Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan dere si om dette er riktig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-10, 14:25   #26
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

jeg skjønner ikke helt hvordan man skal klare å få i seg nok fett uten å få i seg alt for mye kalorier? er det sånn at man burde bytte ut smøret med olje, fløte med sojamelk? ikke spise skinnet på kyllingen, og spise magert kjøtt?

jeg sliter litt med å få dette til jeg, har fått på plass karsa .. men går ikke ned av bare å spise fett og proteiner, så da må jeg jo telle kalorier, men er det riktige måten, eller blir det for lite fett?

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:50   #27
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Nå er det vel forholdet fett, protein, karbo som er nøkkelen, og ikke hvor mye fett man fysisk spiser, men korriger meg om jeg tar feil.

Selv lever jeg etter en energiprosents fordeling tilsvarende 70/fett, 25/prot og 5/karbo, men merk at dette er energiprosent.
Selv har jeg lagd et enkelt regneark hvor jeg har lagt inn de vanligste råvarene, slik at det blir enkelt å legge inn maten man spiser (skal spise) fortløpende.
Med det føler jeg at jeg har steinkontroll.
Selv la har jeg lagt meg på 2000 kcal om dagen, men dette er fordi jeg trimmer mye.

Det som er forbausende med dette er hvor mett jeg faktisk blir, men pga den hye fettprosenten er det også veldig lite mat. Mye mindre enn hva jeg spiste tidligere.
Anti-lavkarboer ville nok sagt at jeg ville hatt den samme vektnedgangen hvis jeg spiste like mange kcal høykarbo, og dette er nok også rett!
Men, da hadde jeg vært sulten 24 t i døgnet...

Så mitt beste tips er å få kontroll og oversikt over hva en spiser. Det er først da en blir best kjent med sin egen kropp. Gjerne ved å tyne litt i starten.

Lykke til!

Jo du har rett i det,mente bare det var lite kalorier hvis en skal følge kuren riktig.Men mulig du kan det med 1000 kcal også,vet ikke jeg.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 15:44   #28
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jo du har rett i det,mente bare det var lite kalorier hvis en skal følge kuren riktig.Men mulig du kan det med 1000 kcal også,vet ikke jeg.

Ja, jeg vil påstå det.

Min oppfatning av ketolysekuren (og forøvrig Skaldemanns og LCHF) er fordelingsnøkkelen av fett/protein/karbo som er riktig, ikke hvor mye fett du propper i deg.
Det som jeg tror skjer om du spiser for mye fett er at kroppen da ikke vil ta av kroppsfettet, fordi du spiser for mye av det.
Dette har vel også Torkil vært inne på flere ganger, og da anbefalt de som ikke får en bra vektreduksjon til å redusere kcal inntaket til mellom 1000 og 2000 pr dag.

__________________


Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:21   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Jarrasan:"Min oppfatning av ketolysekuren (og forøvrig Skaldemanns og LCHF) er fordelingsnøkkelen av fett/protein/karbo som er riktig, ikke hvor mye fett du propper i deg.
Det som jeg tror skjer om du spiser for mye fett er at kroppen da ikke vil ta av kroppsfettet, fordi du spiser for mye av det."

Ja, nettop,og da begrenser fettmengden seg av seg selv, og begge deler blir sant.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:25   #30
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

...og da raser vekta...

__________________


Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 19:52   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Jeg leste et sted på forumet hvor noen skrev at folk som har en del overvekt fint kan spise lite kalorier da de tærer på eget fett og forstod det slik at fobrenningen ikke blir påvirket da man hele tiden har energipåfyll av sine egne fettlagre. Dette prinsippet gjelder ikke på normalvektige. Kanskje noen husker hvem som sa dette?

Sikker på du ikke blander det med det motsatte? At man IKKE tærer på eget fett? Det har hvertfall Pål forklart her inne

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:23   #32
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Sikker på du ikke blander det med det motsatte? At man IKKE tærer på eget fett? Det har hvertfall Pål forklart her inne

Hmm, nei, det var det jeg skrev som jeg mente. Da var det kanskje ikke på forumet...hmm, må ta å google litt og se om jeg ikke finner den artikkelen. Det er jo litt logisk da, folk som har litt ekstra fettlager varer lengre på en hungersnød, nettopp fordi de har eget fett Holder seg lenger oppe og gående fordi man har en energikilde, mens de som har lite av det sliter og får fortere lav forbrenning, sliter fortere med kaloriunderskuddet.

Hva er det Pål har sagt da?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:25   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Men overvektige har også ofte overproduksjon av insulin. Dette gjør at kroppen IKKE tærer på eget fett, men går i sparebluss. Man kan derfor spise så lite man vil uten å gå ned et gram.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 21:59   #34
bsi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
bsi er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Jeg er også en "fersking" her. Jeg startet for en uke siden og har gått ned 1 kg. Har kjøpt meg ketostix men sjekket i går kveld og var ikke i ketose. Skjønner ikke hvorfor, jeg har et veeeldig lavt karboinntak. Kan det skyldes at jeg spiser for lite fett?

bsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 22:58   #35
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Jeg tror dette med 1000kcal er at det er pangstarten. Og ikke i fire mnd. Men en uke eller to.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 09:52   #36
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men overvektige har også ofte overproduksjon av insulin. Dette gjør at kroppen IKKE tærer på eget fett, men går i sparebluss. Man kan derfor spise så lite man vil uten å gå ned et gram.

Altså, dette prinsippet fungerer når man går på lavkarbo og ikke har insulinproduksjon

Forøvrig, alle overvektige vil gå ned i vekt om de ikke fikk mat. Men, hvem går frivillig uten mat i flere uker om man ikke har en spiseforstyrrelse?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:08   #37
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av bsi, her.

Jeg er også en "fersking" her. Jeg startet for en uke siden og har gått ned 1 kg. Har kjøpt meg ketostix men sjekket i går kveld og var ikke i ketose. Skjønner ikke hvorfor, jeg har et veeeldig lavt karboinntak. Kan det skyldes at jeg spiser for lite fett?

Hva spiser du i løpet av en dag eller to da?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:05   #38
bsi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
bsi er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Jeg spiser omelett(2 egg) med skinke eller bacon og ost inni til frokost. Salat med kylling og masse fetaost til lunsj. Kjøtt og grønnsaker til middag. Samme salaten til kvelds som lunsj.

bsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:23   #39
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Jarrasann, her.

Ja, jeg vil påstå det.

Min oppfatning av ketolysekuren (og forøvrig Skaldemanns og LCHF) er fordelingsnøkkelen av fett/protein/karbo som er riktig, ikke hvor mye fett du propper i deg.
Det som jeg tror skjer om du spiser for mye fett er at kroppen da ikke vil ta av kroppsfettet, fordi du spiser for mye av det.
Dette har vel også Torkil vært inne på flere ganger, og da anbefalt de som ikke får en bra vektreduksjon til å redusere kcal inntaket til mellom 1000 og 2000 pr dag.

Jeg har også stor tro på å redusere kaloriinntaket på ketolysekuren.Når jeg gikk på den gikk jeg ikke ned et gram,fordi jeg spiste for mye fett.Men så begynte jeg å telle kalorier oggikk da ned.Jeg er normalvektig da så går vel tregere ned å da.Di som er veldig overvektig går kanskje ned uten telling av kalorier på ketolysekuren.Nå har jeg gått ned 5 kilo på psmf kuren som er lite karber lite fett og høyt protein kur.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:00   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Forøvrig, alle overvektige vil gå ned i vekt om de ikke fikk mat.

Alle unntatt meg?... Jeg har sultet meg i ukesvis og endt med å gå opp jeg. Mange ganger!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 03:22   #41
Luca
Juniormedlem
 
Luca sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 22
Luca er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Hei hei trådstarter!

Jeg har gått på ketolyse i 2 mnd nå, og har gått ned 4kg tilsammen Jeg har også 20 kg som jeg skal gå ned. Det merkes på kroppen at jeg har gått ned (har faktisk fått noen spørsmål om jeg har gått ned i vekt! :O), så de 4 kiloene er nok fett ^_^ Det er 1/2 kg i uken, akkurat som deg. Og jeg syns det er helt kurrant. Jeg ble veldig skuffet i begynnelsen da jeg "bare" gikk ned 2kg, og ikke minst hoppet OPP 1kg i uke 3. Her var nok det at jeg tok et kosttilskudd som inneholdt sorbitol som var synderen, men jeg tror også syklusen min virket inn her. Men jeg tenker som så, ned 1/2 i uken er bra for kroppen. Huden må jo henge med også! Så mitt råd er å være litt tålmodig. Ketolyse er ingen mirakelkur som gjør at man går ned alle 20kiloene på 4uker. For de som har 100kg overvekt, så ja kanskje. Men for oss som eeegentlig ikke har så mye å ta av, så må vi nok regne med at det går litt saktere Jeg tror nok det skal gå bra med litt tålmodighet. Det er i alle fall mitt tips til deg

Luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:18   #42
ludepudd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 5
ludepudd er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Hei.
Er forholdsvis ny på ketolysekuren og har lest en del i boka til han Torkil så har en grei oversikt over hva jeg kan og ikke kan spise. Men det som er at jeg får ikke i meg nok fett tror jeg for kg raser ikke akkuratt av. Jeg blir så ille kvalm når jeg må steke mat i masse smør og fløte, og synes ikke at det blir så veldig godt. Er det noe annet som har mye fett i seg som jeg kan spise/ event blande inn i maten, bortsett fra avokado for det liker jeg ikke.

ludepudd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:22   #43
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av ludepudd, her.

Hei.
Er forholdsvis ny på ketolysekuren og har lest en del i boka til han Torkil så har en grei oversikt over hva jeg kan og ikke kan spise. Men det som er at jeg får ikke i meg nok fett tror jeg for kg raser ikke akkuratt av. Jeg blir så ille kvalm når jeg må steke mat i masse smør og fløte, og synes ikke at det blir så veldig godt. Er det noe annet som har mye fett i seg som jeg kan spise/ event blande inn i maten, bortsett fra avokado for det liker jeg ikke.

Cocosa, kaldpresset olivenolje eller rapsolje

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:38   #44
ludepudd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 5
ludepudd er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Cocosa, kaldpresset olivenolje eller rapsolje



Takk for svar, men hva er cocosa?

ludepudd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 11:11   #45
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Det er ikke sånn du skal spise så mye fett at du blir kvalm. Fett inneholder over dobbelt så mange kalorier som proteiner så det er ikke så veldig store mengder som skal til før man er oppe i det som trengs.Man skal jo regne energiprosent,ikke gramprosent når man regner på forholdet mellom de forskjellige næringsmidlene prot,karbo og fett.

Avokado er kjedelig og småekkel uten tilsetninger av noe slag. Om du moser den inn i salaten med salt, dijon-sennep, sitronsaft og urter bøir det noe helt annet. Jeg bruker det daglig som dressing. Jeg bruker olje over ting fremfor smør. Eneste gangene jeg bruker smør er når jeg spiser kokt egg. Egg er noe jeg ikke liker før jeg får litt smør på. Jeg steker kjøtt i litt rapsolje. Cocosa er kokosolje som kan brukes til steking. Halvparten av innholdet er mtc-olje,og kan ikke lagres som fett men brennes øyeblikkelig slik at du muligens kjenner en energiboost.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 13:39   #46
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alle unntatt meg?... Jeg har sultet meg i ukesvis og endt med å gå opp jeg. Mange ganger!

Jeg mener ikke å være frekk mot deg, for jeg tror på deg når du sier at du ikke går ned i vekt på et høykarbokosthold pga insulinproduksjonen . Prinsippet jeg presenterte ved at man tærer på eget fett er i et lavkarbokosthold ja. Men, jeg mente også å si at det ville vært rart om du kom ut med samme vekt fra en konsentrasjonsleir f.eks etter et halvt år.
Før eller siden ville kroppen ha begynt å tære på eget fett, men dette er jo et ekstremt ytterpunkt og egentlig ikke relevant for diskusjonen sånn sett

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 17:49   #47
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av ludepudd, her.

Hei.
Er forholdsvis ny på ketolysekuren og har lest en del i boka til han Torkil så har en grei oversikt over hva jeg kan og ikke kan spise. Men det som er at jeg får ikke i meg nok fett tror jeg for kg raser ikke akkuratt av. Jeg blir så ille kvalm når jeg må steke mat i masse smør og fløte, og synes ikke at det blir så veldig godt. Er det noe annet som har mye fett i seg som jeg kan spise/ event blande inn i maten, bortsett fra avokado for det liker jeg ikke.

Jeg skjønner ikke dette med at man på død og liv skal overdrive med fettet?

Det skal liksom flyte i fett?

Selv steker jeg kjøttet i tørr panne!

Jeg velger fet mat, eks: Nakkekotelett, laks, grillet kylling eller entrecote.
I tillegg bruker jeg litt rømme (50 g) med majones (10 g) til dressing og litt rømme på grønnsakene til middagen (30 g).
Med dette får jeg i meg over 70% fett.

2000 kcal om dagen - mye trim - aldri sulten - passe mett.

Etter 24 år som slanker (og da har jeg prøvd ALT!) hadde jeg aldri trodd dette var mulig!

ALDRI!

__________________



Sist redigert av Jarrasann : 09-12-10 kl 17:55.
Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 21:19   #48
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Men, jeg mente også å si at det ville vært rart om du kom ut med samme vekt fra en konsentrasjonsleir f.eks etter et halvt år.

Nå har jeg ikke vært i konsentrasjonsleir. Min erfaring er kun fra da jeg gikk på vgs og sultet meg gjennom 3-4mnd. Normal aktivitet, fotball 3 ganger i uka, gym 2 ganger og tur med hund hver kveld. Resultat? Opp to kg. Og det kan vel ikke kalles høykarbokost da det ikke var kost i det hele tatt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 21:37   #49
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå har jeg ikke vært i konsentrasjonsleir. Min erfaring er kun fra da jeg gikk på vgs og sultet meg gjennom 3-4mnd. Normal aktivitet, fotball 3 ganger i uka, gym 2 ganger og tur med hund hver kveld. Resultat? Opp to kg. Og det kan vel ikke kalles høykarbokost da det ikke var kost i det hele tatt.

Jeg tror jeg legger denne diskusjonen død da det egentlig ikke var det som var poenget med den, det var et sidepoeng

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 22:23   #50
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kan dere si om dette er riktig?

Jeg tror du muligens får i deg for lite fett.

Du spiser salat. Jeg spiser 250g salat med 4ss extra virgin olivenolje og 100g stekt kjøtt eller laks til på hver lunch. Da får du fart på fettandelen.

Mange oster har samme andel fett som proteiner og er dermed ikke med på å øke fettandelen din vesentlig. rømme, olje, fløte og smør samt skikkelig fete oster som f.eks. ridder og brier kan være med på å øke fettandelen din dog, men mye av dette har også karber så pass på å tell opp.

Ideelt skal du spise like mange gram fett som protein.. f.eks. i 100g kyllingfilet er det 20g protein og 1g fett. du trenger dermed 19g fett, f.eks. 2ss med olivenolje, for å oppnå den 50%-en.

Du bør drikke mye vann på lavkarbodietten. Kaffe virker mot sin hensikt så for hver kopp kaffe du drikker bør du drikke minst to kopper vann. (har jeg lest da)

Til dere andre som snakker om kalorier så vil det være vanskelig å spise mange kalorier når fettandelen er lik eller høyere gramvekten av intatt proteiner (75%+ av energiprosenten) Jeg spiser ca 110g fett om dagen og kiloene renner av meg.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21

Sist redigert av sylwester : 09-12-10 kl 22:43.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dette riktig tenkt? Hannehk Dr Lindbergs 3 30-11-09 20:28
Er dette riktig? Humle Ketolysekuren 2 01-06-07 17:15
Blir dette riktig..? Cecilia Lavkarbo generelt 4 12-03-05 00:41
er dette riktig ?? Ruska Induksjonen 3 26-01-05 15:19
er dette riktig? pandalakris Induksjonen 28 11-11-04 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no