Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fra Ketolyse til generell lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-11, 18:49   #1
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Fra Ketolyse til generell lavkarbo

Jeg tenker nå at jeg skal gå fra ketolyse til generell lavkarbo, øke karbohydratinnholdet litt og kanskje spise litt frukt etterhvert.
Det jeg lurer på om det er noe jeg må huske på i forhold til det? Må jeg kutte ned på fettmengden, eller er fettet like viktig når jeg øker litt i karbohydratmengde?
Er redd for å gjøre noe feil og legge på meg....

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:54   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Fra Ketolyse til generell lavkarbo

Akkurat det lurer jeg også på. Hvordan klarer man å øke de "gode" karbomengdene ? Jeg synes jeg spiser godt grønt så det tyter... men ikke mer enn ca 15 g pr dag. Etterhvert er jo målet å komme ut av ketose.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 18:57   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Fra Ketolyse til generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bobbla, her.

Jeg tenker nå at jeg skal gå fra ketolyse til generell lavkarbo, øke karbohydratinnholdet litt og kanskje spise litt frukt etterhvert.
Det jeg lurer på om det er noe jeg må huske på i forhold til det? Må jeg kutte ned på fettmengden, eller er fettet like viktig når jeg øker litt i karbohydratmengde?
Er redd for å gjøre noe feil og legge på meg....

Hei,

Klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Sitat:

Strengt LCHF-kosthold: Her kommer inntil to prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 10 g per dag.
Normalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil fem prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 25 g
per dag.
Øvre grense for LCHF-kosthold: Her kommer inntil ti prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 50 g
per dag.
Liberalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil 20 prosent av energien fra karbohydrater, tilsvarende maksimalt 100 g
per dag.

Tommelfinger regelen er at jo mer kh dess mindre fett, men den generelle oppfatning er at man ikke behøver å redusere fettforbruket før man overstiger 72 kh, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød).



Noen bruker Atkin’s Vedvarendestige som en rettesnor når de skal øke kh

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Generell lavkarbo vs ketolyse bobbla Lavkarbo generelt 3 17-02-11 18:43
Generell lavkarbo VS Ketose Kollen Lavkarbo generelt 10 07-07-10 12:04
Ketolyse eller generell lavkarbo...? En del spørsmål.. NinaPina Ketolysekuren 2 03-07-10 23:15
Fra ketolyse til generell lavkarbo... *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 2 13-05-10 21:16
Ketolyse vs. generell lavkarbo Sense Ketolysekuren 2 14-07-08 18:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no