Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Oppblåst mage

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-06, 13:37   #1
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Oppblåst mage

Har i noen år hatt oppblåst mage. Men var kun for et par mnd tid siden at osteopaten gjorde meg oppmerksom på det, da jeg har tenkt at jeg vel bare har litt ekstra "belegg" på magen. Han kjente at jeg var kaldere på magen enn på siden, og det var pgs av dårlig blodgjennomstrømming (dermed blir det også vanskeligere å få bort det fettet som er der). Han anbefalte meg å kutte rødt kjøtt, melkeprodukter og sukker. Har gjort dette siden, dvs snart 2 mnd. De siste 2 ukene har jeg startet på lavkarbokostholdet. Synes enda ikke å kunne se noen forandring..

Noen som har hatt dette problemet? Har lest en del om Candida, men kan ikke tenke meg at det være det. Har heller aldri smerter i magen på noen måte, men jeg bidrar kanskje litt i overkant til den globale oppvarmingen... Det eneste jeg får i meg av melkeprodukter er litt kulturmelk i smoothiesene jeg lager, må kanskje prøve å kutte dette også?

Setter stor pris på alle som har noe å dele

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 15:39   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Hvetemel kan også skape oppblåst mage, og "global oppvarming"

Prøv å kutte det ut en uke, sammen med all melk
Det burde hjelpe

Skjønner ikke helt hvordan det kan hjelpe å kutte rødt kjøtt?
Sa legen noe om det?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 12:59   #3
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Han (osteopaten) sa det var pga tynntarmen.. Etter samtalen begynte jeg å lese litt om "emnet", og kom i den forbindelse inn på blodtypedietten. Jeg er blodtype A, som bl.a har lav magesyreproduksjon, noe som visstnok gjør at rødt kjøtt er vanskelig å fordøye og i neste omgang rett og slett legger seg som fett.. Var en sommer for noen år siden jeg spiste forferdelig mye rødt kjøtt (biffer etc, og som regel uten tilbehør i form av poteter osv.), og på 2 mnd. la jeg på meg godt over 10 kg!! Så akkurat det kan stemme godt i forhold til teorien bak blodtypedietten? Men jeg er helt ny på dette her, så har veldig lite erfaring og innsikt i både blodtypediett og lavkarbo (som jeg er mere over på nå).

Spiser så og si nesten ikke karbohydrater. Har kuttet pasta, ris, poteter etc, så går for det meste i grønnsaker, oljer, litt frukt, nøtter, kylling og ulike typer fisk. Skulle vel bli lite hvetemel i den kosten Men tar meg en skive speltbrød av og til, kan jo prøve å kutte det..

Takker så mye for svar!

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 23:18   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Det høres fornuftig ut
Hva føler du har forandret seg siden du la om?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 18:53   #5
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Hm, om jeg skal være helt ærlig så er det vel egentlig ikke så mye..Synes det var litt tyngre på trening, men regner med det kommer seg etter hvert!

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-12-06, 19:23   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Ja, jeg vil tro det kommer seg
Personlig så føler jeg meg mindre oppblåst i magen uten melkeprodukter.
Kanskje det er noe å prøve?

Det er jo melk i mye, så det er ikke bare bare
Kanskje noe å prøve på nyåret?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-12-06, 18:17   #7
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Der sier du noe.. Skal absolutt prøve det.. Forresten, gjelder det fløte, Biola og noen youghurter også?

God Jul så lenge

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 09:21   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Det kommer nok an på hvor ømfintlig du er...
I fete melkeprodukter som rømme, fløte og creme fraische er det mindre melkesukker og melkeprotein, som mange reagerer på.

I yoghurt er det ganske mye melkesukker..
Jeg ville kuttet alt utenom fløte, rømme og CF i første omgang.
Men ikke spis så mye av det.

Om det ikke funker ville jeg prøvd å kutte alt.

Dette er den behageligste metoden, men det "riktigste" er kanskje å bare kutte alt med melk i ...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-12-06, 16:18   #9
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Takker

Er ikke sånn kjempegald i verken rømme eller fløte, og youghurt bruker jeg evt. bare i smoothies, men der fines det jo andre ting å bruke!

Tror dette skal bli bra, jeg! Og takk igjen for svar

Ha noen fortsatt fine dager nå i jula!

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 00:35   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Det kommer nok an på hvor ømfintlig du er...
I fete melkeprodukter som rømme, fløte og creme fraische er det mindre melkesukker og melkeprotein, som mange reagerer på

Av disse er det iallefall de syrnede som tåles best. Dvs. rlmme og Creme fraiche. Kremfløte er det mange som IKKE tåler..... Av de som ikke tåler meieriprodukter så godt er det flest som ikke tåler kremfløte - og det som er så godt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 05:35   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

et godt tips for å forhindre for mye "global oppvarming" er å drikke fenikkelte

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-12-06, 16:26   #12
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Da prøver jeg meg på det! Er himla gald i te så det skulle gå bra

De siste dagene har jeg hatt veldig vondt i hodet, pluss litt andre småplager, men tar det bare som et tegn på at noe skjer i kroppen...!?

Bare et lite sp.mål: er vant med å spise 5-6 måltider pr dag da jeg trener styrke (for å gå opp i muskelmasse). Hvordan blir dette på et lavkarbo-kosthold. Jeg er vel fremdeles avhengig av et kalorioverskudd for å legge på meg muskler, (bare at nå vil overskuddet komme fra fettinntaket)? Har lest noen steder at man bare skal spise når man er sulten (og ikke kjempemåltider), og dette er jo generelt sett veldig enkelt og greit. Men for min del vil jeg da ikke få inn på langt nær alle de kaloriene jeg trenger... Er det noen kjente faremomenter ved å "overspise" med et slike lavkarbo/høyfett- kosthold?

Noen som vet?

-Sonny

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 09:31   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Jeg vil kanskje tro at du blir mer sulten fordi du trener mye enn de som trener mer moderat?

det er ikke noe problem å spise 3-4 ganger om dagen, men da blir jo gjerne porsjonene litt mindre enn om du hadde spist 2-3 ganger?

Du kan jo se på begod sin dagbok, han noteter ofte hva han spiser
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=808&page=37

Du kan f.eks spise to-3 hovedmåltider og supplere med proteinshake før og etter trening? Gjerne med litt olje i

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 12:18   #14
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Mye fornuftig der ja! Kan vel ikke være noe i veien med å spise 1-2 måltider i tillegg. Men vil prøve å kutte den proteinshaken for å se om den kan ha noen effekt på denne oppblåste magen min.. Har alltid vært veldig på slike kosttilskudd, men nå som jeg spiser såpass mye kjøtt, fisk, egg etc. så skal det bli moro å se om ikke det funker like bra som pulveret!

Kan jeg få spørre om en annen ting også...

Hvis du skal anbefale 1 - 2 kosttilskudd (vitaminer, mineraler) hva ville du anbefalt?


Sist redigert av Sonny : 29-12-06 kl 12:44.
Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 17:25   #15
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

hm, mener at solaray sin mulitvitamin er bra det er ikke det området jeg kan mest om

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 18:48   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Opprinnelig lagt inn av Sonny, her.


Hvis du skal anbefale 1 - 2 kosttilskudd (vitaminer, mineraler) hva ville du anbefalt?

Nå spurte du ikke meg, men jeg ville absolutt anbefale Solaray Spektro multivitamin og Pikasol Omega 3 tilskudd, evt. Ultra Omega 3-6-9. Det bør være et absolutt minimum.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 19:32   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst mage

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nå spurte du ikke meg, men jeg ville absolutt anbefale Solaray Spektro multivitamin og Pikasol Omega 3 tilskudd, evt. Ultra Omega 3-6-9. Det bør være et absolutt minimum.

Og Nille burde man definitivt høre på

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 14:16   #18
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Men da takker jeg så mye!! Høres bra ut, skal prøve den!

Mvh,
Sonny

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 19:12   #19
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppblåst mage

Glutamin! bra for tarmen og bra for å bygge muskler også. Jeg går på det nå, virker veldig positivt.

Melkesyrebakterier er også til å annbefale

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:20   #20
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst mage

Oi, den har jeg ikke hørt før! Takk så mye, det skal prøves!

__________________
Livet er fett!!
Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. apple Lavkarbo generelt 13 12-04-07 08:01
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 15:36
Myk og deilig mage :-) Merete A Livets lyse side 11 12-06-06 21:14
HJELP.... noen med råd mot treg mage? TheOnly Ketolysekuren 10 10-04-05 20:26
Hengearmer og oppblåst mage littlestream Trening 7 26-11-04 07:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no