Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som vil hjelpe meg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-09, 12:53   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Noen som vil hjelpe meg?

Jeg må innrømme jo mer jeg leser jo mer usikker blir jeg

Tenkte å følge Fedon - har gjort det en uke nå. Men jeg lurer på å kutte mer karbohydrater enn han foreslår (har forsåvidt også gjort dette). Men jeg lurer på om jeg kanskje spiser for lite fett...redd å spise for mye fett også, spesielt i komb med noen karber.

Har nå spist et måltid som så slik ut:

2 egg
1 tomat
1 skive røyka laks
Godt med salat (isberg, ruccola...)
Litt rapsolje over
1 youghurt 0,1 yo-plait
1 glass vann

Er jeg på sporet av noe, eller? Siden jeg ikke har gått ned noe siden første dagene så syns jeg det er vanskelig å vite om jeg er på rett spor.

Og spiser dere ubegrenset med egg? Syns egg er den enkleste protein-kilden å lage seg til mat. Går mye i egg - flere pr dag - og det er kanskje ikke så bra?

Ellers går det en del i cottage chees. Begynte med å ha dem sammen med syltetøy (lov i følge fedon), men så fikk jeg dårlig samvittighet fordi jeg såg at syltetøyet inneholder jo minimalt med bær selv om det står på dem... Blir litt oppgitt og forvirret no

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 13:05   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen som vil hjelpe meg?

Jeg er ikke noe særlig inne på Fedon, og av det lille jeg vet om hans filosofi, kan jeg ikke akkurat kalle meg noen fan.

Kan du ikke prøve LCHF? Ketolyse osv? Det finnes et hav om info på nett, samt masse oppskrifter. Og det er utrolig lett og følge den type diett.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 13:17   #3
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som vil hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Jeg er ikke noe særlig inne på Fedon, og av det lille jeg vet om hans filosofi, kan jeg ikke akkurat kalle meg noen fan.

Kan du ikke prøve LCHF? Ketolyse osv? Det finnes et hav om info på nett, samt masse oppskrifter. Og det er utrolig lett og følge den type diett.

Jo har også tenkt litt på Ketolyse, men vet ikke helt om jeg er motivert til det. Siden jeg egentlig ikke er veldig overvektig - mest at jeg har en stor svømmering rundt magen - av fett og i tillegg en stor mage så ser ut som jeg er gravid... Skal ned ca 10 kg no ser jeg for meg. (evt mindre hvis magen blir ok) Det viktigste for meg er igrunn å finne frem til et varig og sunt kosthold som jeg kan leve med.

Hva er egentlig LCHF?

Kanskje det likevel hadde vært lurt å være litt sta i begynnelsen og heller slakke litt etter hvert? Ikke vet jeg...

Men det med fett da? Hvor mye kan jeg egentlig spise....?

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe? kamara Ketolysekuren 4 19-05-09 19:39
Noen som kan hjelpe meg? Livsglede Ketolysekuren 8 12-03-08 15:18
Noen som kan hjelpe meg? :s ramones Spørsmål og svar 7 15-01-07 00:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no