Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Innlegg om "under5" kampanjen

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-11, 11:39   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Innlegg om "under5" kampanjen

Hei folkens
Jeg har skrevet et lengre innlegg på vår hjemmeside om kampanjen "under5". Ingen har til nå villet fortelle hvem som står bak og betaler for å skremme folk til å teste sitt kolesterol på nærmeste Boots-apotek.

Muntlig, i følge en i markedsavdelingen til Elixia, så er det Mills og Vita hjertego som betaler for annonsene.

Nasjonalforeningen for folkehelsen nektet å opplyse om hvem som stod bak kampanjen og hvem som betalte. Skremmende at en så (tidligere) seriøs organisasjon blir med noe slikt.

Les hele innlegget her: http://lillemaane.no/nyhet/37/

Beste hilsen Jan M

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 14:46   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Innlegg om "under5" kampanjen

Godt innlegg! Bra det er mange "tunge" fagfolk som stiller kritiske spørsmål ved denne kampanjen. Det er jo allerede medlemmer her inne som angrer på at de lot seg teste fordi de nå bare er bekymret fordi de ligger litt over "5" - og må kontakte fastlegen sin for å bli beroliget... unødvendig!

Vita hjerterå har vi jo her inne for lengst forstått ikke er særlig hjertegodt - det skyldes nok ganske mye kunnskap om ernæring, fett og helse her inne heldigvis

Som eksempel har jeg omtrent samme normale kolesterol nå etter 1.5 år på 70% fett (!) - som jeg hadde pre - lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:09   #3
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Innlegg om "under5" kampanjen

Stå på for å få svar- folk rundt meg holder på å ta av helt her og tror de kreperer når som helst pga denne kampanjen!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:20   #4
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Innlegg om "under5" kampanjen

Jeg støtter veldig dette ! Det gå'kke an !

Folkehelse, my ass !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 17:22   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Innlegg om "under5" kampanjen

Er det hemmelig da, de sa jo på reklamen at det var Vita hjertego?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 18:56   #6
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Innlegg om "under5" kampanjen

Det fremgår ikke av kampanjen hvem som betaler og står bak annonsene.
Verken Nasjonalforeningen for Folkehelsen, Mills eller reklamebyrået ønsket å svare på hvem som betalte for annonsene. Det er interessant.

Jeg oppfordrer at flere engasjerer seg i debatten. Et totalkolesterolnivå på fem er helt normalt, og ikke farlig!

JM

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Svar

Emneord
kolesterol, margarin, mills


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blogg. Redigere "innlegg-fremvisning" (eldre innlegg) på blogg.no? Opheliia Generell diskusjon 3 02-10-10 22:56
Savner "nye innlegg" knapp ... Frk.Sofie Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 30-01-10 18:05
Ny? Husk å sjekke "uleste innlegg" om du har et spørsmål! Megvel Generell diskusjon 4 13-01-09 22:10
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
"Uleste innlegg" er delt i forum og journaler HP Informasjon 16 13-01-08 08:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no