Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Litt opphengt i lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-08, 23:45   #1
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien
Red face

Litt opphengt i lavkarbo?

Jeg har drevet med mitt nye kosthold (og nye liv) i litt mer enn åtte uker nå. Jeg har gått veldig opp i det og synes at det er moro og spennende. Det er mange gode oppskrifter her og jeg finne stadig nye som jeg vil prøve. Jeg har altså ikke gått lei. Vekten går ikke særlig fort nedover, men nå er liksom ikke det så farlig lenger, siden jeg likevel har det så bra og kan tenke meg å fortsette med dette kostholdet. Hadde selvsagt vært moro om jeg kunne gått ned litt raskere (har gått ned ca. 4,5 kg. til nå).

Det som jeg synes er litt pussig, er at t.o.m når jeg sover så er lavkarbotankene med meg Jeg har sikkert hatt fem-seks drømmer hvor jeg drømmer at jeg i forskjellige situasjoner tar meg selv i å spise karbomat (brød, kake, sjokolade osv.). Det som går igjen i drømmene er at akkurat i det jeg har spist denne "maten" kommer jeg på at jeg driver med lavkarbo, og da får jeg fullstendig panikk, for jeg har jo ødelagt alt Hjelpemeg! Noen andre som opplever dette? Eller er jeg bare ekstremt opphengt i mitt nye kosthold?

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 23:58   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

He, he ...
Det er jo bra at underbevisstheten din "jobber med saken" selv i drømme...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 00:08   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Kjenner meg litt igjen... Tror det er det at lavkarbo er så logisk og lett å forstå, og når vi ser at det virker både på vekt, humør og helse - tror vi nesten ikke det er sant.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:28   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

joda det kverner å går..særlig når jeg er ute/skal på noe...hva-kan-jeg -gjøre -nå...osv

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:53   #5
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Åh så rart det var å lese dette nå!! Har nettopp stått opp etter DET marerittet. Jeg spiste jeg kneipbrødskive med pålegg på i en slags lunchsammenkomst. Vridde meg og tenkte "neeeeei" lenge før jeg endelig våknet *puh* Det var skikkelig grusomt

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 08:55   #6
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Når man er veldig fokusert på noe i det daglige, er det svært vanlig at det også kommer frem i drømme. Som oftest er det snakk om en forbigående intens fase.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 10:09   #7
Søster
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 145
Søster er ny på veien

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Åh så rart det var å lese dette nå!! Har nettopp stått opp etter DET marerittet. Jeg spiste jeg kneipbrødskive med pålegg på i en slags lunchsammenkomst. Vridde meg og tenkte "neeeeei" lenge før jeg endelig våknet *puh* Det var skikkelig grusomt

Ja, mareritt vil jeg også kalle det. Og akkurat som deg, har jeg også drømt om ulike sammenkomster hvor jeg har spist kaker eller brød

Søster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 10:21   #8
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Kjenner meg igjen i at det som er i bevisstheten på dagtid kommer fram i drømme også ja. Men for meg blir ikke dette et mareritt, jeg er som regel fullt klar over at jeg drømmer, så jeg vet at jeg kan trykke i meg akkurat hva jeg vil uten at det gjør noen verdens ting. Det gjelder bare å forte seg!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 10:29   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Så greit det hadde vært om man kunne "spise" hva man ville i drømme, så hadde man stillet evt behov for usunn mat slik at man på dagen ikke følte trang til å spise f.eks. softkorn med brunost, mmm...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 18:32   #10
Araya
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 41
Araya er på en erverdig vei

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Morsom tråd!

Jeg, derimot, har begynt å sovne straks jeg legger hodet på puta. Våkner i 7-tiden hver dag nå, vekkerklokke eller ei. Jeg savner drømmene mine jeg!! Men etter at jeg begynte med lavkarbo sover jeg som ei stein, og husker aldri drømmene mine.

__________________


Araya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal i ketose igjen! Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 18:44   #11
noli
Medlem
 
noli sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 38
Innlegg: 132
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Araya, her.

Men etter at jeg begynte med lavkarbo sover jeg som ei stein, og husker aldri drømmene mine.

Jeg også. Synes det er ganske digg.

__________________


noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:40   #12
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Jeg hadde også forleden et mareritt om at jeg spiste brødskiver. Stappet i meg en m gulost og en m peanutsmør (som jeg ikke liker engang.. ) før jeg "kom på" at jeg var på lavkarbo. våknet med panikkangst fordi jeg også følte at jeg hadde ødelagt alt. Utrolig digg å innse at det bare var en drøm.

-men ja, det hadde jo vært deilig om man kunne drømt slik litt oftere hvis det tilfredsstilte f.eks. store sjokoladebehov, eller sørlandschipsbehov, ostepop osv, osv.. Men når det er sagt, så er hverken behovet så stort lenger, og heller ikke gleden de gangene man evt sprekker, så trenger i grunnen ikke slike fråtsedrømmer.

Hadde en sprekk for ca 2 uker siden, hvor jeg dyttet innpå alt jeg ikke kan ellers; pizza, sørlandschips, sjokokuler m hasselnøtter fra lille nøttefabrikken . Bortsett fra sjokokulene, kunne jeg spart meg hele greia! Har bet for det i ettertid for å si det sånn. Føler meg fremd ekkel og feit igjen, gikk opp nesten tre kg, men har fått av 1 igjen heldigvis... Ja, ja, en liten avsporing, men følte jeg måtte bekjenne mine synder..

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 18:56   #13
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Morsom at denne kom opp igjen nå
I natt drømte jeg at jeg var i masse forskjellige butikker og leita etter sukkerfrie godterier. Jeg tror det var kiwi som hadde en hel hylle med ting fra sukkerfritt.com (som jeg forøævrig aldri har spist noe av), og glemmer ikke sjokolademuffinsen med drøssevis av nonstop iiiiii... som var uten sukker! Jeg våkna ca 2 sekunder etterpå Jeg prøver og holde meg på en litt strikt linje om dagen, og det påvirker meg tydeligvis..

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 10:06   #14
Armagedon
Medlem
 
Armagedon sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 74
Armagedon er på en erverdig vei

Sv: Litt opphengt i lavkarbo?

Hihi, det er godt å se at det er flere en meg som har tatt lav-karbo`en inn i hele min eksistens! :P

Drømmer om det, og tenker på det nesten hele tiden.. Er nesten så jeg lurer på om jeg er hjernevasket in a good way!

__________________



Lykke.. på vei til å bli lykkelig
Armagedon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse tænker æ.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Høyt kolesterol på lavkarbo Manina Fysisk og mental helse 22 31-10-11 20:15
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29
Nyt på nytt nalana Åpne dagbøker 26 21-11-06 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no