Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 14:45   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt
Question

Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Har akkurat laget Proteinbrød etter oppskrift i dr. Hexebergs bok "Nytt liv med riktig mat".

Hun oppgir at det skal være 10 g kh pr 100 g, men når jeg legger inn ingrediensene på diett.no gir dette 22,24 kh pr 100 g...

Kan det være så stor forskjell på forskjellige merker, har jeg lagt inn noe galt, eller kan det være noe galt i boken? Noen som vet?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:46   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Diett.no veldig upålitelig når det gjelder finregning på karber, etter min erfaring. Også kan det jo være forskjell på varene, som du sier.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:53   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Hei,
Her er litt klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

Sitat:

Mange lurer på om de spiser riktig med tanke på fett, proteiner og kh, på sider som for eksempel Diett.no og Mat på Data kan man legge inn det man spiser i løpet av dagen og få regnet ut hvor mye av hva man spiser. Det har vist seg at mange av disse programmene ofte innholder feil opplysninger vedrørende kh innholdet, så husk og sjekk tallene. Vil også nevne at Homer Simpson har utarbeidet et skjema i Excel og det finner du i denne tråden her: Beregne Energiprosent.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:25   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Spesielt vanskelig med de ulike brødtypene på diett.no

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:31   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Takk for svar, alle sammen, og link, arnakristin! Da regner jeg med at boken er riktigst, til jeg evt sjekker det ut med xl-arket

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:37   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Kan du ikke sjekke med næringsinnholdet på ingrediensene du har brukt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 15:57   #7
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kan du ikke sjekke med næringsinnholdet på ingrediensene du har brukt?

Det var lurt! Lever i den moderne tidsalder, og forventer at alt kan løses digitalt...

Kikker på pakker *taste taste taste*

Heh... Ingenting stemte i det hele tatt, så nå er jeg ennå mer forvirret

Tror rett og slett jeg lar denne ligge til jeg har tid til å bergne alt nøyaktig!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:03   #8
lavkarbolise
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 11
lavkarbolise er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ikke samsvar mellom bok og diett.no

Hvor mange karbohydrater ble det totalt? Jeg la inn oppskriften på slank.no for å teste (her) og endte opp med 30 gram karbohydrater totalt, og det stemmer bra med rundt 2 gram pr. skive da om vi regner 35-40 gram pr. ferdig skive (40 gram gir 2 gram karbo i kalorikalkulatoren).

lavkarbolise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig samsvar? Fredrikke07 Dr Lindbergs 15 25-02-11 13:49
Diett for dere som ikke liker forkost Nessimelle Andre dietter 0 01-06-10 15:00
Hvorfor har vi ikke oppskriftstråder under hver type diett? Lykkelig Spørsmål og svar 4 08-09-08 20:12
Når man ikke er på lavkarbo/ketolyse diett ... Ista Ketolysekuren 2 09-08-08 12:01
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 18:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no