Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med en tråd for aprilstartere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-10, 21:33   #351
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei,
Neida, det er ikke vanskelig – det bare virker sånn…
En del opplever sult i begynnelse, ette pga den store omstillingen fra høykarbo til fettforbrenningsmodus. Det kan faktisk ta opp til 4 uker for kroppen å oppnå optimal fettforbrenning.
For de som har problemer med å få i seg fett så anbefaler vi at de begynner med litt for deretter å øke jevnt og trutt. Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg overhode ikke noe søtsug.
Dersom smeltet ost går greit, så er halvsmelta brie kjempegodt.
Mange har nok havnet her inne for de man må ha noe å kose seg = ofte søtt/usunnt. I og med kostholdsendringen så er det også på tide å se litt på vaner/uvaner, man må ikke spise søtt/usunt for å kose seg, de aller, aller fleste av oss må også jobbe med den mentale biten, ikke bare kostholdet. Noe av det første man må gjøre er å jobbe med å linke kos med noe helt annet en MAT som for eksempel en god film, lese en bok, en god samtale med ei venninne etc. Må du ha noe på kvelden så spis ordentlig mat. Husk at kunstig søtning kan være med å vedlikeholde søtsuget. Når du får sulten under kontroll så kan det hende at du ikke behøver å spise mer enn 3 ganger for dagen jeg spiser som oftest bare to ganger.

Har lagt inn denne linken tidligere, men der finner du linker til tråder som forklarer hvorfor bl.a. vann og fett er så viktig – og som er de to største nybegynnerfeilene.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Anbefaler deg å lese boka nøye, har du ikke kjøpt den så kan den lånes på biblioteket, den er lettlest.
Er du usikker på noe med matinntaket dit så anbefaler jeg at du legger ut hva og ikke minst hvor mye du spiser.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 05:51   #352
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jøssenavn. Jeg "kontrollveide" meg på fredag, og da så det veldig lovende ut på vekten. Hoppet på morgentimene i dag. Ingen endring fra forrige mandag. Er nok noe vann og slikt som har samlet seg i kroppen. Og når jeg tenker over det, så er det vel ikke så mye som har gått ut av kroppen. Da kommer jeg vel sterkt tilbake neste uke!

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 07:59   #353
mo9ca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 29
mo9ca er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Heisann!
Idag starter jeg på ketolysekuren
Har gått på den en gang før (2005), og gikk masse ned i vekt, men så falt jeg tilbake i det gamle sporet, og gikk opp igjen. Nå er jeg klar for fight igjen!

Jeg har en drøm om å gå ned 25-30 kg, men det er et fjernt mål foreløbig. Første mål er at vekta sier 79, og ikke 89 som den sier nå...

Jeg er veldig svak for egentlig all usunn mat, så nå blir det stor rydding i skapene. Jeg stoler ikke helt på meg selv, så alt må bort!
Har i tillegg PCOS (kanskje flere som har det?) og håper at vektnedgangen kan hjelpe oss med å bli gravid! Noe som vi har slitt med i maaaange år

Ha en fin dag Ny uke - nye muligheter!

mo9ca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 08:58   #354
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Nå har det snudd for meg og det går rett vei - dvs nedover... Har "bare" gått ned 2,5 kg på en mnd, men jeg har spist godt og aldri vært sulten så jeg kan vel ikke klage.. På en lavkalori diett kunne jeg kanskje gått ned mer, men jeg ville sultet og slitt og gaaanske snart gitt opp.. Nå er jeg fortsatt ved godt mot og håper bare fettforbrenningen er kommet skikkelig i gang nå!!!

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:52   #355
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hmmm, laget vafler i går, fant oppskrift her inne - i dag har jeg vannvittig vondt i magen, masse luft og diare...... Kan det være vaflene som gjør det?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:56   #356
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Sitat:

Idag starter jeg på ketolysekuren
Har gått på den en gang før (2005), og gikk masse ned i vekt, men så falt jeg tilbake i det gamle sporet, og gikk opp igjen. Nå er jeg klar for fight igjen!

Lykke til

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:50   #357
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Hmmm, laget vafler i går, fant oppskrift her inne - i dag har jeg vannvittig vondt i magen, masse luft og diare...... Kan det være vaflene som gjør det?

Brukte du noe med sukkeralkoholer til? I røra eller i form av kunstig søtet syltetøy? Man får gjerne den effekten av det....

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 12:01   #358
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Brukte du noe med sukkeralkoholer til? I røra eller i form av kunstig søtet syltetøy? Man får gjerne den effekten av det....

Jeg brukte dette:

3 dl creme fraiche
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss sukrin
50 gr smeltet smør

Spiste uten noe som helst på - bare 'naturell'

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 12:16   #359
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg brukte dette:

3 dl creme fraiche
4 egg
2 ts bakepulver
5 ts johannesbrødkjernemel
1 ts kardemomme
1 ss sukrin
50 gr smeltet smør

Spiste uten noe som helst på - bare 'naturell'

Var de gode da? Og mye karbo er det i de? Jeg reagerer generelt på vafler med kardemomme i og vet det er mange som gjør det. Men du vet kanskje at du tåler det fint?

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 12:28   #360
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

Var de gode da? Og mye karbo er det i de? Jeg reagerer generelt på vafler med kardemomme i og vet det er mange som gjør det. Men du vet kanskje at du tåler det fint?

De hadde nok vært bedre med noe på, og så var de best mens de var nystekte Vi satte dem i kjøleskapet og spiste til kvelds, men da hadde de filtra seg sammen og smakte ikke like godt..... Fant oppskrifta her inne, men bytta ut rømme (for det hadde vi ikke) med creme fraishe - husker ikke hvor mange karber det sto det var - 15 tilsammen på hele røra kanskje? Søk på vafler i oppskriftene, så tror jeg det sto der

Har aldri reagert på matvarer tidligere i mitt liv, bortsett fra fisk/skalldyr, noen nøtter og sopp......så det spiser jeg selvfølgelig ikke, men vet ikke om man kan reagere på ting man vanligvis tåler, når man er i ketose?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 12:34   #361
lillesky89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
lillesky89 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei!

Denne tråden her syntes jeg var fenomenal
jeg begynner på kuren i dag, med gode anbefalinger fra min mor
Hun har diabetes og har stabilisert blodsukkeret sitt ganske bra med ketolyse

gleder meg til å starte på denne kuren jeg ^^

lillesky89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 14:42   #362
mo9ca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 29
mo9ca er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av lillesky89, her.

Hei!

Denne tråden her syntes jeg var fenomenal
jeg begynner på kuren i dag, med gode anbefalinger fra min mor
Hun har diabetes og har stabilisert blodsukkeret sitt ganske bra med ketolyse

gleder meg til å starte på denne kuren jeg ^^

Hei! Jeg har også startet opp idag
Masse lykke til

__________________



mo9ca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 14:44   #363
lillesky89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
lillesky89 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av mo9ca, her.

Hei! Jeg har også startet opp idag
Masse lykke til

Masse lykke til, til deg også

vi får oppdatere hverandre og dele erfaringer her

lillesky89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:25   #364
monta88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 35
Innlegg: 17
monta88 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Jeg synes det er vanskelig dette her, jeg..
Nå er det bare den tredje dagen min da, men jeg er fortsatt kjempesulten mellom måltidene, og har veldig lyst på spesielt søtsaker..
Jeg var ikke i ketose i går kveld, så jeg håper resultatet er annerledes i kveld.

Fettet er vanskelig for meg merker jeg. Det blir veldig magert med kun rent kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker. Men jeg skal bryne meg litt på noen av sausene her inne. Jeg spiser omelett og salat til frokost og lunsj, og det blir jo ikke rare fettet av det (selv om jeg har fløte i omeletten).

Jeg liker dessverre ikke ost, og det merker jeg kan bli vanskelig i denne kuren. Smeltet ost går greit da, så jeg skal prøve å lage en form men karbonadedeig, sopp, tomatsaus jeg har funnet her og masse ost, og etterhvert skal vi vel teste pizzadeigen også, og lasagne.

Kveldskos er det største problemet da. Jeg synes det er vanskelig å finne på noe jeg kan spise til kvelds. I kveld skal jeg ha lightgelé med krem (selvsagt laget med sukkererstatning), og det er jeg spent på. Men jeg kan jo ikke ha det hver kveld..

Oi, dette ble litt langt.. hehe. Håper dere bærer over med meg!


heia
jeg levde omtrent på egg å bacen og vanelig kokt egg med smør den første uka. å masse vann ca 3 liter hver dag.. men jeg og slet med søt suget så lagde isen det er oppskrift på her inne å tar litt av den.. bare jeg bytta ut vanilje stanga med å hakke opp de mørke 86% sjokolade å hadde oppe med mint smak. å det går ikke ann å spise mye av den for da blir du kvalm.. jeg har vert i ketose på 100 % selv om jeg har spist den.. jeg er ikke så nøye på å telle karpsene.. men ser jo etter at det ikke er alt formye av karbsa da... har gått på kuren i snart 3 uker.. første uka mista jeg 2,3 kg, andre uka 1,3 og til nå denne uka 1,3 så går nedover=) å jeg har ikke lest boka å ser ikke på det som et must.

lykke til=)

monta88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:29   #365
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av monta88, her.

heia
jeg levde omtrent på egg å bacen og vanelig kokt egg med smør den første uka. å masse vann ca 3 liter hver dag.. men jeg og slet med søt suget så lagde isen det er oppskrift på her inne å tar litt av den.. bare jeg bytta ut vanilje stanga med å hakke opp de mørke 86% sjokolade å hadde oppe med mint smak. å det går ikke ann å spise mye av den for da blir du kvalm.. jeg har vert i ketose på 100 % selv om jeg har spist den.. jeg er ikke så nøye på å telle karpsene.. men ser jo etter at det ikke er alt formye av karbsa da... har gått på kuren i snart 3 uker.. første uka mista jeg 2,3 kg, andre uka 1,3 og til nå denne uka 1,3 så går nedover=) å jeg har ikke lest boka å ser ikke på det som et must.

lykke til=)

Jeg har heller ikke lest boka, jeg teller ikke karber men ser på pakkene at det ikke er mer enn 5g karber pr 100g av det jeg kjøper Og jeg har vært i ketose siden dag to - dvs snart to uker. De første 9 dagene gikk jeg ned 4,2 kg

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 15:38   #366
monta88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 35
Innlegg: 17
monta88 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg har heller ikke lest boka, jeg teller ikke karber men ser på pakkene at det ikke er mer enn 5g karber pr 100g av det jeg kjøper Og jeg har vært i ketose siden dag to - dvs snart to uker. De første 9 dagene gikk jeg ned 4,2 kg

det er jo kjempe bra=)=)

monta88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse- dr. Andersen Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:13   #367
peltz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 16
peltz er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg får hive meg med her jeg og.

Etter at en kompis av meg gikk ned ufattelige 37kg på 4 måneder på Ketolyse, bestemte jeg meg for bli med på turen. Har i mange år hatt for mye, ikke pga at jeg er så glad i søt - men MAT! Gud, jeg elsker mat..og poteter..og saus..og poteter..sa jeg poteter?

Startet for 3 uker siden, og mistet fort vekt. I løpet av den første 1.5uka mistet jeg nesten 5kg. Siden har det vært stille... utrolig kjedelig, men håper det løsner igjen. Jeg har vært i ketose derimot ifra dag 2. Stix slår ut, og ånden også visstnok :s

Jeg begynte også å trene, men ingenting som skaper stoore muskler som således skulle påvirke vekta. Jeg går i 50min hver dag, ca 6km/t.

Har ett delmål på å havne under 3 siffer på vekten, ett endelig på mål på 90kg eller 01.juli -10. Jeg er for glad i mat og drikke til å gå i Ketose hele sommeren. Sitter nå på ca 111kg, håper å få av en del mer i løpet av de neste 3 ukene, da jeg har to uker på jobb igjen. (nordsjøen, 12 timer på beina hver dag i 2 uker)

peltz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:58   #368
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei,
Det er ikke noe motstridende i det å være i ketose og det å være glad i mat, det man spiser er jo kjempegod mat og så slipper man søtsug og tanker på mat hele dagen. Sommeren er jo egentlig et eldorado for oss på lavkarbo – tenk alt det gode lavkarbo vennlige som kan ordnes på grillen da… og skulle du hive i deg poteter etter en stund på lavkarbo så vil du fort oppdage at de egentlig ikke smaker noe særlig.
Til inspirasjon på sausefronten kan jeg anbefale denne tråden: Våre fantastiske lavkarbosauser av kjøpesauser så inneholder Fjordlands bernaise og peppersaus forholdsvis like kh.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:19   #369
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av monta88, her.

heia
jeg levde omtrent på egg å bacen og vanelig kokt egg med smør den første uka. å masse vann ca 3 liter hver dag.. men jeg og slet med søt suget så lagde isen det er oppskrift på her inne å tar litt av den.. bare jeg bytta ut vanilje stanga med å hakke opp de mørke 86% sjokolade å hadde oppe med mint smak. å det går ikke ann å spise mye av den for da blir du kvalm.. jeg har vert i ketose på 100 % selv om jeg har spist den.. jeg er ikke så nøye på å telle karpsene.. men ser jo etter at det ikke er alt formye av karbsa da... har gått på kuren i snart 3 uker.. første uka mista jeg 2,3 kg, andre uka 1,3 og til nå denne uka 1,3 så går nedover=) å jeg har ikke lest boka å ser ikke på det som et must.

lykke til=)

JEg sliter også veldig med søtsuget, og derfor har det blitt litt Sukkerfritt-melkesjokolade, sukkefri gelé med krem osv på kvelden. Jeg håper det forsvinner da!

Jeg har kommet i gang på mylog.no, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg har spist av alt. En porsjon grønnsaksblanding f.eks. Jeg kan jo ikke veie nøyaktig hvor mange gulrøtter, hvor mye blomkål osv. Jeg deler jo middagene med ungene.
Så jeg tar det også litt på "feelingen". Tror ikke jeg ligger over 20 karber om dagen ihvertfall, og de aller fleste går til grønnsakene.

Det var gledelig å finne ut at jeg kan spise karbonadedeig, noen pølser osv, for da blir variasjonsmulighetene mange fler. Hjemmelagede fiskepinner ser også bra ut.

Jeg fikk lyserosa resultat i går kveld, så da er jeg vel endelig i ketose.
Huden er uren, og det er vel et godt tegn. Jeg har ikke hodepine, men et konstant lett "press" oppå hodet og veldig anspent hodebunn, samt litt svimmelhet. Men dette skal jo gå over, og jeg gleder meg til det.

Boka har jeg lest forresten, men jeg synes det er MYE mer info her inne.

Lykke til videre til deg også!

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:28   #370
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

JEg sliter også veldig med søtsuget, og derfor har det blitt litt Sukkerfritt-melkesjokolade, sukkefri gelé med krem osv på kvelden. Jeg håper det forsvinner da!

Jeg har kommet i gang på mylog.no, men jeg synes det er vanskelig å vite hvor mye jeg har spist av alt. En porsjon grønnsaksblanding f.eks. Jeg kan jo ikke veie nøyaktig hvor mange gulrøtter, hvor mye blomkål osv. Jeg deler jo middagene med ungene.
Så jeg tar det også litt på "feelingen". Tror ikke jeg ligger over 20 karber om dagen ihvertfall, og de aller fleste går til grønnsakene.

Det var gledelig å finne ut at jeg kan spise karbonadedeig, noen pølser osv, for da blir variasjonsmulighetene mange fler. Hjemmelagede fiskepinner ser også bra ut.

Jeg fikk lyserosa resultat i går kveld, så da er jeg vel endelig i ketose.
Huden er uren, og det er vel et godt tegn. Jeg har ikke hodepine, men et konstant lett "press" oppå hodet og veldig anspent hodebunn, samt litt svimmelhet. Men dette skal jo gå over, og jeg gleder meg til det.

Boka har jeg lest forresten, men jeg synes det er MYE mer info her inne.

Lykke til videre til deg også!

Hei,
Ja, du har alle de klassiske tegnene på at du har kommet i ketose. For noen så går ubehaget over i løpet av et par dager men for noen få så kan det vare i opptil to uker. Husk at kroppen trenger opp til 4 uker på å omstille seg til optimal fettforbrenningsmodus. For de aller, aller fleste så forsvinner søtsuget raskt, husk på å få i deg nok fett det hjelper mot søtsug. På den andre side så kan bruk av søtningsmidler trigge/vedlikeholde søtsuget.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:49   #371
¤Lene¤
Medlem
 
¤Lene¤ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tilbake i Sande :)
Alder: 41
Innlegg: 60
¤Lene¤ er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

I dag har jeg også kommet i gang med ketolyse. Fikk litt sjokk da jeg gikk på vekta i dag tidlig og den viste 86,3 kg Det er faktisk omtrent det samme som jeg veide da jeg var høygravid...

Men nå skal ting endres her!!! Begynner med maten i dag, og skal i gang med trening. Kjenner bare at jeg kan trenge litt tid på å endre livsstilen min, så jeg får ta en ting av gangen

Målet mitt til slutt er 60-65 kg. Vanskelig å si et eksakt tall, må se det an litt når jeg nærmer meg. Foreløpig er det en lang vei igjen, men nå skal jeg klare det! Har det virkelig ikke bra sånn som det er nå

__________________



Resultat 2010: - 7,9 kg
Delmål 1: 69,9 kg til jul --> 4,4 kg borte og 4,1 kg igjen
Delmål 2: 65 kg innen 1. mai, og etter det blir det forhåpentligvis babymage
¤Lene¤ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:18   #372
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Velkommen alle nye! Og lykke til!!

Opprinnelig lagt inn av mo9ca, her.

Har i tillegg PCOS (kanskje flere som har det?) og håper at vektnedgangen kan hjelpe oss med å bli gravid! Noe som vi har slitt med i maaaange år

Ha en fin dag Ny uke - nye muligheter!

Har også PCO, og har stooor tro på at denne måten å spise på er riktig for oss! Synd at dere har slitt så med barn, men det er vel e sjangs for at det blir lettere om du går ned i vekt! Lykke til!

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 23:52   #373
emilie_lavkarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 15
emilie_lavkarbo er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Kan jeg bli med her eller??

Jeg startet 25 mars. Har gått ned 3 kilo, på 4 uker. Går litt treigt, for jeg har spist endel sukkerfri sjokolade og annet goddis erstattning, åsså har jeg hatt 2 sprekker. Men denne uken har jeg bestemt meg for å spise minimalt med søtstoff, og mer fett.

Mitt mål er å være normalvektig igjen, ifølge BMI. Få tilbake trivselsvekten som jeg hadde før mine to svangerskap.

Et spm: den cocosa`n (sykt dyr by the way:S) Smaker den ingenting? Vurderer å kjøpe den til å ha i teen min.

emilie_lavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysediett Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 10:28   #374
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg kom til å tenke på at jeg drikker vann med smak, jeg! Jeg sjekket flasken (Olden Smak), der var det fruktose ja. Bare å droppe det da..

Men jeg drikker endel Farris nå, og da Farris Bris. På den flasken sto det ikke noe om søtingsmiddel i det hele tatt, kun aroma. Kan man drikke det?
Vanlig Farris er nemlig helt uaktuelt for meg..

Og mens jeg er i gang: hvilke lightbruser er ok og hvilke er ikke?
Jeg er veldig glad i Pepsi Max og har "skeiet ut" med et glass hver kveld for å variere Farrisen og vannet.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 10:36   #375
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg drikker bare Cola Zero - ikke vann......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Svar

Emneord
april, mat, meny, motivasjon, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no