Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Ønskemål for livet

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-08, 21:43   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs
Smile

Ønskemål for livet

Hei!
I vår var jeg i konfirmasjon, og da hang dette som et avisutklipp på veggen hos min tante. Jeg syntes det var så fint, og håper dere synes det også.

Denne dagsaktuelle livsfilosofi ble funnet i Old St. Pauls Cathedral i Baltimore i år 1692. Det er oversatt for Agder av Cato Wadel, Flekkefjord.

Sitat:

Gå uforstyrret blant støy og hastverk og husk hvilken fred det kan være i stillhet. Så langt som mulig, uten å overgi deg selv, vær på god fot med alle. Snakk sant, rolig og klart, og lytt til andre, selv om de er kjedelige og ignorante, de har også sin livshistorie.

Unngå støyende og aggersive personer, de er en plage for sinnet. Hvis du sammenligner deg selv med andre kan du bli forfengelig eller bitter; for der vil alltid være mindre og større personer enn deg selv. Sett pris på det du har oppnåd såvel som dine planer.

Vær interessert i din egen karriære, selv om den er beskjeden; den er verdifull eiendom i en tid som stadig forandres. Vis forsiktighet i dine forretninger, for verden er full av lurendreieri. Men la ikke dette forblinde deg for den ærbarhet som finnes, mange mennesker strever mot høye idealer, og alle steder er der liv fylt av heltemot.

Vær deg selv. Spesielt, lat ikke som du er henvigen når du ikke er det. Vær heller ikke kynisk med hensyn til kjæreligheten, for tross all livløshet og fortryllelse er den like årlig som gresset.

Ta velvillig i mot årenes tilrådning, overgi grasiøst din ungdoms aktivitet. Plei ditt sinns styrke for å verge deg mot en plutselig ulykke. Men kvel ikke deg selv med innbillinger. Utover en ganglig disiplin, vær nensom med deg selv.

Du er et barn av universet, i liket med trærne og stjernene, du har rett til å være her. Og om det er klart for deg eller ikke, det er ikke tvil om at Universet folder seg ut som det skal.

Vær derfor i fred med Gud, hva enn du oppfatter Ham å være. Og hva din møye og dine apsirasjoner er, i den støyende forvirring som livet er, hold fred med din sjel.

Med all sin humbug, slit og brutte drømmer, det er alikevel en vidunderlig verden. Vær påpasselig. Kjemp for å være lykkelig.

Lykke til allesammen

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:57   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ønskemål for livet

Tusen takk, det var flott
Mye å tenke på der, ja.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 18:53   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønskemål for livet

Opprinnelig lagt inn av silje, her.


Denne dagsaktuelle livsfilosofi ble funnet i Old St. Pauls Cathedral i Baltimore i år 1692. Det er oversatt for Agder av Cato Wadel, Flekkefjord.

Det er en kjempefin tekst, men den er nok ikke fra 1692 og har ikke noe med katedralen å gjøre heller.

Desiderata and Old St. Paul’s
“Go placidly amid the noise and haste, and remember what peace there may be in
silence.” So begins the popular poem known as Desiderata, which has comforted and
inspired millions of people throughout the world. Known for its words of reassurance,
Desiderata has been reprinted in national magazines such as Reader’s Digest, been
recited at countless weddings and funerals, and was recorded as a hit pop song in 1972.
Over the years, the source of this well-loved poem has been shrouded in mystery.
Legend has it that the Desiderata was inscribed on a wall at Old St. Paul’s Church in
the late 17th century. In reality, it was written in 1927 by Max Ehrman, an Indiana
attorney, poet, and author. Old St. Paul’s is in no way accountable for the poem.

Håper du ikke blir sint på meg, men jeg synes at såpass grove faktafeil (fra avisen sin side) ikke bør stå uimotsagt...
Jeg kan godt legge inn resten av historien rundt Desiderataen hvis du er interessert.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:05   #4
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Ønskemål for livet

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Håper du ikke blir sint på meg, men jeg synes at såpass grove faktafeil (fra avisen sin side) ikke bør stå uimotsagt...

Wow, nei selvfølgelig ikke! Det var jo utrolig dårlig fra avisens side, ja! Men like fullt en fin tekst
Legg gjerne inn historien, ja
S

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:37   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ønskemål for livet


Her er hele historien om hvordan Desiderata-teksten havnet i kirken:

Desiderata and Old St. Paul’s
“Go placidly amid the noise and haste, and remember what peace there may be in
silence.” So begins the popular poem known as Desiderata, which has comforted and
inspired millions of people throughout the world. Known for its words of reassurance,
Desiderata has been reprinted in national magazines such as Reader’s Digest, been
recited at countless weddings and funerals, and was recorded as a hit pop song in 1972.
Over the years, the source of this well-loved poem has been shrouded in mystery.
Legend has it that the Desiderata was inscribed on a wall at Old St. Paul’s Church in
the late 17th century. In reality, it was written in 1927 by Max Ehrman, an Indiana
attorney, poet, and author. Old St. Paul’s is in no way accountable for the poem.


So how did Desiderata become associated with Old St. Paul’s? To find the answer we
must trace back to the season of Lent in Baltimore in the mid 1950’s. The Reverend
Frederick W. Kates, rector of Old St. Paul’s from 1956 to 1961, plays a key role in this
story. During Lent it was Father Kates’ custom to distribute inspirational poems and
quotations to his parishioners. One particular Sunday he placed Desiderata in the pews
on parish letterhead, which contained the church’s founding date of 1692.

One can only surmise a visitor then copied the poem, along with the misleading credit line, and
distribution began in earnest.

Even today it is rare to find a copy of Desiderata that fails
to include the line “Found in Old St.Paul’s Church, Baltimore, Dated 1692.”
The parish has received inquiries on this piece of poetry from every state in the Union
and from countries throughout the world. Desiderata’s popularity endures and so does
its mistaken association with Old St. Paul’s.


Kirken ble forøvrig bygd i 1692.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mogro og det nye livet. mogro Åpne dagbøker 7 31-10-05 14:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no