Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hender som sovner om natta

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-11, 08:44   #1
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Hender som sovner om natta

Når eg våkner etter ei natts søvn sover ein eller begge av hendene mine. har hatt dette litt før mes eg gjekk gravid og hadde MYKJE vatn i kroppen. Det har eg jo ikkje no. Merker at hendene mine er litt hovne om morgonen, men ikkje så mykje at det skulle ha noko å sei -tenker eg.

Kan det være symptom på at eg manglar noko?
Eller at eg et noko eg ikkje toler?

__________________

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:57   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hender som sovner om natta

Opprinnelig lagt inn av Neri, her.

Når eg våkner etter ei natts søvn sover ein eller begge av hendene mine. har hatt dette litt før mes eg gjekk gravid og hadde MYKJE vatn i kroppen. Det har eg jo ikkje no. Merker at hendene mine er litt hovne om morgonen, men ikkje så mykje at det skulle ha noko å sei -tenker eg.

Kan det være symptom på at eg manglar noko?
Eller at eg et noko eg ikkje toler?

Ja til begge. Med trykk på KAN.

For meg kommer dette fram når jeg spiser mel. Ellers så er saltbalansen (da mener jeg "salt" som i mineraler" - magnesium, kalium, natrium osv) viktig for væskebalansen i kroppen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 08:59   #3
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Hender som sovner om natta

Det skjer med meg og! Hele underarmen... Blodårer eller nerver i klem kanskje? Det kom etter at jeg gikk opp i vekt, så tenker at det kanskje er min tunge kropp som er årsaken, at jeg ligger i en ugunstig stilling.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 09:33   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hender som sovner om natta

Moren min hadde også dette da hun var gravid med min bror. Måtte få maaaange B12- sprøyter før det ble bra.
Kan også være tegn på begynnende Carpaltunell- syndrom, feks. (Vanskelig å finne en god, norsk forklaring i dag)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:07   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hender som sovner om natta

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Moren min hadde også dette da hun var gravid med min bror. Måtte få maaaange B12- sprøyter før det ble bra.
Kan også være tegn på begynnende Carpaltunell- syndrom, feks. (Vanskelig å finne en god, norsk forklaring i dag)

Karpaltunnel-/Cubitaltunnel-/tarsal-syndrom kan også - sammen med andre symptom - være en del av et sviktende stoffskifte. Men det er mange som har disse plagene uten å ha stoffskifteproblemer, altså.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:39   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hender som sovner om natta

Få sjekket vitamin/mineralstatusen din

Jernmangel kan gi slike symptomer bla.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 14:08   #7
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Hender som sovner om natta

Jeg har det også sånn, men hos meg tror de det kommer av nakkeproblemer. Ett eller annet som kommer i klem. Utrolig pyton, våkner mange ganger i løpet av natta.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 15:41   #8
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Sv: Hender som sovner om natta

Takker for svar.
Skal til legen på fred, skal spørre han da.

Er utreda for carpal s. og fant ingenting galt da.
har slitt mye med dette før. Men har vært borte lenge. Så rart det skulle komme tilbake no liksom.

__________________

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 16:10   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hender som sovner om natta

Det kan også bli slik rett og slett på grunn av at du sover veldig tungt og ikke skifter stilling så veldig ofte. Armen kommer i klem og deretter dovner armen av. Jeg er fæl til å ligge med en arm under hodet når jeg ligger på magen. Den armen er så og si borte hver morgen, men det er bare å riste liv i den igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 17:30   #10
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Sv: Hender som sovner om natta

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det kan også bli slik rett og slett på grunn av at du sover veldig tungt og ikke skifter stilling så veldig ofte. Armen kommer i klem og deretter dovner armen av. Jeg er fæl til å ligge med en arm under hodet når jeg ligger på magen. Den armen er så og si borte hver morgen, men det er bare å riste liv i den igjen.

Trur ikkje det. Søv veldig lett + at dei to yngste barna bruke å vekke meg eit par gonger om natta

__________________

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 22:02   #11
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hender som sovner om natta

Høres veldig ut som carpaltunnel, spesielt siden du hadde det da du var gravid. Det er vanlig å ha det i svangerskapet. Jeg er operert for carpaltunnel i begge hender. Om det er det du har, mister du følelsen i alle fingrene bortsett fra lillefingeren, vanlig kjennetegn visstnok.

Håper du får et svar hos legen på fredag!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svettetokter om natta? Gange Spørsmål og svar 13 11-09-10 15:33
Syre i beina! På natta! Pluto i magen min:) Trening 9 05-03-08 09:19
nattà mat på byn... Fridolina Ketolysekuren 18 14-06-06 19:35
Hva er deres god natta-rituale! Marianne Generell diskusjon 6 24-09-04 00:32
Våkner om natta! MHM Generell diskusjon 7 02-04-04 09:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no