Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hjelp mot diaré?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-10, 08:26   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Hjelp mot diaré?

Jeg har spist masse karber i jula(det var planlagt), starta på lillejulaften, og varte frem til og med mandag. Så, altså 5 hele dager jeg har spist det jeg ville. De første dagene hadde jeg ingen reaksjon i det hele tatt. Men natt til søndag var jeg skikkelig kvalm, og kasta opp. Vet ikke om det er pga karber, i og med at den reaksjonen kom etter såpass mange dager..eller om det er omgangssyke??
MEN, jeg har hatt skikkelig diaré siden natt til søndag. Det er det værste jeg har vært med på...beklager detaljer her, men avføringa er helt flytende, og da mener jeg HELT flytende..føles nesten som man tisser... Rett etter at jeg har spist noe, må jeg løpe på do...og det føles nesten utømmelig.. Kan gå på do en gang, også må jeg løpe tilbake bare 5-10 minutter etter igjen...
Flere som har det sånn? Synes det er ekkelt å ha det sånn... Noen som vet om noen fra apoteket som kan hjelpe? Jeg er altså tilbake på ketogen kost nå igjen, men starta som sagt i går, så jeg trenger nok noen dager på å komme i ketose..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 08:40   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp mot diaré??

Det høres ut som omgangssjuka. Jeg har det samme. Det er noe dritt. Bokstavelig talt. Burde gi seg i løpet av kort tid. Bare husk å drikke masse.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 08:41   #3
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp mot diaré??

Og god bedring

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 08:51   #4
IceBabe
Juniormedlem
 
IceBabe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 46
IceBabe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp mot diaré??

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

MEN, jeg har hatt skikkelig diaré siden natt til søndag. Det er det værste jeg har vært med på...beklager detaljer her, men avføringa er helt flytende, og da mener jeg HELT flytende..føles nesten som man tisser... Rett etter at jeg har spist noe, må jeg løpe på do...og det føles nesten utømmelig.. Kan gå på do en gang, også må jeg løpe tilbake bare 5-10 minutter etter igjen...
Flere som har det sånn? Synes det er ekkelt å ha det sånn... Noen som vet om noen fra apoteket som kan hjelpe? Jeg er altså tilbake på ketogen kost nå igjen, men starta som sagt i går, så jeg trenger nok noen dager på å komme i ketose..

Jeg hadde det på samme måten i 1-2 dager etter julaften... Helt forferdelig... Blir det for ille så hjelper det med Imodium. En positiv tanke midt opp i det hele er jo at vi får "drittmaten" ut av kroppen igjen. Nå har heldigvis min mage stabilisert seg igjen etter jul.

__________________


IceBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 09:55   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp mot diaré??

Det er omgangsjuke! Sambo hadde den like før jul, og ga MINST like mange detaljer
Eneste som hjalp for han var immodium

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 11:11   #6
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp mot diaré??

Immodium comp e god ja Huff a meg, masse god bedring! Er IKKE moro det der!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 11:17   #7
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp mot diaré??

Ei venninne hadde dette og hu fikk tips av legen om å kutte ut melkeprodukter og da ble hu bedre med en gang god bedring!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 11:21   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp mot diaré??

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Ei venninne hadde dette og hu fikk tips av legen om å kutte ut melkeprodukter og da ble hu bedre med en gang god bedring!

Da jeg ble matforgifta og symkmeldt i to uker fikk jeg beskjed om å ikke innta noe som helst med melk (ost, youghurt, biola o.l inkludert) og da begynte det endelig å gå rett vei

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 16:25   #9
IceBabe
Juniormedlem
 
IceBabe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 46
IceBabe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp mot diaré??

Jeg tror i alle fall jeg reagerer veldig på høykarbomat nå etterhvert. Meg og småen knuste pepperkakehuset vårt i dag og jeg tok en bit av det (inkl. nonstop og seigmann).... omg.... har sikkert vært 5 ganger på do den siste halvtimen... :O Skikkelig akutt dårlig... :S

__________________


IceBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 19:52   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp mot diaré??

Det er ofte vanskelig å skille mellom omgangssjuka og diare pga uvant mat (les høykarbo), prøv å få i deg væske og fortsett å spis lavkarbo! Immodium skal ikke brukes ved omgangssjuke som skyldes bakterier - diareen er kroppens måte å skylle ut bakteriene på. Hold ut, drikk vann, spis litt nå og da det går over!

For min del har jeg reagert kraftig på det lille jeg har hatt i meg av karbomat i jula - så jeg har blitt veldig påminnet hvorfor jeg har valgt lavkarbo som livsstil

Ønsker alle med dårlig mage en riktig god bedring!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 21:03   #11
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hjelp mot diaré??

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg har spist masse karber i jula(det var planlagt), starta på lillejulaften, og varte frem til og med mandag. Så, altså 5 hele dager jeg har spist det jeg ville. De første dagene hadde jeg ingen reaksjon i det hele tatt. Men natt til søndag var jeg skikkelig kvalm, og kasta opp. Vet ikke om det er pga karber, i og med at den reaksjonen kom etter såpass mange dager..eller om det er omgangssyke??
MEN, jeg har hatt skikkelig diaré siden natt til søndag. Det er det værste jeg har vært med på...beklager detaljer her, men avføringa er helt flytende, og da mener jeg HELT flytende..føles nesten som man tisser... Rett etter at jeg har spist noe, må jeg løpe på do...og det føles nesten utømmelig.. Kan gå på do en gang, også må jeg løpe tilbake bare 5-10 minutter etter igjen...
Flere som har det sånn? Synes det er ekkelt å ha det sånn... Noen som vet om noen fra apoteket som kan hjelpe? Jeg er altså tilbake på ketogen kost nå igjen, men starta som sagt i går, så jeg trenger nok noen dager på å komme i ketose..

Jeg får det sånn som du beskriver av cavalier sjokoladen,særlig den mørke.Tror det kan være maltosen.God bedring.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 01:09   #12
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp mot diaré?

Åj, masse gode tips her, ja Takk for det!
Jeg tenkte på Imodium(huska ikke hva det het..) må kanskje prøve det...Men, det er ikke sånn at man plutselig blir forstoppa om man tar dem, da? Har aldri prøvd..
Er på nattevakt nå, og det er ikke særlig gøy. Jeg tørr nesten ikke å spise, i fare for å ikke rekke til doen i tide. Har ikke spist noe sålangt...må vel bare prøve meg fram etterhvert når sulten melder seg

Ja, IceBabe, én positiv ting med det hele er jo at alt jeg har spist i jula ikke har fått lagt seg på magen..hehe..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30

Sist redigert av Fofa : 30-12-10 kl 01:19.
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 01:10   #13
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp mot diaré??

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg får det sånn som du beskriver av cavalier sjokoladen,særlig den mørke.Tror det kan være maltosen.God bedring.


Jeg har ikke spist noe kunstig søtning i jula...kun vanlig sukker Mulig jeg får samme effekt av den som du får av det kunstige..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 08:36   #14
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp mot diaré?

Det at reaksjonen kom så lenge etter at du spiste høykarbomat gjør at jeg fortsatt tror det er en litt mild variant av omgangssjuka. Jeg sier mild, fordi du ikke nevner noe om feber, slapphet og kvalme. Hvis jobben din innebærer omgang med andre mennesker burde du egentlig være litt forsiktig med å gå på jobb av hensyn til de du jobber med. Årets omgangssjuke er ekstremt smittsom!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! Hva kan jeg spise med diaré? Pearl Fysisk og mental helse 15 27-11-09 17:11
Diaré på 6. uka Charlott Fysisk og mental helse 25 19-10-09 09:55
Hjelp, jeg har fått diare:( Søss Ketolysekuren 4 22-08-07 09:11
Diare:-( lille meg Fysisk og mental helse 0 06-07-07 16:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no