Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarbo litt som kristendom??

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-10, 01:32   #1
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo litt som kristendom??

Nå har jeg grublet litt igjen og tenkte derfor å dele litt tanker.

På lik linje som kristendom er en paraplybetegnelse på ulike trosrettninger, er lavkarbokosthold en paraplybetegnelse på ulike kostholdsfilosofier. Innenfor kristendommen har man blant annet statskirken, den katolske kirke, smiths venner, mormonerne, frelsesarmeen og salem. Innenfor lavkarbokosthold er det kurer/dietter/livsstiler som ketolyse, atkins, south beach, LCHF, skaldemann osv.

Noen livsstiler er strengere enn andre ta f.eks ketolysekuren. Andre har faser som inneholder ulike matvarer. Men alle har samme mål. Vektreduksjon og et bedre liv. Det samme gjelder vel kristendommen? Noen er strengere enn andre, noen tillater sminke, andre ikke. Men målet er det samme, alle vil til himmelen. Innad i kristendommen er det mange tolkninger og meninger som er såpass bastante, de har funnet fred med gud gjennom sin tro og mener at alle andre vil også finne fred om de gjør akkurat som dem. Føler at det samme gjelder på denne siden. Det er utrolig mange kloke hoder her, men akk så mange meninger. Når man kommer som ny inn i ett trossamfunn er det vanskelig å holde tritt med alle råd og meninger som gjelder. Det samme gjelder her inne, man leser seg opp på forum og blir til tider utolig forvirret av alle de ulike meningene.

Jeg mener det er godt med råd og veiledning, men det er ikke dermed sagt at dette er det som gjelder for alle. Jeg tar ikke alle under samme kam nå altså, jeg bare skriver litt om hva jeg tenker og føler, og hva jeg har grublet på i det siste.

Noen følger DR. Hexenberg, og at "filmen har blitt selve kosen, ikke sjokoladen" noen ganger får jeg inntrykk av at kos er lov andre ganger får jeg opplevelsen av at hvis man koser seg med noe ulovlig har man gjort en "dødsynd" Jeg vet at ikke dette er ett ekspertforum og at vi alle er ulike mennesker her med ulike måter å gjøre ting på. Jeg er stolt av alle som faktisk får til å legge om kosthold og livsstil og har funnet ut at et liv uten karbohydrater er ett godt liv. Dette er egentlig en tråd om Lavkarbo kost og Kristendom, håper ikke jeg tråkker på noen tær nå for dette er kun mine tanker og sammenligning rundt temaet. Det jeg ville prøve å få frem er at forumet kan virke til tider avskrekkende på noen nybegynnere da det florerer av ulike meninger..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 03:18   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Det var ikke dumt tenkt synes jeg

Noen ganger kan man nesten bli sprø av hvor mange meninger, synsvinkler og forskjellige råd som finnes. Ihvertfall når en del av de som har disse meningene er helt sikre på at det er de som har rett, og de som mener noe annet tar feil.

Men det gjelder jo alt, egentlig - kosthold, religion - og alt imellom ... Det finnes ikke to mennesker her i verden som er enige om alt. Ingen som ser ting fra samme synsvinkel som en annen. Derfor blir det lett krangling og forvirring hvis vi ikke skjønner at hvert eneste menneske har sin sannhet som er riktig for dem. Og det er ganske vanskelig mange ganger, for man føler jo at man har så rett selv ... Men jeg tror noe av det som utvikler oss mest som mennesker er å skjønne akkurat dette, og respektere andre for den de er likevel.

Meningsbrytning er viktig for å ikke stå stille og for å få belyst ting man kanskje ikke har tenkt på. Spørsmålet om kos som du nevner som eksempel, går det egentlig an å gi noe fasitsvar på det? Jeg mener nei, det gjør ikke det. Det som går an er å diskutere det, helst uten å fordømme andre som har en annen mening ...

Det er nok lett å bli forvirret hvis man leser her. Derfor er det veldig lurt å bevisst velge sin egen filosofi, og dermed hva man selv ønsker å tro på. Det er bare en selv som kan avgjøre hva som er riktig for seg. De forskjellige forfatterne av bøker innen lavkarbo er jo heller ikke innbyrdes enige om hva som er riktig, så det kan bli like forvirrende å lese alle sammen. Så lenge jeg har vært på forumet har det kanskje viktigste rådet til nykommere vært: "Velg en filosofi og les boka". Det er egentlig udiskutabelt. For ingen kan frasi seg ansvaret for eget kosthold og stole 100% på råd som gis på et forum. Det er i beste fall en stor misforståelse!

De som har behov for mye veiledning bør nok heller rådføre seg med kostholdsveileder, lavkarbovennlige leger o.l. Forumet kan aldri bli en erstatning for det, og det bør det heller ikke bli. Hvis det ikke skulle vært diskusjoner her ville det nok fort blitt utrolig kjedelig for folk å være her


Sist redigert av Huldr : 30-10-10 kl 13:08.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 03:28   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Ja jeg fikk høre av en kompis at dette var omtrent som en sekt og at nå var jeg hjernevasket.. ser dem på oss slik vi andre ser på jehovas vitner? ;P hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 10:00   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Det er noen som "preker" mer enn andre her og som utgir sin sannhet for den eneste rette. Mangler bare "halleluljaen" på slutten så er det klart for hvilken som helst søndagspreken. Håper folk har nok egne meninger til å klare å overse de mest ekstreme og TENKE SELV.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 10:08   #5
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Som skrevet før så har jeg bare tenkt litt, og valgte å skrive dette ned, ikke direkte knyttet til noen, bare erfaringer jeg har tatt med meg her inne.. men det var en liten bekymring også, med tanke på de mest ferske her inne som genuint ønsker å legge om til lavkarbokost men finner alle meninger og diskusjoner som forvirrende. Er selvfølgelig enig i at man må ha meningsutveksling for å hindre tilstand og utfordre egne overbevisninger...

Men har lavkarboparaplyen blitt for utfordrende og for full av meniningsutvekslinger så man glemmer hovedmålet?

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 10:20   #6
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Ja jeg fikk høre av en kompis at dette var omtrent som en sekt og at nå var jeg hjernevasket.. ser dem på oss slik vi andre ser på jehovas vitner? ;P hehe

det kommer nå helt ann på referanserammen man har til jehovas vitner.. :-P noen ser på jehovas vitner som en berikelse til samfunnet andre ser på dem som de er i pakt med djevelen... Overbevisning er forvirrende altså!!

men jeg har også hørt det at jeg er i en sekt osv..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 10:29   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Det beste er vel å lese boka til den filosofien man har valgt, lære den ut og inn, holde seg til det som står der og holde seg helt unna forum og kanskje folk generellt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:33   #8
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men det gjelder jo alt, egentlig - kosthold, religion - og alt imellom ... Det finnes ikke to mennesker her i verden som er enige om alt. Ingen som ser ting fra samme synsvinkel som en annen. Derfor blir det lett krangling og forvirring hvis vi ikke skjønner at hvert eneste menneske har sin sannhet som er riktig for dem. Og det er ganske vanskelig mange ganger, for man føler jo at man har så rett selv ... Men jeg tror noe av det som utvikler oss mest som mennesker er å skjønne akkurat dette, og respektere andre for den de er likevel.

Meningsbrytning er viktig for å ikke stå stille og for å få belyst ting man kanskje ikke har tenkt på. Spørsmålet om kos som du nevner som eksempel, går det egentlig an å gi noe fasitsvar på det? Jeg mener nei, det gjør ikke det. Det som går an er å diskutere det, helst uten å fordømme andre som har en annen mening ...

Svært interessant og tankevekkende tråd! Har alltid sett på skepsis med religion, og nå forstår jeg litt bedre hvordan de har det de som er skeptisk på lavkarbo - nå som jeg er en av de "omvendte"

Støtter Frøy 100 %: Viktig å la være å fordømme andre som har en annen mening (uthevet av meg). Det syns jeg vi alle skal ta til oss som et generelt råd

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:34   #9
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det beste er vel å lese boka til den filosofien man har valgt, lære den ut og inn, holde seg til det som står der og holde seg helt unna forum og kanskje folk generellt

Det hørtes litt stusselig ut :/

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:41   #10
Xylokain
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 3
Xylokain er ny på veien

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Jeg kan si meg enig i den paraplybeskrivelsen du gir lavkarbo, men jeg liker ikke at du sammenligner det med religion. Religion har ingen vitenskaplig støtte.

Xylokain er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:59   #11
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Opprinnelig lagt inn av Xylokain, her.

Jeg kan si meg enig i den paraplybeskrivelsen du gir lavkarbo, men jeg liker ikke at du sammenligner det med religion. Religion har ingen vitenskaplig støtte.

Du kan velge å like eller å ikke like, men det var som jeg skrev, mine tanker og forundringer.. Da valgte jeg kristendom fordi det var det som datt inn i hodet mitt. Samme om det har vitenskaplig støtte eller ei, jeg så mange fellesnevnere..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:51   #12
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Du kan velge å like eller å ikke like, men det var som jeg skrev, mine tanker og forundringer.. Da valgte jeg kristendom fordi det var det som datt inn i hodet mitt. Samme om det har vitenskaplig støtte eller ei, jeg så mange fellesnevnere..

Jeg ser også mange fellestrekk, selv om lavkarbo hviler på vitenskapelig grunn. I likhet med kristne som (noen av dem) opplever å bli frelst som en konkret hendelse, føler vel også vi oss frelst når vi ser at kostholdet "gjør noe med oss". Vi er også redde for å falle i fristelse. Forumet virker kanskje som sognepresten, der vi kan søke støtte og råd så vi kan holde oss på den smale vei. Våre "vitnesbyrd" er at vi tar av og virker friskere.

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

Men har lavkarboparaplyen blitt for utfordrende og for full av meniningsutvekslinger så man glemmer hovedmålet?

Om det ble slutt på meningsutvekslingene ville jeg nok forlate forumet etter hvert. Da jeg kom ny inn i dette forumet for et par måneder siden hadde jeg allerede lest en god del i bøker og på nett, og var forvirret, ja. Forumet har bidratt med enda mer informasjon som jeg velger fra og forvirringen har avtatt.

Men det bør være en fin balansegang under meningsutvekslingene. En frisk ordveksling er artig, men blir det usaklig og "goddagmannøkseskaft" daler interessen på samme måte som i en TV-debatt der munnhuggeri er eneste inntrykket som sitter igjen. Det er sjelden i dette forumet, men det har vært ett og annet tilløp.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:30   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Sitat:

Det jeg ville prøve å få frem er at forumet kan virke til tider avskrekkende på noen nybegynnere da det florerer av ulike meninger..

Det er nok ingen som er uenige i at all informasjonen som kommer fra individer med individuelle erfaringer kan virke avskrekkende på NOEN nybegynnere.
Derimot ser jeg heller fordelen ved at aktive nybegynnere som starter sine egne tråder får tilbakemeldinger på bakgrunn av det de skriver i tråden. Dette er en stor fordel - da man siler ut erfaringer som har med AKKURAT dette temaet (alltid unntak) - og man får bedre kunnskap samlet på et sted.

Jeg hadde lest mye på forhånd og mener forumet fungerer glimrende slik det er nå. Det er en god nett-etikette (også med noen unntak av og til), mange er engasjerte i nye tråder (og gamle) og man får samlet de meninger som finnes om de enkelte temaer.
Dette i motsetning til om forumet skulle vært ekspertstyrt - der man i større grad må være svært forsiiktig med å uttale seg om de forskjellige temaene.

Sitat:

Når man kommer som ny inn i ett trossamfunn er det vanskelig å holde tritt med alle råd og meninger som gjelder. Det samme gjelder her inne, man leser seg opp på forum og blir til tider utolig forvirret av alle de ulike meningene.

Her synes jeg at det må presiseres litt utifra starten på innlegget ditt. Du sammenlikner religion med lavkarbo. Ett trossamfunn vil feks være kristendommen, et annet islam - akkurat som du sier vi har ketolyse og skaldeman her inne. Dette betyr at www.lavkarbo.no ikke er et TROSSAMFUNN - men heller paraplyen lavkarbo - som du da setter "lik" religion. Derfor er jeg helt enig med de som sier at man må starte med SITT trossamfunn først og gjøre seg godt kjent med dette - slik som feks islam - eller ketolyse. Etterhvert kan nysgjerrigheten bli stor - for både religiøse og lavkarbere - og man begynner å sette seg inn i de andre "trosretningene".

Tilslutt vil jeg si at jeg har stor tillit til de nye som ramler innom forumet. I dagens samfunn generelt må vi forholde oss til enormt store mengder informasjon - og jeg tror at de aller fleste vil klare å orientere seg også på dette forumet - ofte alene, av og til med litt hjelp fra de andre medlemmene

Jeg setter personlig stor pris på slik deling av tanker som du gjør - fordi det utfordrer meg til å tenke nytt og annerledes - det vil jeg takke deg for!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 18:43   #14
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er nok ingen som er uenige i at all informasjonen som kommer fra individer med individuelle erfaringer kan virke avskrekkende på NOEN nybegynnere.
Derimot ser jeg heller fordelen ved at aktive nybegynnere som starter sine egne tråder får tilbakemeldinger på bakgrunn av det de skriver i tråden. Dette er en stor fordel - da man siler ut erfaringer som har med AKKURAT dette temaet (alltid unntak) - og man får bedre kunnskap samlet på et sted.

Jeg ser heller ingen bakdel ved at det er aktive nybegynnere som starter egne tråder, og ja det genererer god og ny kunnskap. Det jeg finner utfordrende er alle de ulike svarene en "nybegynner" kan ende opp med. Da i verste fall bli enda mer forvirret. Jeg sier ikke at dette skjer HELE tiden, hvis du har forstått meg sånn så beklager jeg det. Jeg synes forumet fungerer greit, men kan til tider virke avskrekkende hvis man har prøvd "alt" fra før. Jeg stiller kun en problemstilling opp til diskusjon i håp om en liten tankevekker

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg hadde lest mye på forhånd og mener forumet fungerer glimrende slik det er nå. Det er en god nett-etikette (også med noen unntak av og til), mange er engasjerte i nye tråder (og gamle) og man får samlet de meninger som finnes om de enkelte temaer.

Jeg er helt enig med deg når du skriver at det er høyt engasjement blant brukere av forumet, og at "nettiketten" som regel overholdes



Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Her synes jeg at det må presiseres litt utifra starten på innlegget ditt. Du sammenlikner religion med lavkarbo.

Jeg sammenligner ikke, jeg setter lavkarbo opp imot kristendom og prøver å finne fellesnevnere jeg synes er like.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ett trossamfunn vil feks være kristendommen, et annet islam - akkurat som du sier vi har ketolyse og skaldeman her inne.

Kristendom og Islam er to forskjellige religioner, jeg har kun brukt kristendom og den ulike oppdelingen innenfor kristendommen igjen, fordi det er den jeg vet mest om. Islam vet jeg IKKENO om..

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Tilslutt vil jeg si at jeg har stor tillit til de nye som ramler innom forumet. I dagens samfunn generelt må vi forholde oss til enormt store mengder informasjon - og jeg tror at de aller fleste vil klare å orientere seg også på dette forumet - ofte alene, av og til med litt hjelp fra de andre medlemmene

Jeg tviler heller ikke på nye lavkarbere, men det jeg tenker litt på er at forumet til tider kan oversvømmes av ulike råd og meninger i en og samme tråd. - Eller i flere.. Vi tolker jo ting ulikt og ut ifra min referanseramme har jeg sett (eller tolket om du vil) at det til tider hersker noe forvirring fra nye brukere. Jeg vet ikke hvordan andre har det, jeg kan kun svare for meg selv, men jeg syntes til å begynne med at det var vanskelig å orientere meg inne på forumet og de ulike teoriene/kostholdsfilosofiene sa mye forskjellig. Jeg fant min vei. Men dette innlegget var bare tanker jeg har gjort meg i det siste.

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg setter personlig stor pris på slik deling av tanker som du gjør - fordi det utfordrer meg til å tenke nytt og annerledes - det vil jeg takke deg for!

Takk.. :-D Det var godt å høre, jeg vet ikke om svarene mine var tilstrekklig men da får du bare spørre på nytt så skal jeg prøve å forklare meg på en annen måte..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:40   #15
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Jeg kjenner igjen mange av tankene dine Jorkla, bra innlegg! Jeg er kristen og ble hvertfall IKKE tråkket på tærneDu skriver godt synes nå jeg

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 01:33   #16
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo litt som kristendom??

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jeg kjenner igjen mange av tankene dine Jorkla, bra innlegg! Jeg er kristen og ble hvertfall IKKE tråkket på tærneDu skriver godt synes nå jeg

Det er godt å høre Streber.. Takk..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt lavkarbo? Tussi80 Generell diskusjon 2 25-09-10 16:22
På vei nedover, tenker ta i litt med lavkarbo moijk Lavkarbo generelt 1 09-05-10 23:22
Litt opphengt i lavkarbo? Søster Lavkarbo generelt 13 22-07-08 10:06
South beach , og litt spm om lavkarbo Lisekir Spørsmål og svar 3 06-04-08 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no