Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kinesisk horoskop

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-05, 00:17   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kinesisk horoskop

Noen som vet om noen bra side om det? Jeg lurer på om jeg er geit eller gris, husker ikke helt jeg..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 00:19   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Den som leter, finner!


Jeg er en geit!

http://www.start.no/astrologi/2003/06/12-6747.html

__________________
.

Sist redigert av mofe : 03-07-05 kl 00:32.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 00:22   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sitat:

Geitas egenskaper:
Du er snill og omsorgsfull, kanskje litt usikker på deg selv, men du er samtidig meget drømmende. Videre er du heldig og lykkelig så sant du lærer deg å være litt mer sikker på deg selv og ikke bekymrer deg for mye. Du kan komme til å arve mye penger fra dine nærmeste, eller kan du også tjene gode penger på egenhånd, hvis du vil. Mange gode leger, pleiere og serviceinnstilte mennesker er født i dette tegnet. Du er glad i mennesker og liker å være med på festlige tilstelninger, og du er egentlig ganske selskapssyk. Du er flink i forretninger som har med kunst og mennesker å gjøre. Hvis du får mye støtte, så kan du virkelig drive det langt i livet. Som den kvinnelige Geit er du godt likt og populær, men vær forsiktig så det ikke blir altfor mange kjærester på en og samme tid. Det kan skape masse forviklinger for deg. Du har foreldre som er forståelsesfulle og glad i deg, men du setter mest pris på din mor. Forholdet mellom dine søsken og deg er meget bra, og som regel er du den eldste i familien slik at du får bruk for din moderlighet overfor de søsken som er yngre enn deg. Du er veldig glad i barn og du gjør alt for at barna dine skal vokse seg store og sterke.


De positive egenskapene
Omsorgsfull, vennlig, snill, fredselskende, diplomatisk, fleksibel, veltalende, fantasirik og med kunstneriske evner.


De negative egenskapene
Humørsyk, pessimistisk, ustrukturert, ubestemt og usikker.


Yrker som passer til Geit
Sykepleier, lege, prest, sosialarbeider, politiker, skuespiller, kunstner, alle yrker hvor du kan bruke din kreativitet.

Dette stemmer veldig bra på meg!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 00:32   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

http://www.rainfall.com/horoscop/ind...gn=Sheep&id=13

Sitat:

The Sheep

Sheep are the good samaritans of the Chinese zodiac. They are gentle mannered and on the shy side. Being very sincere they are easily taken by a sob story. Sheep people are compassionate,understanding of others' faults, and quick to forgive.

Sheep like to set their own hours and will not tolerate too much discipline. They are also very offended if they are criticized. They cannot work well under pressure and must be allowed to do things at their own speed. Sheep need somebody to discipline them, though, in order to utilize their talents. They usually find someone to look after and care for them.

Good fortune smiles upon the sheep. They benefit from wills and inheritances. Even in the roughest of times, the Sheep always acquire the basic needs. Sheep get their own way without force or violence. They have that passive endurance that drives you mad. Eventually they wear you down with their pleas.You just can't break them!

Sheep never come right out and discuss what's bothering them. You pry it out of them bit by bit. When all else fails, yell at them, and bang things around. They should be impressed and might unfold all their secret woes; then, you can clear the air. The Sheep are family people. They never forget anyone's birthday, and you had better not forget theirs! Sheep worry, too. They want others to cheer them up and tell them everything will be okay.

Sheep overspend and should avoid dealing with money. They find it hard to be practical and would love a life of luxury and ease. Ugly things will depress Sheep. They hate to displease anyone especially their loved ones. They will edge around an issue rather than take a firm stand. Difficulties are a delicate issue with Sheep. They are too sensitive and often overreact. Reassure them often.

Romance is a part of the Sheep's being. Moonlight and roses, soft music and candlelight will get them every time. They tend to view the world through rose-colored glasses. Sheep do not usually have to work hard. Good things just happen naturally. They need bright, airy surroundings and excel in creative fields. Appreciation of their talents make Sheep glow, and with encouragement, they can go far in life.

Også denne stemmer veldig bra på meg. Spesielt det om penger!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 07:49   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

og jeg er hund

Sitat:

The Dog




Dogs are honest,straightforward,and friendly. They are extremely protective of themselves and their loved ones. With a passion for fair play and justice, they never fail to rescue you time after time. They may rant and rave, but they never rest until they right the wrong. They are true humanitarians and suffer with the world.In spite of their concern for others,social graces and fancy parties do not impress them. Having sharp eyes, they will see through people's motives. They are quite private about their personal lives and someone prying into their affairs make them secretive and withdrawn. Once you gain their confidence, they open up freely.

Once Dogs classify you, they rarely change their minds. There are few in-betweens. Dogs perceive things either in black or white. You are either friend or enemy. Luckily, they are good judges of character and have superb insight into human nature. Dogs are tolerant of their friends. Before they approve of you, the friendship must develop slowly with a variety of meetings and conversations. If they look you over and decide they can trust you, you remain in their hearts forever. If you need them, Dogs will be there. When the time is right, Dogs work long and hard, but they know how to relax, and enjoy their home and loved ones. The Dogs have playful moods and a great sense of humor. They have quick emotions and if you offend them, they will snarl and insult you with expertise. They forgive with the same speed. Dogs are intelligent and well-balanced. With their stable minds, they make good counselors or psychologists. They endure during any crisis situation. They are trustworthy people and know how to keep a secret. Being efficient and very diplomatic, they can hide their prejudices well. Most Dogs have a comfortable home and do well.Dogs always defend what is theirs and have a high sense of value. Home and family come first,and Dogs will work to see that they have the best!

det var da veldig, da tihi, man kan jo håpe

Sitat:

Hundens egenskaper:
Du er solid og trofast, men bærer kanskje et lite preg av forsiktighet og pessimisme. Det er lurt av deg ikke å bekymre deg før ting er gjort. For når alt kommer til alt, så vil du greie deg meget bra. Du er enten meget heldig og har alt du trenger, eller så er du så uheldig at du ikke eier nåla i veggen. Som du forstår, er det stor forskjell på Hundene, men er du positiv og smiler til verden, så vil nok verden også smile til deg. Du er flink med din økonomi og passer hele tiden på at du ikke bruker mer enn du har. Hvis du kan bruke din intuisjon bedre, vil du komme langt. Som regel er du en god medarbeider, men du kan også være flink til å administrere, kanskje du kan bli sjef likevel en dag.


Som den kvinnelige Hund er du reservert og forsiktig, og trives best sammen med dine nærmeste. Du er flink med det du gjør og klarer alltid å overholde tidsfristene. Ellers kan man regne med at du slåss til siste slutt og ikke gir deg så lett. Du vil lete lenge etter din utvalgte, for du er kresen og kravstor. Men finner du den rette, blir du både omsorgsfull og romantisk. Dine foreldre er enten veldig glad i deg, eller så vil de se på deg som en ekte opprører som setter seg opp mot dem i ett og alt. Det er derfor opp til deg selv å skape et godt forhold. Du tar deg godt av dine søsken, særlig hvis du er den eldste, og du kommer til å spille en avgjørende rolle i dine yngre søskens liv i tiden som kommer. Du er litt tøff og streng, men også kjærlig og omsorgsfull overfor dine egne barn.



De positive egenskapene
Trofast, sjenerøs, ærlig, uselvisk og svært lojal.

De negative egenskapene
Bekymringsfull, pessimistisk og litt fraværende og reservert. Yrker som passer best til Hunden
Dommer, toller, politimann, politiker, bedriftsleder, skuespiller og reporter.

denne her var litt mer tvetydig og kanskje passer bedre... (særlig når det er så mye enten eller... men at jeg overholder tidsfrister og er flink med penger...? naaaahaaaai (ikke ennå iallafall )

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 08:54   #6
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Trallalaaaa... er en tiger jg

Sitat:

Tigerens egenskaper
Du er en spennende og modig person med stor personlig utstråling og sjarm. Videre har du også en del meget bestemte meninger om ting og besitter en sterk vilje. Du går løs på alt du gjør med en voldsom energi og entusiasme. Din pågåenhet kan hjelpe deg frem i livet, men også skaffe deg en del uvenner og problemer hvis du ikke passer på. Selvfølgelig er du våken og skarp, og du er bestandig klar til å gjøre ditt beste der hvor det trengs. Litt av en original tenker er du også, og du er proppfull av nye ideer eller full av begeistring og foretakslyst overfor nye prosjekter.


Som Tiger elsker du spenning og utfordringer, og du vil alltid være der hvor det skjer spennende ting. Du har ingenting imot å ta sjanser, men heldigvis er du flink til å planlegge og vurdere en situasjon før du går i gang. Du er snarrådig og litt av en strateg er du også, og det er svært sjelden at du tar feil av en situasjon. Din utålmodige og rastløse natur kan dessverre være en hemsko i enkelt perioder av ditt liv. Selv om du ofte kaster deg helhjertet inn i et prosjekt, så har du en tendens til å miste gløden hvis du finner noe som er mer spennende. Det er meget viktig for deg å bygge opp din utholdenhet mens du er ung.

Du har mye jaktinstinkt i deg, og du pleier å ha hellet med deg i det meste av hva du foretar deg. Men hvis ikke alt går etter planen og slik som du håper på, kan du lett bli forvirret og havne i dype depresjoner. Da tar det ofte lang tid før du er på bena igjen, og du kan også være en dårlig taper. Heldigvis er du tilpasningsdyktig og vet hvordan du skal bruke dine forbindelser for å komme ut av en vanskelig situasjon. Tidlig i livet vil du forsøke deg på mange forskjellige jobber, og du liker å flytte på deg. Tigeren er en åpen og ærlig person, og du hater hykleri og falskhet. Du er kjent for å gå rett på sak og er ikke redd for å si din mening. Av og til kan du virke som en opprører – og det er du egentlig også. Særlig liker du å sette ting på plass. Du kan gjerne ta en kamp, og du slåss gjerne både for dine egne og andres rettigheter. Selv om dette kan føre til konflikter med andre mennesker, vil du aldri vike tilbake for det du mener er riktig. Du liker å sitte i førersetet, for du er begavet med lederkvaliteter som gjør at du er i stand til å styre en virksomhet med sikker hånd. Tigeren er svært opptatt av sitt rykte, og du liker å være i oppmerksomhetens sentrum. Særlig er du flink til å selge deg selv og skaffe deg publisitet, ikke bare for din egen skyld, men også for sakene du kjemper for. Tigeren passer best sammen med personer som er født i Grisens, Hundens og Hestens tegn, men du bør prøve å unngå personer som er født i Slangens eller Apens tegn.

Den kvinnelige Tiger er livlig og humoristisk, og du ter deg vel i selskaper og er en fantastisk vertinne når du selv har gjester. Videre er du en god mor, men du kan være ganske autoritær overfor dine barn, men du er en god oppdrager og sørger for at barna dine ikke mangler noen ting.

De positive egenskapene:
Sterk, modig, ærlig, lojal, fantasifull, oppfinnsom, ambisiøs og besitter gode lederegenskaper.

De negative egenskapene:
Rastløs, Impulsiv, opprørsk, sta, hissig og til tider svært voldelig, egenrådig og ikke lett å samarbeide med.

Yrker som passer til Tigeren
Du er den fødte ledertype og vil utmerke deg i alle yrker hvor du kan utfolde dine ideer og visjoner. Videre kan du bli en god detektiv, tollinspektør eller en politimann. Du er en person som kan se igjennom mennesker, og du kan skille de gode og snille fra de kriminelle med et øyekast. Ellers så er du meget glad i å reise, du vil også trives i og yrker som har med reklame og TV å gjøre.




Noen av tingene her passer uforskammet godt på meg (utenom voldelig dah... det er jeg DEFINITIVT ikke ikke i det heletatt )

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 09:13   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mila

(utenom voldelig dah... det er jeg DEFINITIVT ikke ikke i det heletatt )

*fnise høyt og ukontrollert*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 12:47   #8
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

okse jeg.. passet ikke

men fant denne, den passet, bortsett fra temperamentet da. om livstall http://www.ditthoroskop.nu/se/livstal.htm

meg;

Livsväg 9, den romantiska filantropen.
Nior kan tyckas ha obegränsade möjligheter. Med sin fördomsfrihet och tolerans går de bra ihop med nästan alla människor, och blir fort omtyckta. Deras saknad av sinne för ekonomi kan dock ge konsekvenser.

Att du har livstalet 9 kan innebära att du har lätt för att känna medlidande och du diskuterar gärna livets stora frågor. Du har nog flertalet vänner, som uppskattar din emotionella och ömsinta sida. Du är en konstnärlig och karismatisk person som tycker mycket om att resa. Din kreativitet och känsla för det vackra kan komma att visa sig om du väljer ett konstnärligt yrke. Naturligtvis passar du bäst på ett jobb där du får arbeta med människor eftersom du har en förmåga att komma de flesta mycket nära.

Ditt heta temperament kan göra dig otålig. Du känner dig ofta splittrad och detta medför att du inte får så mycket gjort. Andra människor kan manipulera dig eftersom du ibland är alltför godtrogen. Se till dina egna behov i första hand.

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-07-05, 12:55   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nøff!

  Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 00:19   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg er også geit... og sykepleier...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-07-05, 03:05   #11
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Men det er en ting til man må ha i mente om kinesiske horoskoper: Elementene!

Det er fem elementer: Ild, vann, jord, luft og tre.

Min svigermor er tiger, ild. Min datter er født akkusat seksti år etter, og er også ild-tiger.

Jeg er geit - men vet ikke akkurat nå hvilket element. Kan jo selvsagt slå det opp (for har jo en bok om dette også, da... Har jo sagt at jeg har bøker om det meste...)

Men poenget er altså at du er en blanding av tegnet ditt og elementet ditt. Derfor går det 60 år mellom hver gang en kombinasjon kommer tilbake.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagens Horoskop. Marit Livets lyse side 1 31-08-04 22:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no