Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg tror jeg aldri lærer

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-11, 22:46   #1
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Jeg tror jeg aldri lærer

Jeg KAN liksom skeie ut tenker jeg , og det gjorde jeg i dag. Vi var på middag hos svigers, spiste fårikål, greit det. Jeg siste ikke poteter. Men så hadde hun bakt firkløver kake Og jeg måtte jo ha et LITE stykke.. For å si det sånn jeg måtte bare dra hjem, blei så dårlig. Så never MORE. Men det skjer frem til neste gang. Blir som en som er fyllesyk sier aldri mere fest

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:06   #2
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Eg klarer heldigvis å sei nei til kake med sukker no, for eg blir også fryktelig dårlig når eg spiser søte kaker..... Kjennes ut som eg har fåt sprøyta 'dop' rett i blodet. I sommar har dei eg har vore på besøk til fiksa 'kakebordet' so enkelt for min del (dei har spurt kva dei skal lage til), ulike bær og ett beger med creme fraiche. Og det er digg syns eg

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:11   #3
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Ikke sant .. Jeg kunne sagt nei. Sviger mor vet jeg lever lavkarbo. Egen dummhet liksom. Jeg sier nok nei neste gang for dette orker jeg ikke mere.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:30   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Ikke sant .. Jeg kunne sagt nei. Sviger mor vet jeg lever lavkarbo. Egen dummhet liksom. Jeg sier nok nei neste gang for dette orker jeg ikke mere.

(Skr) ulla Been there, donne that

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:32   #5
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

(Skr) ulla Been there, donne that

Godt jeg ikker alene

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:04   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Godt jeg ikker alene

You will never walk alone!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 00:07   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Samme erfaring her... Dvs det går nogenlunde greitt med sukkerholdeige ting som is fx, men kake laget på hvetemel og masse sukker i tillegg uff og uff...
Av små porsjoner med sukker blir jeg bare litt kvalm og i verste fall får jeg itt mageknip. Fint hvetemel i tillegg og jeg havner på toalettet med magebesvær (som man så fint kaller det) i opptil flere dager

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:24   #8
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Oh yes, welcome to my world

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:28   #9
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

I dag er en HUFF dag, og det er jeg sikker på at er pga den kaken. Magen er i ulage, og formen er RÆÆÆÆÆV .. Jeg har hvert flink med pepsimaxen, men nå følerjeg for å kjøpe det, men skal ikke, skal ikke Hehe .. Atte et kakestykke kan gjøre så mye ugang Jaja, gjort er gjort, og spist er spist, ikke en dritt jeg får gjort med det nå.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:35   #10
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Jeg er slik når det kommer til pizza og pasta-retter :P
I helgen hadde vi pizza og jeg orket ikke lage egen..
Så pga det hadde jeg ekstremhodepine i hele går og måtte nesten ligge helt i ro i mørket pga det.
Jeg vet det er pga for mye karbohydrater, jeg har aldri hodepine ellers lenger, bank i bordet!
Så jeg MÅ lære, og jeg skal ikke skeie ut før bursdagsfeiringen min i november har jeg planer om.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:36   #11
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Vi skal i bursdagsselskap til lørdag. Kanskje jeg skal ta med egen kake eller kjeks Jeg orker ikke bli dårlig rett og slett.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:59   #12
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Hmmm...
Har gått på lavkarbo i snart tre måneder og har ikke trødd utafor enda. Det vil si, jeg drikker jo noen lavkarboøl i festelige lag, spiser daglig en skive med lavkarbobrød til frokost. Jeg tar meg gjerne et par ruter med mørk sjokolade, drikker av og til litt Pepsi Max. Men altså - jeg vandrer aldri langt utafor den smale sti. Dermed har jeg ikke stiftet bekjentskap med disse plagene dere beskriver. Det høres jo skikkelig fælt ut - enten det er hodepine eller mageproblemer som slår deg ut.

Nå har jeg tatt av 16 kg på disse tre månedene og hadde tenkt å ta av 10 kg til, men er litt usikker på om det blir så mye. Har mistet såpass lite med muskler at det er mulig sixpacken gliser i speilet allerede om jeg tar av 6 til 7 kg til. Imidlertid begynte jeg på lavkarbo for å forebygge diabetes, så vekttapet er jo bare en kjærkommen bivirkning.

Tilbake til ubehag ved å slafse i seg høykarbomat - er det noe dere får føling med bare av "litt" kake", pizza, pasta - eller er det noe som dukker opp bare hvis dere virkelig fråtser? Har lyst å være forberedt på noe slikt eventuelt - for jeg så for meg at jeg forhåpentligvis kunne spise "litt" av slike godsaker etterhvert.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:56   #13
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Jeg har blitt dårlig av bare en bolle eller et stykke kake
Når jeg skal i festlige anledninger som er planlagt og som jeg syns er viktige, som bryllup, runde bursdager ect har jeg spist noe "vanlig" mat noen dager på forhånd så jeg ikke risikerer å bli kjempe dårlig for det ble jeg engang i sommers.
Det var lite kjekt og måtte være førstemann som gikk heim fra festen da magen og hele kroppen slo seg vrang, føltes som forgiftning, så jeg har lært leksen min.
Men er det det et vanlig kakeselskap, så tar jeg med litt selv, ellers spiser før jeg går så jeg fint kan si nei takk, men jeg er åpen om at jeg går på lavkarbo så det aksepterer de fleste rundt meg

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:11   #14
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Det var ikke MYE kake jeg spiste jeg nei. Et lite ett.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:17   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av Linjemannen, her.

Tilbake til ubehag ved å slafse i seg høykarbomat - er det noe dere får føling med bare av "litt" kake", pizza, pasta - eller er det noe som dukker opp bare hvis dere virkelig fråtser? Har lyst å være forberedt på noe slikt eventuelt - for jeg så for meg at jeg forhåpentligvis kunne spise "litt" av slike godsaker etterhvert.

Jeg kan spise hva som helst og så mye som helst uten å merke noe som helst. Annet enn at det kommer j***** mye ut på do dagen etter. Det blir vanvittig mye mer avfallsstoffer på høykarbomat enn på lavkarbo ja!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:03   #16
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Jeg har levd periodevis ketolyse og lavkarbo i vel et halvt år uten utskeielse. Var i bryllup på lørdag og tok et lite stykke av bryllupskaken. Oioi! magen slo seg helt vrang. Mega mageknip og langt toalettbesøk da jeg kom hjem. Før kunne jeg lange innpå med marsipankake uten trøbbel..

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 12:08   #17
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Huff, det er ikke så veldig deilig nei.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:00   #18
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

You will never walk alone!

Liverpol he,he.......

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:15   #19
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg kan spise hva som helst og så mye som helst uten å merke noe som helst. Annet enn at det kommer j***** mye ut på do dagen etter. Det blir vanvittig mye mer avfallsstoffer på høykarbomat enn på lavkarbo ja!

JAAA, det har jeg også merket! Lillemor har hatt bursdagshelg, og jeg har spist kake hele helga, og det er desverre fortsatt mer igjen . Lagde lavkarbokake, men DEN spiste svigermor med diabetes, og samboeren min. Hø.

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:44   #20
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

JAAA, det har jeg også merket! Lillemor har hatt bursdagshelg, og jeg har spist kake hele helga, og det er desverre fortsatt mer igjen . Lagde lavkarbokake, men DEN spiste svigermor med diabetes, og samboeren min. Hø.

Neste gang lager du bare lavkarbo- kaker.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 12:49   #21
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer :p

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Neste gang lager du bare lavkarbo- kaker.

Hehe, ja du sier noe Problemet er bare at to av gjestene har eggeallergi, så da er det jo ikke så lett å finne lavkarbokaker heller

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 14:26   #22
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tror jeg aldri lærer

Om jeg spiser litt høykarbo blir jeg ikke det minste dårlig, jeg sier nesten desverre til det..hadde vært litt letter å holde seg helt unna da. Blir litt trøtt og slapp, ellers ingen reaksjon

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektklubben lærer deg om slankende frokost! Nerthus Nyheter / media 39 11-04-11 21:02
ALDRI mer over 100 kg! Ivett Livets lyse side 19 05-09-10 15:17
Aviser lærer aldri ... snoopie Trening 4 18-03-10 07:45
At jeg aldri lærer safran Lavkarbo generelt 15 03-11-07 15:36
Aldri mer! Valeriana Lavkarbo generelt 8 24-08-07 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no