Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hodepine etter 14 dager

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 13:48   #1
Mika27
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Mika27 er på en erverdig vei
Lightbulb

Hodepine etter 14 dager

Eksakt 14 dag etter jeg startet med med Hexeberg fikk jeg en dundrende hodepine. Jeg har holdt meg til dietten med et par unntak. Regner ikke karbo siden jeg ikke skal i ketolyse og spiser masse grønnsaker. Bruker også meieriprodukter.

1. Trenger jeg kosttilskudd??
2. Kan lchf påvirke hjernen negativt?

Mika27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:45   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine etter 14 dager

Bare for å korrigere - tilstanden du henviser til heter ketose. Ketolyse-dietten er basert på et kosthold der man ER i ketose

Det er ikke uvanlig med hodepine i starten av et lavkarbokosthold. Hva mener du med at du har holdt deg til dietten med et par unntak? Er det unntak har du vel strengt tatt ikke holdt deg til dietten

LCHF kan ikke SKADE hjernen nei - men noen opplever litt foggy-brain de første ukene før kroppen har fått i gang fettforbrenningen.

Hvor mange karbohydrater ligger du på pr dag? Vanskelig å si om du trenger kosttilskudd om du ikke deler litt mer detaljer om hva du faktisk spiser i løpet av en dag

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 17:13   #3
Mika27
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Mika27 er på en erverdig vei

Sv: Hodepine etter 14 dager

Jeg har vært på reise og spiste brød til to lunsjmåltider. Jeg teller ikke karbo.
Spiser som regel omelett til frokost eller egg/bacon. Har alltid grønnsaker/salat til lunsj og middag. Det skal være nok fett måltidene også.
Mellommåltider er lavkarboknekkebrød, avocado, atkinsbar etc.
Har lagt om kostholdet grunnet veldig svingende blodsukker og magetrøbbel.
Jeg har følt meg utrolig bra på dette kostholdet inntill hodepinen dukket opp. Og nå føler jeg bare for å ligge på sofaen
Og synes det er litt rart at det tok 14 dager før dette skjedde.

Mika27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 17:21   #4
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hodepine etter 14 dager

Hmmm.. Ikke hørt om Hexeberg, men hørtes spennende ut. .Har du noen linker til info å legge ut?? Eller står det noe her noen sted?

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 17:34   #5
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hodepine etter 14 dager

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Hmmm.. Ikke hørt om Hexeberg, men hørtes spennende ut. .Har du noen linker til info å legge ut?? Eller står det noe her noen sted?

Hexeberg er lege og har skrevet boka frisk med lavkarbo,anbefales

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 18:47   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine etter 14 dager

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Hexeberg er lege og har skrevet boka frisk med lavkarbo,anbefales

SJekk om de har det på det lokale biblioteket først - de fleste bibliotek er faktisk på nett nå så du kan søke i bøkene deres online og faktisk også reservere boka der. Glimrende når man ønsker å se om dette er noe interessant før man eventuelt kjøper boka selv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 18:54   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hodepine etter 14 dager

Det er vanskelig å si, men hodepinen MÅ vel ikke ha med kostholdsomleggelse å gjøre? Er det mye stress på jobben, en annen drastisk forandring i livet ditt? Bare tenkte å slenge ut litt alternativer i tilfelle

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:18   #8
Mika27
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 16
Mika27 er på en erverdig vei

Sv: Hodepine etter 14 dager

Det kan absolutt være noe annet.
Men blir litt bekymret når jeg ikke er vant til en slik hodepine. Og lurte på om dette er noe som er vanlig hos flere.
Og i tillegg om det er vanlig å ta noe form for kosttilskudd.

Mika27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 20:01   #9
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Hodepine etter 14 dager

Jeg får sinnsyk hodepine etter jeg kommer i ketose. Det vil også si at hvis jeg en dag spiser for mye karber og går ut av ketose, får jeg den samme hodepinen når jeg kommer i ketose igjen. VONDT! Derfor er jeg veeldig flink om dagen

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hodepine etter karbokutt Maylinn26 Lavkarbo generelt 23 25-02-11 22:45
Etter 4 dager... snuskebolla Ketolysekuren 3 07-03-08 21:33
Noen råd etter 15 dager ... rez Ketolysekuren 5 28-01-08 10:02
Etter 14 dager i ketose.... Lasse Ketolysekuren 14 04-03-07 18:50
Etter 14 dager ble resultatet.... Maxxx Induksjonen 1 05-09-05 18:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no