Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-11, 13:18   #1
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel
Unhappy

Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Mitt rop om hjelp til de erfarne der ute:
Hva er det som skjer? Jeg klarer ikke å kontrollere ketosen...
Holder meg innenfor 15-20 karb om dagen (tror jeg).
Hva kan påvirke dette?
De sukkerfire Dent/Ifa-pastiller jeg spiser?
Extra-tyggisen?
Kan Sukrin påvirke?
Sukkerfri saft? (Fun light)
Bacongull?

Nå har det gått 5 uker og jeg er i ketose maks ett par dager før stixen viser "blankt" igjen. Jeg vet at stixene bare skal være en veiledning og ikke nødvendigvis en fasit. Men man blir litt opphengt i de i starten... til ting flyter som på skinner. (forhåpentligvis en dag...)

Alle råd, tips og innspill taes imot med takk

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:23   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Mitt rop om hjelp til de erfarne der ute:
Hva er det som skjer? Jeg klarer ikke å kontrollere ketosen...
Holder meg innenfor 15-20 karb om dagen (tror jeg).
Hva kan påvirke dette?
De sukkerfire Dent/Ifa-pastiller jeg spiser?
Extra-tyggisen?
Kan Sukrin påvirke?
Sukkerfri saft? (Fun light)
Bacongull?

Nå har det gått 5 uker og jeg er i ketose maks ett par dager før stixen viser "blankt" igjen. Jeg vet at stixene bare skal være en veiledning og ikke nødvendigvis en fasit. Men man blir litt opphengt i de i starten... til ting flyter som på skinner. (forhåpentligvis en dag...)

Alle råd, tips og innspill taes imot med takk

Hvordan er det med vektnedgangen da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:30   #3
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har så mange kilo jeg skal ta av, men pga nedsatt mulighet for trening pga dårlig kne (blir kun styrketrening og ingen turer eller kondisjonstrening) og PCOS (prøver å bli gravid) så prøver jeg ketolyse.

Jeg veide 66,7 når jeg startet og veier idag 65,5. Så jeg er kjempetilfreds med det altså Man må jo ha en viss tålmodighet og, det er ikke vekta det står på. MEn jeg blir usikker på om jeg får dette til eller ikke - siden jeg er inn og ut av ketose stadig vekk...

høyde er 160.

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:35   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Jeg ville kuttet ut sukkerfrie drops og tyggis... har ikke extra sorbitol i seg? Den kan påvirke blodsukkeret ditt faktisk. Sukrin og sukkerfri saft bør gå greit.

Inn og ut av ketose basert på stixene vil nok ikke være avgjørende for om du "klarer dette" eller ikke, bare sørg for å ha kontroll på karbohydratene du

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:37   #5
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg ville kuttet ut sukkerfrie drops og tyggis... har ikke extra sorbitol i seg? Den kan påvirke blodsukkeret ditt faktisk. Sukrin og sukkerfri saft bør gå greit.

Inn og ut av ketose basert på stixene vil nok ikke være avgjørende for om du "klarer dette" eller ikke, bare sørg for å ha kontroll på karbohydratene du

Takk for råd!
Ja, jeg bør vel kutte ut sukkerfri drops og tyggis, men av og til så vil jeg så gjerne bare "ha noe å tygge på". tips?

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:50   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.

Takk for råd!
Ja, jeg bør vel kutte ut sukkerfri drops og tyggis, men av og til så vil jeg så gjerne bare "ha noe å tygge på". tips?

Tja - hvorfor må du ha noe å tygge på? Min erfaring er at kroppen blir stresset av å så ofte måtte forholde seg til noe man spiser eller tygger på. (jeg blir ihvertfall rar i magen de dagene jeg småspiser noe lavkarboish hele tiden...). Spiser du NOK mat? og NOK fett?

Er det store IFA som er "godkjent" mon tro? Her må andre evt korrigere meg

Prøv å tenk gjennom i løpet av en dag hver gang du føler du "må" ha noe å tygge på - og finn ut hva det er som ligger bak? Er det når du er stressa? Kjeder deg? Er opprørt? Det å ha noe å tygge på hele tiden er en uvane som du fint kan klare deg uten. Jeg har redusert småspisingen min helt enormt - spiser sjeldent og med god stund i mellom. Jeg har fremdeles ubevisste "stappe noe i munnen" behov - og da går det med en atkins-bar.

Sånn litt synsing i forhold til dette, og spesielt min egen erfaring - så handler det om å være litt bevisstløs i gjerningsøyeblikket - så litt mer tilstedeværelse i nuet... (nå snakker jeg også til meg selv hehe)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 13:57   #7
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tja - hvorfor må du ha noe å tygge på? Min erfaring er at kroppen blir stresset av å så ofte måtte forholde seg til noe man spiser eller tygger på. (jeg blir ihvertfall rar i magen de dagene jeg småspiser noe lavkarboish hele tiden...). Spiser du NOK mat? og NOK fett?

Er det store IFA som er "godkjent" mon tro? Her må andre evt korrigere meg

Prøv å tenk gjennom i løpet av en dag hver gang du føler du "må" ha noe å tygge på - og finn ut hva det er som ligger bak? Er det når du er stressa? Kjeder deg? Er opprørt? Det å ha noe å tygge på hele tiden er en uvane som du fint kan klare deg uten. Jeg har redusert småspisingen min helt enormt - spiser sjeldent og med god stund i mellom. Jeg har fremdeles ubevisste "stappe noe i munnen" behov - og da går det med en atkins-bar.

Sånn litt synsing i forhold til dette, og spesielt min egen erfaring - så handler det om å være litt bevisstløs i gjerningsøyeblikket - så litt mer tilstedeværelse i nuet... (nå snakker jeg også til meg selv hehe)

JA, jeg får i meg nok fett, tror jeg Selv om det noen dager er en liten utfordring. MEn da drikker jeg kaffen min med Cocosa.

Og ja, Store Ifa.

Skal prøve å reflektere over "behovet" når jeg får lyst på noe
Lettere sagt enn gjort, men man får legge litt arbeid i det.

Takk for tips og råd

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:14   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Måler du kun på kvelden, ca to timer etter siste måltid eller måler du på dagtid og?

Det er kun det som måles om kvelden som du skal forholde deg til.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:21   #9
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Måler du kun på kvelden, ca to timer etter siste måltid eller måler du på dagtid og?

Det er kun det som måles om kvelden som du skal forholde deg til.

Nei, jeg måler på kvelden, men jeg er ikke påpasselig med å måle to timer etter siste måltid. Da ligger jeg å sover, som regel....

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 14:25   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Sjekk om du kun får i deg 15 - 20 kh og at du ikke blingser. Kan hende du er en av de som tåler lite før man går ut av ketosen.
Extratyggisen inneholder vel xylitol? Den påvirker blodsukkeret og du kan forsøke å kutte den ut.

Samtidig; så lenge du går ned i vekt så ikke stress selv om de viser blankt. Det kan hende du har drukket mye og at urinen her helt vannet ut.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:25   #11
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av surflover, her.


Jeg veide 66,7 når jeg startet og veier idag 65,5. Så jeg er kjempetilfreds med det altså

Det virker jo som vektnedgangen er helt i orden, i alle fall. Jeg kan ikke nok om stix, men så lenge du går ned - er det kanskje ikke nødvendig å forandre på noe?

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:29   #12
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Har samme problem jeg.... Har hatt positive stixer nå i en uke ca, ikke knall positive men ganske sterke alikevel... Og nå i kveld var den så godt som negativ - og jeg har ikke spist mer karbo enn normalt i dag... Kjenner jeg blir litt stresset... Eneste er at i dag har jeg spist mindre enn normalt....

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:29   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Jeg er "avhengig" av store IFA og har spist posevis gjennom hele min "slankeperiode"....
Men nå prøver jeg å begrense meg - får ikke "lov" å spise før etter middag og max 8 stk i løpet av en dag...

Hvis du føler du "må" ha noe å tygge på - prøv å sett et klokkeslett eller noe som du må vente på....Det hjalp for meg iallefall....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:30   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av bobbla, her.

Har samme problem jeg.... Har hatt positive stixer nå i en uke ca, ikke knall positive men ganske sterke alikevel... Og nå i kveld var den så godt som negativ - og jeg har ikke spist mer karbo enn normalt i dag... Kjenner jeg blir litt stresset... Eneste er at i dag har jeg spist mindre enn normalt....

Prøv igjen om et par timer.....Dette har skjedd med meg også...men senere på kvelden lyste stixen rosa igjen...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:31   #15
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Tygger du mye Extra kan dette være synderen...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:36   #16
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Tygger du mye Extra kan dette være synderen...

Jeg tror jeg har oppfattet at det må være grunnen ja...
Litt vanskelig å orientere seg her inne av og til. Har vært endel diskusjoner/tråder ang innhold osv med blandede meninger.

Men det er fra i dag av kuttet ut!

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 20:41   #17
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

jeg misterr også utslag når jeg har mensen... da får jeg ikke utslag samme hva jeg prøver

Men jeg har også kuttet ut sukkerfritt tyggis/snop og det hjalp meg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:06   #18
bekkevi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 3
bekkevi er på en erverdig vei

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Hei.
Til informasjon så spiller det ingen rolle når på døgnet dere tar ketostixen, heller ikke om du har drukket mye eller lite. Drikker man lite og blir dehydrert vil stixen bli mørkere. Så lenge den får en antydning av rosa er du i ketose.
Et lite tips er å tisse på en stix og helle vann på en annen. Blir den ene mer rosa enn den andre er du i ketose.
Som de andre sier så er det vekttapet som teller så fokuser på dette og ikke stress. Evig vektreduksjon tar tid.
Lykke til.

bekkevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:14   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av bekkevi, her.

Hei.
Til informasjon så spiller det ingen rolle når på døgnet dere tar ketostixen, heller ikke om du har drukket mye eller lite. Drikker man lite og blir dehydrert vil stixen bli mørkere. Så lenge den får en antydning av rosa er du i ketose.
Et lite tips er å tisse på en stix og helle vann på en annen. Blir den ene mer rosa enn den andre er du i ketose.
Som de andre sier så er det vekttapet som teller så fokuser på dette og ikke stress. Evig vektreduksjon tar tid.
Lykke til.

Kan du forklare hvorfor du mener det ikke spiller noen rolle når på døgnet man bruker ketostixen?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:34   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av bekkevi, her.

Hei.
Til informasjon så spiller det ingen rolle når på døgnet dere tar ketostixen, heller ikke om du har drukket mye eller lite. Drikker man lite og blir dehydrert vil stixen bli mørkere. Så lenge den får en antydning av rosa er du i ketose.
Et lite tips er å tisse på en stix og helle vann på en annen. Blir den ene mer rosa enn den andre er du i ketose.
Som de andre sier så er det vekttapet som teller så fokuser på dette og ikke stress. Evig vektreduksjon tar tid.
Lykke til.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kan du forklare hvorfor du mener det ikke spiller noen rolle når på døgnet man bruker ketostixen?

Eller hvorfor det ikke spiller noen rolle hvor mye man har drukket?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 16:17   #21
bekkevi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 3
bekkevi er på en erverdig vei

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Det er leveren som produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene.
Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en.

Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Stixen er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose. Fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Keton

bekkevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 18:02   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Hvis du spiste siste måltid tidlig dagen før - og måler om morgenen - kan det godt være ketoner i blodet selv om du spiser et vanlig karborikt kosthold til vanlig... dette fordi det er så mange timer siden du har spist. Dermed kan man "lure" seg selv om man tror man er i ketose om man kun måler om morgenen...

Så jeg holder på at det er viktig NÅR på dagen man måler - spesielt da når man ønsker å være i ketose pga et ketogent kosthold.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:55   #23
bekkevi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 3
bekkevi er på en erverdig vei

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Jeg har forhørt meg på to apotek, og det har ikke noe å si, men hvis det fungerer for deg så er det ikke noe som er bedre.
De fleste merker om man er i ketose ved at man har en "sterk" ånde (lukter litt amonjakk), at man ikke er sulten og at man har mer energi enn vanlig.

bekkevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 23:04   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Opprinnelig lagt inn av bekkevi, her.

Jeg har forhørt meg på to apotek, og det har ikke noe å si, men hvis det fungerer for deg så er det ikke noe som er bedre.
De fleste merker om man er i ketose ved at man har en "sterk" ånde (lukter litt amonjakk), at man ikke er sulten og at man har mer energi enn vanlig.

Men vet de på apoteket forskjell på kostindusert ketose og ketoacidose? Det har ingen ting å si for ketoacidose, men for kostindusert ketose har det nok en del å si!
Dr. Torkil sier vi skal måle om kvelden, minst 2 timer etter siste måltiden, og siden han har "oppfunnet" ketolysekuren, velger jeg å stole på han fremfor svært ofte meget uvitnede apotekpersonell!
Da jeg kjøpte ketostiks på apoteket første gangen, ante ikke damen(farmasøyt) hva kostindusert ketose var og kunne ikke skjønne at jeg som ikke brukte insulin kunne ha noen mytte av dem!

__________________

Sist redigert av Kitt : 26-02-11 kl 11:19. Årsak: Faktafeil!
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 07:59   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose - HELE tiden!

Du motsier jo deg selv litt, Bekkevi. Men ja, måling med sticks i noen utstrakt grad er egentlig helt unødvendig nettopp fordi det kun er en indikator, og knapt nok det.
Poenget med at det anbefales å teste på et bestemt tidspunkt på døgnet er fordi at om man først skal teste seg, så er det gunstig å gjøre det på et tidspunkt på dagen hvor resultatet ikke er påvirket av nylig inntatt fettrikt måltid eller det faktum at man har sovet og følgelig ikke spist på 8-10 timer.

Men jeg vil så gjerne si til dere som tester dere med sticks hele tiden: det er ikke nødvendig! Det er ikke fargen på sticks som avgjør om dere går ned i vekt! Jeg ser jo også mange eksempler på at den blir til en stressfaktor ...
Så, dette er i alle fall min anbefalning: Bruk ketosticksen som en kontrollindikator i spesielle tilfeller, kjenn ellers etter på klær, målebånd, vekt, og generell følelse i kroppen. Det skal uansett mye til å falle ut av ketose dersom man holder seg på det nivået av karber som Ketolyse fordrer, uansett hva sticksen sier!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slavisk HELE tiden? Sol-Angelica Lavkarbo generelt 14 21-06-10 16:34
Er sulten hele tiden ... milja Lavkarbo generelt 4 22-04-10 16:34
Lilla ketosestix hele tiden? Bare dehydrert og ikke i ketose da? Smurfepia Spørsmål og svar 4 11-04-09 14:49
Hvis man er i ketose hele tiden, gjør man det riktig da? sadra Ketolysekuren 15 21-10-08 19:51
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no