Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 23:16   #11651
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Spekk, er det greit på lavkarbo?
Fikk smakt det når jeg var nordover i sommer og vi hadde det til noe fiskeboller. Stekt i småbiter, og det var enda mer crunchy enn bacon. Det var selvsagt saltere også, men wow, så godt!

Noen som også vet hvor man eventuelt får tak i dette av butikker?

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 05-12-11, 23:45   #11652
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor blir jeg overopphetet når jeg har sokker på? Flere ganger nå har jeg vært så varm at det har svimlet for meg, og det går over med en gang jeg tar av sokkene. Det er 19-20 grader inne så det bør ikke være så varmt at man svimer av...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-12-11, 23:58   #11653
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor blir jeg overopphetet når jeg har sokker på? Flere ganger nå har jeg vært så varm at det har svimlet for meg, og det går over med en gang jeg tar av sokkene. Det er 19-20 grader inne så det bør ikke være så varmt at man svimer av...

Fettbrenning?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-12-11, 23:59   #11654
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Fettbrenning?

Det er nok desverre ikke forklaringen Jeg sliter med å hanke meg inn om dagen, så nedover går det definitivt ikke....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-11, 00:29   #11655
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen med lokalkjennskap til Hønefoss her?
Hvor er der hyggelig å gå ut og spise der for tida?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-11, 09:29   #11656
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Noen med lokalkjennskap til Hønefoss her?
Hvor er der hyggelig å gå ut og spise der for tida?

Fengselsgården syntes jeg var stilig, og de hadde god mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-12-11, 10:38   #11657
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå hjelper det litt på at jeg alltid sitter i lotus, forsåvidt, og kan ha albuene hvilende på lårene, men jeg bruker også en pute som jeg støtter opp venstrearmen med.

Jeg må ha armene like høyt for å si det sånn, om jeg sitter med den ene armen på armlenet på stolen og den andre hengende fritt langs siden når jeg strikker så får jeg vondt i hele overkroppen. Da er det bare å snu seg litt og slå ut fotskammelen på godstolen og legge bena rett ut fremover så blir det så bra så.

Men nå er jeg ferdig med årets strikkejulegever. Tror jeg da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 06-12-11, 11:26   #11658
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor blir jeg overopphetet når jeg har sokker på? Flere ganger nå har jeg vært så varm at det har svimlet for meg, og det går over med en gang jeg tar av sokkene. Det er 19-20 grader inne så det bør ikke være så varmt at man svimer av...

Vet ikke, men jeg skulle ønske det var meg. Forresten. Dersom det vedvarer så kan det hende du bør få avkreftet at du ikke har høyt stoffskifte.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-12-11, 11:27   #11659
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Spekk, er det greit på lavkarbo?
Fikk smakt det når jeg var nordover i sommer og vi hadde det til noe fiskeboller. Stekt i småbiter, og det var enda mer crunchy enn bacon. Det var selvsagt saltere også, men wow, så godt!

Noen som også vet hvor man eventuelt får tak i dette av butikker?

Spekk er fett, så det bør være ok sånn isolert sett. Bør selvfølgelig ikke gå ut over grønnsakene. Aner ikke hvor man får tak i sånt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-12-11, 12:42   #11660
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eg såg spekk i vakumpakke på Ica Maxi før helga, kanskje verdt å sjekke på ein slik?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 06-12-11, 13:05   #11661
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Spekk er fett, så det bør være ok sånn isolert sett. Bør selvfølgelig ikke gå ut over grønnsakene. Aner ikke hvor man får tak i sånt.

Hadde ikke tenkt å spise det i stedet for grønnsakene, nei :P
Men har kommet tilbake på Skaldemans 50+ igjen nå, før jul.
Så ser bare etter litt nye ting å ha til måltidene, og kom på at det smakte jo litt godt, i små doser x)

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 06-12-11, 22:55   #11662
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vet ikke, men jeg skulle ønske det var meg. Forresten. Dersom det vedvarer så kan det hende du bør få avkreftet at du ikke har høyt stoffskifte.

Jeg har alle symptomene, unntatt vekttap og økt apetitt. men de er jo like med ganske mange ting, pcos f.eks. Så det kan jo være den som tuller til. Forøvrig er det vel ikke uvanlig med et litt ustabilt stoffskifte etter graviditet har jeg hørt...
Rart å tenke på hvor mye jeg frøs i fjor høst, nå husker jeg ikke hvordan det føles en gang!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-12-11, 01:12   #11663
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Gilde har slutta med speket storfe. Noen som har funnet noe fra andre?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-12-11, 07:25   #11664
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fengselsgården syntes jeg var stilig, og de hadde god mat.

Signerer Photobscura, Fengselet har god mat, koselig atmosfære der også. Styr unna Salt & Pepper, der får du nesten bare ubestemmelige kjøttklumper sammen med litt grønnsaker (som er like for alle rettene på menyen) og masse tynn sursøt saus. Fysjom.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen
Gammel 07-12-11, 08:59   #11665
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Spekk, er det greit på lavkarbo?
Fikk smakt det når jeg var nordover i sommer og vi hadde det til noe fiskeboller. Stekt i småbiter, og det var enda mer crunchy enn bacon. Det var selvsagt saltere også, men wow, så godt!

Noen som også vet hvor man eventuelt får tak i dette av butikker?

Jeg tror de fleste matbutikker selger spekk. Det pleier stå ved bacon. Og jeg er helt enig, det er knallgodt! Hvis du koker spekket i vann i stekepanna et minutt eller to før du steker det, koker du ut endel av saltet og det blir ikke så salt da. Jeg kan finne på å spise det som snacks.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-12-11, 13:50   #11666
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk vite av reumatologen at jeg har kronisk senbetenellse i begge hælene i festene til akillessenen (ikke rart jeg har hatt vondt i lange tider), og at jeg må velge sko som støtter godt og avlaster.
Med lite penger i pungen og vonde føtter, lurer jeg på om noen av dere har tips til gode varme sko som ikke får lommeboka mi til og få panikk. Her er tempen i dag 13,9 minus ute, men vintersdag er det ikke uvanlig at det blir 25-30 minus.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 07-12-11, 14:34   #11667
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg fikk vite av reumatologen at jeg har kronisk senbetenellse i begge hælene i festene til akillessenen (ikke rart jeg har hatt vondt i lange tider), og at jeg må velge sko som støtter godt og avlaster.
Med lite penger i pungen og vonde føtter, lurer jeg på om noen av dere har tips til gode varme sko som ikke får lommeboka mi til og få panikk. Her er tempen i dag 13,9 minus ute, men vintersdag er det ikke uvanlig at det blir 25-30 minus.....

Du tar vel omega3 når du har betennelser? Det hjalp meg iallfall. Men så er det visst sånn at "alt" som er betennelsesdempende og immunmodulernde hjelper meg da...
Når det gjelder sko har jeg et par lette fjellsko som jeg bruker som vintersko. (Finner ikke vintersko fordi jeg er for kresen, så når det er så kaldt at forfengeligheten vike så ender jeg opp med fjellskoene - dette er ikke mine, men liknende. Ikke billige sko, men sko som jeg bruker til mer enn en ting. )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-12-11, 14:54   #11668
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har gode fjellsko. De er stødige og gode, men ikke varme nok til og takle 20-20 minus.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 07-12-11, 16:16   #11669
tuftemor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 55
Innlegg: 190
tuftemor er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg fikk vite av reumatologen at jeg har kronisk senbetenellse i begge hælene i festene til akillessenen (ikke rart jeg har hatt vondt i lange tider), og at jeg må velge sko som støtter godt og avlaster.
Med lite penger i pungen og vonde føtter, lurer jeg på om noen av dere har tips til gode varme sko som ikke får lommeboka mi til og få panikk. Her er tempen i dag 13,9 minus ute, men vintersdag er det ikke uvanlig at det blir 25-30 minus.....

Hei. jeg også sliter med smerter under bena. Legen sa det var betennelse. Jeg har ikke fått noe for det. Hvordan utarter smertene hos deg seg?
Jeg får fryktelig vont når jeg står en stund eller går. Det er mest under selve hælen men etter en stund sprer det seg til under hele foten. lurer på om du har fått behandling eller er det ikke noe å gjøre. jeg har hatt det ett halvt år snart.

__________________

Min dagbok

tuftemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Lav karbo :)
Gammel 07-12-11, 17:29   #11670
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av tuftemor, her.

Hei. jeg også sliter med smerter under bena. Legen sa det var betennelse. Jeg har ikke fått noe for det. Hvordan utarter smertene hos deg seg?
Jeg får fryktelig vont når jeg står en stund eller går. Det er mest under selve hælen men etter en stund sprer det seg til under hele foten. lurer på om du har fått behandling eller er det ikke noe å gjøre. jeg har hatt det ett halvt år snart.

Høres ut som meg. Jeg pleier og si at det kjennes som jeg har gått med høyhælte trange sko over lang tid og at hele hælen er en hoven ball, men hælen ser helt normal ut, altså. Og gå eller stå er smertefullt og det blir verre av og stå/gå mye.
Reumatologen så på ultralyd at det var betent langs hele festet, og hun sa at noen fikk noe lindring av og gå til fysioterapaut og få http://no.wikipedia.org/wiki/ESWT, men at dette var kronisk (iallefall hos meg), så det vil bare virke midlertidig......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 07-12-11, 17:33   #11671
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oj. Men selv om det eventuellt bare virker midlertidig så betyr jo det at du faktisk vil være bedre, iallefall en stund. Det er jo ikke ingenting. Særlig ikke med betennelser som det der. De er jo smertefulle og plagsomme.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 07-12-11, 17:45   #11672
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg pleier få vondt i den myke hule delen under foten hvis jeg bruker såkalte gode sko. Derfor trives jeg best i sko som er harde i sålen, gjerne paddeflate ala disse kinaskoene som var så pop for en mannsalder siden. Jeg er ikke plattfot. Noen tips?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-12-11, 20:50   #11673
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av tuftemor, her.

Hei. jeg også sliter med smerter under bena. Legen sa det var betennelse. Jeg har ikke fått noe for det. Hvordan utarter smertene hos deg seg?
Jeg får fryktelig vont når jeg står en stund eller går. Det er mest under selve hælen men etter en stund sprer det seg til under hele foten. lurer på om du har fått behandling eller er det ikke noe å gjøre. jeg har hatt det ett halvt år snart.

Jeg tok en liten egenbehandling med 2-3 uker med brexidol, som er en betennelsesdempende medisin. Det hjalp! Tåler ikke voltaren for magen, men sambo har brexidol i skapet - som jeg prøvde uten at det gikk ut over magen. Vet at Kitt sikkert rynker på pannen nå hehe... men jeg har snakket med "oslo-legen" og han synes det er spennende at jeg generelt blir mindre betent i kroppen når jeg tar runder med brexidol. (Sånn betent at det er vondt om noen tar tak i overarmen min feks.) Hadde mest smerter i hælene når jeg lå, ikke så mye når jeg gikk. Mener ikke det er betennelse i akilles-senefestet, men i hælen.
Har ikke hatt særlig hæl-plager siden.
Du kan jo spørre legen om du kan forsøke betennelsesdempende. Om voltaren ikke hjelper (siden det er det du sannsynligvis får), bør du spørre om å prøve ut brexidol.

Min erfaring ihvertfall, og jeg har vært plaget med hælsmerter LEEEEENGE! Legen foreslå kortisoninnsprøyting (Auuuu! NOT!), men det holdt med tabletter foreløpig.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 07-12-11, 21:22   #11674
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

da jeg hadde betennelse i hælene fikk jeg beskjed om at det ikke var noe å gjøre med, og det måtte "gå over av seg selv". gode sko og sitte ofte med beina litt hevet var rådene jeg fikk. det gikk over, da. men mulig det hadde sammenheng med at jeg skifta jobb

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-12-11, 21:45   #11675
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på en ting. I lavkalori-verdenen er det kjent at ved å spise 500 kcal mindre pr dag enn dagsforbruket vil man gå ned en halvkilo i uka (3500kcal i underskudd pr uke). Én kilo fett regnes altså som 7000 kcal. Men hvorfor regner vi da at 1 gram fett er 9 kcal? Det burde jo bety at for å gå ned én kilo fett må man ha et underskudd av 9000kcal.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no