Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-10, 21:23   #1
helene:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 31
helene:) er på en erverdig vei

Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Noen her som har fulgt lavkarbo over en periode, og gått ned det de ønsket, for så å øke gradvis etterhvert til å spise "normalt" igjen? Mer Grete Roede stil, men ikke fulgt så mye karbo liksom?

__________________


helene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:45   #2
helene:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 31
helene:) er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Ingen som har gjort det??

__________________


helene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:48   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Sikkert mange som har gjort det som ikke er her lenger Hvis ikke du har noe problemer med å takle karbohydrater, så er det vel ikke noe i veien for å gjøre det. Jeg har gått fra å spise minst mulig karber til å spise rundt 50-100 og det går helt bra det. Men vil nok aldri gå tilbake til å spise noe mer enn 100.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:50   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sikkert mange som har gjort det som ikke er her lenger Hvis ikke du har noe problemer med å takle karbohydrater, så er det vel ikke noe i veien for å gjøre det. Jeg har gått fra å spise minst mulig karber til å spise rundt 50-100 og det går helt bra det. Men vil nok aldri gå tilbake til å spise noe mer enn 100.

Enig... Lavkarbo har satt seg i både i helsa, tankene, fingrene og i matlysta. Kommer aldri til å endre meg jeg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:59   #5
helene:)
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 31
helene:) er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Det er det jeg tenker og Men egentlig mye kan unne seg da, når man ligger opp mot 100 karber om dagen.. Men enig at kroppen føles mye bedre Fikk høre at dette var det dumeste jeg gjorde, for jeg kom til å ødelegge forbrenninga mi helt... Det blir vel mitt problem, svarte jeg..

__________________


helene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 22:01   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Så lenge du passer på å spise nok mat så er det nok ikke noe fare for forbrenninga di

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:14   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Opprinnelig lagt inn av helene:), her.

Det er det jeg tenker og Men egentlig mye kan unne seg da, når man ligger opp mot 100 karber om dagen.. Men enig at kroppen føles mye bedre Fikk høre at dette var det dumeste jeg gjorde, for jeg kom til å ødelegge forbrenninga mi helt... Det blir vel mitt problem, svarte jeg..

hadde fritt tyroksin verdi på 13 før lavkarbo - nå over et halvt år senere er den på 16.7... altså fra helt nederst i referansen på vei opp... så for MEG har faktisk forbrenningen forbedret seg kraftig på lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:32   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Det er endel som har gjort det. Og kommet tilbake for ny(e) kur(er), og totalomlegging...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 23:37   #9
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Jeg trives så godt med lavkarbo at jeg aldri kommer til å starte med høykarbo igjen. Hadde en pause der jeg ikke gikk ned i vekt og da spiste jeg noen høykarbomåltider av og til uten å gå opp i vekt så når du skal fokusere på å holde vekta kan du f.eks ta et kakestykke når det er bursdag o.l

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:16   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Opprinnelig lagt inn av helene:), her.

Det er det jeg tenker og Men egentlig mye kan unne seg da, når man ligger opp mot 100 karber om dagen.. Men enig at kroppen føles mye bedre Fikk høre at dette var det dumeste jeg gjorde, for jeg kom til å ødelegge forbrenninga mi helt... Det blir vel mitt problem, svarte jeg..

100 gram karbo/dag er jo fortsatt lavkarbo da :-)
Så lenge det funker, og man trives, så kan det jo ikke være det dummeste man gjør.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:21   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo som et midlertidig kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er endel som har gjort det. Og kommet tilbake for ny(e) kur(er), og totalomlegging...

Endel ja. Men ikke alle

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo-kosthold ... Hva er lurt å ha i skapet? Sinnita Spørsmål og svar 2 19-05-10 10:17
Er lavkarbo et optimalt kosthold? kamp Lavkarbo generelt 3 16-04-09 13:07
Midlertidig treningsforbud pga sykdom tonetrollet Trening 2 30-11-08 17:21
Midlertidig handikappet Goggen Generell ernæringsdebatt 4 09-09-06 17:15
Barn og lavkarbo kosthold Summer Barns kosthold 41 02-03-04 04:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no