Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Debatten Er Vekket Til Live!!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 11:31   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill
Exclamation

Debatten Er Vekket Til Live!!

Etter at VG trykket innlegget mitt i går så har Vektklubben rykket ut til forsvar! Fedmeeksperten svarer på spørsmål om mye fett i maten på nettet - live i dag!

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=680

Alle oppfordres til å sende inn spørsmål!!

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 11:35   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

haha, skal bli spennende å se hva slags svar hun gir

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 11:39   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

SUPERT!!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 11:45   #4
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Hehe. Skal prøve meg på noen slemme spørsmål.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:21   #5
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Så det var du som skrev innlegget i går? Det var kjempebra!! Flott innlegg! Det satt nok tankene litt over på andre saker, tror jeg. Fikk til og med gubben til å lese det, og han var enig.

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:39   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Hei jeg har lagt inn et par spørsmål.

VG har siden nyttår skrevet at slanking gir bedre sexliv, rask slanking kan man bli skaldet av, slankeoperasjon kan medføre svært alvorlig hjerneskade etc etc. Og VG har tilfeldigvis selv en fantastisk slankeklubb. Som de anslagsvis har tjent 8 millioner kr på så langt.

Når man legger inn høyde 180 og vekt 70 i BMI kalkulator får man følgende svar ;
""""Din BMI (Body Mass Index) er 21,6 og det innebærer at du er normalvektig. Om du ligger nærmere 25 enn 20 i BMI kan du, for å øke ditt velbefinnende, kvitte deg med et par kilo med hjelp fra Vektklubb.no. Men fremfor alt - Vektklubb.no kan hjelpe deg å beholde den vekten du har. Men husk, du er normalvektig og det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. Lykke til!""""

Ingen kommentarer.

Støa svarer på spørsmål i vektklubben, så regn ikke med at kritiske spørsmål blir besvart, ikke regn med å få svar på hvor mye hun tjener på å svare i slankeklubben til VG.
Med andre ord innstill deg på å bli skuffet.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:43   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Jeg så en artikkel
Fettfattig kost gir lavest vekt. Konklusjon Atkins tar feil.

Her er det reelle innhold ; Interventions The intervention included group and individual sessions to promote a decrease in fat intake and increases in vegetable, fruit, and grain consumption and did not include weight loss or caloric restriction goals. The control group received diet-related education materials

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/short/295/1/39

Altså den ene gruppe spiste mer frukt og grønnsaker, den andre fikk skriftlige råd.
Surprise. mer grønnsaker/frukt og mindre fett til personer med normal forbrenning gir lavere vekt enn når man ikke gjør noe.

Men at Atkins, som anbefaler kostindusert ketose som slankemetode tar feil ? Det er en konklusjon uten bakgrunn i undersøkelsen.

Men det frister sikkert noen til å kjøpe vektklubben.no

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:50   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Man kan jo være saklig og stille faglige faktabaserte spørsmål uten å være kritisk?
Noe alà: WHO sin definisjon av insulinressistenssyndrom er... (innebærer insulinfølsomhet, magefedme, overvekt osv... ), og insulinressistens og diabetes type 2 skyldes overarbeidet skjoldbruskkjertel, og for mye insulin fører til overvekt, hvorfor anbefaler dere da ikke å kutte ned på karbohydrater. Dr Fedon Lindberg og Dr. Torkil Andersen feks har jo veldig gode resultater med å roe ned på karbohydratene som gir blosdukkerstigning som gir insulinutskillelse, og på den måten hjelper med årsaken, og ikke bare kverker symptomet.

Ok da, så ble det litt kritisk likevel..


__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:52   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Jeg så en artikkel
Fettfattig kost gir lavest vekt. Konklusjon Atkins tar feil.

Her er det reelle innhold ; Interventions The intervention included group and individual sessions to promote a decrease in fat intake and increases in vegetable, fruit, and grain consumption and did not include weight loss or caloric restriction goals. The control group received diet-related education materials

http://jama.ama-assn.org/cgi/content/short/295/1/39

Altså den ene gruppe spiste mer frukt og grønnsaker, den andre fikk skriftlige råd.
Surprise. mer grønnsaker/frukt og mindre fett til personer med normal forbrenning gir lavere vekt enn når man ikke gjør noe.

Men at Atkins, som anbefaler kostindusert ketose som slankemetode tar feil ? Det er en konklusjon uten bakgrunn i undersøkelsen.

Men det frister sikkert noen til å kjøpe vektklubben.no

Vennlig Hilsen
Torkil

Sånnt er bare så teit.
Poenget er jo ikke bare å gå ned i vekt heller, man vil jo ha god helse.
I vanlige lærebøker, så står det forresten at an må estimere et muskeltap på 25 % ved slanking. Men når man spiser lavkarbo, og får i seg nok proteiner, så opplever jo enkelte at musklemassen faktisk stiger. Og hvertfall ikke går ned.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:52   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Hei
Da skulle du sett det jeg sendte

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:54   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Da skulle du sett det jeg sendte

Vennlig Hilsen
Torkil

PM?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 12:59   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Støa svarer på spørsmål i vektklubben, så regn ikke med at kritiske spørsmål blir besvart, ikke regn med å få svar på hvor mye hun tjener på å svare i slankeklubben til VG.

For at lavkalori skal fungere så må en jo forholde seg til det som en streng religon. Det er jo da klart at det ikke er lov å banne i kirka. Blasfemi kan jo ikke tolereres...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:02   #13
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Hei
Ehhh jeg sendte det på skjemaet på VG ? det er vel der nå ?? Jeg skrev om artikkelen jeg kommenterte over, at de drar feil konklusjon på en ellers god artikkel.

Og så et spørsmål om alle skal bli slanke på VG slankekklubb eller om vi må ha forskjellige opplegg for forskjellige mennesker. Og at de første ca 50 som gikk på ketolysekuren gikk ned i kolesterol etter 6-7 uker i likhet med det andre har funnet i vitenskaplige undersøkelser.

Og så litt om hennes forhold til slankeklubben - hun lønnes av dem.

vennlig Hislen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:03   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Torkil: Synes det var helt greit jeg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:04   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Opprinnelig lagt inn av HP

For at lavkalori skal fungere så må en jo forholde seg til det som en streng religon. Det er jo da klart at det ikke er lov å banne i kirka. Blasfemi kan jo ikke tolereres...

hehe - sant nok. Men når det er sagt - når folk kommer inn hit med kostholdsfilosofi grete roede, så er vi også en smule fiendtlige. Eller.. Hm, nei, ikke fiendtlige, det blir feil. Men vi prøver jo å overbeivse om at lavkarbo er det beste.

Eh. Dette ble bare helt feil.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 13:06   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

det jeg TROR jeg mente, var at noen av oss blir jo helt sånn.. "Grete ROEDE??? er du... GAL????!!!!!"

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 14:10   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Hehe, dere altså.
Jeg gleder meg virkelig til å se svarene (og spørsmålene). Kanskje jeg egentlig bør styre unna, jeg får jo høyt blodtrykk bare av å TENKE på det....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 14:28   #18
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Debatten Er Vekket Til Live!!

Jeg synes det er flott at Torkil som er lege stiller spørsmål. Han har i tillegg massevis av ordentlige mennesker av kjøtt og blod å høste erfaringer fra, ikke bare sånne cybermennesker som på vektklubb.no

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no