Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sinna katt her!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-10, 18:30   #26
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

så ydmyket han meg foran hele klassen med kommentaren "snart er du invalid! Og siden du ikke spiser NOK grønnsaker, så blir du nok en selv snart..."

Ja, for med de argumentene der mener han at han er et bevis på at hjernen til en som er avhengig av sukker virkelig virker??

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:27   #27
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Her er svaret som tikket inn på epost nå for et minutt siden:

Sitat:

Om du hadde lest litt nærmere på dette så har du lagt merke til at melkesyre inngår i dette, altså har vi tilført karbohydrater. Planter og en del bakterier har evne til å danne glukose fra fra andre stoffer. Hos mennesker vil celleåndingsprosessen kunne reverseres. Alså mellomprodukter senere i prosessen kan omdannes til utgangspunktet, men dette er en nødløsning når hjerne ikke har glukose. En protein og fettrik diett vil alltid inneholde karbohydrater, men under fysisk tungt arbeid er dette ikke nok. Blodsukkernivået går under den kritiske grendsen og den mentale kapasiteten går ned. I verstefall kan dette være dødelig. Det er det samme som skjer når personer med diabetes får insulinsjokk. En diett som består av bare proteiner og fett (i konsenteret form kan ikke mennesker leve på over tid!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:31   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Her er svaret som tikket inn på epost nå for et minutt siden:

Jøssameg. Du kan jo spørre han hvor lang tid det vil ta før man blir til en grønnsak, da. Jeg har levd mesteparten av tiden på ca nullkarbo i en tre års tid. Håper jeg blir en aubergine. De er så fine i fargen

Samtidig kan du jo spørre han hvor han tror mennesket før jordbruksrevolusjonen (ca 8000 år siden her i Norden) fikk karbohydratene sine fra i vinterhalvåret. Vi skulle jo i prinsippet ha vært utryddet før steinalderen, vi da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:54   #29
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Mannen er vel egentlig unnskyldt, han var for opptatt med å lese biologi at han sov i kjemien og biokjemien...

http://www.elmhurst.edu/~chm/vchembook/547glycogen.html Starch vs. Glycogen:
Plants make starch and cellulose through the photosynthesis processes. Animals and human in turn eat plant materials and products. Digestion is a process of hydrolysis where the starch is broken ultimately into the various monosaccharides. A major product is of course glucose which can be used immediately for metabolism to make energy. The glucose that is not used immediately is converted in the liver and muscles into glycogen for storage by the process of glycogenesis. Any glucose in excess of the needs for energy and storage as glycogen is converted to fat.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:56   #30
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:56   #31
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Åssen kan han forresten uttale seg om hvor vidt du spiser nok grønnsaker

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:02   #32
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Æ syns han e dust. Dessuten har en masse rettskrivingsfeil, noe som trigger mitt søte hjerte for grammatikk. Grendse? Vel, en mann som ikke kan skrive et simpelt norsk ord korrekt.... Hvordan skal vi noen gang kunne stole på hva denne mannen formidler når han ikke har grunnleggende kunnskap på plass?



Tirsdag er ny naturfag-session, disse timene skal jeg sørge for blir brukt til å hovere min kunnskap og egne erfaring om nettopp dette - som naturligvis ikke vil skje på celle-nivå da jeg ikke er noe biolog(tydeligvis), men praksis? Oh sure

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:07   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Dessuten har en masse rettskrivingsfeil, noe som trigger mitt søte hjerte for grammatikk. Grendse? Vel, en mann som ikke kan skrive et simpelt norsk ord korrekt.... Hvordan skal vi noen gang kunne stole på hva denne mannen formidler når han ikke har grunnleggende kunnskap på plass?

Som gammel norsknerd og korrekturleser så reagerte jeg også litt på det, må jeg innrømme . Men jeg tenkte, f**n heller, mannen har tydeligvis nok å slite med ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:10   #34
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

YEAH! hihi

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 21:27   #35
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Ikke fysisk tungt arbeid???
Vet han ikke at Björn Ferry tok OL- gull på lavkarbo- kost?

Eller du kan lese trådene til BitTorres her inne om trening etc og sitere litt for biologen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 02:27   #36
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Æ syns han e dust. Dessuten har en masse rettskrivingsfeil, noe som trigger mitt søte hjerte for grammatikk. Grendse? Vel, en mann som ikke kan skrive et simpelt norsk ord korrekt.... Hvordan skal vi noen gang kunne stole på hva denne mannen formidler når han ikke har grunnleggende kunnskap på plass?



Tirsdag er ny naturfag-session, disse timene skal jeg sørge for blir brukt til å hovere min kunnskap og egne erfaring om nettopp dette - som naturligvis ikke vil skje på celle-nivå da jeg ikke er noe biolog(tydeligvis), men praksis? Oh sure

Du kan jo spørre han hvordan Fritjof Nansen og Hjalmar Johansen klarte seg i 2 år på sel, isbjørn og hvalross på vei hjem fra Nordpolforsøket sitt? Mener han at de ikke gjorde tungt arbeid etter å ha spist opp hundene sine så de måtte dra sledene sine selv?

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:51   #37
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Her er svaret som tikket inn på epost nå for et minutt siden:

Du må i hvert fall gjøre han oppmerksom på at han går i den samme fella som mange andre. Han blander sammen ketose og ketoacidose (slik det skrives??).

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:52   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Du kan jo spørre han hvordan Fritjof Nansen og Hjalmar Johansen klarte seg i 2 år på sel, isbjørn og hvalross på vei hjem fra Nordpolforsøket sitt? Mener han at de ikke gjorde tungt arbeid etter å ha spist opp hundene sine så de måtte dra sledene sine selv?

BiggieS

Var ikke Nansen sponset av Freia? Eller var det kanskje Amundsen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 11:32   #39
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Herlighet - er han broren til Kari J. eller??

Du må bare pøse tilbake med sitater fra lavkarbo-guruene, og også fra Bedre uten brød om du har den. Også får du hver eneste dag sprette opp og si "haha - jeg er enda ikke blitt en grønnsak!" (Det er da mulig alle tror du er blitt GAL - men det var jo GRØNNSAK som var problemet ikke sant?)

Fint at du sørger for at han kommer med tilbakemeldingene på epost - da er det lettere for deg å bevise feks overfor hans foresatte hva han faktisk sier...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 11:37   #40
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Tror også han blander litt. Regner med det blir diskusjon av dette på skolen tirsdag. I'll be back!

Broren til Kari Jack-ass-son, hihi.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:45   #41
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Her er et mer seriøst svar som tikket inn på epost fra en annen naturfaglærer som også jobber innenfor det samme privatgymnaset som jeg går ved.

Sitat:

Kroppen kan lage glukose ut av andre næringsstoffer for å opprettholde blodsukkeret også i perioder med lite tilgang til karbohydrater. Prosessen du lenker til beskriver det, og også hvordan melkesyre fra den anaerobe celleåndingen blir omdannet tilbake til glukose igjen for "ny bruk". Så kroppen kan danne den glukosen den trenger, så lenge den får annen næring. Man kan overleve i perioder med et svært minimalt inntak av karbohydrat (og dertil behov for kroppen å danne glukose fra fett/protein); blandt annet den kjente "Atkinsdietten" mente jo at dette skulle være en god måte å gå ned i vekt på. De fysiologiske konsekvensene av lang tids eliminasjon av kostholds-karbohydrat er imidlertid noe kostholdseksperter diskuterer; mange mener at et slikt kosthold er ikke tilrådelig i hele tatt.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:00   #42
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Var ikke Nansen sponset av Freia? Eller var det kanskje Amundsen.

Tror de gikk fort tom for ev. Freia! De feriet bl.a. julaften ved å skifte undertøy for første gang på leeenge leste jeg

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:03   #43
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Tror de gikk fort tom for ev. Freia! De feriet bl.a. julaften ved å skifte undertøy for første gang på leeenge leste jeg

Biggie

De gikk ned et par kilo hver da de fikk rent undertøy...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:06   #44
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Privatskole er dyrt, og da bør man få kvalitet for pengene!! Synes du bør ta opp med ledelsen dersom han fortsetter å rakke ned på deg. Fyren er tydeligvis en fjott!

Skulle tro nyutdannede folk hadde mer peiling på det faget de underviser i..

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 19:18   #45
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Finn en seriøs IQ-test på nett, synes å huske at enten Harvard eller Yale har noen fine. Ta testen med vanlig lavkarbomat innabords. Skriv ned poengsummen. Ta deretter et dypdykk i noe karboræl, pasta, brød, frukt, smågodt eller lignende svineri, (på eget ansvar for sprekking ). Vent en time/halvannen, avhengig av hvor fort blodsukkeret ditt raser i kjelleren. Ta deretter IQ-testen på nytt, og sammenlign.


Viktig: IKKE besvim av sjokket!



-Jeg går ned ca 20 poeng i IQ, jeg.......og blir så dum at jeg skulle hatt spesialundervisning og burde strengt tatt ikke klart å knytte skolissene selv engang. 20 poeng er MYE, altså. Det utgjør omtrent forskjellen mellom normal intelligens og psykisk utviklingshemmet...


Sist redigert av Nicpins : 19-10-10 kl 09:27. Årsak: skriveleifer
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:22   #46
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Sinna katt her!

Du burde jo helt klart forklare han forskjellen på ketose og ketoacidose.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:31   #47
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Sinna katt her!

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Du burde jo helt klart forklare han forskjellen på ketose og ketoacidose....

Eller eventuelt, hvis han er så dum i hodet pga alle karboene han dytter i seg at han synes det er vanskelig å skille to fonetisk like ord, selv om de har vidt forskjellig betydning...så får du kalle det ketoacidose kontra ketogen forbrenning. Da hører nok til og med HAN forskjell på ordene.



ps. det verste av alt er at det med IQ-testene er helt sant og selvopplevd. Jeg har testet på meg selv to ganger.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 10:57   #48
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Sinna katt her!!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Fant ikke ut hvorfor noen celler MÅ ha glucose

Svarer på min egen post likegodt

Røde blodlegemer har ikke mitokondrier, som omdanner ketoner til energi, og må derfor ha glukose for å fungere. Jeg ANTAR dette også gjelder de cellene i hjernen det er snakk om, siden ketoner kan passere blod-hjerne-barrieren.

Så; ingen mitokondrier = ingen sjans for energi fra ketoner

kilde
http://www.carbs-information.com/glucose-energy.htm

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:35   #49
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

Her står følgende om hjerneceller og tilførsel av glukose på NOKA-diettens side:

Sitat:

Når vi snakker om å tilføre kroppen vår riktig næring, forstår vi nå at det ikke dreier seg bagateller, det er altså hele vår eksistens det dreier seg om! Noen celler kan klare seg uten glukose men ikke alle, - ikke våre hjerneceller og de røde blodcellene, som fort vil miste sin evne til å klare sine oppgaver. Får vi ikke dette drivstoffet gjennom tilførsel av karbohydrater i maten, må cellene bruke av proteinet for å omdanne dette til glukose. Når vi så vet at en diett gir oss begrenset mengder av alle de energigivende næringsstoffene; protein, karbohydrater og fett, er det ikke særlig lurt å bruke av det som andre celler trenger. Muskelcellene trenger selv alt det proteinet en diett gir, og husk at hjertet er en muskel! Uteblir proteinene, slutter hjertet å fungere, og hjertestans er da også den vanligste dødsårsaken hos underernærte personer, som for eksempel anorektikere.

Ellers: http://www.fi.edu/learn/brain/carbs.html

__________________
Mål til minstenotering:



Sist redigert av Pruttilutt : 19-10-10 kl 12:36. Årsak: retting
Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 12:44   #50
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sinna katt her!

En god melding fra Torkill her, absolutt gir meg boost av selvtillitt!!

Sitat:

Hei
Han har altså ikke noen som helst greie på ketose.
Slik er det med den sak.
En del studier tyder på at hjernen faktisk fungerer bedre på ketoner enn på sukker.
Du kan be ham ta kontakt om han vil lære noe nytt . Han burde jo vite om dette da 200.000 nordmenn har benyttet ketose for slanking
Vennlig Hilsen
Torkil

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
HASTER - Katt med diabetes!? Cam Generell diskusjon 10 27-02-11 20:09
:D Hadde lyst på katt jeg ... Zincite Livets lyse side 17 12-03-08 12:45
Katt og ormekur.. Amica Generell diskusjon 11 01-05-05 00:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no