http://www.helseogkost.no/nettbutikk...er/cocosa_pure

Jeg har begynt å brukte det i nesten all matlaging, fungerer veldig fint :-)

__________________
Det kryper heldigvis nedover......

Start: 68 67 66 65 64 63 62 61 60 :Mål
Heidi M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:48   #21
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: LCHF for en normalvektig?

Dette var en fin tråd Interessant med et par dager LCHF og restene av dagene på mindre kalorier... Spiser du/ dere som gjør det på denne måten noe ekstra kos i helgen? F.eks mørk sjokolade og et glass rødvin eller lignende?? Er selv 160 høy og skal ned gra 54 til 54 kg. Veien dit er tøff

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 17:48   #22
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av IdaKristine, her.

Dette var en fin tråd Interessant med et par dager LCHF og restene av dagene på mindre kalorier... Spiser du/ dere som gjør det på denne måten noe ekstra kos i helgen? F.eks mørk sjokolade og et glass rødvin eller lignende?? Er selv 160 høy og skal ned gra 54 til 54 kg. Veien dit er tøff

mente selvfølgelig fra 64 til 54 kg....

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:52   #23
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Er det meg du spør?

I så fall ligger jeg på ca 1200-1400 kcal de dagene jeg spiser lite fett. De andre dagene varierer det veldig, alt fra 2000 til 3500!

Jeg er ikke så opptatt av ketose, så jeg vet ikke om jeg er i ketose hele tiden (antakelig ikke). Jeg prøver å holde meg under 70 gram karbo på vanlige dager, og under 10 på "slankedagene".

Det er ikke noe rart at veien ned til 54 kg er tøff, siden du nå er tilnærmet normalvektig. Så da må man nok regne med at det tar tid. Jeg har personlig funnet ut at jeg ikke kan bestemme hvor mye jeg skal gå ned. Mitt mål var BMI på 25, og det har jeg nådd. Om jeg går ned mer (noe jeg sikkert gjør når jeg begynner å sykle igjen), så tar jeg det som en ekstra bonus. Kroppen stopper opp når den har nådd sin idealvekt. Min idealvekt er det ikke mitt hode som bestemmer, men kroppen min. Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 20:03   #24
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Det er ikke noe rart at veien ned til 54 kg er tøff, siden du nå er tilnærmet normalvektig. Så da må man nok regne med at det tar tid. Jeg har personlig funnet ut at jeg ikke kan bestemme hvor mye jeg skal gå ned. Mitt mål var BMI på 25, og det har jeg nådd. Om jeg går ned mer (noe jeg sikkert gjør når jeg begynner å sykle igjen), så tar jeg det som en ekstra bonus. Kroppen stopper opp når den har nådd sin idealvekt. Min idealvekt er det ikke mitt hode som bestemmer, men kroppen min. Lykke til!

Ja jeg er tilnærmet normalvektig i følge bmi, men jeg har mye ekstra på mage og lår som skal vekk. Og til syvende og sist handler det om å trives med kroppen sin og det gjør jeg nok ikke før målet er nådd

  Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 20:10   #25
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: LCHF for en normalvektig?

Opprinnelig lagt inn av IdaKristine, her.

Ja jeg er tilnærmet normalvektig i følge bmi, men jeg har mye ekstra på mage og lår som skal vekk. Og til syvende og sist handler det om å trives med kroppen sin og det gjør jeg nok ikke før målet er nådd

Ja, det er ikke alltid at kiloene er fordelt jevnt over, det kan jeg skrive under på. magen min står ut den også, så derfor ønsker jeg også å jobbe for å få den vekk.
Men mange har erfaring med at det kan ta litt tid.
Uansett er lavkarbo en veldig bra livsstil som gir deg så mange helsegevinster, så litt tid kan man jo godt avse.
tror nok at trening kan være tingen. Min lege på Lindbergklinikken har gitt meg råd om å trene, og da trener jeg også styrke (eller trente før jeg fikk en liten en, nå har jeg ikke så mye tid). Det hun anbefaler er da å spise proteiner rett etter trening. Altså i garderoben. En proteinshake eller noen kokte egg. Og det funker det

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ENDELIG normalvektig! loone Livets lyse side 17 06-07-10 07:57
100 g frå å vera NORMALVEKTIG! Konkelimonke Lavkarbo generelt 6 28-06-10 13:05
Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig" Leif Lavkarbo generelt 19 21-11-09 00:13
Gravid og normalvektig! Pluto i magen min:) Spørsmål og svar 3 25-02-08 14:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no