Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Liste over partystoppere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-06-11, 09:53   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Liste over partystoppere?

Finnes det noen liste her inne over hva som kan oppleves som partystoppere?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 10:39   #2
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Liste over partystoppere?

Lurer jeg også på...

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 12:21   #3
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Liste over partystoppere?

Om det ikke finnes, så ville det vært fint om folk her kunne ha skrevet litt i denne tråden om hva som oppleves som partystoppere for dem

For min egen del så ser jeg at jeg ikke kan innta særlig med fløte, ost, frø og bær.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 12:31   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Liste over partystoppere?

Klipp&lim fra Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Sitat:

Partystoppere: Dette er ulike matvarer som har vist seg å være faktorer som kan hindre vektnedgang uten at man helt kan forklare hvorfor og er veldig individuelt. De mest vanlige er bl.a. nøtter, tomater, brød erstatninger, søtningsmidler, meieriprodukter bortsett fra smør. Andre faktorer er smerter, sykdom, medisiner, dårlig søvnkvalitet og sist men ikke minst STRESS. I og med at vektnedgangen går i rykk og napp så anser man at man ikke bør eksperimentere med de ulike partystopperne før vekta har stått stille i minst 4 uker.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 12:34   #5
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Liste over partystoppere?

Da må jeg spørre, hva defineres som brøderstatninger?
Gjelder det bare lavkarboknekkebrød og lavkarbobrød, eller gjelder det også jukseloff og andre ting som bakes med jbkm og fiberhusk

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 12:42   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Liste over partystoppere?

Hei,
Det har vært lite med seriøs forskning på partystoppere men i diskusjonen om brøderstatninger så antar man her på forumet at det kan ha sammenheng med innholdet av frø/nøtter. …men når det gjelder partystoppere så må man bare prøve seg fram!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 12:49   #7
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Liste over partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Finnes det noen liste her inne over hva som kan oppleves som partystoppere?

Av folk eller matvarer??

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 13:45   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Liste over partystoppere?

Lavkarbolegene Dr. Hexeberg og dr. Willumsen har kommet frem til at ost, som i norvegia og den typen, svært ofte hindrer vektnedgang hos lavkarberer. Smøreoster etc har visstnok ikke samme effekt!

De mener også mange spiser for mye nøtter. At man anbefales å spise noe nøtter, betyr ikke at man kan frotse i dem!

Dr. Willumsen fortalte dette da jeg hadde time hos henne for en drøy uke siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 14:39   #9
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Liste over partystoppere?

Spiser ikke nøtter jeg, så det går bra.
Kommer til å savne lavkarboknekkebrødene mine om det faktisk er sånn at de kan hemme vektnedgangen.
Hvitost som pålegg, kan jeg leve uten,men er glad om jeg kan spise smøreost
Å unngå hvitost helt er ikke aktuelt da jeg bruker det til lavkarbolasagne og lavkarbopizza, men det er jo uansett sånt jeg spiser på lørdager, og noe må jo være lov

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 16:29   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Liste over partystoppere?

Glemte å si noe om denne osten!
Hun sa at om man kuttet den ut noen uker, villeman fort finnne ut om det var den som var synderen. Ble det ikke fart på vektnedgangen, kunne man trygt gå tilbake til å spise ost av denne typen også!

Tenker at det nok er sånn for knekkebrødene også. Prøv et par uker uten å gjøre andre endringer enn å kutte dem ut. så ser du fort om det er det som var grunnen til treg/uteblitt nedgang.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 18:40   #11
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Liste over partystoppere?

Kutte ut ost og knekkebrød et par uker ja, det skal jeg gjøre.
Uten knekkebrød er det jo ikke noe å legge osten på heller, så den er grei.
Men da blir det da også 2 uker uten pizza og lasagne, det er verre, men vel verdt det om det får meg ned i vekt.

Har shoppa masse kjøttmat i dag og i morgen skal jeg lage eggemuffins og oopsie.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:52   #12
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Liste over partystoppere?

Partystoppere er nok veldig individuelt, eks kan mer søtsug\matlyst være en eventuell bieffekt av søtstoffer, næringsemner som inneholder svært mye glukogene proteiner og som i tillegg spiser endel karbs kan falle ut av ketose uten å være klar over det. Ketose i seg selv medfører økt metthetsfølelse for mange og bremser spontat næringsinntak og øker metthetsfølelse. Her er det faktisk gjort forskning som viser de gode effektene av ketose ift metthetsfølelse\manglende sult. http://weightology.net/weightologyweekly/?page_id=285 noe annet denne studien påpeker og som kan være en effekt for endel er at protein metter best av næringsemnene og om man får i seg bra med de ketogene proteinene som støtter opp under ketosen har man en svært god kombo for mange ift vektnedgang. Protein gir også en metabolsk fordel da det er så krevende å bryte ned for kroppen at endel energi går til spille. Det er foreslått av flere forskere å senke næringsverdi på protein fra 4 Kcal til 3 Kcal pga dette. Å øke litt på proteininntaket, legge karboinntaket litt lavere og holde fettinntaket stabilt høyt kan nok hjelpe for mange, det kan gjøre det lettere å ikke ha i seg for mange kalorier

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 20:59   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Liste over partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Partystoppere er nok veldig individuelt, eks kan mer søtsug\matlyst være en eventuell bieffekt av søtstoffer, næringsemner som inneholder svært mye glukogene proteiner og som i tillegg spiser endel karbs kan falle ut av ketose uten å være klar over det. Ketose i seg selv medfører økt metthetsfølelse for mange og bremser spontat næringsinntak og øker metthetsfølelse. Her er det faktisk gjort forskning som viser de gode effektene av ketose ift metthetsfølelse\manglende sult. http://weightology.net/weightologyweekly/?page_id=285 noe annet denne studien påpeker og som kan være en effekt for endel er at protein metter best av næringsemnene og om man får i seg bra med de ketogene proteinene som støtter opp under ketosen har man en svært god kombo for mange ift vektnedgang. Protein gir også en metabolsk fordel da det er så krevende å bryte ned for kroppen at endel energi går til spille. Det er foreslått av flere forskere å senke næringsverdi på protein fra 4 Kcal til 3 Kcal pga dette. Å øke litt på proteininntaket, legge karboinntaket litt lavere og holde fettinntaket stabilt høyt kan nok hjelpe for mange, det kan gjøre det lettere å ikke ha i seg for mange kalorier

Her har du antakligvis veldig rett, for jeg ser hos meg selv at dersom jeg kun spiser rene produkter som kjøtt, fisk og fuggel, så holder jeg meg i ketose og jeg blir ikke sulten.

I dag har jeg spist taco, laget selv salsa og krydderblandingen, men spiste salat til og i den var det litt tomat og jeg hadde ost til.
Målte med ketostix nå og stixen var veldig negativ
Vil da dette si at for at jeg skal komme ned i vekt på lavkarbo så må jeg være kjempestreng og nesten bare spise rene produkter

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 10:06   #14
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Liste over partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.



Her har du antakligvis veldig rett, for jeg ser hos meg selv at dersom jeg kun spiser rene produkter som kjøtt, fisk og fuggel, så holder jeg meg i ketose og jeg blir ikke sulten.

I dag har jeg spist taco, laget selv salsa og krydderblandingen, men spiste salat til og i den var det litt tomat og jeg hadde ost til.
Målte med ketostix nå og stixen var veldig negativ
Vil da dette si at for at jeg skal komme ned i vekt på lavkarbo så må jeg være kjempestreng og nesten bare spise rene produkter

Dolsie, jeg må også være veldig forsiktig med tomater. Jeg har derfor droppet salsaen til tacoen og bruker guacemole isteden. Tar bare 2-3 cherrytometer i salaten til meg selv, da har jeg kontroll på tomatinntaket. Guacemole er veldig enkelt å lage selv: mos en avocado godt sammen med litt saft av lime til passe konsistens og surhet, hakk opp en skive løk og en liten bit paprika og tilsett, krydre med salt, pepper, koreander og bittelitt kayennnepepper til du synes den er passe krydret. Lykke til neste gang

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 10:10   #15
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Liste over partystoppere?

Må vel kutte mer ned på tomat da ja. Synd for det er jo så godt,men må man, så må man.
Elsker guacemole, så det kan jeg ha til taco ja. Takk for tips

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 14:10   #16
marionilona
Medlem
 
marionilona sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 124
marionilona er på en erverdig vei

Sv: Liste over partystoppere?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Dolsie, jeg må også være veldig forsiktig med tomater. Jeg har derfor droppet salsaen til tacoen og bruker guacemole isteden. Tar bare 2-3 cherrytometer i salaten til meg selv, da har jeg kontroll på tomatinntaket. Guacemole er veldig enkelt å lage selv: mos en avocado godt sammen med litt saft av lime til passe konsistens og surhet, hakk opp en skive løk og en liten bit paprika og tilsett, krydre med salt, pepper, koreander og bittelitt kayennnepepper til du synes den er passe krydret. Lykke til neste gang

veeeeldig godt med en dæsj seter-rømme oppi guacamolen også... *nam nam*

__________________
Besøk min blogg.

1. delmål: - 5 kg. CHECK!
2. delmål: Bmi på 24 (normalvekt).
marionilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Liste med næringsinnhold LouLou Spørsmål og svar 4 07-11-10 21:32
Liste med muligens uvanlige partystoppere? Julie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 19-09-10 22:12
GI-liste! Superbolla Lavkarbo generelt 4 28-06-10 11:10
Finnes det en liste? kamp Lavkarbo generelt 4 10-04-10 22:27
GI - liste Happy H Dr Lindbergs 14 05-03-09 21:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no