Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
26-06-12, 14:33 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
|
Muskelsmerter etter fall, noen som har opplevd det?Hei. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
26-06-12, 15:13 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
|
Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?Jeg hadde et fall da jeg var gravid med snuppa!
26-06-12, 15:50 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
|
Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?
Høres jo altfor fælt ut! Jeg var sånn da jeg brakk halebenet... Det tok tid. Jeg kjenner det fortsatt litt innimellom, selv om det er nesten 2 år siden... Enig med Kitt der, det går over men det er forferdelig mens det varer.
26-06-12, 17:23 | #4 |
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
|
Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?Jeg datt lille julaften i fjor og slo meg helseløs høyre lårkule/hofte, samt brakk det store leddet i hånden.
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP |
26-06-12, 17:45 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 54
|
Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?Det tar tiiiiiiid!!! Kan du kanskje be om å få prøve annen betennelsesdempende enn voltaren? Har selv effekt av brexidol faktisk - men de gir det ikke så ofte. |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
26-06-12, 18:51 | #6 |
Medlem
|
Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?Takk for svar,kjære dere! Det var en trøst å høre,selv om dere alle har hatt vondt lenge. |
26-06-12, 19:05 | #7 |
Seniormedlem
|
Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?Sorry, men jeg stoler ikke på sånne "tren til du stuper av smerter"- folk!
26-06-12, 19:29 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
|
Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?Jeg tok "luftheisen" i trappa på Oslo Spektrum en gang. Slo absolutt hele meg og var helt svart på armer, ben og hofter, For ikke å snakke om rumpenstumpen.
26-06-12, 20:27 | #9 |
Seniormedlem
|
Enig med Kitt her, jeg ville IKKE trent de musklene som er betente! Selv om vanlig trening, når man er frisk, kan gi muskelverk, vil ikke dette være samme situasjon. Trening av betente muskler kan gjøre vondt verre, opprettholde betennelsen og gi større smerter. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg holdt meg til gåturer. Gå i det tempoet som gir moderat til liten smerte, strekk forsiktig om du føler for det, eller la være. Gå til du blir varm i kroppen, og ikke overdriv. Gange vil gi blodsirkulasjon som kan hjelpe på betennelsen - spesifikk trening kan gi låsninger i de verste tilfellene - det har jeg prøvd selv! Selv i dag kan jeg ikke trene ryggmuskulaturen, men velger da øvelser som krever at jeg bruker støttemuskulaturen for å avhjelpe istedet. |
26-06-12, 20:56 | #10 |
Medlem
|
|
26-06-12, 22:46 | #11 |
Seniormedlem
|
Sånn innenfor legestanden ville nok en spesialist i fysikalsk medisin være bra.
27-06-12, 12:15 | #12 |
Tar i mot hjelp....
Medlem siden: Mar 2004
|
Sv: Muskelsmerter etter fall, noen som har opplevd det?Ergometersykkel tror jeg er bra uansett. Litt avhengig av grunnen til du ikke kan gå, men bevegelse selv uten motstand på sykkel tror jeg er bra for blodomløpet.
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP |
27-06-12, 12:15 | #13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Sv: Muskelsmerter etter fall, noen som har opplevd det?
Jeg vet lite om dine smerter og fallsmerter, men for ryggvondt *kan* sykling være bra fordi det aktiviserer småmusklene nederst i ryggen.
27-06-12, 12:16 | #14 |
Seniormedlem
|
Sv: Muskelsmerter etter fall, noen som har opplevd det?
Det tenkte jeg faktisk å foreslå Prøv deg fram - husk at LITT vondt er greit, men veldig vondt er ikke greit. Kjenn og lytt til kroppen din! Jeg tenker at det viktigste er at du holder på til du blir gjennomvarm for å øke blodsirkulasjonen. Regn med å bli litt støl etterpå, men da er det bare å ta noen minutter til litt senere på dagen |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen som har opplevd å få vondt i magen/kvalme av lavkarbobrød? | Tøsa! | Generell ernæringsdebatt | 6 | 04-08-11 11:24 |
Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost? | Sunnisol | Spørsmål og svar | 8 | 17-03-11 08:48 |
Å ikke gå ned helt i starten - noen andre som har opplevd det? | Becky | Lavkarbo generelt | 8 | 17-02-11 00:01 |
Noen som har opplevd dette? (ang utskeiing) | cilemora | Spørsmål og svar | 7 | 14-03-09 13:00 |
Noen som har opplevd dette? | frk.slankelyst | Stoffskifte / hormonproblemer | 6 | 30-09-07 15:37 |