Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kjerringråd mot hovne øyer

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-09, 20:08   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Kjerringråd mot hovne øyer

Våknet med kjempehovne øyner i dag. Har vært hos legen og fått allergitabletter etc, men skulle gjerne hatt en mirakelkur som gjør at hevelsen rundt øynene går vekk på et blunk... Noen som vet om noe lurt??

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:09   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Agurkskiver? Kalde Kammilleteposer?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:11   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Kalde agurkskiver

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:31   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Jeg går og kjøper agurk nå..
Skal jeg dyppe teposene i kaldt vann?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 21:13   #5
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Legg et par skjeer i kjøleskapet og bruk de på øyenen Verdt å prøve, hvertfall!

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 21:42   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Hemmoridekrem, he, he. (sant)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 23:44   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Jeg prøvde potetskiver......
hjalp faktisk litt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hjemmelaget-hudpleie.JPG (58,2 KB, 11 visninger)
__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 15:09   #8
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Ikke spis de siste timene før du skal legge deg. Har jeg mat i magen når jeg legger meg, har jeg så hovne øyne morgenen etter at jeg nesten ikke får dem opp...

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 17:35   #9
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Zelia, her.

Ikke spis de siste timene før du skal legge deg. Har jeg mat i magen når jeg legger meg, har jeg så hovne øyne morgenen etter at jeg nesten ikke får dem opp...

hm. dette virker kjent at jeg har hovene øyne etter jeg har spist sent, men aldig tenkt over at det var grunnen..! takk :9

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 18:42   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hemmoridekrem, he, he. (sant)

Hva heter den hemmoridekremen? Hva spør du etter på apoteket? Er den respetfri? Har hørt mye om før at en sånn skal være så effektivt.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 18:49   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Sitat:

Jeg prøvde potetskiver......
hjalp faktisk litt.

Da er den i hvert fall duganes til noe

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 19:28   #12
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hemmoridekrem, he, he. (sant)

hehe.. Ja, det er vel råd fra Jan Thomas

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 20:20   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

hehe.. Ja, det er vel råd fra Jan Thomas

Men det er sant, det funker veldig bra! Hemoroider er åreknuter, og kremen hjelper bare mot hevelsen, den får blodårene til å trekke seg sammen.
MEN! Ikke kjøp en med kortisol i, og ikke bruk det ofte, huden under øynene er tynn og ømfintlig, så det rådet er ment som et nødtiltak

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 20:31   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

hehe.. Ja, det er vel råd fra Jan Thomas

Nei, det var Sandra Bullock som sa at hun brukte det - flere år før Jan Thomas fant ut at skuespillerkarrieren hans ikke gikk heeeelt dit han hadde håpet .

Og Photo har helt rett - den virker sammentrekkende på blodårene og hevelser .
Dessverre (?) aner jeg ikke hvilket merke som er med eller uten kortisol.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 20:33   #15
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men det er sant, det funker veldig bra! Hemoroider er åreknuter, og kremen hjelper bare mot hevelsen, den får blodårene til å trekke seg sammen.
MEN! Ikke kjøp en med kortisol i, og ikke bruk det ofte, huden under øynene er tynn og ømfintlig, så det rådet er ment som et nødtiltak

Er mye mindre hoven nå enn i går kveld, så tror det skal få gå sin gang til det er helt borte. Kanskje jeg skal spørre legen på onsdag om jeg kan bruke hemorroide-krem hvis det skjer igjen

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 22:17   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men det er sant, det funker veldig bra! Hemoroider er åreknuter, og kremen hjelper bare mot hevelsen, den får blodårene til å trekke seg sammen.
MEN! Ikke kjøp en med kortisol i, og ikke bruk det ofte, huden under øynene er tynn og ømfintlig, så det rådet er ment som et nødtiltak

Hør på Photo, ho er ei smart dame! Huden under øya er meeget tynn og sart.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 22:17   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Nei, det var Sandra Bullock som sa at hun brukte det - flere år før Jan Thomas fant ut at skuespillerkarrieren hans ikke gikk heeeelt dit han hadde håpet .

Og Photo har helt rett - den virker sammentrekkende på blodårene og hevelser .
Dessverre (?) aner jeg ikke hvilket merke som er med eller uten kortisol.

Det gjelder alle kortisonpreparater.. IKKE ha dem under øya.. Det man kan oppleve da er at huden blir tynnere og ALT av blodårer plutselig blir megasynlige!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 22:23   #18
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det gjelder alle kortisonpreparater.. IKKE ha dem under øya..

Jeg fikk nettopp kortison av mildeste typen (Mildison eller noe sånt) fra legen til å ha rundt øya, men generelt sett skal man vel ikke ha det på tynn hud.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 22:27   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Jeg fikk nettopp kortison av mildeste typen (Mildison eller noe sånt) fra legen til å ha rundt øya, men generelt sett skal man vel ikke ha det på tynn hud.

Man kan nok ha det et par dager, men over tid er ikke å anbefale...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 22:31   #20
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Kjerringråd mot hovne øyer

Er poser under øynene "arvelig betinget" eller er det noe alle har, men at noen er flinke til å sminke de vekk?

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 22:34   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyer

Opprinnelig lagt inn av Rottis, her.

Er poser under øynene "arvelig betinget" eller er det noe alle har, men at noen er flinke til å sminke de vekk?

Det er arvelig...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 22:46   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyer

Det finnes en utmerket hudsalve som heter Protopic som ikke inneholder kortison.
Man får den bare på resept og den er litt dyr (rundt 400,-) med er utrolig drøy og roer huden fint!

Vet ikke om den hjelper på hevelse som skyldes allergi etc, men er utmerket på eksem/psoriasis!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 23:27   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kjerringråd mot hovne øyner

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hør på Photo, ho er ei smart dame! Huden under øya er meeget tynn og sart.

Hoho, takk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 12:06   #24
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjerringråd mot hovne øyer

He,he- jeg leste "hovne ører" i overskriften :-D

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hovne bein! Lemen Spørsmål og svar 19 20-06-07 22:27
Kjerringråd mot forstuet tå? themonk Fysisk og mental helse 9 22-11-06 11:09
iih..jeg har hovne bein! maggotbaby Kosttilskudd 1 07-11-06 17:34
Hovne ben. Ariel Lavkarbo generelt 3 30-09-06 18:23
Kjerringråd mofe Fysisk og mental helse 28 12-01-06 15:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no