Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-10, 01:31   #2676
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det er vel sikkert trygd du blir sendt til. Men du skal da ikke behøve å bestille time? Det som er praksis her i byen er at du tar med deg id og husleiekontrakt og går på sosialen, de tar en kopi og så setter de opp en time for deg.

Bestille time hos legen....! Trenger ikke husleiekontrakten hos legen, såvidt jeg vet.. Kom på nå at husleiekontrakten kan bli spennende. Vi står tre stykk i den.. dvs at totalsummen deles på tre oss i mellom.. Ånei. De kommer til å pirke på det.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:31   #2677
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hjelpes!! Jeg bor sammen ei som tjener grovt mye. :S Ja, jeg har jo og fordyret kosthold, men jeg har ikke snakka med legen om det, fordi jeg vet hu ikke er begeistra for lavkarbo (hun og), men jeg vil egentlig ikke skifte, fordi hu er så ålreit ellers liksom.. Si fra om åssen det går med den søknaden da, jeg er spent!

Møll? Det må ha vært en dævla svær møll.... :S

Jeg går til spesialist i kvinnesykdommer som heldigvis tar egenandel, hun er hundre prosent lavkavborboorientert og jobber bl.a tett med Sofie Hexeberg, så jeg er ikke i tvil om at hun kan skrive en erklæring. Hun har jo også gitt meg diagnosene jeg visste jeg hadde/fortsatt har. Så jeg er jo heldig sånn sett, da .
Det skal jammen ikke være lett, altså. Håper det årner seg for deg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:32   #2678
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Bestille time hos legen....! Trenger ikke husleiekontrakten hos legen, såvidt jeg vet.. Kom på nå at husleiekontrakten kan bli spennende. Vi står tre stykk i den.. dvs at totalsummen deles på tre oss i mellom.. Ånei. De kommer til å pirke på det.

Hvis alle tre står nevnt som leietagere i kontrakten, så tror jeg det vil bli ditt minste problem på sosialkontoret .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:33   #2679
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvis alle tre står nevnt som leietagere i kontrakten, så tror jeg det vil bli ditt minste problem på sosialkontoret .

javel? :S

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:33   #2680
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og, hehe, jeg er nærsynt, det er mørkt, og jeg så katta komme løpende inn og rett uti gangen med noe som jeg hørte flaksa noe veldig. Nå har den vel avlidd, og katta ligger fornøyd og strekker seg på sofaen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:35   #2681
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

javel? :S

Nei, det jeg mener er at det er nettopp det med "inntekter" er det de er mest pirkete på. Dessuten risikerer du dessverre å få nesten 800 kr mindre fordi du deler husrom med noen ... . Ja, jeg vet, dustete. Argumentet deres var at da deler man jo ting som internett og avisabboer. For det utgjør 800 spenn, right . Nei, nå skal jeg slutte å ta motet fra deg. Jeg har bare blitt en hardbarka Nav-kyniker ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 07:32   #2682
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei - den boka om våre velferdsrettigheter (NAV mm), heter Jungelhåndboken og gis ut av Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon.
Les mer på denne linken; http://www.ffo.no/no/Rettighetssenteret/Jungelhandboka/
Der er det mulig å laste ned 2009-versjonen, mens 2010-versjonen kan bestilles.
Vil anbefale å få tak i 2010-versjonen, da det jo som kjent stadig skjer endringer i stønadsordningene.....

Boka koster 190kr + porto

Lykke til hos NAV

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 23-07-10, 08:35   #2683
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De skal ha kontoutskrifter for de siste tre mnd men det har ikkke lov til å legge gamle transaksjoner til grunn for dagens vedtak. Dvs at de kan ikke nekte deg stønad pga hva du brukte penger på i forrige måned.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-07-10, 11:25   #2684
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

De skal ha kontoutskrifter for de siste tre mnd men det har ikkke lov til å legge gamle transaksjoner til grunn for dagens vedtak. Dvs at de kan ikke nekte deg stønad pga hva du brukte penger på i forrige måned.

Nei, ikke hva du brukte penger på, men alt (alt!) som kommer inn på kontoen ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 16:51   #2685
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, ikke hva du brukte penger på, men alt (alt!) som kommer inn på kontoen ... .

Søkte sosialhjelp en måned for noen år siden. Det var aldri noe problem. Jeg hadde 585 kroner i fast (! hehe) inntekt og ingenting annet lissom, og fikk fremdeles full stønad, hehe. Fikk det på dagen også. Det er jo mulig det var fordi jeg faktisk la ved alt av papirer med søknaden ned til min siste krone og kontrakt og utgift og ett laaaaaaaangt vedlagsbrev til søknaden.

Nå har jeg 610 kroner garantert resten av livet. Hehe. DET blir man jo rik på. Tror jeg skal søke om forhøyet grunnstønad. Lov å prøve seg. Er jo greit med penger man får i tillegg til lønna.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-07-10, 18:23   #2686
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen har som har prøvd å smøre tomat på soleksem ? Har hørt at det skal hjelpe.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-07-10, 18:35   #2687
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

det hjalp ikke meg .
Det som hjalp, var å begynne å spise kalsium, men det må man begynne med ca 3 mnd før man skal i solen... Regner med at det ikke hjelper deg mye nå, huff. Soleksem er noe herk!!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 23-07-10 kl 21:25.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 23-07-10, 18:50   #2688
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dumme meg . Lot være å smøre meg 1 dag da jeg skulle være i solen bare en kort tid og det var alt som skulle til Kan jo prøve tomat eller yougurt og se om det hjelper hvis ikke får jeg heller smøre meg med tålmodighet og se om det forsvinner snart.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-07-10, 23:30   #2689
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Kjøpte cocosa i helgen, den med grønn etikett.
Lurer derfor på hvor mye bør jeg ta i en kaffekopp, og hvor mye pr. dag.

Har jo lest at det er flere her inne som bruker det i kaffen.
Er nemlig redd jeg får i meg for lite fett.

Lurer bare litt mere ang. cocosa.
Er dette en erstatning til omega 3 om du tar det hver dag?

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-07-10, 10:41   #2690
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Info om Cocosa finner du her: http://soma.no/produkter/cocosa
Slik jeg tolker dette, så er ikke cocosa nok som erstatning for omega 3 - men kanskje jeg leser dette feil

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 24-07-10, 11:51   #2691
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er noe stooooort og gult oppe på himmelen og det kjennes ut som om det kommer varme fra den! Noen som har peiling på hva det kan være?? Har sett noe lignende før, men det er leeeeenge siden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 24-07-10, 12:42   #2692
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er noe stooooort og gult oppe på himmelen og det kjennes ut som om det kommer varme fra den! Noen som har peiling på hva det kan være?? Har sett noe lignende før, men det er leeeeenge siden.

UFO!!!!

Hvorfor er vekta mi gått opp når jeg har spist riktig og kutta ut partystopperne? *sukk* (den som nevner målebånd knurrer jeg til, det er ikkeno resultat der heller)

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 24-07-10, 12:46   #2693
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor er vekta mi gått opp når jeg har spist riktig og kutta ut partystopperne? *sukk* (den som nevner målebånd knurrer jeg til, det er ikkeno resultat der heller)

Fordi kroppen samler vann som en svamp om dagne? Det gjør hvertfall min, helt uten noen åpenbar grunn.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-07-10, 13:02   #2694
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fordi kroppen samler vann som en svamp om dagne? Det gjør hvertfall min, helt uten noen åpenbar grunn.....

Hmmm. Okei, det kan jo være. Kanskje det har noe med de der hundedagene? Itj veit æ som vi sier her. Jeg får fortsette, så får vi se hva som skjer!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 25-07-10, 10:54   #2695
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har tips til bøker å lese på stranda? Skal være borte i 14 dager, så trenger minst 5-6 bøker!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-07-10, 11:10   #2696
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen som har tips til bøker å lese på stranda? Skal være borte i 14 dager, så trenger minst 5-6 bøker!

Hva liker du å lese, da?
David Baldacci skriver en lett fornøyelig type krim/thriller jeg syns er ypperlig ferielektyre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-07-10, 11:17   #2697
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva liker du å lese, da?
David Baldacci skriver en lett fornøyelig type krim/thriller jeg syns er ypperlig ferielektyre!

Jeg liker å lese variert egentlig... Så krim/thriller er bra og notert! Gjerne med litt surrealistisk nerve.
Ellers gjerne en god chicklit eller annen lett og humoristisk.
Men tror ikke jeg orker flere bøker om unge fortvilte menn med hang til kommunist-tankegang (Ala "jeg forbanner tidens elv", "Lasso rundt fru luna", og alt av Dag solstad) Og tunge slektssagaer er vel heller ikke meg. Med unntak av Vindens Skygge/Engelens Spill, men de har jeg jo lest.
så langt har jeg tenkt å ha med Hotel New Hampsire (enda ikke fått lest noe Irving, så tenkte å begynne nå), og bok nr 2 i Stockholm Noir serien av Jens Lapidus.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-07-10, 11:18   #2698
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er noe stooooort og gult oppe på himmelen og det kjennes ut som om det kommer varme fra den! Noen som har peiling på hva det kan være?? Har sett noe lignende før, men det er leeeeenge siden.

Det er sikkert noe skummelt, hold deg innendørs til det blir borte, hehe

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 25-07-10, 11:38   #2699
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å, John Irving! Lettlest og herlig absurd! Hotel New Hampshire er en av mine favoritter, sammen med A Prayer for Owen Meany, og seff, The World According to Garp. Liker du Irving er veien kort til Paul Auster! Litt mer intrikat enn Irving, men fantastisk absurd og kløktig .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-07-10, 12:38   #2700
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg leser Bill Bryson akkurat nå. Han skriver ikke romaner, mer "faktabøker"/dokumentar, men det er fantastisk morsomt skrevet, og en fin avveksling fra det å lese sammenhengende romaner (noe som ikke funker så godt for meg nå, ettersom jeg sitter i et større skrivearbeid selv). Lett å legge fra seg, lett å ta opp igjen litt senere. Tror ikke det spiller noen som helst rolle hva man leser av Bill Bryson, han er like morsom uansett hva han skriver om.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no