Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

De siste fem kg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-07, 09:04   #1
Håkon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 7
Håkon er på en erverdig vei

De siste fem kg?

Nå er jeg så heldig at jeg er ganske slank. Jeg er 172 cm og veier 76 kg. Det klager jeg ikke over, men jeg skulle gjerne hatt bort... kanskje 5 kg til. Og etter å ha lest boka til Skaldeman, forstår jeg at dette med de siste 5 kg potensielt er et problem.

Jeg er interessert i Skaldeman-kosthold fordi jeg tror det er slik mat man bør spise, og derfor ikke kun av slankegrunner, men jeg er interessert i å vite hvordan jeg bør spise akkurat nå for å få bort de siste fem.

Om jeg tolker Skaldeman korrekt for min situasjon burde jeg kutte ut frokost og spise to store måltider om dagen med høyt fettinnhold (enda høyere enn vanlig Skaldeman-kost). Skaldeman er jo mesteren og jeg vil nødig være uenig med han, men jeg er likevel spektisk. Fett setter jo fart på forbrenningen og ville det ikke da være smart å spise bittesmå fetttrike måltider kanskje 6 ganger daglig?

Men jeg klarer ikke å tenke meg frem til hva som er korrekt. Er det noen som har erfaring på området?

Håkon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten ketose Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 09:44   #2
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: De siste fem kg?

Heisann...først og fremst velkommen til lavkarbo har ikke noe erfaring med skaldemann men for meg er det ingen tvil om at å spise ofte og lite/mindre funker best for forbrenningen (på meg iallefall)

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 13:13   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: De siste fem kg?

Poenget er ikke gentlighvilke måltider man kutter, men at man spiser når man er sulten. Gjerne om morgenen og spiser til man er passe mett. for så å spise når man er sulten igjen.

Men samtidig må man passe på at det ikke går for lang tid mellom måltidene 4-6 timer går an, men mer enn 6 er nok ikke å anbefale

Det er mine atkinsinspirerte tips

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 00:32   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: De siste fem kg?

Når du veier så lite som du gjør tror jeg det ikke er lurt å kjøre noen xtrem-kur. Men det er meget bra med en lavkarbo-kur hvis du føler at du har noe fettlag på kroppen. Hvis du prøver det noen uker så vil du miste fett og få mere muskler (uten å trene). Da kanskje du vil se at du ikke trenger å gå ned så mye likevel grunnet økt muskelmasse på kroppen og mindre fett (muskler tar mere plass enn fett og veier mere). Du vil da få en strammere kropp.

6 måltider pr. dag er for de som spise lavkalori med lite fett og masse karbo. Spiser du lavkarbo trenger du ikke så mange måltider fordi du blir mere mett.

Ta gjerne en Skaldemann om du vil, evt. Atkins med max 30-40 g karbo pr. dag hovedsaklig fra nøtter/grønnsaker.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 12:50   #5
Håkon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 7
Håkon er på en erverdig vei

Sv: De siste fem kg?

Mange takk for svar, folkens. Det er et vanskelig område dette med vekt og kosthold så det er fint å få innspill.

Nå er det kanskje enda en faktor som spiller inn, som ikke er særlig kjent. Og det er det med at kroppen har en matlagringsfunksjon i tarmen. Om man spiser mer enn man trenger, omgjøres ikke nødvendigvis all maten til fett eller går ut bak - maten konsentreres til næring og oppbevares i tarmen. Dette er en teori som er fremsatt av John Gunnar Oppheim som står bak trim.no.

Dette kan forklare litt forskjellig. For eksempel at noen har en stor mage, men er tynne ellers, at man gjerne takler en slankekur veldig bra i begynnelsen uten å være særlig sulten (for da bruker kroppen av næringen som er lagret i tarmene) og at dersom man føler seg sulten så kan man spise en skive salami og så plutselig føle seg mett (kanskje ikke alle som har opplevd dette siste).

Og jeg tror kanskje jeg er der nå. I dag, kl. 12.42 har jeg spist et par skiver brie til frokost og en kjøttkake til lunsj, og føler meg helt fin og mett.

Håkon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Siste dag, siste 2 dager.. Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 08-06-06 12:39
Hvordan bli kvitt de siste umulige kiloene Marianne Nyheter / media 8 12-01-05 19:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no