Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når forsvinner sultfølelsen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-07, 10:26   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Når forsvinner sultfølelsen?

Leser i boka og her inne at sultfølelsen vil forsvinne når man følger denne kuren, og at man ikke vil klare å spise så mange måltider om dagen. Men når skjer det?
Har nå holdt på i snart 2 uker, og jeg tror aldri jeg har vært så sulten i mitt liv! Jo, kanskje, men ikke så lenge jeg kan huske... Er heldigvis ikke "dissy" som jeg blir når blodsukkeret er lavt, bare inmari sulten!
Så jeg lurer på om jeg rett og slett spiser for mye, at det er det som trigger sulten?

En typisk dag vil være
2 egg til frokost, evt med litt reker e.l.
salat av 100g salat med ca 70 g blandet løk og paprika, og 150-180g kjøtt/kylling eller 2/3 boks tunfisk e.l dressing et par ss av seterrømme + krydder, til lunsj
halv avokado med 3-4 skiver skinke til mellommåltid, eller 1-2 babybel med et par skinkeskiver
100g brokkoli eller blomkål med cremefraice, litt sopp og 200-250 g kjøtt eller fisk til middag.

Drikker bare vann, og litt kaffe innimellom når jeg blir for sulten mellom måltidene.
Er i ketose i følge stixen, og går ned i vekt.... Ligger på ca 13-16g karber pr dag. Men er redd jeg spiser for mye både av proteinet og av fett, og at jeg derfor holder kroppen for aktiv i forhold til å kreve mat. Er i tillegg slapp, og venter i spenning på at energien skal komme tilbake....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 10:48   #2
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Ikke godt å si egentlig

Jeg er ingen ekspert, men om jeg skulle si no så ville jeg ha slengt på et egg til til frokost.

Lunsjen synes jeg ser veldig fin ut, akkurat passe nok.

Til middag vil jeg foreslå å kutte litt på proteinet til ca 150 - 180 gram.

Vet ikke om en mere jevn fordelig av måltidene kan være en løsning, men det kan jo være verdt et forsøk.

Ca 25-30 gram protein pr. måltid skal være passe har jeg hørt. Det er en del proteiner i brokkoli også, ihvertfall sammenliknet med andre grønnsaker så de må også tas med i beregningen.

Det er ikke godt å gå rundt å være suuulten, så håper virkelig at det gir seg snart. Det kan jo også være en matvareintolaranse ute og går da...

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:02   #3
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Leser i boka og her inne at sultfølelsen vil forsvinne når man følger denne kuren, og at man ikke vil klare å spise så mange måltider om dagen. Men når skjer det?
Har nå holdt på i snart 2 uker, og jeg tror aldri jeg har vært så sulten i mitt liv!

Godt spørsmål! Akkurat det samme lurte jeg på. Det er ikke direkte Ketolyse jeg følger, men jeg er i ketose og spiser omtrent samme mengde karber som deg. Jeg har holdt på omtrent like lenge. Og jeg er sulten!

Dessuten har jeg ikke fått den store energien det prates om heller. Mye av tida føler jeg meg på kanten av det jeg før kalte blodsukkerdropp, dvs at jeg kaldsvettet og ble kraftløs og skjelven. Man begynner jo å lure på om man gjør noe feil, eller om det er en selv det er noe feil med

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:22   #4
kokonuts
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stavanger
Alder: 53
Innlegg: 31
kokonuts er på en erverdig vei

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Litt greit å høre at andre sliter med samme problem
Har snart holdt på i to uker, for meg hjalp det litt med "brød"
Ziggy har postet et lavkarbobrød her:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12006

jeg laget en liten variasjon siden jeg ikke hadde bakemiks...
250 gr hasselnøtter
100 gr linfrø
1 ts. Bakepulver
1 ts seltin
7-8 egg
0,5 dl fløte
125 gram smeltet smør

Jeg kjørte linfrøene i hurtigmixeren til jeg hadde en litt melen masse, deretter nøttene. Helte blandingen i en bakebolle og blandet egg og smør i mixeren. Blandet alt i bakebollen og tilsatte fløte og salt. Helte deigen i en liten brødform med bakepapir. Steketid ca 40 min på 190 grader med varmluftsovn, lot brødet avkjøles i ovnen.

Føler meg mer mett når jeg får spist brød, det er også lettere med mat på jobben, jeg trenger ikke lage noe ferdig på forhånd. Spiser brødet med leverpostei, egg/majones, makrell i tomat eller lignende pålegg med lavt karbinnhold. Jeg synes det gir en bedre metthetsfølelse

kokonuts er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:27   #5
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Dere sier ikke noe om hvorvidt dere mosjonerer? Det hører med til kuren at man skal mosjonere hver dag - i alle fall en halv time.

Personlig synes jeg dere spiser svært mye gjennom dagen. Tror ikke sultfølelsen forsvinner så lett med en matmengde som denne.

Det kan også se ut som dere får i dere for lite fett. Man kan (nesten) ikke spise for mye fett på denne kuren. Fettet gir metthetsfølelse og er viktig for vektreduksjonen. Det er viktig og ikke bli sittende fast i magre alternativer og magre varianter av mat - slik man gjennom mange år har lært fra "propagandaen" - og kanskje ett eller annet Grete Roede-kurs. Stek i rikelig med fett - spis svinekotelletter med masse fett i stedet for mager kylling/kalkun. Spis i alle fall kylling med skinn og det hele. Bruk masse fett i sauser, øk baconmengden, stek i rikelig med smør/margarin, spis nøtter (som er ganske fett), bruk rømme og fløte....

Til sist: drikk rikelig med vann - det gir også metthetsfølelse og er sentralt i forbindelse med vektreduksjon. Føler du deg sulten mlm måltidene - ta ett eller noen glass vann. Jeg drikker hele tiden - dagen gjennom. Her er nyttig info om vann, virkning på vektreduksjon og vannmengde - http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104

Her kan dere se min uke så langt:

Mandag:
F: 2 speilegg og bacon (kystbacon fordi den har mye fett)
L: Omelett med løk og krydder - salat/ dressing
M: 3skt Hjemmelagede kjøttkaker lagd med bakemiks og kjøttdeig/krydder/egg - salat m/dressing
K: Valnøtter, skinke og osteterninger, majones (Hellmans Real Mayo)

Tirsdag:
F: Skinke og osteterninger - en skje med Baguettesalat (Denja - 7kh/100gr)
L: Lunchtallerken som jeg spiste de trygge matvarene på - satt igjen det andre. (Var på konferanse :| så det ble en liten prosjon, men med litt laks, leverpostei, skinke, Kalkun og litt salat)
M: Nakkekotelett (saus av kjøttkraften/stekefettet utkokt i fløte - krydret med Chilli) - salat/ dressing
K: En neve mandler og hvalnøtter - noen skiver Morrpølse

Onsdag:
F: 2 Speilegg med ost og bacon
L: Salat med skinke - dressing
M: En nakkekotelett med rømme og salat/dressing
K: Reker med majones, dressing og litt salat i en liten skål

Idag:
F: 1 skive Hildeborgs grovbrød med meierismør, majones og 2sk Gullsalami
L: 2 skiver Hildeborgs grovbrød med meierismør, baguettesalat (Denja) og Gullsalami/ Servelat
M: 3skt Hjemmelagede kjøttkaker lagd med bakemiks og kjøttdeig/krydder/egg - salat m/dressing
K: Ikke planlagt ennå

Salaten jeg spiser inneholder typisk Isbergsalat, paprika, vårløk eller purre, cherrytomater, agurk. Har brukt mye Salatmestern hvitløksdressing med 0,7kg/100gr.

Just my 2 cents

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!

Sist redigert av jorang : 26-04-07 kl 12:24.
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 11:47   #6
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Er enig med Jorang...... mer fett og masse, masse vann....
Jeg merker stor forskjell på meg selv ang. måltider. Om jeg har dager med salat og magert kjøtt blir jeg trøtt, uopplagt og er småsulte... de dagene jeg kjører på med rømme,fløte, smør og "tyngre" saker har jeg energi ut av en annen verden og jeg er ikke sulten hele tiden, pluss at jeg faktisk spiser mye, mye mindre.

Ønsker lykke til videre!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 13:03   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Tupp1, her.

Er enig med Jorang...... mer fett og masse, masse vann....

Jeg drikker 3,5 til 5 liter vann om dagen (kaffe ikke iberegnet), så jeg har desverre ikke kapasitet til å drikke mer enn det uten at det kommer opp igjen (lært det the hard way).. Så jeg føler jeg får i meg nok vann. Drikker det jevnt fordelt utover dagen så ofte jeg kan.
Og jeg spiser det feite på kjøttet også. Skinn på kyllingen, laks, smør på fisken, nakkekoteletter, steker ting i smør eller olje, velger rømme, creme fraiche eller kremfløte (men prøver å begrense akkurat det siden man ikke bør bruke for mye melkeprodukter), ikke lett-oster... Kaldpressa olje, majones, avocado osv... Så det er nok ikke for LITE fett. Jeg klarer ikke helt å skjønne at det faktisk er ok med så mye av det som jeg spiser nå.
Jeg har fulgt lindberg filosofien i et par år, og selv om jeg spiste mye mindre fett osv da følte jeg mye mindre sulten. Og det er ikke at jeg er fysen, det er rett og slett sult (noe jeg egentlig ikke er vant til å føle...) Jeg burde jo være glad for at dette betyr at kroppen forbrenner veldig bra, men samtidig stemmer det dårlig overens med det andre sier....

Og jeg trener spinning 2 ganger i uka og og prøver å få til styrke en gang i uka. Og det blir mye trappeløping med all denne vanndrikkinga da jentedoen på jobben ligger 2 etasjer ned fra kontorplassen min

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 13:12   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Vel om du går ned og er sulten så kanskje du rett og slett skal prøve å spise mere? Se om det hjelper eller om du er like sulten.

Start med å øke frokosten. Jeg merker at om jeg spiser mye frokost så føler jeg meg mer stabil utover dagen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 13:26   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Vel om du går ned og er sulten så kanskje du rett og slett skal prøve å spise mere? Se om det hjelper eller om du er like sulten.

Start med å øke frokosten. Jeg merker at om jeg spiser mye frokost så føler jeg meg mer stabil utover dagen

Hmm, ja.. Jeg så i boka at frokosten og kveldsmaten (som jeg ikke spiser likevel) var det man lettest kuttet ut, så jeg har kutta ned på den jeg da.
Men hva kan jeg spise mer av? Grønnsakene kan jeg ikke for da får jeg for mange karber. Som sagt spiser jeg veldig mye fett, og proteinene ligger jeg nok mildt sagt i øvre grense av. Jeg får vel bare bite tenne sammen. Fordelen er at jeg som sagt ikke er fysen så jeg føler ikke noen trang til å spise ulovlige ting heller. Det største problemet er at jeg merker litt dragning mot sykelige tanke i forhold til mat og sånn igjen. Har hatt borderline bulimi tidligere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 13:33   #10
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Carisma,

Du har både stor kunnskap og viten om dette etter flere år på lavkarbo, og du følger også denne kunnskapen - Bra!.
Jeg er ingen spesielt lærd person på dette, men det kostholdet du oppgav ga iallefall meg en følelse av lite fett.

Det med vann og trening var mer generelle tilbakemeldinger, men viktige forhold dette også.

Fortsett som du gjør og muligens - såfremt du går ned i vekt - kan det være en tanke teste ut rådet til Aline

Lykke til!

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:43   #11
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Jeg synes også jeg er sulten. Jeg er på den 14. dagen, og spiser mye av proteinog fett. Det er ikke sikkert alle får metthetsfølelse etter 4-5 dager, som en får inntrykk av.

Jeg leser andre innlegg med folk som bare spiser 2 ganger om dagen, og mindre mengder enn meg. Dette fordi de ikke orker mer. Det er sikkert individuelt, akkurat som hvor vanskelig noen får det ved starten på kuren. Noen merker nesten ikke noe, andre får skikkelig karbosug, hodepine, svimmelhet m.m.

Prøver å huske når jeg var på Atkins i 2004, og jeg mistet ikke matlysten da heller. Jeg hadde mine perioder med sult, og måtte spise mer protein og fett. Men det gikk greitt.

Jeg har en veldig tung fysisk jobb og står og går hele dagen. Kansje jeg må spise mer enn gjenomsnitt?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:47   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg har en veldig tung fysisk jobb og står og går hele dagen. Kansje jeg må spise mer enn gjenomsnitt?

Det må du nok sannsynligvis da ja. Jeg har ikke akkurat det jeg da... Men jeg har en psykisk slitsom jobb med mye stress og telefoner hele dagen så jeg bruker nok faktisk endel på det. tror jeg. Har mye mindre behov for mat i helgene og i ferier.

I dag kom faktisk energien! Midt i første "motbakken" på spinninga Tråkka som en gal og hadde skikkelig "bridget jones-bein" etterpå, mao helt gele og nesten på bristepunktet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 20:22   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Leser i boka og her inne at sultfølelsen vil forsvinne når man følger denne kuren, og at man ikke vil klare å spise så mange måltider om dagen. Men når skjer det?
Har nå holdt på i snart 2 uker, og jeg tror aldri jeg har vært så sulten i mitt liv! Jo, kanskje, men ikke så lenge jeg kan huske... Er heldigvis ikke "dissy" som jeg blir når blodsukkeret er lavt, bare inmari sulten!
Så jeg lurer på om jeg rett og slett spiser for mye, at det er det som trigger sulten?

En typisk dag vil være
2 egg til frokost, evt med litt reker e.l.
salat av 100g salat med ca 70 g blandet løk og paprika, og 150-180g kjøtt/kylling eller 2/3 boks tunfisk e.l dressing et par ss av seterrømme + krydder, til lunsj
halv avokado med 3-4 skiver skinke til mellommåltid, eller 1-2 babybel med et par skinkeskiver
100g brokkoli eller blomkål med cremefraice, litt sopp og 200-250 g kjøtt eller fisk til middag.

Drikker bare vann, og litt kaffe innimellom når jeg blir for sulten mellom måltidene.
Er i ketose i følge stixen, og går ned i vekt.... Ligger på ca 13-16g karber pr dag. Men er redd jeg spiser for mye både av proteinet og av fett, og at jeg derfor holder kroppen for aktiv i forhold til å kreve mat. Er i tillegg slapp, og venter i spenning på at energien skal komme tilbake....

Hei
Jeg tipper du spiser for lite fett!!!, det metter og øker forbrenningen av kroippens eget fett. Reduser heller litt på proteinmengden og øk litt på KH til 20- 25 gram slik du kan variere mer med grønnsaker og salater.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 20:39   #14
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av jorang, her.

Dere sier ikke noe om hvorvidt dere mosjonerer? Det hører med til kuren at man skal mosjonere hver dag - i alle fall en halv time.

Personlig synes jeg dere spiser svært mye gjennom dagen. Tror ikke sultfølelsen forsvinner så lett med en matmengde som denne.

Det kan også se ut som dere får i dere for lite fett. Man kan (nesten) ikke spise for mye fett på denne kuren. Fettet gir metthetsfølelse og er viktig for vektreduksjonen. Det er viktig og ikke bli sittende fast i magre alternativer og magre varianter av mat - slik man gjennom mange år har lært fra "propagandaen" - og kanskje ett eller annet Grete Roede-kurs. Stek i rikelig med fett - spis svinekotelletter med masse fett i stedet for mager kylling/kalkun. Spis i alle fall kylling med skinn og det hele. Bruk masse fett i sauser, øk baconmengden, stek i rikelig med smør/margarin, spis nøtter (som er ganske fett), bruk rømme og fløte....

Til sist: drikk rikelig med vann - det gir også metthetsfølelse og er sentralt i forbindelse med vektreduksjon. Føler du deg sulten mlm måltidene - ta ett eller noen glass vann. Jeg drikker hele tiden - dagen gjennom. Her er nyttig info om vann, virkning på vektreduksjon og vannmengde - http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104

Her kan dere se min uke så langt:

Mandag:
F: 2 speilegg og bacon (kystbacon fordi den har mye fett)
L: Omelett med løk og krydder - salat/ dressing
M: 3skt Hjemmelagede kjøttkaker lagd med bakemiks og kjøttdeig/krydder/egg - salat m/dressing
K: Valnøtter, skinke og osteterninger, majones (Hellmans Real Mayo)

Tirsdag:
F: Skinke og osteterninger - en skje med Baguettesalat (Denja - 7kh/100gr)
L: Lunchtallerken som jeg spiste de trygge matvarene på - satt igjen det andre. (Var på konferanse :| så det ble en liten prosjon, men med litt laks, leverpostei, skinke, Kalkun og litt salat)
M: Nakkekotelett (saus av kjøttkraften/stekefettet utkokt i fløte - krydret med Chilli) - salat/ dressing
K: En neve mandler og hvalnøtter - noen skiver Morrpølse

Onsdag:
F: 2 Speilegg med ost og bacon
L: Salat med skinke - dressing
M: En nakkekotelett med rømme og salat/dressing
K: Reker med majones, dressing og litt salat i en liten skål

Idag:
F: 1 skive Hildeborgs grovbrød med meierismør, majones og 2sk Gullsalami
L: 2 skiver Hildeborgs grovbrød med meierismør, baguettesalat (Denja) og Gullsalami/ Servelat
M: 3skt Hjemmelagede kjøttkaker lagd med bakemiks og kjøttdeig/krydder/egg - salat m/dressing
K: Ikke planlagt ennå

Salaten jeg spiser inneholder typisk Isbergsalat, paprika, vårløk eller purre, cherrytomater, agurk. Har brukt mye Salatmestern hvitløksdressing med 0,7kg/100gr.

Just my 2 cents

Æ hadde strøke med av så lite mat...ihvertfall blitt mainnevond!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 20:50   #15
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Min er borte allerede. Vet ikke helt hvor lenge jeg har holdt på. 4 dager kanskje?

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:11   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Min er borte allerede.

HMPF!!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:38   #17
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

HMPF!!



*Gnir det inn*


Nei, huff...Håper det skjer snart hos deg også.

Pøs på md meierismør og sterrømme!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:43   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

[quote=Bee;266628Pøs på md meierismør og sterrømme! [/quote]
Ja, jeg kjenner jeg sliter med det... stresser litt med å ha brukt to ss smør og 1dl fløte i sausen i dag liksom. Det bare føles så feil liksom....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:45   #19
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, jeg kjenner jeg sliter med det... stresser litt med å ha brukt to ss smør og 1dl fløte i sausen i dag liksom. Det bare føles så feil liksom....


Skjønner hva du mener. Men så tenker jeg: WOW!! Dette ER jo faktisk LOV!!! Så pøser jeg på!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 22:37   #20
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sulfølelsen?

I begynnelsen føles denne kuren stikk i strid med det vi har fått trøkka inn i hue i alle år.. Det går seg til, helt sant.

Jeg har bare telt kh nøye de første 2-3 ukene. Da "satte" det seg i fingrene, liksom. Jeg har aldri tenkt forholdet mellom fett/protein. Jeg har passa på å bruke masse fett til hvert måltid. fett i sauser, steker all maten i fett. Også grønnsaker. Holder meg mett mye lenger viss jeg bruker masse fett. Og jeg spiser til jeg er mett. Og jeg drikker masse vann...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 23:41   #21
Smil
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 44
Innlegg: 13
Smil er på en erverdig vei

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Jeg har holdt på i 2-3 uker... Har vel ikke vært spes sulten, men mye pga at maten ikek frister tror jeg.

Men sugen derimot på den maten jeg IKKE kan spise... desverre

Jeg syns også det er vanskelig med dette med fettet. F.eks med kjøttdeig, da velger jeg automatisk Karbonadedeig..., og et annet eksempel... ost..., jeg har sååå lyst å bruke den lette hvitosten. Og det å steke i smør Det er vanskelig det...

Men mye henger nok igjen etter 2 Grete Roede kurs...

__________________
uke 15-16: - 1,5 kilo Ketolyse
uke 16-17: - 2.0 kilo Ketolyse
uke 17-18: - 1.2 kilo Ketolyse
-Har gått ned 7.2 kilo siden februar/mars
BMI: 36
Smil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 19:07   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Leser i boka og her inne at sultfølelsen vil forsvinne når man følger denne kuren, og at man ikke vil klare å spise så mange måltider om dagen. Men når skjer det?
Har nå holdt på i snart 2 uker, og jeg tror aldri jeg har vært så sulten i mitt liv! Jo, kanskje, men ikke så lenge jeg kan huske... Er heldigvis ikke "dissy" som jeg blir når blodsukkeret er lavt, bare inmari sulten!
Så jeg lurer på om jeg rett og slett spiser for mye, at det er det som trigger sulten?

En typisk dag vil være
2 egg til frokost, evt med litt reker e.l.
salat av 100g salat med ca 70 g blandet løk og paprika, og 150-180g kjøtt/kylling eller 2/3 boks tunfisk e.l dressing et par ss av seterrømme + krydder, til lunsj
halv avokado med 3-4 skiver skinke til mellommåltid, eller 1-2 babybel med et par skinkeskiver
100g brokkoli eller blomkål med cremefraice, litt sopp og 200-250 g kjøtt eller fisk til middag.

Drikker bare vann, og litt kaffe innimellom når jeg blir for sulten mellom måltidene.
Er i ketose i følge stixen, og går ned i vekt.... Ligger på ca 13-16g karber pr dag. Men er redd jeg spiser for mye både av proteinet og av fett, og at jeg derfor holder kroppen for aktiv i forhold til å kreve mat. Er i tillegg slapp, og venter i spenning på at energien skal komme tilbake....


Jeg syns du spiser lite jeg, Måtte minst ha to skjeer med olje før hvert måltid for å kunne greie meg med så lite mat. Det er viktig at en ikke går å sulter seg for da går forbrenningen ned. Det er viktig å spise så mye at du ikke blir sulten før neste måltid er. dette er noe som går an å lære seg.
To egg til frokost er lite så hvis du hadde økt så hadde metthetsfølelsen holdt seg lengre, men du er kanskje en av de som ikke har så stor matlyst om morgenen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 23:02   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Jeg syns du spiser lite jeg, Måtte minst ha to skjeer med olje før hvert måltid for å kunne greie meg med så lite mat. Det er viktig at en ikke går å sulter seg for da går forbrenningen ned. Det er viktig å spise så mye at du ikke blir sulten før neste måltid er. dette er noe som går an å lære seg.
To egg til frokost er lite så hvis du hadde økt så hadde metthetsfølelsen holdt seg lengre, men du er kanskje en av de som ikke har så stor matlyst om morgenen.

Jeg er veldig sulten om morgenen, men jeg orker ikke så mye mat. 3 egg hadde blitt alt for mye. Jeg er litt redd for å spise for mye egg, siden "vanlige" nesten ikke unner seg et egg i uka engang? På fedon skulle vi helst ikke spise mer enn 1, max 2 om dagen... Det er mest fra og med lunsjen jeg begynner å slite med sulten egentlig. Er kjempemett etter lunsj, men det varer ca 20 min så er jeg sulten igjen.
Ser at det er varierte meninger om maten, for jeg har stort sett fått beskjed om at jeg spiser alt for mye lenger opp i tråden... Men det er kanskje lite fett fortsatt? Jeg skjønner ikke helt det, for jeg spiser fett til alle måltider. Og olje i ren form er uaktuellt, samme hva det sier og hvor enig jeg er i at man må gjøre noen tilpasninger og smaksendringer på lavkarbo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 23:23   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Hva som er riktig mengde mat avhenger av mye, blant anna hvor mye du veier. Men nå ser jeg at du bare har 6 Kg igjen å ta av så da trenger du sikkert ikke så mye mat og det at du blir sulten igjen så fort tyder nok på at du spiser for mye protein og så får du ett blodsukkerfall. Går denne sultfølelsen over igjen etter en hvil?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 23:28   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Når forsvinner sultfølelsen?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Hva som er riktig mengde mat avhenger av mye, blant anna hvor mye du veier. Men nå ser jeg at du bare har 6 Kg igjen å ta av så da trenger du sikkert ikke så mye mat og det at du blir sulten igjen så fort tyder nok på at du spiser for mye protein og så får du ett blodsukkerfall. Går denne sultfølelsen over igjen etter en hvil?

Hvis du ser litt over tickeren står det delmål 1... dvs det kommer flere av samme type bare den første er unnagjort Hvor mange delmål orker jeg ikke tenke på akkurat nå...
Får man blodsukkerfall av proteiner også? Det var jeg ikke klar over. Jeg trodde det kom av karbohydrater. Men jeg føler ikke jeg har svingninger nå i forhold til det jeg pleide å ha.
Om det går over etter en hvil vet jeg ikke da det stort sett er på jobb jeg merker det, og der har jeg ikke tid eller mulighet til å teste det Men jeg tror ikke det. Kaffe stilner den for en periode.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Når har man en spiseforstyrrelse? mofe Fysisk og mental helse 18 27-01-06 17:57
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24
CM'erne som forsvinner... Anne Generell diskusjon 7 03-05-04 17:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no