Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kutte kalorier

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-10, 00:54   #1
sterk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16
sterk er på en erverdig vei

Kutte kalorier

Jeg trener og vil ha lav fettprosent for muskeldefinisjon.
Er det no vits i å kutte kalorier samtidig som jeg er på lavkarbo for annet enn fart, eller holder det med bare lavkarbo hvis jeg ikke har dårlig tid?
Etter den første måneden på lavkarbo gikk jeg ned 10kg, fra 90 til 80kg. Slutter fettprosenten min noengang å gå nedover hvis jeg ikke kutter kalorier og bare driver med lavkarbo?

I følge dette bildet http://bildr.no/view/688723 ligger jeg mellom 14% og 9%, hvis det hjelper.

sterk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:43   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte kalorier

Kutte i forhold til hva?
I forhold til kalorioverskudd? Ja.
Men siden du har gått ned så ligger du nok ikke over behovet ditt uansett, så da er det ikke noe å kutte i, nei

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:55   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte kalorier

Artig liten detalj på bildet 14-16 %

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 16:01   #4
sterk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16
sterk er på en erverdig vei

Sv: Kutte kalorier

Jeg så en dokumentar om bodybuilding en gang "I want to look like that guy" (du kan se hele greia her http://vidreel.com/video/NTk0MDU0/). I dokumentaren så spiser han som skal bli bodybuilder mange mange færre kalorier enn han brukte, og det virket ikke som han hadde det så bra. Det er klart jeg skal ikke gjøre meg klar til konkurranse, men jeg vil fremdeles bli slankere. Trenger jeg ikke lide slik for å bli slank? Er det nok med vår forholdsvis smertefrie metode?
Det jeg er redd for er at effekten av vår diett skal avta etter at jeg har fått vekk det verste. For jeg teller ikke kalorier eller noe. Jeg spiser lowcarb hver gang jeg blir sulten, ikke mer.

sterk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 16:11   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte kalorier

Når du spiser lavkarbo og erstatter karbohydrater med fett, så spiser du mye mindre enn du tror Regn ut en dag og du vil bli overrasket over hvor "lite" du får i deg, selvom det føles som mye.

Har alltid trodd at man, for å bygge muskler mest mulig effektivt, må ligge på kalorioverskudd, jeg.. klart. Har man fett å bli kvitt så må man jo ligge under, men..

Skjønner ikke hvor alle får det i fra at man liiiiiiider så fælt når man ligger på kaloriunderskudd Jeg spiser "mye" karber (i forhold til normalen her) og holder kontroll på kaloriene mine, men lider faktisk ikke et sekund. Hold det på et fornuftig nivå, så lider du verken på den ene eller den andre måten..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 23:59   #6
sterk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16
sterk er på en erverdig vei

Sv: Kutte kalorier

Stemmer at man må spise skikkelig. Men jeg har allerede jobbet opp et fint grunnlag, og nå vil jeg vise det fram!
Det går an å bygge muskler på lavkarbo også. Det er en metode som heter Cyclic Ketogenic Diet (http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclic_ketogenic_diet). Har lyst til å prøve, men først skal jeg bli slankere.

sterk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 00:05   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte kalorier

Sjekk medlemslisten på den grønne linjen øverst her. Finn Pål sine innlegg, han var med på å lage en studie om ketogene dietter og hvordan det innvirket på muskelmassen til deltagerne.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 05:35   #8
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Kutte kalorier

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Artig liten detalj på bildet 14-16 %

Ja takk, begge deler!

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:50   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte kalorier

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

ja takk, begge deler!

:d :d

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:54   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte kalorier

ååååh, jeg ser ikke hva dere meneeer

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:55   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kutte kalorier

Åja. Ole Brumm ja

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MÅ man kutte fettet? Bee Vedlikeholdsdietten 20 21-12-11 09:36
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Hva bør jeg kutte ut? Romle Ketolysekuren 9 15-02-08 09:24
Må eg kutte aerobic no då? Konkelimonke Spørsmål og svar 7 26-01-07 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no