Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-10, 17:42   #1
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Snart 4 fullførte uker og vekta beveger seg ikke!
Er en utålmodig sjel skal sies, og det er fullt mulig at
ting rett og slett tar lenger tid men kunne dere kloke
og erfarne ta en titt på menyen min og se om dere ser noen
feller?!

Frokost: Som regel 2 egg og en halv pakke bacon.

Lunsj: Eggerøre på 2 egg og litt fløte. 4 skiver røkelaks.

Middag: 200g løvbiff (med 4 skiver smeltet ost og noen skiver hvitløksmør.)

Kva dokker trur??:O)

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 17:44   #2
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Glemte å tilføye, 2-3 kaffekopper med fløte i løpet av dagen.

Hvis jeg er litt småsulten på kvelden slinker det gjerne ned et par kokte egg med litt majones!

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 18:00   #3
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Jeg er ny på lavkarbo og ingen ekspert. Men kanskje du skal ha litt mer grønnsaker inn i menyen... Jeg stod stille i noen uker, da begynte jeg å spise mer grrønnsaker, drikke mer vann og ta omega-3 kapsler. Det hjalp meg
Bare et forslag

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 18:11   #4
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Jeg prøver å drikke masse vann, tar omegakapsler. Har utslag på ketostix.

Ifølge skaldeman så skal jeg helst ikke røre grønnsaker før man har gått
ned halvparten av overvekten. Er jo lenge igjen det...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg!

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 23:30   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Jeg ville "vært litt gæærn" og lagt til litt grønnsaker, hvertfall en uke eller to for å se om noe skjer...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 23:40   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Du mangler fett

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 23:45   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Jeg synes det høres ut som du spiser veldig lite...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 23:54   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Synes du spiser litt lite fett.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 00:16   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Det er for lite mat og for lite fett...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 03:26   #10
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Hold deg til Skaldeman Grønnsaker kan du legge til senere ja.
Om du har ubalanse i systemet fikser kanskje kroppen opp i dette før du går ned, eller det er andre faktorer som ødelegger. Eks for lite fett og for lite mat som er nevnt her tidligere.

Følg kuren 2 mnd til så ser du nok resultater, og gjør du det ikke kan du vurdere å endre diett (eks legge til grønnsaker) da. Jeg vedder mye på at du kommer til å gå ned så lenge du følger Skaldemans råd.

Jeg foreslår at du regner på maten din noen dager, legg gjerne utregningene dine ut her. Se hvor mange karber du får i deg pr dag, og pr måltid. Se også på hvor mange kcal du får i deg, det kan gi deg en pekepinn på hvor mye mer mat du evt bør legge til.

Regn ut fettkvote ut fra totalen fett/karbo/protein du har fått i deg om dagen, jeg antar at du har lest om fettkvote, den bør være 1(++). Om du regner ut fra prosent bør min 75% være fett. Flere sier også at det lønner seg å ikke ligge på mer enn ca 1 g protein pr kg kroppsvekt pr dag.

Stek alt i godt mer meierismør (jeg steker til og med bacon i det). Mye bacon og salt mat kan forøvrig holde på en del vann, så ha det i bakhodet.
Jeg anbefaler forresten slankekjøttkakene, om du ikke har prøvd de? Metter veldig


Et par spørsmål på tampen:
Hvor mye vann drikker du pr dag?
Trener du?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 03:28   #11
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Du kan forresten spise LITT grønt. Eks agurk, grønn salt o.l.

Hvilken Skaldeman-variant følger du? 50+?
Hvilken bok har du lest?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 08:56   #12
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Du kan forresten spise LITT grønt. Eks agurk, grønn salt o.l.

Hvilken Skaldeman-variant følger du? 50+?
Hvilken bok har du lest?

3:28?? Sover du ikke søta?

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 10:32   #13
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.


Stek alt i godt mer meierismør (jeg steker til og med bacon i det). Mye bacon og salt mat kan forøvrig holde på en del vann, så ha det i bakhodet.
Jeg anbefaler forresten slankekjøttkakene, om du ikke har prøvd de? Metter veldig


Et par spørsmål på tampen:
Hvor mye vann drikker du pr dag?
Trener du?

Tusen takk for utfyllende svar!!
Jeg synes jeg bruker godt med smør ved steking, bruker det også til bacon! Vann prøver jeg å drikke så mye som mulig, men på jobb blir det ofte bortglemt (må bli flinkere der).
Har en aktiv jobb hvor jeg går hele dagen, så føler jeg får beveget meg en del, men blir vel litt lite puls ved å gå på rett flisegulv!
Vekta idag viste 0,4 kg ned ifht forrige søndag, så jeg klamrer med til
håpet!!!

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 10:38   #14
Kamelen
Juniormedlem
 
Kamelen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 48
Innlegg: 38
Kamelen er på en erverdig vei

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Du kan forresten spise LITT grønt. Eks agurk, grønn salt o.l.

Hvilken Skaldeman-variant følger du? 50+?
Hvilken bok har du lest?

Har lest "Spis deg ned i vekt" og er igang med "GI-Null"! Så har jeg kokeboka til Skaldeman.
Kjøttkakene er nesten kvalmende synes jeg, men driver fortsatt å
venner meg til den høye kvoten fett i maten!!

__________________


Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 11:38   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

Opprinnelig lagt inn av Kamelen, her.

Jeg prøver å drikke masse vann, tar omegakapsler. Har utslag på ketostix.

Ifølge skaldeman så skal jeg helst ikke røre grønnsaker før man har gått
ned halvparten av overvekten. Er jo lenge igjen det...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg!

I følge GI-null skal man fint kunne spise 12g karbo på 50kg overvekt pluss. Spis grønnsaker, litt grønnsaker kan de fleste spise og du får i deg viktige vitaminer og mineraler.. Prøve med grønnsaker du, og slapp av og la kroppen ordne opp selv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 11:42   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Du mangler fett

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg synes det høres ut som du spiser veldig lite...

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Synes du spiser litt lite fett.

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det er for lite mat og for lite fett...

Nå skriver ikke hovedinnlegger nøyaktig hvor mange gram protein og fett h*n får i seg. Jeg klarer ikke å spise så vledig mye mere enn det der, og jeg er enda mere overvektig og spiser meg godt og vel mett, men jeg spiser grønnsaker i tillegg.. Og hvordan vet dere at vedkommende spiser for lite fett når det ikke står noe om hvor mye. Godt mulig vedkommende faktisk får i seg nok fett. Jeg kunne fint fått i meg mere enn nok fett med den menyen som nevnes over her.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 13:26   #17
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå skriver ikke hovedinnlegger nøyaktig hvor mange gram protein og fett h*n får i seg. Jeg klarer ikke å spise så vledig mye mere enn det der, og jeg er enda mere overvektig og spiser meg godt og vel mett, men jeg spiser grønnsaker i tillegg.. Og hvordan vet dere at vedkommende spiser for lite fett når det ikke står noe om hvor mye. Godt mulig vedkommende faktisk får i seg nok fett. Jeg kunne fint fått i meg mere enn nok fett med den menyen som nevnes over her.

Ut i fra fettkildene hadde det blitt for lite fett for meg for å gå ned i vekt.
Vi er ikke like vet du.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 14:38   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Vær tålmodig - og bli komfortabel med kostholdet du har valgt. NOEN trenger så mye lengre tid før kroppen "skjønner" poenget - andre raser ned fra første uke (dårlig gjort spør du meg...).

Det er mange ting du kan justere på etterhvert - men du fikk en anbefaling om å prøve slik noen uker til først tidligere her.

Jeg har lest skaldeman-boka - og du er nok på rett spor i forhold til den. Bare husk at han er mann og du er kvinne? IKke alltid samme vei fungerer like bra på begge kjønn. HVIS jeg hadde vært deg - hadde jeg gått ned til 25+ slik at du får lagt til litt grønnsaker også - men ikke før du har gitt det noen uker til. En grovregning tilsier at du ligger på mellom 2000 og 2500 kcal alt etter hvor mye smør du bruker og hvor mye bacon en halv pakke er.

Da jeg begynte med lavkarbo - med maks 5gram pr 100 gram og ingen pasta/ris/brød osv - spiste jeg mye mer mat enn jeg hadde spist før. Forbrenningen gikk opp og mageproblemene ble vekke - men vekta bestod... i 6 måneder...(jeg var ca 25+). Først da jeg reduserte kcal begynte nedgangen for meg - uten at jeg sier dette er den FØRSTE justeringen du bør gjøre (Selv om det er et faktum at noen av oss har sånne kropper som må ned i kcalorier også...)

Oppsummert:
- vær tålmodig, flertallet av oss raser ikke ned i vekt.
- vær bevisst på hva du faktisk spiser av kcal og sammensetningen fett/protein/karbo - da først kan du gjøre justeringer
- bruk tiden på å bli kjent med hvordan kroppen din liker ditt nye kosthold, og orienter deg om hvilke justeringer du kan gjøre (kcal +/-, mer vann, vekk med partystoppere, mer grønnsaker osv.)
- drikk MYE vann! Hvis jeg en dag ikke drikker minst 4 liter vann pr dag stopper vektnedgangen tvert... *festlig*. så en dag da jeg drikker mye pepsimax og lite vann er en "bortkastet" vektnedgangsdag *ler*

Det som berget meg i 6 mnd var at jeg så at dette kan jeg faktisk leve på siden også - selv om vekta ikke gikk ned. Tatt i betraktning mengdene jeg spiste gikk jeg heller ikke OPP da

Dette tror jeg løsner snart - bare ikke gi opp og gi inn for karbomat... du blir garantert skikkelig sjuk - blæh - det ble ihvertfall jeg da jeg i to uker frustrert-spiste meg gjennom alt med 5-og NITTI karbo pr 100 gram...

Lykke til og HOLD UT!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:02   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå skriver ikke hovedinnlegger nøyaktig hvor mange gram protein og fett h*n får i seg. Jeg klarer ikke å spise så vledig mye mere enn det der, og jeg er enda mere overvektig og spiser meg godt og vel mett, men jeg spiser grønnsaker i tillegg.. Og hvordan vet dere at vedkommende spiser for lite fett når det ikke står noe om hvor mye. Godt mulig vedkommende faktisk får i seg nok fett. Jeg kunne fint fått i meg mere enn nok fett med den menyen som nevnes over her.

Jeg greier da godt å regne ut hvor mye fett og proteiner hun får i seg....!!!

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 12:33   #20
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye??

[quote=Kamelen;927135] Ifølge skaldeman så skal jeg helst ikke røre grønnsaker før man har gått
ned halvparten av overvekten. Er jo lenge igjen det... [quote]

Kanskje det ikke er dietten for deg da?

Spiser du kosttilskudd?

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 16:36   #21
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg greier da godt å regne ut hvor mye fett og proteiner hun får i seg....!!!

Så fint at du vet nøyaktig hvor mye 4 skiver hvitløkssmør er, for det gjør ikke jeg. Men det er kanskje et standardmål på hvor mye en skive smør er?
Jeg kunne regnet ut ca, men ikke på kalorien/karboen osv riktig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 19:08   #22
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Jeg har faktisk et tips til (selverfart etter nesten 4 uker stans i vektnedgang). Ikke sikkert det gjelder deg - men spiser du siste måltid sent? Jeg opplever at om jeg "spiser meg ferdig for dagen" før kl 18 - så løsnet det jaggu meg igjen!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 21:56   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

"spiser meg ferdig for dagen" før kl 18

Oj, da hadde jeg aldri fått spist jeg! Er sjelden hjemme før etter ni, og når siste måltid da var lunsj klokka elleve blir det stusselig..

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 14-09-10 kl 18:26.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 06:27   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Dette gjelder meg da spesifikt - jeg er så heldig at jeg kan spise når jeg vil på jobb - og har kjøkken og kjøleskap og mikro tilgjengelig. Måtte nå allikevel dele erfaringen - fordi jeg har stått helt stille i nesten 4 uker og nå går det ned i bra tempo igjen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 16:45   #25
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Vekta går ikke nedover, spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så fint at du vet nøyaktig hvor mye 4 skiver hvitløkssmør er, for det gjør ikke jeg. Men det er kanskje et standardmål på hvor mye en skive smør er?
Jeg kunne regnet ut ca, men ikke på kalorien/karboen osv riktig.






http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=439

Her er en tabell som viser hva jeg tror hun får i seg.... Legg merke til at jeg har vært raus med alt som har med fett å gjøre, men likevel er det et misforhold mellom fett og proteiner......

Hvordan får en bildet til å vise?

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 14-09-10 kl 22:19.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er i ketose, men vekta går ikke ned josefin Lavkarbo generelt 1 28-02-10 23:00
Hva skjer med vekta om man spiser alt man har lyst på en dag? miss_chica Ketolysekuren 10 21-01-09 23:24
Vekta går nedover *Missmaya* Ketolysekuren 11 26-05-08 21:10
Endelig går vekta nedover Smurfine Lavkarbo generelt 8 12-03-08 10:10
Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag! geysirland Ketolysekuren 7 29-09-07 10:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no