Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ulike faser

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-09, 22:20   #1
Lurendreieren
Nytt Medlem
 
Lurendreieren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Lurendreieren er på en erverdig vei

Ulike faser

Hei kjekt å komme igang med noe som skal få vekk problemene som følger med for mange kilo.
Var hos legen idag høyt blodtrykk osv, gå ned i vekt.
Spørsmål når er man i de ulike fasene 1-2 er det når man er i ketolyse man er i fase 2 ?
mvh
Tung Lurendreier.

Lurendreieren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:30   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ulike faser

Hei,
Velkommen hit...
Det er ingen faser på ketolyse kuren, det gjelder å ha et kosthold slik at man kommer i ketose. …eller er det ED du lurer på?

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:41   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ulike faser

Eller kanskje Atkins?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 16:09   #4
Lurendreieren
Nytt Medlem
 
Lurendreieren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Lurendreieren er på en erverdig vei

Sv: Ulike faser

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Velkommen hit...
Det er ingen faser på ketolyse kuren, det gjelder å ha et kosthold slik at man kommer i ketose. …eller er det ED du lurer på?

Takk for raskt svar men vi var på nett igår og sygde til oss alt vi fant på Karbojunkie, der var et innlegg om matvarer tillatt på Fase 1. Lavkarbo.no
Siden fant jeg en til som de kalte for fase 2.med påfølgende meny ref: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2528
Lurte på om dette ikke var det samme, sikkert litt feil kur da eller?

Lurendreieren.

Lurendreieren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 16:44   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ulike faser

Hei,
Dersom du ser øverst på sida så ser du tråden i hvilket forum du leser i. Den linken du har lest er lagt inn under forumet for kostholdet: South Beach
Den har jeg ikke så veldig mye greie på dessverre men du finner mer info vedrørende South Beach her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:50   #6
Lurendreieren
Nytt Medlem
 
Lurendreieren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 4
Lurendreieren er på en erverdig vei
Cool

Sv: Ulike faser

Takk
jeg må sette meg bedre inn i data programmet, men hvor lang tid går før man er i ketose avhengig av om man treffer med karbo ca 3 dager ?
og er det vanlig med uggen mage samt svimmelhet i disse første dager?
Trenger man å ta noe tilskudd ?
Nei det blir sikkert litt mye spørsmål, men hvis noen orker å svare så takk.
God helg til alle som er blitt litt mindre.
Mvh
Lurendreien

Lurendreieren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 10:57   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ulike faser

Opprinnelig lagt inn av Lurendreieren, her.

Takk
jeg må sette meg bedre inn i data programmet, men hvor lang tid går før man er i ketose avhengig av om man treffer med karbo ca 3 dager ?
og er det vanlig med uggen mage samt svimmelhet i disse første dager?
Trenger man å ta noe tilskudd ?
Nei det blir sikkert litt mye spørsmål, men hvis noen orker å svare så takk.
God helg til alle som er blitt litt mindre.
Mvh
Lurendreien

Hvor lang tid det går før man kommer i ketose er individuelt, men tre dager er ikke unormalt.

I begynnelsen kan man være svimmel, kvalm, slapp, sulten, hodepine.. Det kan vare alt fra noen dager til noen uker og er "karboabstinenser".

Om du må ta tilskudd, avhenger av hva du spiser og muligens hvilken filosofi du velger å følge.

God helg til deg også. Ta deg en tur på biblioteket og lån noen bøker om lavkarbo og les deg opp på emnet - kunnskap er nøkkelen til suksess .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 11:16   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ulike faser

Hei,
Mange her på ketolyse kuren kjøper mineral og vitamintabletter som er spesielt laget med tanke på denne dietten. Skal du i ketose ville jeg nok anbefale deg å ta vitamintilskudd, når man spiser generell lavkarbo så skal man jo i teorien få i seg det man trenger igjennom kosten. Personlig tar jeg en multivitamin på morningen og kalsium/magnesium/sink på kvelden for å forhindre leggkramper natterstid.
Her er mer informasjon om ketolyse dietten, http://www.ketolyse.no/index.php
De fleste kommer i ketose i løpet av et par dager, noen kjappere og noen trenger litt lengre tid. En del blir svimmel og kvalm den første tiden, det kan vel anses som en form for karbo abstinens samtidig som kroppen kvitter seg med mye avfall.
Her er ketolyse delen på forumet, et godt tips er å lese all klistrede tråder da de er veldig matnyttig for å si det sånn. http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

Anbefaler deg at du leser bøker relatert til den filosofien du har valgt, de får du lånt på biblioteket. Her er en liste over noe av den anbefalt lavkarbo litteratur: http://www.lchfnorge.no/lesestoff.html

På samme webside finner du en kjapp informasjonsbrosjyre på lavkarbo, http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fase 1-2 ? nybegynner


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ulike typer frø på Ketolyse nita58 Ketolysekuren 10 03-06-08 21:19
Ulike reiseselskaper Siljevanilje Generell diskusjon 2 21-01-06 19:53
4 slankere med 4 ulike metoder mofe Nyheter / media 1 22-02-05 22:11
Her kan dere finne oppskrifter til alle Atkins faser: Iset Atkins kosthold 4 30-03-04 08:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no