Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-11, 19:44   #10026
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å bare steke kålen i rikelig med smør er også veeeeeldig godt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 13-09-11, 19:57   #10027
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ja, hvis du har lagret dem hermetisk.

Nå vet jeg ikke om norgesglass anses som hermetisk, da.

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Å bare steke kålen i rikelig med smør er også veeeeeldig godt.

Det var dét jeg endte opp med. Merket jeg ble innmari skeptisk til å skulle koke kålen i to dl eplecidereddik ... Jeg eksperimenterte litt til slutt -smelta masssse smør i panne, rørte inn hvitløk, chilli og revet ingæfær og stekte kålen myk i det, og smakte til med salt og pepper. Har bare så vidt smakt, men det virker VEEELDIG lovende!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-09-11, 20:09   #10028
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nqå vet jeg ikke om norgesglass anses som hermetisk, da.

Det var dét jeg endte opp med. Merket jeg ble innmari skeptisk til å skulle koke kålen i to dl eplecidereddik ... Jeg eksperimenterte litt til slutt -smelta masssse smør i panne, rørte inn hvitløk, chilli og revet ingæfær og stekte kålen myk i det, og smakte til med salt og pepper. Har bare så vidt smakt, men det virker VEEELDIG lovende!

Photo da! Norgesglass er hermetisk deluxe hvis man gjør det rett. Det finnes knapt noe mer effektivt middel for hermetisering enn Norgesglass. Har brukt det i årevis jeg til både saft, syltetøy og annet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 13-09-11, 20:11   #10029
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Merket jeg ble innmari skeptisk til å skulle koke kålen i to dl eplecidereddik ...

Litt eplecidereddikk... Jeg bruker omtrent en halv kork og litt vann i stedet for de 2cl eplejuice det står Blir veldig god litt sterksyrlig smak.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-09-11, 20:18   #10030
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Photo da! Norgesglass er hermetisk deluxe hvis man gjør det rett. Det finnes knapt noe mer effektivt middel for hermetisering enn Norgesglass. Har brukt det i årevis jeg til både saft, syltetøy og annet.

Ja, ok. Da vet jeg det! Jeg her da vel aldri saftet eller syltet noe. Men da bløtlegger jeg kikerter i kveld, og håper på det beste!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Litt eplecidereddikk... Jeg bruker omtrent en halv kork og litt vann i stedet for de 2cl eplejuice det står Blir veldig god litt sterksyrlig smak.

Ah. hahaha, ok. Skal prøve det neste gang. Men det ble sykt godt sånn jeg gjorde det også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-09-11, 00:46   #10031
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I dag fikk jeg en mail fra en eiendomsmegler med ordet "sjapt" i!! ("Han skal ordne det sjapt") Burde jeg kommentere det?
(Har mest lyst til å sende mail til sjefen hans )
Jeg kjenner jeg får ståpels og pustevansker bare av å skrive det her....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 02:03   #10032
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg så nettopp en liten reklame om et produkt som heter Powerburn og skal virke slankende fordi det inneholder grønn te og chili, men selvsagt er jeg skeptisk til ting som i det hele tatt trenger å komme på tv for å få folk til å kjøpe produktet, særlig slankemetoder. Jeg gikk allikevel inn på siden deres for å lese. Jeg prøvde å finne ut hva den inneholdt, men jeg får rett og slett kun opp grønn te og chili, og ingen måter å kontakte produsenten på. Kan det være at det fungerer? Chili og grønn te er jo kjent for å være hjelpende når man vil ned i vekt, men det må vel være noe annet også innblandet her, og hvorfor får jeg ikke tak i mer info om produktet? Har noen her prøvd det, eller noe tilsvarende?

Her er siden jeg var inne på..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-09-11, 07:56   #10033
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen gode tips om steking av kål? Altså strimla kålhode? Har aldri stekt kål før, og vet ikke helt hvordan man går fram for et bra resultat ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har du prøvd crack slaw? Ellers er det vel bare til å steke i det smør, på middels temperatur

Jeg må bare gjenta dette med crack slaw, for jeg har helt dilla. Billig supermiddag: Stek kjøttdeig med salt, pepper, litt hvitløk/chili-krydder, og 1 ss sesamolje. Når kjøttdeigen er brun, tilføy strimlet kål, så mye som du klarer å få plass til i panna. Tilsett enda 1 ss sesamolje, evt også 1 ss soyasaus, samt, avhengig av kryddertoleransen din, masse mer hvitløk, chili OG ingefær. (Jeg bruker litt store jalapeño-flak og grovt hvitløkskrydder og avskyelige mengder ingefær, selv...) Ferdig i en fei! Den magiske smaken er i sesamoljen, mm.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 14-09-11, 08:40   #10034
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg så nettopp en liten reklame om et produkt som heter Powerburn og skal virke slankende fordi det inneholder grønn te og chili, men selvsagt er jeg skeptisk til ting som i det hele tatt trenger å komme på tv for å få folk til å kjøpe produktet, særlig slankemetoder. Jeg gikk allikevel inn på siden deres for å lese. Jeg prøvde å finne ut hva den inneholdt, men jeg får rett og slett kun opp grønn te og chili, og ingen måter å kontakte produsenten på. Kan det være at det fungerer? Chili og grønn te er jo kjent for å være hjelpende når man vil ned i vekt, men det må vel være noe annet også innblandet her, og hvorfor får jeg ikke tak i mer info om produktet? Har noen her prøvd det, eller noe tilsvarende?

Her er siden jeg var inne på..

Høres ut som noe lignende Xyphedrine. Grønn te og chili kan øke forbrenning bittelitt, men ta deg heller noen kopper te og bruk chili i maten. Samme effekt uten eventuelle andre ingredienser i pillene som kan være skumle. Jeg hadde holdt meg unna pillene. Og jeg reagerer også når jeg ser at de lover vekttap.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 14-09-11, 08:45   #10035
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor føler jeg meg så oppblåst mens vekta går nedover? Jeg skal ikke ha mens eller eggløsning, jeg har drukket masse vann og ikke gjort noe annet i forhold til kosten enn å tilføre frø i kostholdet.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 10:46   #10036
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg må bare gjenta dette med crack slaw, for jeg har helt dilla. Billig supermiddag: Stek kjøttdeig med salt, pepper, litt hvitløk/chili-krydder, og 1 ss sesamolje. Når kjøttdeigen er brun, tilføy strimlet kål, så mye som du klarer å få plass til i panna. Tilsett enda 1 ss sesamolje, evt også 1 ss soyasaus, samt, avhengig av kryddertoleransen din, masse mer hvitløk, chili OG ingefær. (Jeg bruker litt store jalapeño-flak og grovt hvitløkskrydder og avskyelige mengder ingefær, selv...) Ferdig i en fei! Den magiske smaken er i sesamoljen, mm.

Takk for tips! Sesamolje har jeg dog ikke ... Men jeg stekte kålen i chilli, hvitløk og ingefær i går, og masssssssse smør, og det ble alldeles vidunderlig sammen med nakkekoteletter i biter med karve.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-09-11, 10:53   #10037
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som kan gi meg en link til en helt enkelt månedskalender, dvs en med en firkant for hver dag, som jeg kan skrive ut på et A4 ark.
Jada, jeg vet at det enkelt kan lages i Excel og at jeg sikkert kan google meg frem til det, men jeg er lat og stressa og håper at en vennlig sjel forbarmer seg over meg


Sist redigert av Cyan : 14-09-11 kl 11:15.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 14-09-11, 10:57   #10038
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I dag fikk jeg en mail fra en eiendomsmegler med ordet "sjapt" i!! ("Han skal ordne det sjapt") Burde jeg kommentere det?
(Har mest lyst til å sende mail til sjefen hans )
Jeg kjenner jeg får ståpels og pustevansker bare av å skrive det her....

Oi, det er drøyt altså!
Noe av det verste jeg ser er skrivefeil i boligprospekter.

Hvis det er naturlig at du svarer tilbake på mailen ville jeg nok lagt til en sånn forsiktig ps: det heter kjapt ikke sjapt.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 11:24   #10039
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er det noen som kan gi meg en link til en helt enkelt månedskalender, dvs en med en firkant for hver dag, som jeg kan skrive ut på et A4 ark.
Jada, jeg vet at det enkelt kan lages i Excel og at jeg sikkert kan google meg frem til det, men jeg er lat og stressa og håper at en vennlig sjel forbarmer seg over meg

Det kosta i grunn ikke så mye krefter å finne en selv Denne er finfin

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 14-09-11, 12:04   #10040
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg og Mannen lurer på å ha kyllingkjøttboller med parmesan i til middag. Hva skal vi ha til? Squash er utelukka.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-09-11, 12:06   #10041
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor blir gulosten hvit langs kantene om den ligger litt lenge i kjøleskapet?
Er det mugg og er det farlig? Kan jeg bare skjære det av og fortsette å bruke av osten?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-09-11, 12:09   #10042
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tar det bare vekk jeg. Tror ikke det er noe i veien med osten, men jeg vet ikke helt hva det er heller Osten smaker jo som før den!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-09-11, 12:09   #10043
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvorfor blir gulosten hvit langs kantene om den ligger litt lenge i kjøleskapet?
Er det mugg og er det farlig? Kan jeg bare skjære det av og fortsette å bruke av osten?

Om det er farlig eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men jeg skjærer av et tykt lag og bruker den videre

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 14-09-11, 12:11   #10044
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvorfor blir gulosten hvit langs kantene om den ligger litt lenge i kjøleskapet?
Er det mugg og er det farlig? Kan jeg bare skjære det av og fortsette å bruke av osten?

Det er mugg ja.
Hvis det bare er et tynt belegg prøver jeg meg på å skjære det av, men jeg synes ofte smaken på osten endrer seg etter den har fått dette belegget, så som oftest ryker den i søppla.

Jeg prøver å være føre-var når jeg vet at en ost begynner å bli "gammel", da skjærer jeg av tykke staver og putter i matboksene til ungene, da forsvinner resten fort.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 12:15   #10045
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg og Mannen lurer på å ha kyllingkjøttboller med parmesan i til middag. Hva skal vi ha til? Squash er utelukka.

Tomatsaus og blåmkålris?
Eller surrede grønsaker med fløtesaus?
Eller salat og taziki?

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-09-11, 12:18   #10046
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg tar det bare vekk jeg. Tror ikke det er noe i veien med osten, men jeg vet ikke helt hva det er heller Osten smaker jo som før den!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Om det er farlig eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men jeg skjærer av et tykt lag og bruker den videre

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Det er mugg ja.
Hvis det bare er et tynt belegg prøver jeg meg på å skjære det av, men jeg synes ofte smaken på osten endrer seg etter den har fått dette belegget, så som oftest ryker den i søppla.

Jeg prøver å være føre-var når jeg vet at en ost begynner å bli "gammel", da skjærer jeg av tykke staver og putter i matboksene til ungene, da forsvinner resten fort.

Takk skal dere ha! Det var bare småflekker på to hjørner, så jeg bruker den opp da. Tenker jeg river den og heller fryser ned til bruk i omeletter og slikt. Hadde det vært mye på, så hadde jeg nok kastet den.
Kjøpte et slikt kilos-stykke, og det er nok derfor .. tar litt tid å bruke opp

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-09-11, 12:18   #10047
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Det er mugg ja.
Hvis det bare er et tynt belegg prøver jeg meg på å skjære det av, men jeg synes ofte smaken på osten endrer seg etter den har fått dette belegget, så som oftest ryker den i søppla.

Jeg prøver å være føre-var når jeg vet at en ost begynner å bli "gammel", da skjærer jeg av tykke staver og putter i matboksene til ungene, da forsvinner resten fort.

Vi bruker å rive den og slenge i fryseren. Også en fin måte å få brukt opp gammel ost på

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 14-09-11, 12:25   #10048
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man ta ut penger på spillekortet sitt hos Norsk Tipping-kommisjonærer (også på vanlige butikker) i kontanter, eller må man overføre det til sin egen konto?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-09-11, 12:30   #10049
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Takk skal dere ha! Det var bare småflekker på to hjørner, så jeg bruker den opp da. Tenker jeg river den og heller fryser ned til bruk i omeletter og slikt. Hadde det vært mye på, så hadde jeg nok kastet den.
Kjøpte et slikt kilos-stykke, og det er nok derfor .. tar litt tid å bruke opp

Da er det lurt å kjøpe en osteklokke fra f.eks Tupperware. Da kommer den fuktigheten som er til overs ut,og den luften som trengs inn. Helt genialt og osten holder seg leenge. Tenk bare hvor lenge osten har ligget før du kjøper den. Den skal holde seg lenge etter dette,men når folk oppbevarer den i en fuktig plastpose er det ikke rart at den mugner. Det hadde alt annet gjort

Jeg sender gjerne Tupperware ting til deg

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF
Gammel 14-09-11, 12:47   #10050
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen gi meg en kjapp liste over matvarer som har 0 karber i seg?
Jeg kommer på hvitost, bacon og kjøttdeig (generelt rent kjøtt), hva mer..? Flere kjøtttyper som har 0 kh..?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no