Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Protein

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 23:56   #1
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei
Unhappy

Protein

hei. jeg har ingen problemer med å få i meg lite karbs og mye fett. men sliter max med proteininntaket er meget kresen, fins d no tabeletter eller pulver man kan ta `?

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 08:29   #2
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: protein

ja det finnes protein pulver med lite karber i ....søk på det her inne så kommer det helt sikkert opp forskjelige forslag....

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:22   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Maysa har et godt forslag, men det er VIKTIG for deg og få i deg protein av god kvalitet! Protein inneholder essensielle aminosyrer - dvs den kan ikke lage det selv i kroppen.

Rundt 1 g pr kilo kroppsvekt er anbefalt. Ren kylling, kjøtt, fisk, egg og sjømat er gode proteinkilder.
Du kan feks lage deg eggesalat med spekeskinke, eller biter av grillet kylling i. Bland majones og CF, purreløk, gressløk, litt sitronsaft, og ha i det du liker. Ost, egg, spekeskinke, kylling osv.

Les mer om proteiner hos Thomas Geisner

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:27   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Hva er det du liker av protein da?

Er det mengden kjøtt, fisk, fugl egg du har problemer med? Cottage cheese er en god kilde, 13g protein pr 100g.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:53   #5
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

D er mengden og det at det er lite jeg liker å spise spiser en halv kyllingfilet feks, så er d stopp CC liker jeg ikke alene Skikkelig frustrerende og ikke klare og spise mat med masse proteiner ..

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 15:20   #6
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

ifølge diett.no fikk jeg i meg 34,6 g proteiner igår ?

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 16:31   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Opprinnelig lagt inn av veropiha, her.

ifølge diett.no fikk jeg i meg 34,6 g proteiner igår ?

Litt lite, du bør ligge nærmere 1g protein pr kilo kroppsvekt. Noen sier pr kilo FETTfri kroppsvekt som det da finnes kalkulatorer som regner ut for deg.

Spis heller flere små måltider om du ikke klarer og spise så mye protein på en gang. Suppler med proteinpulver også om mulig
Husk at reker, scampi, røykelaks osv også inneholder proteiner

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 18:02   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Har du prøvd hjemmelaget shake?

2-3 egg ( stol på meg, de færreste klarer å kjenne smaken! )
1/2-1dl fløte
1dl vann eller usøtet soyamelk
søtning etter smak, jeg tar 4 dråper stevia eller 1 liten s splenda
50-100g frosne bringebær
1-2ss olje( mindre olje hvis du bruker 1dl fløte, mere om du tar mindre)

Kjør sammen med stavmikser og server straks. Det går an å bruke tinte bær, men det er aller best med frosne.

Bruk de største mengdene med fløte og bringebær i starten, liker du det, kan du gå litt ned på fløte og bringebær. Jeg bruker 1/2dl fløte, 50g frosne bær og vann til passe konsistens. Dette er gjort på 2 minutter og en god frokost om man er sulten, men matlysten er på bunn..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:14   #9
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

Takk skal prøve den shaken fikk å tips av min helsecoach om å kjøpe noe som het spiruline og ha i smoothier

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:37   #10
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Protein

Er du helt i ro og stabil i vekt ville jeg ligget rundt 1 g\kg. Om du trener endel og\eller går jevnt nedover i vekt ville jeg lagt meg på 1,5-2 g\kg for å beholde\øke muskelmassen og bedre kroppssammensetninga, noe som kanskje reduserer noe på vektnedgangen, men synes betydelig mer i speilet\klesstørrelsene siden muskler tar mye mindre plass enn fett. Om du kjører svært strikt lavkarbo bør du ligge på et høyere inntak enn om du er mer liberal lavkarber siden kroppen stjeler mye av proteinet til omgjøring til glukose ved strikt lavkarbo (0-20 gram.) Når du begynner å komme opp i 50-100 gram trenger kroppen noe mindre for ikke å miste muskelmasse.

Enkle proteinkilder er whey-protein og erteprotein om du vil ta tilskudd i form av pulver\shake\blande i smoothie, disse inneholder alle essentielle aminosyrer. Soyaprotein anbefales ikke.

Spekemat og tunfisk (jeg lager ofte tunfisksalat med tunfisk, majones, olivenolje, diverse krydder og rører godt sammen, veldig godt på f.eks lavkarboknekkebrød eller ved siden av salat, en kan gjøre det samme med ferdigstekt kylling.) Hvite, faste oster har generelt et meget høyt proteininnhold, f.eks inneholder parmesan over 50 gram pr 100 gram. Baconsvor inneholder mye, men har lavere kvalitet enn å spise vanlig bacon pga mye bindevevsprotein. Nerthus har flere gode poenger ift proteinrik mat. Eks inneholder røykelaks rundt 20 gram pr 100 gram, og de fleste jeg kjenner kan fort spise 100-200 gram i ett måltid

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:33   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Har du prøvd hjemmelaget shake?

2-3 egg ( stol på meg, de færreste klarer å kjenne smaken! )
1/2-1dl fløte
1dl vann eller usøtet soyamelk
søtning etter smak, jeg tar 4 dråper stevia eller 1 liten s splenda
50-100g frosne bringebær
1-2ss olje( mindre olje hvis du bruker 1dl fløte, mere om du tar mindre)

Kjør sammen med stavmikser og server straks. Det går an å bruke tinte bær, men det er aller best med frosne.

Bruk de største mengdene med fløte og bringebær i starten, liker du det, kan du gå litt ned på fløte og bringebær. Jeg bruker 1/2dl fløte, 50g frosne bær og vann til passe konsistens. Dette er gjort på 2 minutter og en god frokost om man er sulten, men matlysten er på bunn..

Ha i et par ss cottage cheese også så får du enda mer protein. Har du en god blender vil du ikke engang legge merke til at det er CC i den

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:34   #12
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Protein

I den shaken kan du ha proteinpulver også. Jeg synes det er veldig godt med sjokoladesmak proteinpulver til bær-shake :sikel:

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:37   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ha i et par ss cottage cheese også så får du enda mer protein. Har du en god blender vil du ikke engang legge merke til at det er CC i den

Jeg pleier å ta cottage cheese i steden for et egg, men er man var på konsistensen så kjenner man det helt klart, selv med mikser, for jeg mikser godt. I dag var jeg tom for cottage cheese, og tok 3 egg, og det ble glatt i forhold gitt. Også er det jo det at eggene kan jeg hente i hønsehuset, cc må jeg på butikken etter..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 12:03   #14
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

hva slags proteinpulver er d? Shaken var nydelig hærlig frokost

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 12:13   #15
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Protein

Skyr fr Q-meieriet inneholder mye protein.(men dog aspartam som ikke er så bra)

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:25   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Opprinnelig lagt inn av veropiha, her.

hva slags proteinpulver er d? Shaken var nydelig hærlig frokost

Om du liker den uten pulveret, så er det enda bedre

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:39   #17
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

Energi 1766

Basert på ditt ADI
Fett 153g Mettede fettsyrer 63.6g Flerumettede fettsyrer 13.3g Enumettede fettsyrer 42.2g Kolesterol 852mg Natrium 934mg 62% Karbohydrat 19.3g 15% Kostfiber 4.32g 17% Tilsatt sukker 0g Protein 72g 157% Tiamin 67% · Selen 110% Riboflavin 91% · Folat 20% Vitamin A 184% · Vitamin E 200% Sink 76% · Vitamin D 72% Vitamin C 0% · Vitamin B12 198% Vitamin B6 42% · Kalium 28% Fosfor 122% · Kopper 19% Kalsium 29% · Magnesium 22% Niacin 56% · Jern 28% Basert på ditt ADI

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:41   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Flink - doblet proteininntaket jo!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:44   #19
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

ja oppdaget det ,men ble litt bekymret over kaloriene :/ syns d høres så mye ut, for kunne godt tenkt meg en sånn shake til kvelds , men da blir det over 2100 kal.

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:46   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Ikke bekymre deg for kaloriene før du har spist lavkarbo i minst 4 uker og ikke har vektnedgang. Du er vel såpass fersk også at du fint kan spise mer mat nå i starten enn du vil finne komfortabelt etterhvert - dette avhjelper og få i gang fettforbrenningen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:49   #21
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

flott da blir det shake til kvelds og elsker lavkarbo <3 skulle ønske jeg fikk øynene opp for dette tidligere istedet for alle "superkurer" med pulver og slikt :/ nå ser jeg jo forandring, kroppen går inn, vekta ned, humøret og energien opp :=)

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:59   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Protein

Opprinnelig lagt inn av veropiha, her.

flott da blir det shake til kvelds og elsker lavkarbo <3 skulle ønske jeg fikk øynene opp for dette tidligere istedet for alle "superkurer" med pulver og slikt :/ nå ser jeg jo forandring, kroppen går inn, vekta ned, humøret og energien opp :=)


Tenker det samme jeg også.. hadde spart kroppen min for mye dritt av slankekurer oppgjennom om jeg hadde visst om dette når jeg var tyve... MEN det er aldri for sent

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 15:12   #23
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Protein

Jeg småspiste salatkylling, og det ble faktisk litt ut av det etter hvert

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 17:51   #24
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Protein

Energi
Fett 74 % Protein 18 % Karbohydrat 8 % Alkohol 0 %

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:24   #25
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Protein

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Skyr fr Q-meieriet inneholder mye protein.(men dog aspartam som ikke er så bra)

Den naturelle er uten aspartam. Kan sikkert blandes i shake den og, og fortsatt få noe glattere kosistens enn med CC.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye protein Snopoman Generell ernæringsdebatt 9 12-05-11 21:51
For mye protein? Lillemeg1 Ketolysekuren 10 31-07-10 17:02
Nok protein entotre Spørsmål og svar 1 26-07-10 12:10
Nok protein Jabba Ketolysekuren 12 19-02-10 19:39
For mye protein? yurghie Ketolysekuren 6 28-05-08 17:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no