Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Mine beste leseopplevelser

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-09, 21:38   #26
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

"Hulebjørnens klan" og resten av serien Jordens barn, skrevet av Jean M. Auel, har gjort et uutslettelig inntrykk på meg.

Signerer denne Skulle det ikke komme en siste bok i den serien?

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:51   #27
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av bondetuppa, her.

Signerer denne Skulle det ikke komme en siste bok i den serien?

Jo, det skal komme en bok til (Serien kan jo ikke slutte slik den siste boka gjorde!!).
Jeg var nettopp innom Jean Auels hjemmeside, men det var ikke noe der som indikerte at den siste boka var på vei . Her håper jeg at jeg tar helt feil...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:14   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Jeg trodde den kom for noen år siden? Den fjerde altså?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:33   #29
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

"Hulebjørnens klan" og resten av serien Jordens barn, skrevet av Jean M. Auel, har gjort et uutslettelig inntrykk på meg.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Signerer!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.


Ett rungende JA! Dette er flotte bøker. Og det er synd det nok aldri kommer en siste bok, da forfatteren vistnok er syk, i tillegg til å være gammel.
Jeg har de 5 første, og har spurt etter den 6. men ingen vet noe.

Ellers leser jeg mye, men ikke alltid bøker som er kritikkrost, for da blir jeg litt
på bakbena, har prøvd noen, men leser dem sjelden ferdig.

For tiden liker jeg best enkle pocketbøker, som jeg bare kan kose meg med,
og ikke måtte tenke for mye

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 23:40   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har de 5 første, og har spurt etter den 6. men ingen vet noe.

Å herregud, er det så mange? Jeg datt av midt i tredje boka jeg. Det ble litt for mye. Så var jeg vel 14 eller noe sånt... Konverterte til Isolket

Jeg driver for tiden å prøver å komme gjennom "Lasso rundt fra Luna", men det går... Trått! Syns den er litt langdryg, og blir så irritert på hovedpersonen! Makan til tafatt og mjaklete fyr! Litt sånn Erlend Loe'ish.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 00:53   #31
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Lasso rundt fru Luna er da ganske festelig synes jeg
Men litt tafatt er han jo...
Har lett for blande sammen den og "Sangen om den røde rubin" men mener jeg fikk meg en god latter i begge

Elsket Hulebjørnen bøkene da de kom...synd de ikke blir fullført

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 01:47   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

jeg fikk meg en god latter i begge

Ja, det er noen morsomme partier, selv om jeg må inrømme jeg har blandede følelser for setningen".. kvinnens gamle ansikt, hun var over tredve.."

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 08:23   #33
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg driver for tiden å prøver å komme gjennom "Lasso rundt fra Luna", men det går... Trått! Syns den er litt langdryg, og blir så irritert på hovedpersonen! Makan til tafatt og mjaklete fyr! Litt sånn Erlend Loe'ish.

Det er en av favorittbøkene mine, og jeg er litt forelsket i Ask, selv om han er en ynkelig figur.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 09:55   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.

jeg er litt forelsket i Ask

Hmm, ikke helt min type så du får han i fred hvertfall..
Men hvis alle tjueårige gutter er like tafatte og usikre, så skjønner jeg ikke hva vi stresset for da vi var i den alderen...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 11:56   #35
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, ikke helt min type så du får han i fred hvertfall..
Men hvis alle tjueårige gutter er like tafatte og usikre, så skjønner jeg ikke hva vi stresset for da vi var i den alderen...

Hehe, som en virkelig person hadde han nok vært litt slitsom ja, men jeg tror jeg liker karakteren nettopp fordi han er så realistisk. Han er ikke en opphypet helt eller en gjennomgående skurk, han er bare menneskelig.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:06   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.

han er bare menneskelig.

Ja, det er det som plager meg mest, er alle sånn? Jeg hadde håpet det var litt mer tak i mansstanden i real life...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:13   #37
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det er det som plager meg mest, er alle sånn? Jeg hadde håpet det var litt mer tak i mansstanden i real life...

Jeg håper ikke alle er sånn, men hittil tyder mye på det.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 13:55   #38
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Siden ingen har nevnt det tidligere:

Alle Jane Austens bøker, og Stolthet og Fordom i særdeleshet.

Der finner du menn av alle slags typer, Carisma. Flotte, snille, dumsnille, stolte, frekke, løgnere og bedragere. Fritt valg av drømmemann. Min er selvsagt Mr Darcy, men det oser jo ikke akkurat originalitet av det valget.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:08   #39
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mine beste leseopplevelser

Akkurat lest ØYA av VICTORIA HISLOP (Schibsted). Svært lesverdig. Handler om Alexis som står foran en av sitt livs største avgjørelser. Alt hun vet om sin fortid er at hunvokste opp i en liten landsby på Kreta før hun flyttet til London. Hun drar til Hellas for å spore opp sin fortid, og hva hun oppdager der .... Dtte er Hoslops debutroman (utrolig at det er en debut, den er svært god) - en bestselger som er absolutt verd å lese!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 20:21   #40
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Lasso rundt fru Luna er da ganske festelig synes jeg
Men litt tafatt er han jo...
Har lett for blande sammen den og "Sangen om den røde rubin" men mener jeg fikk meg en god latter i begge

Elsket Hulebjørnen bøkene da de kom...synd de ikke blir fullført

Hulebjørnen-bøkene er da fullført. Om du tenker på Hulebjørnens klan etc?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 21:00   #41
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Hulebjørnen-bøkene er da fullført. Om du tenker på Hulebjørnens klan etc?

Den sjette og siste boken er da ikke utgitt eller ferdig enda??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 01:43   #42
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Den sjette og siste boken er da ikke utgitt eller ferdig enda??

Det er bare 5 bøker og det kommer ikke flere!:hylgrin e:

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-07-17, 05:22   #43
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 778
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Mine beste leseopplevelser

Jeg er en lesehest og for meg er det en bokserie som står over alle andre bøker jeg har lest. Trygve Gulbranssen sin Bjørndalstrilogi. ( Bakom synger skogene, Det blåser fra Dauingfjell og Ingen vei går utenom)
https://no.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rndaltrilogien

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest de tre bøkene. De anbefaler jeg på det varmeste.

Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 18:37   #44
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Sofagubben, her.

Jeg er en lesehest og for meg er det en bokserie som står over alle andre bøker jeg har lest. Trygve Gulbranssen sin Bjørndalstrilogi. ( Bakom synger skogene, Det blåser fra Dauingfjell og Ingen vei går utenom)
https://no.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rndaltrilogien

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest de tre bøkene. De anbefaler jeg på det varmeste.

Jeg har bare lest de en gang - for mange år siden - men jeg syntes de var fantastiske :-)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Emneord
annet, bøker, lese, romaner


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mine erfaringer Summergirl Ketolysekuren 20 08-03-09 22:36
Mine Måltider hildabakk Åpne dagbøker 26 24-05-06 20:59
Mine nye solbriller=) anniejahren Generell diskusjon 4 27-07-05 18:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no