Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-05, 19:08   #1
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Kl 2025

Er det juleribba eller alt brødet og sukkeret som gjør oss fete? Se debatten på Redaksjon EN i kveld (NRK 1, kl. 20.25), og du vil møte en som har trosset alle de gamle rådene fra "kostholdsekspertene" og vunnet livet tilbake. Sten Sture Skaldeman veide rundt 145 kilo på det meste, han vet hva det vil si å kjenne overvekten på kroppen!
Skaldeman vet imidlertid også hvordan du kvitter deg med fettet, og denne oppskriften presenteres i hans kommende bok SPIS DEG NED I VEKT som utkommer 6. januar. En av de bøkene som ligger til grunn for kveldens tv-debatt, er BEDRE UTEN BRØD, der dr. philos. Dag Viljen Poleszynski har skrevet forordet. I kveld møter du begge to på Redaksjon EN. Dere vil høre mer om disse bøkene i dagene som kommer - her presenteres et oppsiktsvekkende, men samtidig veldokumentert budskap: Du blir fet av for mye karbohydrater, ikke av naturlig fett.



Både BEDRE UTEN BRØD og SPIS DEG NED I VEKT hevder at du kan spise så mye ribbe du bare vil, det er ikke ribbekjøttet du blir fet av! Og det er vel et hyggelig budskap?
Les mer om bøkene på www.lillemaane.no

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 19:09   #2
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Tileggsinfo.

SPIS DEG NED I VEKT
utkommer på norsk 6. januar,
ISBN 8292605207
Den inneholder et eget kapittel om norske vektklubber, Ernæringsinstituttet i Osloog en viss "sjokoladeprofessor" i ernæring (som for øvrig ikke ville stille opp i dagens tv-debatt).

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:04   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tileggsinfo.

Haha nei selvsagt ville vel ikke Drevon møte opp i kveld, hva skulle han sagt? Han er så utrolig feig og uproffesjonell.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:10   #4
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Sjokoladeproffen trur eg er Kåre Norum.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:21   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

yuhu, gleder meg til å se Skaldeman på TV!

Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:52   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

aaaaaaaaaaaaaaaaaargh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dumme dumme dumme dumme mennesker!

heia dvp og sss men fy fabian for noen idioter som sitter der ved siden av dem!!!

grrr!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:53   #7
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Haha... Enig med Aline...

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:58   #8
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Det syns eg var bra
Skaldemann er sjef

Syns DVP kunne fått sagt meir men, det var gøy.

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:59   #9
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Litt matt nå, det var ein energiutladning

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 20:59   #10
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

skrudde igrunn på nrk midt i jeg så fikk ikke med meg alt...

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 21:08   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Fikk ikke med meg hele, men det var et kult program det ! DVP kom veldig godt ut av det syns jeg. Saklig og trygg på seg sjøl - oste han formelig av autoritet .... denne mannen MÅ man jo bare tro på !! Litt stilig at sambo's klassekamerat og hyttenabo (Knut Inge) var med også. Han var ikke uenig i lavkarbo kosthold han nei. Overraskende. Også Skaldeman da. Stilig ! Bare synd han ikke slapp mere til og fikk forklart bedre.

Men hu der Jorunn Sundgot Borgen dama altså ! Hun var jo så irritende "ovenfra nedad", overbærende, overlegen, hoderistende og hånlig flirende at jeg nesten ikke klarte å høre hva hun sa. Her var det BARE hun som hadde rett og ingen andre ("men kjære lillevenn nå må du høre på meg..." typen). Men det kan jo komme av at hun jobber i et mannsdominert miljø med flere sterke personligheter og kanskje er nødt til å oppføre seg sånn for å bli hørt, - ikke vet jeg ! På skjermen tok det seg særs dårlig ut. Ikke noen vinnende personlighet nei.

Fint program, men hadde jeg ikke vært interessert i dette fra før og visst
littegrann - ja da hadde jeg iallefall vært forvirra nå !! Hadde ikke visst hva jeg skulle tro jeg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 21:16   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Opprinnelig lagt inn av Nille


Men hu der Jorunn Sundgot Borgen dama altså ! Hun var jo så irritende "ovenfra nedad", overbærende, overlegen, hoderistende og hånlig flirende at jeg nesten ikke klarte å høre hva hun sa. Her var det BARE hun som hadde rett og ingen andre ("men kjære lillevenn nå må du høre på meg..." typen). Men det kan jo komme av at hun jobber i et mannsdominert miljø med flere sterke personligheter og kanskje er nødt til å oppføre seg sånn for å bli hørt, - ikke vet jeg ! På skjermen tok det seg særs dårlig ut. Ikke noen vinnende personlighet nei.

JAAA jeg fikk "makk" av henne!!
Skaldeman var jo helt konge, måten han snakket på i programmet, jeg satt og humret for meg selv. Selvsikker og morsom, jeg elsker den mannen.

Men jeg ble litt irritert på at DVP nesten ikke fikk komme til, han snakket jo minst av alle omtrent... Jeg syns han "rare" Stavangermannen snakket FOR mye, han holdt jo omtrent hele debatten alene. Og desverre var han uenig med Skaldeman og DVP i mye.

Jeg kjente det kokte flere ganger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 21:49   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Ja dette var ett bra program. De vil jo for alltid være uenige men det er jo morsomt at slike som SSS og DVP kommer til på TV da. Han som mente at brødforbruket måtte ned snakket jo bare om brød og alle kaloriene i det, ikke om noe annet. Ikke om karbohydratene, osv men bare at brød inneholder for mye kalorier. Det ble for dumt. Han var jo i tillegg fettredd og nevnte smør, potetgull og majones om hverandre som høy fedmefaktor. Hmm.... Merkelig person. Og dette har han forsket på hvor lenge? Flere år?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 21:55   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Han som mente at brødforbruket måtte ned snakket jo bare om brød og alle kaloriene i det, ikke om noe annet. Ikke om karbohydratene, osv men bare at brød inneholder for mye kalorier. Det ble for dumt. Han var jo i tillegg fettredd og nevnte smør, potetgull og majones om hverandre som høy fedmefaktor. Hmm.... Merkelig person. Og dette har han forsket på hvor lenge? Flere år?

Ja, han ble jeg skikkelig skuffet over, og at han satt på DVP's side og liksom skulle være på den siden av ernærings-diskusjonen... Nei jeg ble veldig skuffet over det mennesket. Kalorier??? Hvis man kun tenker kalorier så kan man vel spise brød, da er man jo på Grete Roede og slikt, der faktisk folk går ned i vekt ved å spise brød. Og hvorfor snakket han bare om brød? Ikke poteter, pasta og ris?
Det ble for dumt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 22-12-05 kl 08:03.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 22:27   #15
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Hva eller hvem er DVP? Fikk bare sett slutten av programmet så jeg fikk ikke med meg så mye dessverre. Men morsomt å se Sten Sture da!

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 22:28   #16
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Ja det er jo han med OE ja, ikke sant?

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 21-12-05, 22:41   #17
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

des65: Dag Viljen Poleszynski er en meget opplyst og klok mann som virkelig vet hva sunt kosthold er og er en forkjemper for ett høy fett/lav karbo kosthold. Han bærer sin professor-tittel i ernæring med stil. Det er det veldig mange i dette land som ikke gjør. Han er også redaktør i bladet Mat Og Helse.

Iset: Ja, nettopp. Kalori-telling er for Grete Roede osv. Det er jo ikke kaloriene i brød som er viktige egentlig men feilaktige påstander om at det er så veldig sunt og at kroppen trenger mye fiber osv. Og selvfølgelig karbohydratene da for oss lavkarbere. Minner meg veldig om melk-debatten, der man blir advart mot melk pga av det mettede fettet...

Ja han skulle helt klart byttet side i panelet ja. Men hvor ble det av Wenche Frölich og Eddie Eidsvåg? Kanskje det ikke ble plass rundt bordet til flere brød-elskere? Jeg synes jeg hører Wenche diskutere med han "kutt ut brødet" - fyren om at "Jeg spiser jo masse brød men jeg er jo ikke feit!". hahaha

Men selvfølgelig var det en representant fra Din Baker der. Han snakket jo såklart varmt om brød og hvor utrolig sunt det er for kroppen og ikke minst for magen og tarmsystemet! Med brød så blir du kort sagt frisk og sunn fra topp til tå fikk jeg inntrykk av når han snakket. Blir jo som å diskutere melk med Tine.

Jeg vet ihvertfall en ting. Jeg går opp i vekt av brødmat. Det er jo altfor godt med brød, særlig nystekt. Jeg kan glatt spise 6 brødskiver med pålegg (noen ganger såklart mye mer) og da blir jeg ikke mett men kvalm og oppsvulmet i magen og føler meg ikke vel på flere timer. Det er akkurat som en deig som samler seg i magesekken og tar til seg all væske som en svamp.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 21-12-05 kl 22:56.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 07:02   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Hm.. går det i reprise?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 07:27   #19
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Du kan se det på web-tv på www.nrk.no under nett-tv og Redaksjon En. Jeg sitter og kikker på det nå :-)

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 08:05   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Ja herregud, hvorfor drar de inn en person fra "Din baker"?
Jeg ler meg skakk når feks Eddie Eidsvåg går ut i media og snakker dritt om lavkarbo og fremhever brødets viktige rolle i norsk kosthold. :knegg:
Herregud, mannen hadde jo gått konkurs om alle hadde sluttet med brød, ikke rart han skjelver i buksene.
Wenche Frölich skal jeg ikke nevne engang, jeg klarer nesten ikke se programmer eller lese artikler av henne. :usaklig:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 08:06   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

En ting er iallefall sikkert, Skaldeman er en HELT og bør absolutt komme mer og mer i media for å opplyse folk, han har en helt egen evne til å snakke for seg, jeg syns han er så kul.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 09:23   #22
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Opprinnelig lagt inn av Iset

En ting er iallefall sikkert, Skaldeman er en HELT og bør absolutt komme mer og mer i media for å opplyse folk, han har en helt egen evne til å snakke for seg, jeg syns han er så kul.

Tack för snälla ord, Iset! (och alla andra!)

Jag blev lite förvånad över att kostdebatten handlade så mycket om kalorier. Det verkade som om lantbruksprofessorn hade gjort en alldeles ny upptäckt - Det finns kalorier i bröd!

Det var nog därför det blev en TV-debatt. Undrar när han ska upptäcka att det finns kalorier i allting annat också. Blir det nya TV-debatter då?

Sten Sture

PS
Det kommer att bli en del i norsk media under våren. Jag ska bl a träffa Norsk Ukeblad den 13 januari. Vad är det för tidning?

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 09:37   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Ja, det ble jo bare snakk om kalorier, jeg ble skikkelig negativt overrasket over den stavanger-mannen (husker ikke navnet).
Nei, han skulle blitt kastet ut, og Skaldemann skulle tatt hans plass ved bordet, DA hadde det nok blitt en annen, mye mer fornuftig debatt!!

Oj, kommer du i Norsk Ukeblad? Så spennende! Svigermor abonnerer på det bladet, så jeg leser det hver uke.

Her er hjemmesiden: http://www.norskukeblad.no/

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 10:59   #24
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

Helt enig med deg, Iset! Han tok jo over hele showet og kvernet om igjen og om igjen på de samme tingene. Syns SSS gjorde en veldig god figur men han burde fått snakke mye mer (gjerne på bekostning av "bakeren" og Sundgot). Er stor tilhenger av DVP og syns hans synspunkter burde kommet mye sterkere frem. Fikk mest inntrykk av at han bare satt og viftet med diverse bøker og selv om det han sa var veldig fornuftig så sa han altfor lite etter min mening.

Ellers er det jo bra at NRK i det hele tatt sender et sånt program, da, selv om det hadde vært mye, mye kjekkere om det hadde vært et helt program bare med DVP, SSS og kanskje Fedon :-)

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 11:02   #25
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: DVP og Sten Sture Skaldemann på NRK1 i kveld.

synest det var bra at det var et sånt program uten fedon jeg.. for fedon er litt oppbrukt. De som ikke er tilhengere av han ser nesten ikke programet om de hører han er med. fint at andre kommer på banen med nesten samme synspunkter. og sier at fett er bra. fedon liker jo ikke fett.

Likte veldig godt den komentaren til SSS om å ha mye pålegg på skiven, kaste skiven og spise pålegget

Folk bør bli mer opplyst. (sier jeg å sitter å spiser skive hver dag fortiden,og legger på meg deretter)

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no