Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins kakene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-04, 12:14   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Atkins kakene

Er det noen her som har oppskrifter på kakene man kan få kjøpt på Atkins.com? Ser de selger sjokoladekae og muffins osv...

Skulle gjerne ha prøvd å bake de...

Er det noen som har prøvd å lage "vanlige" kaker (sjokoladekake, sukkerbrød ol) med sammalt spelt i steden for hvetemel?

Dersom jeg lager ostekake med nøttebunn i steden for kjeksbunn, hvor "lovlig" blir den da? (På Atkins fase2 altså! Ikke nå under induksjonen)

Lurer på om ostekaka blir god hvis jeg bruker Heistad sukkerfri gele i steden for sitrongele, som er vanlig... Klarer ikke helt å forestille meg smaken, noen som har prøvd??

Jeg har foresten prøv vafflene og isen som jeg fant oppskrift på i en av HP's tråder. KJEMPEGODT! Men vaflene ble litt tørre, og datt fort i fra hverandre... Men godt var det uanset!!

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 20-08-04, 22:32   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du må ta deg en tur i oppskriftstrådene her inne ! Masse flotte oppskrifter, både på induksjon og vedvarende. Lag bunne med hakkede valnøtter, mandler eller macadamia nøtter. Bland i litt smeltet meierismør og Natreen. Blir knallgodt !
Her er to oppkrifter på Ostekake:

Isets Digg ostekake: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=926
Key Lime ostekake: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=926

Muffins og kaker som de selger "ferdig" på Atkins.com finnes det ikke oppskrifter på. Det er kakemix tror jeg - og det selger de der.

har ikke prøvd å lage sykkerbrød eller sjokoladekake på speltmel. .... sukkerbrød går ikke an å lage med kunstig søtstoff iallefall. Fordi en vesentlig del av ingrediensen er sukker.....og sukkerets egenskaper kan ikke erstattes av Natreen eller Splenda. Kun smaken, men noen har sikkert prøvd....

Ostenøttemuffinsene mine må du også prøve:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=525

Lykke til !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27
Ny Atkins bok! Atkins Diabetes Revolusjonen! HP Atkins kosthold 0 29-07-04 20:32
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no