Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er så skuffet!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-10, 12:04   #1
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Jeg er så skuffet!

Nå har jeg holdt på med lavkarbo i 1 mnd, jeg har vært flink med maten og treningen. Over alt hvor man leser står det at man går ned mest i starten så vil det jevne seg litt utover...... vel jeg har lyst å grine!! Jeg har gått ned 2,7 kilo på en måned..... Noen vil kanskje si at det er bra, men for alt man vet kan det godt hende at jeg bare har fått mindre vann i kroppen. Jeg føler at jeg enda ikke har sett noe bevis på at man går ned ved å følge lavkarbo. Jeg er så skuffa
I starten går man ned mest, og jeg har gått ned 2,7 kilo......hvor tregt kommer resten av kiloene til å gå av... nei jeg føler meg skuffet og deppa.

__________________


araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:12   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så skuffet!!!

Det er ikke alle som går ned 5 kilo i uka og vektnedgangen din er faktisk den som er mest anbefalt i forhold til at både hodet og kroppen/huden skal klar å henge med, men jeg skjønner at du er skuffa.

Hva spiser du da? Om du legger ut en typisk dagsmeny er det helt sikker noen ketolysere som kan hjelpe deg å finne ut om det er noe du bør endre på i kostholdet.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:13   #3
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!!!

Jeg har gått ned 2 kg på samme periode...bare for at det ikke vises på vekta betyr ikke at det ikke har skjedd positive endringer på kroppen. Jeg ser det veldig godt i speilet Stå på!!

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:31   #4
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Jeg er så skuffet!!!

Jeg har holdt på i 3 uker og gått ned 3.4 kg. De siste to ukene ingen verdens ting.. Heller opp.. Men jeg måler meg og har til nå mistet 26 cm over hele kroppen, 5,5 cm rundt magen faktisk!

Hold ut! Du vinner over kroppen din til slutt!

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:46   #5
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Jeg er så skuffet!!!

Mener å ha lest at noen trenger 4-6 uker før den virkelige fettforbrenninga setter i gang... (med forbehold om at jeg husker feil)
Fortsett med den gode jobben du gjør, også vil nok forandringene komme etterhvert! Lykke til

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:13   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så skuffet!!!

Det er ingen formel for når man går ned mest og minst og sånn. Ofte går man ned mest i begynnelsen, men det betyr gjerne at man hadde mange kilo vann i kroppen til å begynne med - det kan godt hende du ikke hadde det.

Og vekttapet går i rykk og napp. Jeg hadde fullstendig stillstand i 6-7 måneder i år, og så "plutselig" sklei fem kilo av meg i rasende fart. Kroppen trenger tid og rom for å få orden på hormoner og greier. Som andre også har nevnt, centimeterne forsvinner gjerne selv om kiloene nøler litt.

Sykdomstilstander, medisiner og stress kan gjøre vekttap vanskeligere. Jeg synes det høres veldig trist og stressende ut å være skuffa over å ha et snitt-vekttap på over 0,5 kg i uka. Livsstilsendring tar jo tid. Og de kiloene man har hatt lengst, tar ofte lengre tid å bli kvitt.

Skjønner at det er leit å ikke få forventninger innfridd, og at det er viktig å se resultater av innsatsen man gjør... men kanskje du undervurderer de resultatene du har fått?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 13:28   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så skuffet!!!

Dette er ikke først og fremst til TS! Meeen.... det florerer av tråder nå hvor det blir gitt uttrykk for skuffelse pga manglende vekttap. Noen har svært urealistiske forventninger til lavkarbo/ketolyse. Overvekta skal renne av som vann på gåsa, fortere enn fy! Det finnes mange grunner til at ikke alle går like raskt ned, akkurat som vi heller ikke går like raskt opp i vekt.

En ting som går igjen er at "alle" har lest om "alle" som bare raser ned i vekt. Vel, skal man dømme ut i fra forumet her er det vel heller storparten som IKKE raser ned i vekt?

Kroppen er ikke en automat man kan stille inn slik man ønsker og vi er alle forskjellige
Så gi det tid! Nyt den gode maten og søk enda mer kunnskap!
Er mitt tips

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 14:15   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så skuffet!

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

Nå har jeg holdt på med lavkarbo i 1 mnd, jeg har vært flink med maten og treningen. Over alt hvor man leser står det at man går ned mest i starten så vil det jevne seg litt utover...... vel jeg har lyst å grine!! Jeg har gått ned 2,7 kilo på en måned..... Noen vil kanskje si at det er bra, men for alt man vet kan det godt hende at jeg bare har fått mindre vann i kroppen. Jeg føler at jeg enda ikke har sett noe bevis på at man går ned ved å følge lavkarbo. Jeg er så skuffa
I starten går man ned mest, og jeg har gått ned 2,7 kilo......hvor tregt kommer resten av kiloene til å gå av... nei jeg føler meg skuffet og deppa.

Prøv 6 mnd uten å gå ned et gram... DA blir man skuffet da! En justering må til, noter ned alt du spiser i løpet av et par dager og legg ut her, så får du hjelp og tilbakemelding på hva du kan endre.

Har nå holdt på 15 mnd og gått ned "bare" 10 kg - holder FREMDELES på med lavkarbo siden det nå er blitt en livsstil.Enda 10-15kg igjen men å gidder jeg ikke bli skuffa mer - jeg bare prøver å finne den metoden som passer for MIN kropp. Og innimellom når jeg er drittlei det å pønske på slikt, så spiser jeg vanlig lavkarbo og holder vekta glatt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 16:49   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg er så skuffet!

Jeg skjønner ikke din skuffelse.. Regner med du har en del å at av siden du skal ned 30 kg men...2,7 på en mnd er da ikke så ille? Hvor mye hadde du gått ned om du gikk på lavkalori feks? Ikke noe mer ialle fall..

Alternativene dine er jo da..

1. kutte ut lavkarbo, spise som før.. Gå opp i vekt
2. gå over på annen slankemetode, som feks lavkalori.. Mye sulten, mye trening etc..
3. fortsette som før og gå normalt, sunt ned i vekt og ha kontroll på blodsukker, vekt og søt/matsug..

Jeg vet hva jeg ville valgt..

går du ned 2,7 i mnd er det jo faktisk 32 kg på et år..!! Og lavkarbo er jo ikke noe man slutter med når man når normalvekta.. Så hvorfor stresse sånn.. Gjør du det rett så kommer du sikkert til å gå ned det du ønsker! Det tar bare litt tid.. Og det tror jeg kroppen trenger.. Tenk all løshuden du får om du hadde mistet kjempemye på et par mnd..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 17:04   #10
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så skuffet!

Jeg vet at det er en gjengs oppfatning at man går ned mest i begynnelsen, men husk at vi er ALLE forskjellige. 2.7 kilo på en måned er jo over en halvkilo i uka, og det er en utmerket framgang spør du meg. Med fare for å virke kvass: Lavkarbo er ingen quick-fix mirakelkur. Les deg opp på emnet og gi kroppen din tid til å ta innover seg forandringene.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 17:47   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg er så skuffet!

Du kommer i mål, det tar bare litt tid. Husker jeg var litt sånn passe fornøyd etter de første tre månedene på LCHF. Da hadde jeg gått ned 6 kilo. Men, så begynte jeg å regne på det, som nevnt ovenfor her: 2-3 kilo pr. måned blir mye etterhvert som tiden går. Det ble noen minuskilo på meg etterhvert, og det blir det helt sikker på deg også. Bare ikke gi opp! Det er bare å spise på.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 00:25   #12
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!

Jeg har gått på ketolysekur nå i 1 mnd og har gått ned 3kg. Dreit meg ut på noen C-vitaminer som inneholdt sorbitol en av ukene, og gikk OPP ett kilo den uken. DET var nedtur :P Så ta det helt med ro. Om du velger å fortsette vil du merke at det går den rette veien. Husk at (nå tar jeg utgangspunkt i at du er jente) syklusen kan ha mye å si for vannoppsamling og slikt i kroppen. Måler du cm også? Kanskje det kan være litt mer oppmuntrende en vekta, som kan variere veldig uten at det har noe med fettet i kroppen å gjøre.

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 09:52   #13
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!

Jeg har sluttet med vekt og bruker bare målbånd. Måler meg hver 14. dag og krymper cm sakte, men sikkert. Dette er jo ingen vidunderkur, men bra kosthold med mange fordeler

Forsto det slik at du trener en del? Husk at muskler er tyngre enn fett, og derfor kan vektnedgangen virke veldig sakte.

Jeg slår ett slag for målbåndet!

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 19:30   #14
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!

Først og fremst tusen takk for mange svar!
Jeg ønsker å si litt mer om hvorfor jeg er skuffet, siden noen her sier at de ikke kan skjønne at jeg er skuffet med et vekttap på over 0,5 kg i uken.
Mitt totale vekttap denne måneden var på 2,7 kg og totalt sett er jo dette bra, og hadde det bare vært slik at jeg jevnt gikk ned så hadde jeg vært mye roligere enn jeg er. De 2 første kiloene gikk av nesten over natten, og når de går av så fort så kan man nesten regne med at det bare er vann. Etter disse to kiloene så har jeg ligger å vippet mellom 87 og 88 i mange uker.
Jeg har fått så mange positive ting ut av å begynne på lavkarbo, og jeg må si at det er en livsstil som jeg slapper meget godt av med. Med lavkalori for eksempel har jeg vært stresset og sur hele tiden, og ikke minst et stort sug etter ett eller annet. Så grunnen til at jeg klager her inne er ikke fordi jeg ikke har lyst til å fortsette med lavkarbo, men jeg ønsker jo også å gå ned i vekt. Så jeg er bare litt usikker, vil jeg gå ned av å følge lavkarbo...? Igjen jeg har enda ikke egentlig sett noen reell vektnedgang som viser meg at "joda du går ned". SÅ jeg klarer på en måte ikke å slappe ordentlig av enda, før jeg har sett en endring om dere skjønner.
I forhold til målebånd så har jeg brukt dette, og totalt gått inn 12 cm der jeg her målt. De siste par ukene har jeg ikke gått inn noe.

__________________


araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 20:46   #15
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Jeg er så skuffet!

Kan du ikke legge ut en dagsmeny?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 21:08   #16
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!

Ja, kan godt legge ut en dagsmeny. I det siste har jeg vært ekstremt matlei så da har ikke variasjonen vært mye å skryte av.
Men her er den sånn generelt sett:

Frokost: 1-2 egg + 4 skiver bacon
Lunsj: omelett (0,5 dl fløte+2 egg+ost+salami) eller 1 stk løvbiff+agurk+salat
Middag: biff+blomkål/brokkolimos eller kylling+b/b mos

Til kvelds tar jeg meg gjerne litt ost eller baconsnacks dersom jeg vil ha noe eller en neve mandler.
I tillegg går det mye smør til steking og i mosen jeg ofte lager meg. Ca 100-200 gram per dag.

Noe jeg er klar over er at jeg burde spise mer av grønnsaker og mer variert. Fisk er jeg heller ikke noe flink å spise, og burde prøve å få inn litt mer i kosten.

__________________


araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 21:24   #17
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Jeg er så skuffet!

Hmm, mener du 100 til 200 gram smør hver dag? For jeg vet jo at de fleste her inne ikke teller kalorier, men 200 gram meierismør utgjør jo nesten 1500 kalorier i seg selv, og i og med at det bare er en liten andel av inntaket ditt, kan det jo hende at du rett og slett spiser for mye?

Ellers hadde jeg foreslått å kutte ut fløten en stund, for det er en partystopper for mange! Men husk å ikke gjøre flere endringer på én gang, for da er det vanskelig å finne ut hva det var som hindret vektnedgang.

Stå på, dette finner du ut av!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 22:00   #18
araber123
Juniormedlem
 
araber123 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 22
araber123 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!

ja....spiser 100-200 gram smør hver dag. Burde jeg redusere dette? Har liksom tenkt at smør er bra, pøs på. men det er det kanskje ikke...?
Har kjøpt inn cocosa, men ikke begynt å bruke det enda, kanskje det vil være bedre? Om jeg kutter ut noe som kan være en partystopper, hvor lenge burde jeg gi det før jeg ser en endring. Altså for eksempel fløten, er det slik at man tar den vekk fra kosten en uke, og ser hva som skjer? eller burde man la det gå lengre tid?

Igjen jeg er veldig takknemlig for alle svar jeg har fått det er så godt å kunne lete etter hjelp her inne

__________________


araber123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 22:03   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så skuffet!

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

I tillegg går det mye smør til steking og i mosen jeg ofte lager meg. Ca 100-200 gram per dag.

200 g smør om dagen?! Halvver smørmengden og kjør på med grønnsaker som vokser over bakken så kommer vektnedgangen tenker jeg. Selv om man generelt sier at man ikke trenger å tenke kalorier på lavkarbo så høres det ut som du spiser kalorier tilpasset en tømmerhugger omtrent.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 22:36   #20
eggis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 41
eggis er ny på veien

Sv: Jeg er så skuffet!

Skjønner ikke helt det du sier med at en går mest ned i starten, det er jo ikke tilfelle, den første mnd kaller jeg for en tilvenningsmåned, og da kan vekttapet variere utrulig mye fra person til person, skjedde omtrent ikke en dritt med meg den første måneden.
MEN så gikk, jeg ned ca 1-1,3 kg pr uke, jevnt og trygt, ingen store vektreduksjoner , men jevnt , sånn som det skal være skal en få en stabil og langsiktig vektnedgang.
Kosthold.
3 enkle ting som funka nok for meg.
1 Drikk nok vann
2 Spis nok grønnsaker
3 Spis nok fett

Det funker som f...

eggis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 22:40   #21
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Jeg er så skuffet!

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

Om jeg kutter ut noe som kan være en partystopper, hvor lenge burde jeg gi det før jeg ser en endring. Altså for eksempel fløten, er det slik at man tar den vekk fra kosten en uke, og ser hva som skjer? eller burde man la det gå lengre tid?

Etter cirka to og en halv måned på Atkins kuttet jeg ut Fun Light'en min (etter å ha hatt en vekt som stod nærmest stille i bortimot fire uker) og da gikk jeg ned noe á 1.4 kilo på fire eller fem dager! Men som sagt, det varierer vel kanskje hvor sterkt man reagerer på slikt - "fasit"-svaret er vel at man skal gi det bortimot fire uker, for å være sikker på at ikke det er kroppens syklus som spiller inn på vekta.

Det jeg hadde gjort er å kutte ned MYE på smøret - prøv å bruke maks 50 gram - og erstatt heller det fettet med fettrikt kjøtt, som for eksempel medisterdeig. Det finnes jo mye fett kjøtt i butikken nå om dagen, i og med at det går mot jul. Ribbe, medisterdeig og slikt er SUPERT for oss på lavkarbo!

Du får gi oss tilbakemelding etterhvert!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 03:09   #22
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Jeg er så skuffet!

Opprinnelig lagt inn av araber123, her.

Nå har jeg holdt på med lavkarbo i 1 mnd, jeg har vært flink med maten og treningen. Over alt hvor man leser står det at man går ned mest i starten så vil det jevne seg litt utover...... vel jeg har lyst å grine!! Jeg har gått ned 2,7 kilo på en måned..... Noen vil kanskje si at det er bra, men for alt man vet kan det godt hende at jeg bare har fått mindre vann i kroppen. Jeg føler at jeg enda ikke har sett noe bevis på at man går ned ved å følge lavkarbo. Jeg er så skuffa
I starten går man ned mest, og jeg har gått ned 2,7 kilo......hvor tregt kommer resten av kiloene til å gå av... nei jeg føler meg skuffet og deppa.

Jeg skjønner godt at du er skuffa.Jeg gikk ikke ned noe på ketolysekuren før jeg begynte å telle kalorier i tillegg.Nå skal jeg ned bare noen kg og er ganske normalvektig,kan være derfor ketolyse kuren ikke virka så godt også da.Nå går jeg på psmf kuren på tredje uka og har gått ned over 3 kg.den er hard ,men effektiv.Du kan jo prøve å telle litt kalorier å se hva som skjer da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 08:23   #23
Hoppeguri
Nytt Medlem
 
Hoppeguri sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 3
Hoppeguri er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!

Hei.

Jeg har selv gått på dette i 7 uker uten at vekten har leet på seg mer enn 0,5 kg. MEN, jeg har mistet 9 cm rundt livet og 12 cm rundt "pølsa" og gått ned to str i klær.
Nå skal ikke jeg ned så veldig mye, men vært på nippet til å gi opp selv. Men som flere skriver her inne, så begynte jeg i går med å kutte ut litt. Hovedsaklig natreen-søtningsmiddel, samt at jeg har spist to skiver lavkarbo-brød på jobben (oppskrift fra Lena Beatrice - fantastisk blogg som du bør følge med på:-) ). Dvs jeg skal kutte ut det brødet HVER dag og se om jeg får noe virkning..
Jeg rekker ikke å trene så mye pga alenemor og full jobb. Men har hund som skal ha sine daglige to timers tur, så litt får jeg nok.
Stå på...............

Har levd på dette før, og da gikk jeg ned masse. På et halvt år gikk jeg fra str 42 til str 34 (hadde ikke vekt den gang)

Som sagt, les bloggen til lenabeatrice.net og lchf.se. Masse spennende oppskrifter og daglige oppmuntringer.

Ha en flott dag:-)

Hoppeguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 12:04   #24
EirinBK
Juniormedlem
 
EirinBK sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 42
Innlegg: 32
EirinBK er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så skuffet!

Her fikk jeg igjen motivasjonen idag. har hatt en sprekk på ketolysekuren idag, vet egentlig ikke helt hvorfor, men er vel fordi jeg ikke ser/føler noen stor forskjell for tida. har skeiet ut med dessert og en sjokolade. (uten at jeg egentlig hadde noe sug etter noe.....)
men nå er det tilbake til ketolyse og håper at jeg er i ketose igjen om ikke altfor lang tid.
Takk folkens, dere er supre!

EirinBK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skuffet! - Fylla har skylda! Jorkla Generell diskusjon 3 11-07-10 21:23
Jeg er så skuffet over meg selv emma1 Spørsmål og svar 12 14-05-09 10:37
Sååå skuffet Gladlaksen Ketolysekuren 2 31-10-08 07:53
Ble litt skuffet over boken jeg Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 26-01-06 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no