Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kesam?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-08, 11:30   #1
Armagedon
Medlem
 
Armagedon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 74
Armagedon er på en erverdig vei

Kesam?

Jepp, er jo ny i denne verden.. så derfor blir det endel spørsmål..

Jeg har aldri likt rømme,dressing,ketchup,smør,majo osv!!
Men det burde jo ikke være umulig for meg å leve på et ketolyse diett selv om?

Jeg liker kesam... dn med vanilje er jo nyydelig!

kan jeg spise det?

__________________



Lykke.. på vei til å bli lykkelig
Armagedon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse tænker æ.. Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:28   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kesam??

den er det sukker i, så hadde ikke spist det..
hvertfall ikke mer enn veeeeeeeeeeldig innimellom

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:29   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kesam??

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel temmelig mye karbohydrater i Kesam vanilje??
Hvis du ikke har kjøpt boka til Torkil, så burde du ta en tur på biblioteket og se om de har den der .
Hvis du har tenkt til å bruke ketolyse. så er riktig kunnskap viktig!!

Ketchup (vanlig) er "full" av sukker og tomater/tomatprodukter er også relativt karbohydratrike - selv om man kan spise noe.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:34   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kesam??

er 6% sukker. så da er det vel 6 gram sukker pr 100 gram da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 13:10   #5
Armagedon
Medlem
 
Armagedon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 74
Armagedon er på en erverdig vei

Sv: Kesam??

Så bra med svar!=)
Jeg er på jobb å har ikke noe kesam-boks å lese på.. var derfor jeg spurte.

Har lest boken til Torkil ja, men begynte på kuren i går/dag så har jo enda endel jeg må lære meg=)
Men alltså null kesam på armagedon!

__________________



Lykke.. på vei til å bli lykkelig
Armagedon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse tænker æ.. Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 13:16   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kesam??

kesam går vel bra! men ikke vaniljekesam Bruker kesam til f.eks dressing på taco ol isteden for rømme, jeg synes det er kjempegodt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 13:25   #7
Armagedon
Medlem
 
Armagedon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 74
Armagedon er på en erverdig vei
Smile

Sv: Kesam??

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

kesam går vel bra! men ikke vaniljekesam Bruker kesam til f.eks dressing på taco ol isteden for rømme, jeg synes det er kjempegodt

Jupp, mente vaniljekesam=)=)

__________________



Lykke.. på vei til å bli lykkelig
Armagedon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse tænker æ.. Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 14:32   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Kesam??

Det er 9,5 gram karbohydrater i kesam med vanilje, mot 4,3 (tror jeg det var) i vanlig kesam - så det er ganske stor forskjell.
Men hva med å kjøpe vaniljestang og ta noen frø med vanilje i vanlig kesam isteden?
Eller min personlige favoritt: Kesam med kanel og en dæsj splenda (søtstoff) på. Mmmm!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 11:58   #9
Armagedon
Medlem
 
Armagedon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 74
Armagedon er på en erverdig vei

Sv: Kesam??

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

Det er 9,5 gram karbohydrater i kesam med vanilje, mot 4,3 (tror jeg det var) i vanlig kesam - så det er ganske stor forskjell.
Men hva med å kjøpe vaniljestang og ta noen frø med vanilje i vanlig kesam isteden?
Eller min personlige favoritt: Kesam med kanel og en dæsj splenda (søtstoff) på. Mmmm!


Smaaaaart!!!! i will do that!

__________________



Lykke.. på vei til å bli lykkelig
Armagedon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse tænker æ.. Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 12:48   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kesam?

En annen godsak man kan lage med kesam er å blande litt Fun Light i boksen, rør skikkelig godt rundt og nyyyyt .
Jeg liker Discoverysmaken, men den med bringebær er også skikkelig frisk og god!

Man bør ha noen å dele denne med, ellers forsvinner hele boksen før man skjønner noen ting

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-07-08, 22:32   #11
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kesam?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

En annen godsak man kan lage med kesam er å blande litt Fun Light i boksen, rør skikkelig godt rundt og nyyyyt .
Jeg liker Discoverysmaken, men den med bringebær er også skikkelig frisk og god!

Man bør ha noen å dele denne med, ellers forsvinner hele boksen før man skjønner noen ting

Dette fikk jeg skikkelig lyst på. Gjerne med et par bringebær oppi.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store majonestråden! HP Annen mat 62 21-08-11 12:11
Vanilje Kesam Marilyn Ketolysekuren 4 17-01-08 09:47
Kesam Joika Lavkarbo generelt 10 04-11-07 16:26
Kesam vanilje som ostekakefyll? Tiril77 Kake/dessert og snacks 2 27-01-05 09:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no