Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 17:16   #12276
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er det gluten i soya da? Gluten er jo det som holder en deig sammen, fiberhusk også forsåvidt.

Men det er gluten i mandelmelet, er det ikke?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 08-01-12, 17:17   #12277
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Gluten er et protein som finnes i de vanlige kornsortene, særlig i hvete, og som gjør at deigen blir elastisk. Glutenmel hjelper deg å få god konsistens på dine brød selv om de er svært grove.

Næringsinnhild Glutenmel pr 100 gr:
karbohydrater 20 gr
proteiner 75 gr

1 ts på 5 gr med glutenmel inneholder 1 gr karbohydrater, og hele 3,8 gr proteiner.

Det gjør det ypperlig til å bruke i frokostpannekaker eller vaffelrøre for å få det til å henge bedre sammen, samtidig som det øker proteininntaket betraktelig!

Men er det sunt?

Ja, er det sunt? hm... ikke lett dette...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 08-01-12, 17:20   #12278
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Men det er gluten i mandelmelet, er det ikke?

Nei, mandelmel er bare mandler, med mindre noe annet er oppgitt?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 08-01-12, 17:29   #12279
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Nei, mandelmel er bare mandler, med mindre noe annet er oppgitt?

hm... så da har ikke fiberhusken noen effekt eller? Enn de som har glutenallergi, får de aldri brød som hever seg de da?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 08-01-12, 17:41   #12280
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Men det er gluten i mandelmelet, er det ikke?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Nei, mandelmel er bare mandler, med mindre noe annet er oppgitt?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

hm... så da har ikke fiberhusken noen effekt eller? Enn de som har glutenallergi, får de aldri brød som hever seg de da?

Gluten finnes bare i enkelte kornsorter, ikke nøtter etc. Fiberhusk inneholder ikke gluten, men andre ting som KAN få baksten til å oppføre seg som om den inneholder gluten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 09-01-12, 13:30   #12281
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gluten finnes bare i enkelte kornsorter, ikke nøtter etc. Fiberhusk inneholder ikke gluten, men andre ting som KAN få baksten til å oppføre seg som om den inneholder gluten!

Så da gjør det ikke noe om det ikke er gluten i melet når man bruker fiberhusk da? Og hvordan vet man hvor mye fiberhusk man trenger?

Gjør den at deigen hever?

Takk for svar forresten Kitt

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 09-01-12, 14:23   #12282
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Så da gjør det ikke noe om det ikke er gluten i melet når man bruker fiberhusk da? Og hvordan vet man hvor mye fiberhusk man trenger?

Gjør den at deigen hever?

Takk for svar forresten Kitt

Her kan du lese mer om Fiberhusk!
På esken min står det at 300g holder til 60 formbrød!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 09-01-12, 14:36   #12283
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Gluten (som regel fra hvetemel) brukes i mange ting for å oppnå ulike ting. Derfor må man som regel se på hver enkelt oppskrift hvordan man må erstatte det glutenholdige elementet (igjen som regel hvetemel, rug-, bygg- eller spelt) for å opppnå riktig resultat.

F.eks i gjærdeiger danner glutenet "lommene" som gjæret hever inni, i en hvit saus gir glutenet "seighet" og i en mørdeig blir det til en karakteristisk sprøhet. Og i mange oppskrifter brukes det som basis bare fordi hvetemel er det melet vi har lett tilgjengelig i større mengder.

Så det er nok lettere å svare om du har oppskriften...
Og så kommer det an på hva som er viktig for deg - å unngå gluten, eller å unngå karbohydratene fra stivelsen som kommer sammen med glutenet når det er hvetemel som brukes. (For min del er det mye viktigere å unngå gluten enn å unngå stivelse, så jeg bruker gjerne glutenfri melblanding for å erstatte hvetemel en sjelden gang. Men den inneholder altså en del karbohydrater i form av stivelse. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 09-01-12, 14:58   #12284
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dæven ka dokk veit!

Hilsen ei som aldri har tenkt over hva gluten er godt eller ikke godt for

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 09-01-12, 15:17   #12285
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her kan du lese mer om Fiberhusk!
På esken min står det at 300g holder til 60 formbrød!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Gluten (som regel fra hvetemel) brukes i mange ting for å oppnå ulike ting. Derfor må man som regel se på hver enkelt oppskrift hvordan man må erstatte det glutenholdige elementet (igjen som regel hvetemel, rug-, bygg- eller spelt) for å opppnå riktig resultat.

F.eks i gjærdeiger danner glutenet "lommene" som gjæret hever inni, i en hvit saus gir glutenet "seighet" og i en mørdeig blir det til en karakteristisk sprøhet. Og i mange oppskrifter brukes det som basis bare fordi hvetemel er det melet vi har lett tilgjengelig i større mengder.

Så det er nok lettere å svare om du har oppskriften...
Og så kommer det an på hva som er viktig for deg - å unngå gluten, eller å unngå karbohydratene fra stivelsen som kommer sammen med glutenet når det er hvetemel som brukes. (For min del er det mye viktigere å unngå gluten enn å unngå stivelse, så jeg bruker gjerne glutenfri melblanding for å erstatte hvetemel en sjelden gang. Men den inneholder altså en del karbohydrater i form av stivelse. )

Tuuuusen takk!!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 09-01-12, 21:01   #12286
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan ville dere ha gjort det med kranser/blomster til graven og dødsannonse?? Sorry spørsmålet...


Men jeg ble litt satt ut da jeg ble nevt og ikke ungene mine i dødsannonsen.
Ungene mine har kjent svigermor i ti år og jeg har jo sett at det ofte er vanlig å skrive navn nederst uten slektskap.

Svigerinna mi og sambo har heller ikke planlagt at ungene mine skal være med på noen blomster. Bare jeg... Men, jeg er MEG og UNGENE! Teit ting å krangle om, men det er jo slik det er! Jeg har sagt klart ifra til mamma og pappa at når hvis atte de dør før meg så skal det være en egen linje for stebarn/stebarnebarn/de som var MED familien...

Teit at jeg skal henge meg oppi sånt....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-01-12, 21:08   #12287
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan ville dere ha gjort det med kranser/blomster til graven og dødsannonse?? Sorry spørsmålet...


Men jeg ble litt satt ut da jeg ble nevt og ikke ungene mine i dødsannonsen.
Ungene mine har kjent svigermor i ti år og jeg har jo sett at det ofte er vanlig å skrive navn nederst uten slektskap.

Svigerinna mi og sambo har heller ikke planlagt at ungene mine skal være med på noen blomster. Bare jeg... Men, jeg er MEG og UNGENE! Teit ting å krangle om, men det er jo slik det er! Jeg har sagt klart ifra til mamma og pappa at når hvis atte de dør før meg så skal det være en egen linje for stebarn/stebarnebarn/de som var MED familien...

Teit at jeg skal henge meg oppi sånt....

Jeg har sett mange ganger at ny famile har sin egen dødannonse. Evt tantunger o.l som ikke er med i hovedannonse. Og jeg syns ungene dine skal ha sin egen krans eller bårebukett. Svigerinna kan jo ikke bestemme hvor mange kranser det skal være, ofte dukker det opp i kirka fra de mest uventede holde.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-01-12, 21:09   #12288
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan ville dere ha gjort det med kranser/blomster til graven og dødsannonse?? Sorry spørsmålet...


Men jeg ble litt satt ut da jeg ble nevt og ikke ungene mine i dødsannonsen.
Ungene mine har kjent svigermor i ti år og jeg har jo sett at det ofte er vanlig å skrive navn nederst uten slektskap.

Svigerinna mi og sambo har heller ikke planlagt at ungene mine skal være med på noen blomster. Bare jeg... Men, jeg er MEG og UNGENE! Teit ting å krangle om, men det er jo slik det er! Jeg har sagt klart ifra til mamma og pappa at når hvis atte de dør før meg så skal det være en egen linje for stebarn/stebarnebarn/de som var MED familien...

Teit at jeg skal henge meg oppi sånt....

Nei, jeg synes ikke det er teit, Kanutten! Det burde da være en selvfølge at barna dine var nevnt i dødsannonsen! Det er sårt når noe sånt skjer

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-01-12, 21:15   #12289
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ordne krans og blomster som du vil du kanutten - det er ikke alle som klarer og tenke så stort i alle situasjoner!

Rist det av deg, og gjør det som føles rett i hjertet ditt slik at du ikke blir gående og føle på dette i ettertid.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 09-01-12, 21:18   #12290
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan ville dere ha gjort det med kranser/blomster til graven og dødsannonse?? Sorry spørsmålet...


Men jeg ble litt satt ut da jeg ble nevt og ikke ungene mine i dødsannonsen.
Ungene mine har kjent svigermor i ti år og jeg har jo sett at det ofte er vanlig å skrive navn nederst uten slektskap.

Svigerinna mi og sambo har heller ikke planlagt at ungene mine skal være med på noen blomster. Bare jeg... Men, jeg er MEG og UNGENE! Teit ting å krangle om, men det er jo slik det er! Jeg har sagt klart ifra til mamma og pappa at når hvis atte de dør før meg så skal det være en egen linje for stebarn/stebarnebarn/de som var MED familien...

Teit at jeg skal henge meg oppi sånt....

Da kjøper du en egen krans fra ungene, et sånt lite blomsterhjerte er vanlig fra barn har jeg sett, de er nydelige! At de ikke ble med i dødsannonsen får du bare svelge i deg og ikke lage noe oppstyr om, synes jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-01-12, 21:21   #12291
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Da kjøper du en egen krans fra ungene, et sånt lite blomsterhjerte er vanlig fra barn har jeg sett, de er nydelige! At de ikke ble med i dødsannonsen får du bare svelge i deg og ikke lage noe oppstyr om, synes jeg.

JEG synes at det burde komme et nytt tegn i dødsannonsene! Hva er grensen for hvor mange år et eldre par skal ha kjent sine stebarnebarn før at de kan være med som familie???

Hvis det i dødsannonsen kan stå under barnabarn Fredrik+ kan jo det bety at det er et bonusbarnebarn. Det ER jo blitt slik at familie ER IKKE HVA DET VAR.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-01-12, 21:41   #12292
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan ville dere ha gjort det med kranser/blomster til graven og dødsannonse?? Sorry spørsmålet...


Men jeg ble litt satt ut da jeg ble nevt og ikke ungene mine i dødsannonsen.
Ungene mine har kjent svigermor i ti år og jeg har jo sett at det ofte er vanlig å skrive navn nederst uten slektskap.

Svigerinna mi og sambo har heller ikke planlagt at ungene mine skal være med på noen blomster. Bare jeg... Men, jeg er MEG og UNGENE! Teit ting å krangle om, men det er jo slik det er! Jeg har sagt klart ifra til mamma og pappa at når hvis atte de dør før meg så skal det være en egen linje for stebarn/stebarnebarn/de som var MED familien...

Teit at jeg skal henge meg oppi sånt....

Det er ikke teit å henge seg opp i sånt Kanutten. Det er jo nettopp i slike situasjoner man er ekstra sårbar, og da merkes det godt når noen blir utelatt. Synes du skal gjøre som flere har foreslått allerede. Ha en egen krans eller bårebukett fra dine barn, og drit i svigerinna !!!!

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 09-01-12, 21:44   #12293
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

JEG synes at det burde komme et nytt tegn i dødsannonsene! Hva er grensen for hvor mange år et eldre par skal ha kjent sine stebarnebarn før at de kan være med som familie???

Hvis det i dødsannonsen kan stå under barnabarn Fredrik+ kan jo det bety at det er et bonusbarnebarn. Det ER jo blitt slik at familie ER IKKE HVA DET VAR.

Bare for å ha sagt det - jeg synes selvfølgelig at dine barn også burde stått i dødsannonsen! Men det bør du nesten ta opp med samboeren din, regner med at han og søstra sammen forfattet dødsannonsen sammen med begravelsesbyrået? Det var sånn det ble gjort da min mor døde i alle fall.

Har forøvrig hørt om et tilfelle der det ble satt inn to dødsannonser, en fra barn og barnebarn og en fra samboer og katta... Ikke helt gode forhold der i "storfamilien" kan man trygt si.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-01-12, 23:38   #12294
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan ville dere ha gjort det med kranser/blomster til graven og dødsannonse?? Sorry spørsmålet...


Men jeg ble litt satt ut da jeg ble nevt og ikke ungene mine i dødsannonsen.
Ungene mine har kjent svigermor i ti år og jeg har jo sett at det ofte er vanlig å skrive navn nederst uten slektskap.

Svigerinna mi og sambo har heller ikke planlagt at ungene mine skal være med på noen blomster. Bare jeg... Men, jeg er MEG og UNGENE! Teit ting å krangle om, men det er jo slik det er! Jeg har sagt klart ifra til mamma og pappa at når hvis atte de dør før meg så skal det være en egen linje for stebarn/stebarnebarn/de som var MED familien...

Teit at jeg skal henge meg oppi sånt....

Det er leit at barna dine ikke ble nevnt, du burde ha blitt spurt/varslet før annonsen kom på trykk.
Ang krans og blomster. Jeg var nylig skilt fra min mann da han døde. Vi gav stor krans fra ungene, og jeg gav egen bårebukett fra meg med enkle ord. Jeg ville takke for årene vi hadde sammen, men ville ikke gjøre noe oppstuss på dagen. Jeg var forøvrig sammen med ungene våre på første rad i kriken, og ved graven. Det var mest for ungene sin del.
Jeg var ikke nevnt i annonsen, men det hadde jo sin grunn og helt selvfølgelig.

til deg

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 10-01-12, 01:21   #12295
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det farlig å bruke en teflongryte som har mistet mye av belegget?
Skulle koke grøt i dag, og oppdaget små svarte prikker i melken.. kan det ha vært belegg som løsnet?
Byttet gryte og lagde ny grøt siden jeg ikke visste hva de prikkene var.

Kan jeg evt bruke gryten til noe i det hele tatt, eller må den kastes?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 10-01-12, 07:09   #12296
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kasta min etter to sånne opplevelser med en teflonkjele. Udelikat om ikke annet, særlig i blomkålmos Den blir ikke bedre

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 10-01-12, 07:50   #12297
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Er det farlig å bruke en teflongryte som har mistet mye av belegget?
Skulle koke grøt i dag, og oppdaget små svarte prikker i melken.. kan det ha vært belegg som løsnet?
Byttet gryte og lagde ny grøt siden jeg ikke visste hva de prikkene var.

Kan jeg evt bruke gryten til noe i det hele tatt, eller må den kastes?

Mener bestemt at jeg leste noe om det for noen år tilbake. Det ble absolutt anbefalt å kaste kjelene når belegget løsnet. Skal du bruke den videre, ville jeg brukt den til noe som ikke skal i magen.
*tenke, tenke, hva kan det være*

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-01-12, 07:55   #12298
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

... hvorfor Toro har begynt med en reklame om at "Tørket mat er sund mat". Kan det være at de har nedgang i salget på poseprodukter mon tro ? Ha, ha. Flere og flere lager alt fra bunnen av

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-01-12, 08:39   #12299
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Trenger kiden min på drøyt halvannet år eget pass når vi skal til ytlandet (Tyskland)? I så fall, kan noen fortelle meg hvordan jeg skal klare å få den turbokanonen til å sitte stille lenge nok til å ta et passbilde?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 10-01-12, 08:45   #12300
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, han må ha eget pass, men de er ikke såååå strenge med bildene til de minste!
Husk at dere må være med begge to for å få pass til han!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no