Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Hva er egentlig slankemat?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-11, 14:44   #1
Klådia
Juniormedlem
 
Klådia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 41
Klådia er på en erverdig vei

Hva er egentlig slankemat?

Ja, hva er egentlig slankemat...?
Det skal tydeligvis Drevon svare på fra kl. 15.00 på VG Nett.


"Hva er egentlig slankemat? Har du spørsmål om kosthold, matvarer, kalorier eller næringsstoffer? Da kan du stille spørsmål til lege og professor i ernæring Christian A. Drevon. Han er kostholdsekspert i Vektklubb.no og svarer på alt du måtte lure på om kosthold og vektreduksjon."


Vi vet vel alle hva han svare på slike spørsmål. Har de siste gangene prøvd å unngå lesing av nettmøtene med Drevon, for jeg hisser meg så innmari opp.

Klådia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 15:25   #2
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hva er egentlig slankemat?

Ja det blir jo spennende. Blir sikkert diskusjon ut av svarene hans etterpå.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 17:49   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva er egentlig slankemat?

Opprinnelig lagt inn av Klådia, her.



Vi vet vel alle hva han svare på slike spørsmål. Har de siste gangene prøvd å unngå lesing av nettmøtene med Drevon, for jeg hisser meg så innmari opp.

Haha, ja det er greit lesestoff for den som trenger og få opp blodtrykket litt - ihvertfall om man spiser lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 18:03   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva er egentlig slankemat?

Angrer litt på at jeg leste svarene nå...

Sitat:

Hva skal jeg velge?
Innsendt av: PCOS-usikket, 21/05 - 2011 kl. 19:36

Jeg har fått diagnose PCOS. Dette er ikke lett hva man skal spise for at vekten skal gå ned. Spørmålet mitt er hva skal jeg velg av mat for å få opp protein inntaket og ned med karbo-inntaket? "
Hei, Mange med polysystisk ovarie syndrom (PCOS; cyster på eggstokkene) er overvektige, og vil få mindre plager når de går ned i vekt. Jeg vil ikke anbefale lavkarbokost, men den maten som anbefales av Helsedirektoratet: http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/kostholdsrad/. Spiser du passe lite av denne maten og er fysisk aktiv helst 60 minutter hver dag, da vil du kunne gå ned i vekt og kunne få mindre PCOS plager. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon

Jada...

eller denne:

Sitat:

sparemodus?
Innsendt av: anonym, 20/05 - 2011 kl. 21:59

Hei! Prøver å gå ned 10 kg, men det er ikke lett.. 1300 kcal skal jeg forholde meg til i følge vektklubben. vanligvis spiser jeg 1900-2000 MEN jeg trener med puls klokke hver dag og forbrenner 1000 hver dag. Dvs at jeg får i meg 900-1000 kcal hver dag(treningsfri en dag i uke, men totalt sett iløpet av uka blir det 1300 pr dag).. dette har jeg gjort i to uker no uten å ha gått ned noe.. går kroppen i "sparemodus" om jeg spiser mindre enn 1300? burde jeg trene mindre eller spise mer? "
Hei, Dersom du virkelig er nøye med å spise maksimalt 1300 kcal/dag, og samtidig trener skikkelig 6 dager i uken vil du garantert gå ned i vekt. Det er bare et spørsmål om å registrere alt du spiser, og være fysisk aktiv slik du har lagt inn i din profil. Det er viktig at du er nøye med dine registreringer. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon

"...vil du GARANTERT gå ned i vekt". 99.9% av alle som slanker seg på lavfett/lavkalori diett a la Grete Roede VET at det er viktig og ikke spise for lite... Drevon derimot anklager alle som sliter med samme problemstilling som ovenfor for å lyve om inntaket sitt... mange løgnere der ute blant slankerne

Dessuten liker han tydeligvis og snakke mye og detaljert om luft i magen, promp og sånn.... Stakkars dama spør om knekkebrød uten gjær og får en forelesning i gassdannelse i tarmene... Synd man ikke kan kommentere, skulle gjerne sendt en link til lavkarboknekkebrød... (nå er jeg usikker på om vanlige knekkebrød i det hele tatt HAR gjær i seg??)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 18:14   #5
Klådia
Juniormedlem
 
Klådia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Alder: 47
Innlegg: 41
Klådia er på en erverdig vei

Sv: Hva er egentlig slankemat?

Og her er resultatet:

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2492

Er som vanlig ikke imponert over svarene han gir.

Ei jente som spiser 1400 kalorier pr dag og trener, får råd om å spise enda mindre og trene mer.

En annen som trener 6 dager i uka og spiser 1900-2000 kalorier pr dag GARANTERER Drevon at skal gå ned i vekt, men jeg får inntrykk av at han tviler på at personen registrerer alt han spiser siden denne personen har problemer med å gå ned i vekt.

En person med PCOS som ønsker å spise færre karbohydrater får beskjed om at han ikke anbefaler lavkarbo, men i stedet maten som anbefales av Helsedirektoratet I PASSE SMÅ MENGDER. Synd at personen får slike råd når vi vet at det er mange her inne med PCOS som har mindre plager når de spiser seg gode og mette på lavkarbomat.

Enda en person med lavkarbospørsmål:

Low Carb high fat diet
Innsendt av: Vidar, 23/05 - 2011 kl. 10:07

Hei! Jeg har inntrykket av at du mener at det totale kaloriinntaket er det som avgjør om du går opp og ned(med noen unntak). Men når folk legger opp dietten sin med et høyt innhold av fett og lite karbohydrater hva tror du forklaringen kan være siden folk opplever effekt og bedring av en slik diet?"

Hei, De som lykkes med vektreduksjon på lavkarbo kost de spiser mindre, akkurat som andre som legger om kosten sin og spiser mindre. Hilsen Christian A. Drevon


Hvordan forklarer da Drevon at personer som spiser mer nå enn da de gikk på lavkaloridietter faktisk går ned i vekt????


Har flere ganger sendt inn kritiske spørsmål til disse nettmøtene, men får (merkelig nok ) ikke svar på dem...

Klådia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når er man egentlig fornøyd ...? kirami Ketolysekuren 65 03-12-10 20:49
Valleprotein.. hva er det egentlig? mofe Kosttilskudd 1 27-10-09 12:00
Hva er egentlig RYP? mofe Trening 2 01-12-08 16:53
Hvordan går det egentlig? rdalen Spis deg ned i vekt med Skaldeman 15 30-03-06 08:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no