Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Knekkebrødkuren -noe søtt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-11, 23:25   #1
Eivor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 7
Eivor er på en erverdig vei

Knekkebrødkuren -noe søtt?

jeg har gått på knekkebrødkuren nå i 6 dager og savner ekstremt mye noe søtt. jeg skal opereres snart og er satt på denne kuren. den anbefales, foressten! jeg lurer på om det er flere som har tatt denne kuren og har7skal opereres for overvekt. hva dere gjorde da dere skulle kose dere. hva kunne dere tillate dere= vi skal jo gå på max 900 kcal pr dag. så en nutrilett bar er vel ikke å anbefale? jg tror det er ca 200 kcal den. TRENGER MYE TIPS OG ERFARINGER HER:-))

Eivor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen foreløbig Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:32   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: knekkebrødkuren-noe søtt?

Hva i all verden er knekkebrødkuren? Høres ikke spesielt lavkarbo ut?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:51   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Kanskje du heller skal spørre inne på vektoperasjon.no?
Her inne er liksom knekkebrød stort sett ut!

Jeg skal opereres på Bærum og der må vi gå på pulver i opptil 3 uker. Gruer meg bigtime!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 23:54   #4
Eivor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 7
Eivor er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Ok.

Eivor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen foreløbig Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:27   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Eivor, her.

jeg har gått på knekkebrødkuren nå i 6 dager og savner ekstremt mye noe søtt. jeg skal opereres snart og er satt på denne kuren. den anbefales, foressten! jeg lurer på om det er flere som har tatt denne kuren og har7skal opereres for overvekt. hva dere gjorde da dere skulle kose dere. hva kunne dere tillate dere= vi skal jo gå på max 900 kcal pr dag. så en nutrilett bar er vel ikke å anbefale? jg tror det er ca 200 kcal den. TRENGER MYE TIPS OG ERFARINGER HER:-))

Knekkebrødkuren høres ganske så trist ut sammenlignet med et lavkarbokosthold Du fyser nok på søtt fordi du spiser så mye karbohydrater og lite fett. Er det vektnedgang før operasjon som er målet? Merkelig at man ikke blir satt på en lavkalori lavkarbokur istedet, da slipper man jo å være sulten?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:36   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Knekkebrødkuren høres ganske så trist ut sammenlignet med et lavkarbokosthold Du fyser nok på søtt fordi du spiser så mye karbohydrater og lite fett. Er det vektnedgang før operasjon som er målet? Merkelig at man ikke blir satt på en lavkalori lavkarbokur istedet, da slipper man jo å være sulten?

Noen steder kan man spise hva man vil, bare man går ned de tilmåte kiloene før operasjonen. Andre steder, feks på Bærum, må man følge deres greie, pulver, blant annet pga forskning!
Jeg ville jo helst ha valgt lavkarbo med minst mulig kalorier, men må nok på pulverkur, gitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:42   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Min datter gikk også på denne knekkebrødkuren før operasjonen Tror de fikk litt suppe på lørdagene liksom... ;p

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 10:57   #8
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Eivor, her.

jeg har gått på knekkebrødkuren nå i 6 dager ... TRENGER MYE TIPS OG ERFARINGER HER:-))

Lol, er dette ekte?

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 11:35   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Lol, er dette ekte?

Faktisk, ja!
Skal man ta Gastric bypass må man ned noen kilo i forkant og da har de forskjellige stedene/sykehusene sine egne måter å slanke folk på! Pulverkur, knekkebrødkur osv.

Var vel bare litt feil forum å spørre om noe sånt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 13:58   #10
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Faktisk, ja!
Skal man ta Gastric bypass må man ned noen kilo i forkant og da har de forskjellige stedene/sykehusene sine egne måter å slanke folk på! Pulverkur, knekkebrødkur osv.

Var vel bare litt feil forum å spørre om noe sånt!

Trodde hovedårsaken til diverse kurer før operasjonen var å fjerne fettlager rundt leveren slik at det er lettere å operere?

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:01   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Ennah79, her.

Trodde hovedårsaken til diverse kurer før operasjonen var å fjerne fettlager rundt leveren slik at det er lettere å operere?

Jepp!
Innvollsfett forsvinner først og med mest mulig av det borte, får rett og slett kirurgene bedre plass til å jobbe!

Mener du at det på noen måte ikke stemmer overens med det jeg svarte?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:12   #12
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Hvordan er egentlig energien, humøret osv når man er på under 1000 kcal pr dag? Høres egentlig helt jævlig ut (sorry for fine ord..) :-/

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:41   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Hvordan er egentlig energien, humøret osv når man er på under 1000 kcal pr dag? Høres egentlig helt jævlig ut (sorry for fine ord..) :-/

Må man så må man

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 19:49   #14
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Men i alle dager! Pulver og knekkebrød! All sympati oversendes!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 20:01   #15
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Det var 3 laaaaaange og fæle uker å bare spise pulver tilsvarende 1000 kalorier pr dag. Jeg ofret ofte to pulverposer og spiste i stedet en pastamiddag fra Allevo + en del kokte grønnsaker.

Søsaker er det greit å ligge unna de siste ukene før operasjonen, selv lavkarbovarianter. De fleste GBP opererte tåler ekstremt lite søtt i etterkant av operasjonen. Nå er det straks tre år siden jeg ble operert og jeg dumper fortsatt av sukker. Selv kunstig søtning må jeg være forsiktig med.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 20:03   #16
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jepp!
Innvollsfett forsvinner først og med mest mulig av det borte, får rett og slett kirurgene bedre plass til å jobbe!

Mener du at det på noen måte ikke stemmer overens med det jeg svarte?

Neida var mest meg selv som grublet litt høyt og begynte å lure på om "kuren" var for å gå ned kilo i seg selv, i stedet for å minske fettlager:-) Litt interessert da jeg har en henvisning inne til operasjon selv:-)

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 20:12   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Opprinnelig lagt inn av Ennah79, her.

Neida var mest meg selv som grublet litt høyt og begynte å lure på om "kuren" var for å gå ned kilo i seg selv, i stedet for å minske fettlager:-) Litt interessert da jeg har en henvisning inne til operasjon selv:-)

Som sagt har du helt rett! Hva du evnt må gjennom, kommer an på hvor du ender opp med å opereres!
Gruer meg til 3 uker på pulver, men prøver å finne trøst i at det kun er 3 uker i starten av mitt nye liv. Har aldri trodd GBP skulle være noen lettvint måte å gjøre dette på uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:29   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Hvis målet er å fjerne leverfettet, men man settes på knekkebrødkuren får vel vinninga opp i spinninga? Det er jo nå velkjent at karbohydrater gir fettlever.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 21:34   #19
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Knekkebrødkuren -noe søtt?

Jeg ble operert på Aker, og der anbefalte de å bruke pulver. Knekkebrød var ment som et alternativ til de som overhodet ikke klarte å få i seg pulveret.

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så lyst på noe søtt! minna Spørsmål og svar 12 20-02-08 00:37
Pannekaker til søtt og salt Thse Kake/dessert og snacks 13 26-01-08 12:06
Undrende om søtt ... Merete A Lavkarbo generelt 6 25-06-06 21:04
Alt er blitt så søtt.... Iset Ketolysekuren 8 13-05-05 16:33
Søtt og godt? Summer Lavkarbo generelt 5 27-02-05 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no