Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Luft/vondt i magen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-08, 21:44   #1
Båten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 42
Innlegg: 20
Båten er på en erverdig vei

Luft/vondt i magen

Jeg har akkurat startet på disse lavkarbogreiene. Merker at jeg har fryktelig mye luft i magen, og smerter i forbindelse med dette. Er det en bivirkning? og hva kan jeg evt gjøre med det?

Båten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:54   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Luft/vondt i magen

Oi, for meg var det helt motsatt. Men jeg var en riktig luftig dame før lavkarbo. Men det er mange som ragerer rart i starten, så det er godt mulig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:17   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Luft/vondt i magen

Ja det var merkelig, helt motsatt for meg også..

Men jeg ser at du har skrevet i tråder om sukkerfritt godteri.. Har du spist noe av det? For hvis du reagerer på feks maltitol, så blir magen din et eget lite gasskraftverk etter litt sukkerfritt godteri

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:18   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Luft/vondt i magen

Ja, det er sant! Jeg spiste en atkinssjokolade tidligere i dag og liiiider nå! Om man spiser det sjelden, så reagerer man ekstra kraftig har jeg også merket, og særlig i dag

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:26   #5
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Luft/vondt i magen

samme her, jeg hadde en UROLIG mage før jeg startet med lavkarbo.. og etter det har det bare vært fint.. MEN rører jeg sukkerfritt sjokolade eller godteri har jeg mye luft i magen og vondt!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 23:46   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Luft/vondt i magen

Jeg var i sverige på lørdag og kjøpte en del sukkerfritt... Dette er første dagen jeg IKKE har spist noe fra det siden da... jeg tror jeg endelig har lært
(auauauaua)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 00:52   #7
Båten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 42
Innlegg: 20
Båten er på en erverdig vei

Sv: Luft/vondt i magen

Hm...det høres jo logisk ut. Var på helsekost og kjøpte litt i dag, men har ikke spist mye av det da. Men om det stemmer så er det kjipt da, når jeg ble så glad for at jeg fant noe jeg kunne spise......Tusen takk for tilbakemeldinger!

Båten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 01:03   #8
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Luft/vondt i magen

Jeg var også veeldig plaget av luft i magen før lavkarbokostholdet, men en av grunnene til at jeg "holder ut" selv om vekttapet går tregt, er de totalt snudde magetilstanden min.

Kjøpte smågodt i Sverige m maltitol, og fikk en utrolig dårlig opplevelse. fikk nesten ikke sove i frykt for at jeg skulle lage kjempehull i madrassen under meg. Maken til vulkaniskek tendenser i magen skal du lete lenge etter..

Men spiser en del av sjokoladen til Anton Berg m maltitol. Den går det bra m. De første gangene gav den meg litt fart på magen, som egentlig var ganske velkomment, men nå har det roet seg også. Slipper i alle fall indre og ytre eksplosjoner med den. Godteriet fra Sverige gikk i søpla, og kommer ALDRI til å bli innkjøpt igjen.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 09:28   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Luft/vondt i magen

Opprinnelig lagt inn av Båten, her.

Hm...det høres jo logisk ut. Var på helsekost og kjøpte litt i dag, men har ikke spist mye av det da. Men om det stemmer så er det kjipt da, når jeg ble så glad for at jeg fant noe jeg kunne spise......Tusen takk for tilbakemeldinger!

Hvis du først reagerer kraftig, behøver du ikke å ha spist mye før du merker noe.. Desverre

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 14:14   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Luft/vondt i magen

det kan også være uvant for magen med masse grønnsaker...= luft. Men bare ta det pent, drikk masse vann og la bønner å kål og løk komme i må doser i straten. linfrø kan roe magen. Litt biola eller youplait også. Og omega 3.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 18:19   #11
Klokklokk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1
Klokklokk er på en erverdig vei

Sv: Luft/vondt i magen

Jeg har også samme problem. Andre uka på dietten nå og sykt mye luft i magen. hadde mye før meeeen dette tar virkelig kaka altså! det kommer verken av frukt eller lettprodukter her i værtfall

Klokklokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 19:13   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Luft/vondt i magen

Opprinnelig lagt inn av Klokklokk, her.

Jeg har også samme problem. Andre uka på dietten nå og sykt mye luft i magen. hadde mye før meeeen dette tar virkelig kaka altså! det kommer verken av frukt eller lettprodukter her i værtfall

Tråden er fra 2008 Du kan fint lage deg en egen tråd om luftproblemene dine, der du kanskje sier litt om HVA du spiser og ikke minst drikker - eller bare fortsette her i denne

Jeg har ihvertfall spist meg symptomfri fra mageproblemer (chrons) så synes det er rart at du er såpass dårlig....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magen har gått i vranglås Miriam Generell ernæringsdebatt 19 21-05-08 12:59
Oppblåst og sting i magen Nikoline Ketolysekuren 6 03-02-08 14:51
Magen etter vektnedgang m/keisersnitt.... nita58 Ketolysekuren 3 01-06-07 12:17
Luft i magen Tiril77 Fysisk og mental helse 9 23-01-05 00:57
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no