Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 22:09   #1
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

noen med erfaringer?
og hvor mye osm er realistisk tror dere?

jeg er 110 kg og 168 cm.

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:23   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Jeg har gått ned 26 kilo på omtrent 1,5 år, jeg. (Hadde en BMI på over 37 - nå er den rett over 27) - Jeg har ikke mosjonert, siden sykdom forhindrer det, og jeg har hatt noen utfordringer og utskeielser underveis. Godt fornøyd med vektnedgangstempoet mitt, åkke som.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:40   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Jeg har gått ned 30 Kg på 4 måneder.

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:55   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Jeg har gått ned lite.. 17 kg på 1.5 år. Men det er fordi at jeg er særdeles lite konsekvent. Også har jeg sluttet å veie meg

Å gå ned er en brøkdel av jobben.. Å holde seg nede er værst..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:56   #5
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

ja, skjønner at d egentlig er d som er vanskelig er å holde seg der..
meen, så skal jeg gifte meg om 1,5 år da.. så håper jeg er nærmere normalvektig da.. men med 2 barn og en hektisk hverdag så vet jeg ikke helt hva som er realistisk.

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:01   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Hva som er realistisk avhenger av mange faktorer, egentlig. Feks hvor lenge du har vært overvektig, om du har sykdom/ubalanser i kroppen, stress, prioriteringer/utskeielser, osv. Men som du ser av svarene her i tråden varierer det voldsomt mye. Viktigst er å finne en kostholdsplan du faktisk kan leve med, som ikke føles som et slags fengsel du støtt er fristet til å flykte fra, eller tenker at du skal "slippe ut av" når du er i mål. Da er det mye mindre rom for motivasjonssvikt underveis!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:03   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Det hjelper vel på en måte ikke å gå ned 30 kilo på et halvt år, hvis man ikke klarer holde seg der. Poenget mitt er at du må passe på å jobbe med alt det andre samtidig, hvis ikke så er det totalt likegyldig hvor mye det er mulig å gå ned på 1.5 år Å slanke seg fordi at man har hastverk er sjeldent varig.. Desverre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:04   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

ja, skjønner at d egentlig er d som er vanskelig er å holde seg der..
meen, så skal jeg gifte meg om 1,5 år da.. så håper jeg er nærmere normalvektig da.. men med 2 barn og en hektisk hverdag så vet jeg ikke helt hva som er realistisk.

Du har gått ned nesten 8 kilo på 2 mnd... og det er KJEMPEFLOTT! Hvis du regner ut ca en halvkilo pr uke for å ikke overdrive forventningene, og følger retningen du har valgt til punkt og prikke vil du på 75 uker kunne klare å gå ned over 35 kilo

Med en så god motivasjon som bryllup i enden av målet så tror jeg du fint kan klare dette med glans!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:04   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Jeg gikk ned ca 30 kilo og hadde temmelig likt ditt utgangspunkt....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:08   #10
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg har gått ned 30 Kg på 4 måneder.

Hvordan i alle dager har du klart det? Kjempeflott jobba

Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 14:32   #11
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Jeg gikk ned litt over 30 kilo på 10 måneder på ketolyse. Klarte å holde vekta temmelig stabil i 3-4 år. Nå har det sneket seg på igjen noen kilo som skal vekk, og de skal ikke komme på igjen heller! Jeg vet jo hvorfor de kommer tilbake, så da må jeg bare unngå å falle i de samme fellene igjen.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 15:25   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Hvordan i alle dager har du klart det? Kjempeflott jobba


Ikke no stress..... har aldri spist så mye før heller jeg

Nå har jeg gått ned 32 kg. og må ta det saktere - huden min henger ikke helt med og jeg vil gjerne prøve å få den med meg igjen(er 50 år).

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 16:35   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ikke no stress..... har aldri spist så mye før heller jeg

Nå har jeg gått ned 32 kg. og må ta det saktere - huden min henger ikke helt med og jeg vil gjerne prøve å få den med meg igjen(er 50 år).

Veldig bra jobba

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:23   #14
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du har gått ned nesten 8 kilo på 2 mnd... og det er KJEMPEFLOTT! Hvis du regner ut ca en halvkilo pr uke for å ikke overdrive forventningene, og følger retningen du har valgt til punkt og prikke vil du på 75 uker kunne klare å gå ned over 35 kilo

Med en så god motivasjon som bryllup i enden av målet så tror jeg du fint kan klare dette med glans!

oi, d var en super måte å se d på! tusen takk for perspektivet!

Jeg har jo ikke hastverk, jeg begynte jo før vi satte dato og målet er jo å bli sunn, frisk, og normalvektig for alltid! Dette er ikke noe jeg har startet pgr av bryllupet.

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:25   #15
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ikke no stress..... har aldri spist så mye før heller jeg

Nå har jeg gått ned 32 kg. og må ta det saktere - huden min henger ikke helt med og jeg vil gjerne prøve å få den med meg igjen(er 50 år).

supert jobba altså!!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:25   #16
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

Gratulerer med å ha satt dato!!!

Hvor mye som er mulig og hvor mye som er realistisk er ikke alltid i samsvar. Anbefalt vektnedgang er mellom 0,5 og 1 kg i uka - dvs mellom 78 og 39 kg på 1,5 år.

Min erfaring (siden 1,1,11) er at vektnedgangen går litt i rykk og napp. Jeg har derfor laget meg et worddokument hvor jeg skriver inn mandagsvekta mi samt at jeg parallellt har en kollone hvor jeg skriver hva vekta mi ville vært om jeg gikk ned ett halvt kilo i uka og ett kilo i uka.

Selv om jeg omtrent ikke har gått ned de siste tre ukene så ser jeg det at gjennomsnittet mitt fremdeles er over 0,5 kilo i uka og det er veldig motiverende! Tidligere ville jeg blitt frustrert over at jeg ikke har gått ned, men nå klarer jeg å se perspektivet i det hele. Det hjelper meg veldig i å ikke gi opp!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske? Chantelle Lavkarbo generelt 26 23-04-09 19:51
Hva tror dere dette er? Nike Generell ernæringsdebatt 4 24-06-08 09:06
Går dette an tror dere? Elanessë Lavkarbo generelt 11 24-05-08 23:06
Tror dere på reinkarnasjon? Iset Livets lyse side 5 26-06-06 22:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no