Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva syntes dere om å telle kcal?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 21:47   #1
nøstis
Juniormedlem
 
nøstis sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 21
nøstis er på en erverdig vei

Hva syntes dere om å telle kcal?

Iom at jeg har slitt i over ett år med vekten foreslo ei venninne at jeg ble med henne på Grete Roede kurs i dag, altså et slags januarkickstart kurs hvor man liksom kan gå ned 10 kg før påske.
Jeg blir sprø av det altså, på Grete Roede kurset i dag og fikk beskjed om å logge meg inn på en nettside (vektklubben.no) for å registrere hva jeg spiser og hvor mange kcal maten inneholder. Og så får man trimpoeng for hvor mye man har beveget seg osv..

Hva syntes dere om dette?

Jeg har sverget til lchf kosthold i 2 uker nå, har spist masse god mat (satt opp meny for hver uke og handlet inn det jeg trengte, fant masse spennende oppskrifter her inne) og følt meg mett og opplagt. Jeg har hatt energi til å gå tur hver dag
Jeg har også gått ned 2 kg
og det er jeg veldig stolt av hehe

Noen som erfaringer med GR kurs generellt? Og lchf?

__________________
Startvekt: 76,6 kg - Høyde 170 cm BMI 26,3 (lett overvekt) ~ Delmål 1: 70 kg til påsken er snart nådd! Vekt nå: 72,8 kg!!
nøstis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:00   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva syntes dere om å telle kcal?

GR er et lavkcalori lavfett diett - dog med litt mer "sunt" fett enn tidligere (fet fisk, avocado, oljer osv).
Det er mye karbo på GR - selv med det karboreduserte alternativet. De aller fleste (utenom meg) går fint ned med GR - problemet er bare at du skal jo holde vekten etterpå også.

Jeg må telle kcalorier på lavkarbo for å gå ned, så for noen av oss lavkarbere så er kcaloriene også vitale for vektnedgang - MEN for DEG - som allerede har gode resultater med lavkarbo ser jeg ingen grunn i VERDEN til å gå over på GR istedet!
På lavkarbo får kroppen din endelig fett (som er vitalt spesielt for hjertefunksjonen - hjertet bruker fett som næring), og du får i deg ordentlig næring. I tillegg slipper du å være sulten - for på lavkarbo vil sultfølelsen være minimal. For din del kan det godt hende at GR vil øke sulten din og sjansen for å spise feil. Spiser du mye karbo OG mye fett vil du øke fettlagringen og det ønsker du nok ikke

If it works - why fix it?

Stol på din egen avgjørelse, fortsett med lavkarbo (hvis sitatet var ditt eget)! Trimpoeng kan du få fra oss på forumet også om du vil det - flere har satt opp trim-minutter utført/planlagte trim-minutter i tickeren sin.

Jeg er overbevist om at flere erfarne forum-folk vil komme med flere kommentarer til dette - så du vil få et godt grunnlag for å ta en avgjørelse som er den beste for DIN del

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:03   #3
nøstis
Juniormedlem
 
nøstis sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 21
nøstis er på en erverdig vei

Sv: Hva syntes dere om å telle kcal?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.


If it works - why fix it?

Stol på din egen avgjørelse, fortsett med lavkarbo (hvis sitatet var ditt eget)! T

Takk for svar! Ja det var mitt eget sitat hehe

__________________
Startvekt: 76,6 kg - Høyde 170 cm BMI 26,3 (lett overvekt) ~ Delmål 1: 70 kg til påsken er snart nådd! Vekt nå: 72,8 kg!!
nøstis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 22:34   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva syntes dere om å telle kcal?

Jeg er ille glad i å telle kalorier Og karber. Og fett. Og egentlig alt. Telle telle telle.

Men man trenger jo ikke spise bittelite kalorier av den grunn.

Hold deg til det som tydeligvis funker for deg, vel

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 01:52   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hva syntes dere om å telle kcal?

Av ren interesse så har jeg hittil i år loggført hva jeg spiser på diett.no, som noen nevnte her på lavkarbo. Der kan en sjekke hva man får i seg av proteiner, fett og karber og til og med kcal skulle man være interessert i det. Kakediagram over kcal-fordelig er det og. Det som overrasker meg er at jeg kan variere med 1000kcal fra en dag til en annen, men at det over en uke er ganske jevnt likt hittil

Jeg har vært medlemm i vektklubb.no i flere år og gratismedlem i vektklubben.no. Ingen av de er skikkelig bra og verd å betale penger for igrunn og de har ikke akkurat fokus på annet enn å redusere fett og løpe i skogen.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:48   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva syntes dere om å telle kcal?

Eneste grunnen jeg har hatt til å telle kalorier, er for å passe på at jeg ikke spiser for lite. Ikke alltid hjernen og magen min er enige, og da har jeg plotta inn all maten på et program, for å kontrollere at jeg ikke ligger under 1200 kcal, som er i hvert fall 800 kcal under vedlikeholdsnivået mitt, om det i det hele tatt finnes noe sånt noe.
Jeg sier som de andre her, du har hatt gode resultater og virker fornøyd med et lavkarbokosthold, hvorfor endre på det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kcal overskudd Ndure Spørsmål og svar 2 27-12-09 12:09
Kcal Juleskinke. Ndure Spørsmål og svar 1 06-12-09 11:28
Kcal på lavkarbo? smia Trening 20 18-10-09 12:52
Teller dere ikke kcal? tattoogl Ketolysekuren 10 26-03-09 08:46
Jeg syntes det er merkelig Morradi Ketolysekuren 2 31-10-07 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no