Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spiser du om kvelden?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-11, 23:54   #1
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Spiser du om kvelden?

Jeg lurer på så mangt, og dette lurer jeg veldig på:

Tillater du deg selv å spise om kvelden i noen særlig grad, og evt hvordan føler du dette går utover vektnedgangen din?

Da mener jeg både kveldsmat og dette med å fyse på greier, og så spise for kos. Ikke sukker eller karbohydrater av noe slag, men tillatt mat, altså..

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:59   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spiser du om kvelden?

Man skal spise seg passe mett hver gang man er sulten!

Og det gjelder uansett hva klokken er!

Setter ikke akkurat til livs en stor biff og masse grønnsaker like før jeg skal legge meg, men er jeg sulten, spiser jeg!
Gjerne ost om kvelden. Ostebiter og paprikabiter på en tallerken med noen skiver agurk eller en osteknekkis eller 2 er vanlig kveldsmat for meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 00:00   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Spiser du om kvelden?

Først; spis når du er sulten, ikke tenk på at man "ikke bør spise" om kvelden.

Er du fysen på noe godt, er der mye man kan kose seg med.
Føler du deg litt sulten, men ikke helt, ta smør på ett par osteskiver, evt med en skive med skinke også.
Eller for mer søtt; litt fløte og bringebær, har vistnok reddet mang en kveld for noen
Selv er jeg ikke så glad i bringebær, men noen få jordbær er også greit, men bringebær har mindre karbo, dvs man kan spise flere

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 00:02   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Spiser du om kvelden?

Bringebær og fløte er nydelig, det er min nye yndlingsmat om kvelden.

ELlers ofte litt selvristede valnøtter.

Eller bare litt middagsrester.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 02:09   #5
xsandrax
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 15
xsandrax er på en erverdig vei

Sv: Spiser du om kvelden?

Baconsnacks

__________________


xsandrax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 07:21   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Spiser du om kvelden?

Spiser når jeg er sulten uansett hva klokka er

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 07:37   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av xsandrax, her.

Baconsnacks

Baconsnacs?
Håper at det ikke er av denne typen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Baconsnacks

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:19   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spiser du om kvelden?

Om jeg er sulten om kvelden så spiser jeg litt, men ikke store, tunge måltider. Et par ryvita knekkebrød eller rugsprø med smør og makrell i tomat f.eks.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:47   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser du om kvelden?

Om man spiser når man er sulten til man er passe mett, så fyser man gjerne ikke heller. Så, ja, jeg spiser om kvelden, og nei, jeg spiser ikke om jeg fyser, noe jeg sjelden gjør så lenge jeg passer på å få i meg nok mat, vann og nok fett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:59   #10
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Spiser du om kvelden?

Jeg spiser rekesalat, halvt om halvt med rømme og majones, ferdigpillede reker og isbergsalat, det å kunne spise på kvelden er utenom vektap den største gleden for meg etter jeg begynte på lavkarbo, før vistes det på vekta etter få dager om jeg spiste noe på kvelden, så da var valget ingen kveldsmat og rumling i magen eller ytterlige kilo for mye, nå kan jeg kose meg med kveldsmat 7 dager i uka og vekta kryper sakte men sikkert nedover

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 13:05   #11
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Spiser du om kvelden?

Jeg spiser litt om kvelden.. Litt ost, eller litt cottage cheese blandet med noen bringebær og/ eller en ts med Lerums Bringbær/eplesyltetøy uten sukker... Da har jeg det bra. Vet ikke helt om jeg spiser det fordi jeg er "fysen" eller om jeg er sulten, men det hjelper på humøret, og jeg går saaaakte men sikkert ned i vekt fordet....)
Kanskje vekten hadde gått fortere ned om jeg ikke spiste om kvelden, men det gir meg masse glede, så derfor gidder jeg ikke bry meg.

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 03:13   #12
kake
Juniormedlem
 
kake sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 17
kake er på en erverdig vei

Sv: Spiser du om kvelden?

Jeg spiser hva jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Jeg har aldri latt meg overbevise av mytene om at det er "farlig" å spise om kvelden, uansett hvor mye det blir gjentatt av folk jeg uansett ikke stoler på. Hvorfor skal jeg utsette meg selv for ubehag når jeg faktisk klarer å gå ned i vekt likevel?

__________________


kake er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under utprøving Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 12:46   #13
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Spiser du om kvelden?

Det varierer veldig om jeg spiser om kvelden eller ikke. Det vil si at tidspunktet for middag varierer veldig her, men jeg pleier aldri å spise noe særlig etter middag, enten den inntas kl. 16-17 eller kl. 20-21. Hvis middagen har vært i magreste laget, så kan det hene jeg tar en ostebit på ca. 20-30-40 g eller noe.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:03   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Spiser du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Jeg lurer på så mangt, og dette lurer jeg veldig på:

Tillater du deg selv å spise om kvelden i noen særlig grad, og evt hvordan føler du dette går utover vektnedgangen din?

Da mener jeg både kveldsmat og dette med å fyse på greier, og så spise for kos. Ikke sukker eller karbohydrater av noe slag, men tillatt mat, altså..

Jeg spiser dersom jeg er sulten. Jeg bruker ikke å bli sulten på kvelden, og middagen som vi spiser i 18-tiden er derfor stort sett det siste måltidet jeg får i meg. Dersom jeg fyser på kvelden og altså ikke er sulten bruker jeg å lage meg en kopp urtete, men en gang i blant går det med litt maltitolsøtet sjokolade (Mengdene begrenser seg selv her pga den laktaserende effekten ). På lørdager bruker jeg faktisk å spise en pose Öffer til lunsj da. Det er jo noe jeg alltid har regnet som fysemat tidligere, men nå har jeg altså endt opp med å spise det som lunsj på lørdagene. Det er ikke akkurat noe jeg vil anbefale til andre for det er jo mye salt i det, men for meg som har natriummangel syns jeg det er helt greit.

Og nå snakker jeg meg bort igjen

Spis når du er sulten du, uansett hvilken tid på døgnet det er

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Baconsnacs?
Håper at det ikke er av denne typen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Baconsnacks

Tipper h*n mener denne

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:18   #15
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Spiser du om kvelden?

Spiser når jeg er sulten jeg
Om jeg våkner på natten av sult (Hender ofte)
så drikker jeg bare ett gl juice å legger meg ijenn

Bacongull er snadder når man er fysen på noe godt

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 13:29   #16
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Spiser du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Om jeg våkner på natten av sult (Hender ofte)
så drikker jeg bare ett gl juice å legger meg ijenn

Ikke fruktjuice, vel? Det er jo bare sukker og en vitamin eller to dersom man er heldig

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:27   #17
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser du om kvelden?

Spiser stort sett på kvelden jeg... Er ikke noe frokostmenneske og kan vente hele dagen med å spise.
Det som er litt dumt med det er at noen ganger får jeg omtrent ikke i meg noe mat de dagene..
Jeg kan også spise en stor biff rett før jeg legger meg. Ypperlig kveldsmat
Ellers om jeg spiser en tidlig middag så fyser jeg ofte på kvelden. Men da er det gjerne så lenge siden jeg har spist, så da blir det gjerne middagsrester eller lignende. For tiden går det gjerne i eggesalat med salami
Tenker jeg skal lage meg dagens først måltid nå snart faktisk!

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 16:13   #18
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Spiser du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Spiser stort sett på kvelden jeg... Er ikke noe frokostmenneske og kan vente hele dagen med å spise.
Det som er litt dumt med det er at noen ganger får jeg omtrent ikke i meg noe mat de dagene..
Jeg kan også spise en stor biff rett før jeg legger meg. Ypperlig kveldsmat
Ellers om jeg spiser en tidlig middag så fyser jeg ofte på kvelden. Men da er det gjerne så lenge siden jeg har spist, så da blir det gjerne middagsrester eller lignende. For tiden går det gjerne i eggesalat med salami
Tenker jeg skal lage meg dagens først måltid nå snart faktisk!

Signerer
Det er som å høre meg! Ikke sulten på dagen, men veldig på kvelden.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 16:32   #19
mk1992
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 19
mk1992 er på en erverdig vei

Sv: Spiser du om kvelden?

Jeg spiser ofte cottage chees og fløte på kvelden mest fordi det er godt!

mk1992 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 16:36   #20
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser du om kvelden?

Bacongull.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 02:47   #21
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Spiser du om kvelden?

Tviler på at kroppen sitter med klokke og passer på at jeg ikke spiser etter klokken 1800 :P Og har ikke opplevd å gå opp i vekt eller at vekttapet stagnerer når jeg har spist om kvelden. Eller om morningen (Jeg jobber natt, så har ikke så veldig normal døgnrytme)

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:44   #22
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Spiser du om kvelden?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Ikke fruktjuice, vel? Det er jo bare sukker og en vitamin eller to dersom man er heldig


Kjøper juice i svergie jeg, myyyyyye mindre karbs en norsk juice
Bruker også juice som mellom måltid når jeg har dårlig tid, funker fint

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 22:35   #23
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Spiser du om kvelden?

Jeg spiser et lett måltid på kvelden. Gjerne en pizza muffin, egg med majonaise eller en liten salat. Dette fordi at da er jeg ikke så sulten og glupsk på morgenen.
Det viktigste er at du gjør det som passer for deg.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise sent på kvelden Janis Ketolysekuren 13 11-06-09 20:56
Hvor sent på kvelden spiser dere? quebec Lavkarbo generelt 15 28-11-08 14:58
Mat sent på kvelden? joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 05-02-08 00:07
Må man spise om kvelden? Isalien Induksjonen 9 07-02-07 14:55
sulten om kvelden!! luringen Dr Lindbergs 6 27-10-05 12:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no