Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor raskt går man ut av ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-11, 08:59   #1
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Hvor raskt går man ut av ketose?

Ser at det skrives det tar noen dager, som regel, å komme inn i ketose, og også at mange skriver de veldig lett detter ut av ketosen om de har syndet litt ekstra..

Hvor fort måler man evt dette å falle ut av ketosen? Tar dette også et par dager i snitt for de fleste, eller merker noen det kanskje allerede samme kveld på stiksen?

Jeg er i ketose selv og har ikke falt ut (og heller ikke syndet nevneverdig ennå), men ettersom jeg er litt i startfasen (ca to uker på lavkarbo nå), lurer jeg stadig på hvor mye som skal til før jeg evt detter ut, så jeg stikser litt nå og da. Men vet jo ikke hvor kjapt jeg kan forvente å merke effekt om jeg evt har spist for mye karber..

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 10:16   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor raskt går man ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Ser at det skrives det tar noen dager, som regel, å komme inn i ketose, og også at mange skriver de veldig lett detter ut av ketosen om de har syndet litt ekstra..

Hvor fort måler man evt dette å falle ut av ketosen? Tar dette også et par dager i snitt for de fleste, eller merker noen det kanskje allerede samme kveld på stiksen?

Jeg er i ketose selv og har ikke falt ut (og heller ikke syndet nevneverdig ennå), men ettersom jeg er litt i startfasen (ca to uker på lavkarbo nå), lurer jeg stadig på hvor mye som skal til før jeg evt detter ut, så jeg stikser litt nå og da. Men vet jo ikke hvor kjapt jeg kan forvente å merke effekt om jeg evt har spist for mye karber..

Det er individuelt - du må prøve selv. Vi har alle forskjellige nivå for ketose/ikke ketose Du spør hvor RASKT - vel spiser du såpass med karbo at kroppen øker insulinutskillelsen og stanser fettforbrenningen - så er du utav ketose. Dette går veldig raskt siden kroppen foretrekker karbo til energi fordi den er mindre krevende og omgjøre Det er fettforbrenningen som gir ketoner som gir utslag på stiksen.
Du MÅ ikke være i ketose for å gå ned i vekt på lavkarbo.

Personlig var stiksen viktig de første par ukene - og siden har de stått i skapet Min erfaring fra lang tid her inne er at ketostixen skaper sinnsykt med stress hos ganske mange Pass på antall karbo pr dag så bør du være trygg. En annen ting er jo om du ønsker å teste ut for egen del - bare ikke la det bli stress!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 15:37   #3
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Hvor raskt går man ut av ketose?

Takk for svar, Nerthus.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 15:40   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor raskt går man ut av ketose?

dessuten tror jeg de alle fleste kommer like fort inn i ketose, men det kan ta en dag eller to før det vises på stixen. men igjen, stixene sier bare om det er ketoner i urinen, ikke om du er i ketose eller ei:P

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 16:36   #5
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Hvor raskt går man ut av ketose?

Skal gi et konkret svar. 100 g sjokolade da er jeg ute av ketose. Og dagen etter er jeg tilbake. Dette er gjelder jo bare meg da. Det finnes ingen fasitsvar. Jeg husker at jeg lurte mye på dette i begynnelsen..

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor raskt kommer man i ketose? Stor&liten Ketolysekuren 21 13-08-10 16:48
Raskt å klage over ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 18 08-07-10 12:06
Hvor raskt i ketose? kamp Spørsmål og svar 18 02-06-10 22:45
Enkelt og raskt mandelbrød Cornelia Bakst 4 25-02-10 13:52
For raskt ned i vekt? Kosthold OK? andreasoe Ketolysekuren 10 11-02-10 14:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no