Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Eggedosis

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-11, 12:49   #1
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Eggedosis

blir eggedosisen god med sukrin? jeg eeelsket eggedosis før nemlig, og spiste det hver kveld, så jeg tenkte at jeg kunne jo laget det innimellom dersom jeg fikk lyst på noe søtt en kveld?

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:09   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: eggedosis

Jeg bruker flytende natreen og synes det smaker nært vanlig eggedosis Bruker ikke mye annen søtning- synes det blir "rart" søtt... natreen føler JEG er det som gir mest naturlig søtsmak, i tillegg trenger man ikke bruke mye når man bruker flytende...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:10   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: eggedosis

Men blir det eggedosiskonsistens? Smaken alene hjelper liksom ikke..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:11   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: eggedosis

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men blir det eggedosiskonsistens? Smaken alene hjelper liksom ikke..

Tja, bruker man mixmasteren lenge nok blir det litt sånn tykt, "skummete" og lysere gult Det er det du mener med eggedosiskonsistens ikke sant?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:14   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: eggedosis

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja, bruker man mixmasteren lenge nok blir det litt sånn tykt, "skummete" og lysere gult Det er det du mener med eggedosiskonsistens ikke sant?

Ja, eggedosis er jo liksom endel tjukkere enn bare flytende egg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 15:35   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: eggedosis

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, eggedosis er jo liksom endel tjukkere enn bare flytende egg

Jeg anbefaler en selv-test - JEG synes det er eggedosis god som noen med flytende natreen ihvertfall

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:04   #7
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Eggedosis

Stivpisk hvittene før du tar i søtning og plommene - da syns jeg det ligner mest på "vanlig" eggedosis.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 18:07   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Eggedosis

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

blir eggedosisen god med sukrin? jeg eeelsket eggedosis før nemlig, og spiste det hver kveld, så jeg tenkte at jeg kunne jo laget det innimellom dersom jeg fikk lyst på noe søtt en kveld?

Tja... Jeg synes den er god sammen med bringebær f.eks., men alene er den ikke som vanlig eggedosis nei. Sukrin har en bismak som av og til gjør seg sterkt gjeldende.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 19:15   #9
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Eggedosis

Beste eggedosisen jeg har fått tilvar med en blanding av noen dråper natreen og litt splenda. Sukrin likte jeg absolutt ikke i den, merket for mye av bismaken.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:41   #10
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Eggedosis

Min favoritt i øyeblikket er 2 egg pisket med 1 tsk splenda og 1 tsk sukrinmelis.
Dette piskes lenge til det kommer skikkelig volum i eggedosisen. Deretter tilsetter jeg 4-5 dråper vaniljeessens, 1 tsk bakekakao og 1 tsk fiberhusk og pisker igjen.
Fiberhusk holder eggedosisen stiv - det blir nesten som en luftig dessert.
Jeg har en liten kjøkkenmaskin og anvender de små vispene og pisker ved høyeste hastighet i et par minutter.

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggedosis med sukrin? Hillelille Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 29-07-14 01:15
Eggedosis Echo Spørsmål og svar 8 23-05-11 19:43
Splenda i eggedosis? Almyrida Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 29-11-09 20:03
Eggedosis futuba Kake/dessert og snacks 15 19-05-09 16:27
Eggedosis? Lucky Tess Ketolysekuren 4 21-03-08 17:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no